[VERHAAL] Een onweerstaanbare kracht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

[VERHAAL] Een onweerstaanbare kracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 13:56

Weer die stilte. “Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen lieverd, ik wil het je heel graag zeggen, alleen ik weet niet hoe,”zei ze en ze wendde haar gezicht af van het zijne. “Probeer het, al klinkt het raar en is het niet precies wat je bedoel, probeer het, voor mij?” Ze zuchtte: “En als dat nou wat langer duurt?” “Ik heb de tijd lieverd, ik wacht net zolang totdat jij er klaar voor bent het mij te vertellen. Tot dan wacht ik rustig af.” Ze glimlachte. Wat had ze toch een geluk met hem, bedacht ze zich. Langzaam ging ze op haar zij liggen en kroop ze tegen hem aan, terwijl ze zijn hand zocht. Meteen sloeg hij zijn arm om haar heen en gaf haar een kus op haar hoofd. “Dank je wel, dat je zoveel geduld voor me hebt.” “Als ik dat niet had, was ik het niet waard jouw vriendje te zijn,”antwoordde hij.
Zo bleven ze even liggen, tegen elkaar aan. Het voelde vertrouwd, veilig. Niemand kon haar nu wat doen, want hij was er om haar te beschermen. Ze voelde dat de zorgen van de afgelopen weken van haar af gleden. Ze sloot haar ogen, ze had rust nodig om bij te komen, om alles op een rijtje te zetten, maar eerst moest ze rusten.

----------------------------------------

Tips en/of commentaar?
Verder gaan?

Talisa

Re: [VERHAAL] Een onweerstaanbare kracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:57

Ja leuk. Verder gaan Ja !

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:04

ik vind het wel leuk.. alleen misschien moet je iets minder in gedicht stijl schrijven.. misschien is het alleen wel zo in het begin.. maar dat zie ik dan wel.. Knipoog wel leuk hoor

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:09

Ik schrijf ook vaker gedichten dan verhalen Haha!

Bedankt Lachen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:15

dat weet ik.. Knipoog probeer daar dus rekening mee te houden.. Knipoog

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:16

Ja, ga maar verder, want het is herkenbaar en het is lief.

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:17

Verdergaan, leuk begin!

'k Vind het eigenlijk dna weer helemaal niet erg dat je een beetje in gedicht-stijl schrijft. Het stoort niet. (mij dan toch niet Lachen)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:28

Okee; op dit moment ga ik 'terug ik de tijd', alles wat 'terug in de tijd' is, is schuin geschreven. (Dus hetgeen wat ze haar vriendje niet kan uitleggen).

-------------------------------------

Het begon op een woensdag middag, zij en haar broer waren alleen thuis. “Waar zijn pap en mam?” “Laat me met rust Nicole, ik ben bezig met een spel,”antwoordde Frank, die achter de computer zat. “Wat? Je kunt me toch wel even vertellen waar ze zijn? En als je het niet weet, dan zeg je toch dat je het niet weet?” “Ik weet het niet,”mompelde hij. Nicole schudde haar hoofd, ze liet het er maar bij. Frank zou er vast een goede reden voor hebben, waarschijnlijk had hij een rotdag gehad.
Ze strompelde de trap op, haar tas achter zich aanslepend. Het was een lange schooldag geweest en ze was moe. Ze had geen tijd om zich druk te maken over broers die chagrijnig waren.
Eenmaal op haar kamer aangekomen, plofte ze neer op haar bed. “Genoeg huiswerk Tom, ik heb even geen tijd voor je,”zei ze tegen haar kat, die van schrik het bed afvloog.
Nicole opende langzaam haar wiskundeboeken en begon met de sommen. Het ging over wortels en kwadraten. Al legde haar leraar het haar honderd keer uit, ze zou het nooit begrijpen. Ze was blij dat ze een rekenmachine mochten gebruiken. Nicole zocht in haar tas, maar ze vond geen rekenmachine. “Hè? Ik had hem toch in mijn tas,”mompelde ze. Ze zocht in al haar blauwgeverfde laden, maar ze kon hem niet vinden. Dan maar die van Frank lenen, dacht ze.

