[TEK] graag tips!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellah

[TEK] graag tips!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 19:22

ik heb vandaag weer is een tekening gemaakt, welke vinden jullie het mooist?
de eerste en de tweede zijn hetzelfde (alleen iets donkerder)
en de derde en de vierde zijn hetzelfde (alleen iets donkerder)
Ik zou graag ook tips willen.

Dat de nek te breed isen de schaduw van het oor raar is bij de eerste (en tweede tekening) dat weet ik al Knipoog

Ik weet nog steeds niet hoe ik ze op bokt plaats dus dan maar de link Blond Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Album=NLJHBYXZ

__Marije__

Re: [TEK] graag tips!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:30

De eerste 2 vind ik mooier Lachen
Ik weet niet waarom.. ik denk door de bles bij de 3e en 4e

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:34

tekening niet omlijnen! dat maakt het alleen maar lelijker Knipoog
ook niet gaan vegen... en de neus is te breed bij de tweede. maar verder ziet het er goed uit hoor Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LynnDeniseX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:45

Teken je al veel?

Ik vind ze erg leuk! De hoofden spreken me wel aan.

De eerste vind ik mooier getekend omdat je daar wat preciezer te werk ben gegaan. Probeer je paard eerst te schetsen. Het lijkt nu of je al gelijk met een dikke lijn bent begonnen.

Denk ook bij de volgende keer aan de kaaklijn. Dat is geen streepje maar moet een dieptepunt worden (ja ik heb er zelf ook nog moeite mee) voor de rest; SUPER!

[edit; er was me nog iets tebinnen geschoten, misschien mogen de hoofden nog wel een paar keer groter! klein is fijn, groter is veel mooier!]
Laatst bijgewerkt door LynnDeniseX op 16-05-05 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:08

Het zijn vier ongeveer dezelfde hoofden, probeer voor jezelf meer uitdaging te zoeken: Detail! Goed kijken naar een paardenhoofd, naar de botstructuur en de spieren die erop liggen, en die ook beginnen te tekenen.

Bellah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:27

Ellende schreef:
Het zijn vier ongeveer dezelfde hoofden, probeer voor jezelf meer uitdaging te zoeken: Detail! Goed kijken naar een paardenhoofd, naar de botstructuur en de spieren die erop liggen, en die ook beginnen te tekenen.

Jah, klopt... het zijn 2 tekeningen,,, de 1e is hetzelfde als de tweede
en de derde hetzelfde als de vierde alleen dan iets donkerder ingescand.... Tong uitsteken

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:32

Bloos

Maar ze lijken allebei nog steeds op elkaar, dus m'n commentaar is nog steeds geldig (ik had alleen wat beter op mogen letten Knipoog )

Bellah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:33

LynnDeniseX schreef:
Teken je al veel?

Ik vind ze erg leuk! De hoofden spreken me wel aan.

De eerste vind ik mooier getekend omdat je daar wat preciezer te werk ben gegaan. Probeer je paard eerst te schetsen. Het lijkt nu of je al gelijk met een dikke lijn bent begonnen.

Denk ook bij de volgende keer aan de kaaklijn. Dat is geen streepje maar moet een dieptepunt worden (ja ik heb er zelf ook nog moeite mee) voor de rest; SUPER!

[edit; er was me nog iets tebinnen geschoten, misschien mogen de hoofden nog wel een paar keer groter! klein is fijn, groter is veel mooier!]

Nee ik teken nog niet echt veel, dit is mijn 2e "serieuze" tekening... En ik heb over de eerste tekening inderdaad iets langer gedaan (is dus te zien Tong uitsteken )
Maar wat bedoel je precies met die kaaklijn?
En bedoel je vergroten bij het scannen?

Bellah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:34

Ellende schreef:
:o

Maar ze lijken allebei nog steeds op elkaar, dus m'n commentaar is nog steeds geldig (ik had alleen wat beter op mogen letten Knipoog )

Jah, daar heb je wel gelijk in Tong uitsteken wilde alleen niet te moeilijk beginnen... en deze waren een van de weinige diej een beetje makkelijk waren