[FOTO] Breyer SR Stablemate

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Breyer SR Stablemate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:51

Special Run #10304 Hidalgo Stablemates Mustang Play Set
Formaat: Stablemate

Vandaag heb ik weer wat foto's gemaakt voor op mijn site. Ik ben er eigenlijk niet heel erg tevreden over [ik heb vooral problemen met het licht zoals je hier ook kunt zien, zijn hoofd is te zwart], maar ik plaats wel aangezien iemand misschien opbouwend commentaar kan geven.

Afbeelding

En met iets fellere kleuren;
Afbeelding

Denk erom, dit is een paardje van maar een paar centimeter hoog, een leuke detailfoto van bijv. het hoofd wordt dus een beetje moeilijk en bovendien is dit kleintje niet zo super gedetailleerd als z'n grote broers van het traditionele formaat.

Gerbenfroh

Re: [FOTO] Breyer SR Stablemate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:55

Wel mooie achtergrond; misschien wat druk. Maar ik vind het paardje zelf niet helemaal 100% scherp, of ligt dat aan mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:15

Ik ga met gerbenfroh mee.

Verder kan je het paard zelf misschien iets kantelen, zodat het hoofd wat zichbaarder is, of juist wat verschillende foto's maken.
Ik vind het zo jammer dat je het hoofd zo slecht ziet nu Lachen
Verder wel een mooi paardje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:26

sjemie schreef:
Ik ga met gerbenfroh mee.

Verder kan je het paard zelf misschien iets kantelen, zodat het hoofd wat zichbaarder is, of juist wat verschillende foto's maken.
Ik vind het zo jammer dat je het hoofd zo slecht ziet nu Lachen
Verder wel een mooi paardje Lachen

Ik heb hem expres zo neergezet zodat je zijn tekening goed kan zien. Het zou idd wel leuk zijn om het hoofdje beter te zien, hij heeft namelijk een schitterend ruitvormig kolletje! Maar ik kwam echt niet uit met het licht, het hoofd was dan overbelicht door de zon, en op die manier zag je het kolletje helemaal niet meer.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:46

NIet tegen de zon in fotograverene maar met de zon mee (dus de zon ín je terug, op het paardje) als het licht te fel is, probeer het dan wat te filteren door bijv. een plu of een laken. Of wacht tot het avond wordt en het licht van nature al minder fel wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:48

De tekeningen zijn inderdaad erg mooi.
Maar kan je niet wat verschillende foto's maken?
Een van het hoofd, een die je nu hebt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:48

Dacht precies hetzelfde als Ellende, je fotografeerd tegen het licht in.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:54

Als je het in kunt instellen op je camera kan het nemen van een kortere sluitertijd wel wat doen aan de hoeveelheid licht.

Wat Ellende al zegt; met de zon mee fotograferen. Met een wit laken kun je inderdaad het licht wat filteren.

Verder heb je nog wat trucjes zo als focussen op enkel de achtergrond (knopje half indrukken als dat kan) en dan je camera 'doorschuiven' naar het paardje dan pas knippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:56

In dit geval kon dat niet anders, ik kon de tuin niet even draaien. Haha! [ op deze plek dus 's morgens foto's maken in het vervolg] Meestal maak ik idd foto's wat later op de dag, maarja soms kan ik gewoon niet wachten. Bloos

De 'truc met het laken' kan ik idd wel eens proberen. Lachen

@ Fairie: Bedankt voor de tips!