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:34

leeukk.. Ja

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:43

Leuk geschreven!
Vervolg ? Schijnheilig

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:01

Dank jullie wel Bloos
-----------------------------------------------------

Frank was nog steeds bezig met zijn spel. “Frank, waar is je rekenmachine?” “Weet ik veel.” “Maar… Waar kan hij liggen? Je weet toch wel ongeveer waar hij is?” Frank stond op en liep naar de koelkast om wat drinken te pakken. “Geen flauw idee,”zei hij. Nicole hield het niet langer uit. “Jemig! Wat heb jij in hemelsnaam?” Even leek Frank gewoon terug te lopen naar de computer, maar hij draaide zich om. “Nou?”vroeg ze. Frank’s blik toverde om in chagrijnig, naar woedend. Voor ze zich had kunnen realiseren dat Frank echt boos was, kreeg ze een vuist in haar gezicht. Even leek ze verslapt, maar toen nam de pijn toe. Het voelde alsof haar lip dik was. Ze drukte haar hand er tegen aan. Bloed, dacht ze. Snel nam ze een washandje, maakte deze koud en legde het op haar lip. “Waar was dat goed voor?”fluisterde ze. Frank, die verschrikt toe stond te kijken, kon niets uitbrengen. “I-ik weet niet. H-het gebeurde gewoon,”stamelde hij. “Gewoon? Noem je dat gewoon? Je had geen enkele reden om me te slaan. Trouwens; er is nooit een reden om te slaan!” Haar stem sloeg over van boosheid. “Hé, relax! Ik heb er spijt van, dat zie je toch,”zei Frank. Nicole wilde hem uitlachen, maar het lukte niet met haar lip. “Ik zoek je rekenmachine zelf wel!”

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:03

echt goeeed... ik wil meeeer.. Tong uitsteken

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:07

Bedankt Bloos

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:30

zou je misschien mijn verhaal ook willen beoordelen.. Bloos ik snap als je geen zin hebt.. want het is wel een aardig stukje.. viewtopic.php?f=68&t=410149&start=75 Bloos alvast bedankt (ook als je het niet doet hoor.. Knipoog)

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:38

ja meer is echt leuk zo

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:40

meer meer meer.. Tong uitsteken haha

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:03

Oh wauw, het eerste stukje is zo herkenbaar. En zo lief Lovers Verdrietig

Ga dooooooooooooor ! Tong uitsteken

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 17:01

Waaah Lovers
Bedankt allemaal!

-------------------------------------

Stampend liep ze weg, ze hoorde Frank nog een zachte ‘sorry’ uitbrengen, maar het kon haar niet schelen. Hoe durfde hij!
Gelijk had ze geen zin meer in haar huiswerk. “Ik zeg wel dat ik geen tijd had,”zuchtte ze en ruimde haar spullen op. Op eens herinnerde ze zich de blik van Frank’s ogen. Zo vol met woede, zo vastberaden. Ze werd er bang van, nu; terwijl ze op het moment zelf alleen maar boos op hem was.
De telefoon ging. “Ik neem hem wel!”riep ze naar beneden en ze liep de slaapkamer van haar ouders binnen, waar ook een telefoon stond. “Met Nicole Verstee.” “Met Jarno!” “Hoi lieverd! Gaan we nog wat doen vanavond?” Nicole’s humeur was meteen een stuk beter. “Ja, daar belde ik voor. Ik kan niet, ik hoorde net van Pete dat we een voetbalwedstrijd hebben.” “O…,”zei ze. “Anders kom je kijken?”vroeg Jarno. “Eh, nee. Ik heb nog veel huiswerk. Tot morgen op school dan…”zei ze teleurgesteld. Ze had zich er echt op verheugd. Zij en Jarno hadden nu al weer twee maanden en ze was helemaal weg van hem. Helaas had Jarno een nogal druk leven. Hij deed aan voetbal, hij zwom, hij had nog drie goede vrienden waar hij ook vaak was. Zij daarentegen deed niet aan een sport. Ze had wel genoeg vrienden, maar die woonde allemaal een half uurtje fietsen van haar vandaan. Meestal bleef ze op school nog één of twee uurtjes met ze kletsen, of ze gingen de stad in, maar dat was het dan ook. Ze voelde zich ineens heel eenzaam. Plots voelde ze een duw tegen haar been; het was haar kat die tegen haar been aan kopjes gaf. “Precies, ik heb altijd jou nog. Wil je wat eten Tom?”
Rond zes uur kwamen haar ouders thuis. “Waar waren jullie?”vroeg Nicole meteen. “O, je vader en ik gingen even de stad in. Ik had een nieuwe jurk nodig en je vader een zomerjas.” “Kun je voortaan niet een briefje neerleggen? Dan weet ik waar jullie zijn!” “Frank wist het,”zei haar vader. “Ja, dan moet hij het wel willen vertellen.” Ze keek naar Frank of hij reageerde, maar die had zijn koptelefoon op en dan hoorde hij nooit wat. Haar ouders keken elkaar aan en zuchtte. Daarna ging haar vader naar de kamer om de krant te lezen en haar moeder begon met koken. “Wil je helpen Nicole?”vroeg haar moeder. “Ja, wat moet ik doen?” “Snijd het vl…Wát is er met jouw lip gebeurd?” Haar moeder liet van schrik haar mes vallen. Dom, vergeten! dacht Nicole. “O… I-ik ben met mijn lip tegen mijn fietsstuur gekomen. Domme fout,”verzon ze snel. “Oké… Ik schrok al. Snijd het vlees maar.”
Na het eten ging Frank naar een vriend van hem. “Zo! Ik kan ook eens op de computer,”zei Nicole half tegen zichzelf, half tegen haar moeder. “Ach; je weet hoe Frank is, als hij een nieuw spel heeft dan moet hij die eerst helemaal doorkrijgen. Dat is dan het enige wat hem nog interesseert.” Ja, maar dan hoeft ‘ie zijn eigen zusje nog niet te slaan, dacht Nicole.
Ze meldde zich aan bij MSN. Dinja begon meteen een gesprek.

Dinja zegt:
Hee Nicole! Is Jarno daar ook?
Nicole, Jarno zegt:
Haha, nee. Dat is nog van de vorige keer. Hoe is het?
Dinja zegt:
Gaat wel goed. Murat heeft het vanmiddag uitgemaakt.
Nicole, Jarno zegt:
Jemig. Zo maar? Jullie hadden toch al heel lang?
Dinja zegt:
Klopt; 6 maanden. Maar hoe is het met jou?
Nicole, Jarno zegt:
Prima. Alleen wiskunde hè, ik snap er niets van.
Dinja zegt:
Haha, wie wel!

Ondertussen opende ze het internet, ze wilde informatie over mishandeling. Ook al had Frank er spijt van, het spookte heel de tijd door Nicole’s hoofd. Waarom deed hij dat? Had ze het tegen haar ouders moeten zeggen? Of stelde ze zich aan? Misschien kon ze het wel tegen Dinja zeggen. Ze opende het gesprek, helaas; Dinja was al offline.
Nicole sloot ook af. Het was de hoogste tijd. “Pap, mam? Ik ga naar bed.” “Slaap lekker!” “Ja, jullie ook.”

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:04

ja geod weer doe nog maar meer hoor

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:06

echt goeed.. Knipoog Haha! ik wil meeer..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 17:42

Lachen Dank jullie!

------------------------------------

Die volgende morgen ging de wekker al weer vroeg af. Nicole kon maar moeilijk wakker worden. Ze had niet goed geslapen die nacht; de blik in Frank’s ogen bleef maar rondspoken in haar gedachten en ze kreeg het er maar niet uit.
Slapjes liep ze naar de douche en draaide de kraan open. Ze gooide wat koud water in haar gezicht en was meteen klaar wakker.
Terwijl ze een handdoek zocht, werd er een deur hard opengegooid en Frank kwam, zichzelf half aankledend, naar buiten hinkelen. “Ik ben te laat! Ga aan de kant, ik moet mijn gezicht wassen.” Nicole, niet doorhebbend wat er gebeurde, bleef als versuft staan. “Aan de kant zei ik!”herhaalde Frank. “Oké, oké!” “Geef me een washandje!” “Frank; ik moet zelf ook opschieten, kun je er zelf geen een pakken?” Nicole strompelde naar haar kamer, onderweg vond ze een spijkerbroek en een vest om aan te trekken. Ze was ook zo slordig, ze liet altijd van alles slingeren. Eerst ruimde haar moeder het voor haar op, maar die had de hoop ook al opgegeven. “Je zoekt het zelf maar uit,”had ze na een tijd gezegd.
Frank stond plotseling achter haar: “Vuile trut dat je er bent. Je bent nog te lui om voor je eigen broer een washandje te pakken!” En hij pakte haar vast. “Frank, laat me los. Frank?” Maar hij leek niet te luisteren. Ze keek naar zijn ogen, weer die blik; ze werd bang. “F-Frank?”zei ze zachtjes. Toen duwde hij haar van zich af, met een enorme kracht. Nicole kwam met een knal tegen haar bureau aan. “Je verdiende loon, stom wijf!”riep Frank, maar Nicole hoorde het niet. Ze had ontzettende hoofdpijn, haar hoofd bonkte. Voorzichtig ging ze met haar hand naar haar hoofd; ja hoor, een bult. Ze probeerde op te staan, maar haar enkel deed te veel pijn. Toch moest ze opstaan; ze moest naar school. In haar sokkenlade lag nog een verband, die wikkelde ze om haar enkel heen. Hinkelend en half struikelend pakte ze haar schooltas en ging ze naar beneden. Frank was gelukkig al weg, ze hoefde hem even niet meer te zien. Ze zei haar moeder vaarwel en ze was de deur uit; even iets anders aan haar hoofd.

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:45

ooo wat zielig... Verdrietig houd wel rekening met de regels van bokt.. nu is het nog goed hoor.. Knipoog maar anders gaat het net als een vorig verhaal van iemand en dan word het gesloten.. misschien was je wel niets ergs van plan.. maar gewoon even herinneren.. Knipoog En ik weet niet of je alles ook in word ofzo opslaat?? zo nee.. moet je wel even doen.. Knipoog anders ben je alles straks misschien kwijt..

Ik wil nog wel meer hoor.. Tong uitsteken Vork

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:49

ik ook franki s wel geweldadig geloof

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:11

Zo als altijd was school weer saai, maar deze keer leek het erger. Haar hoofd deed zeer, ze kon zich niet concentreren en iedereen keek haar aan. Al meerdere vrienden en zelfs totaal onbekende, waren naar haar toe gekomen met de vraag hoe dat, wijzend op haar lip, gebeurd was.
Ook moest ze bij haar mentor komen. Hij zei dat leraren naar hem toe waren gekomen en hadden gezegd dat ze er niet zo goed uit zag. Nicole vertelde hem dat het een ongelukje met de fiets was geweest en dat niemand zich ergens zorgen over hoefde te maken.
Ze had nu Duits, wat een saai vak vond ze dat toch. Gaf haar maar Engels, dat kon ze veel beter. Als driejarige kwam ze vaak al naar haar moeder toe en vroeg ze om een ‘ice-cream’. Duits was ook veel moeilijker, met dat ‘der, das, die vrouwelijk en die meervoud’ en het klonk ook nog eens niet.
Eindelijk ging de bel, zo snel mogelijk stopte iedereen zijn spullen in zijn tas. Nicole deed het juist wat langzamer dan anders. Ze had totaal geen zin om naar huis te gaan en ze hadden ook niet veel huiswerk. Net toen ze weg wilde lopen, kwam Dinja naar haar toe. “Hé, heb je zin om de stad in te gaan?” “Graag,”antwoordde ze, totaal opgelucht dat ze nog niet naar huis hoefde.
Toen ze in de stad waren, vergat Nicole even alles wat er thuis aan de hand was. Wat was die Dinja toch ook een gekke meid. Ze huppelde van etalage van etalage en ondertussen wees ze van allerlei dingen aan; “Ooh! Moet je dat zien, weet je wel niet hoe gaaf! Dat moet ik hebben!”

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:13

meer