Citaat:
http://img149.echo.cx/img149/2637/creativemagic44wi.png
Het verhaal heeft een engelse titel, waarom? Was net aan het luisteren naar Ugly - The Exies en dit zinnetje kwam erin. Ik ben van plan om in de loop van het verhaal dit zinnetje wel te laten kloppen met de inhoud van de tekst. Ik heb enkel momenteel geen inspiratie dus ideeën zijn welkom 
x.We are dirt
x.Hoofdstuk 1
De zon schijnt over de diverse levens heen, van hyperactieve tot rustige persoonlijkheden. De zonnestralen pauzeren regelmatig wanneer ze vredelievend een lichtgekleurde wolk voorrang verlenen. De bladeren van de jongbloeiende bomen dansen met elkaar op de melodie van het zachte briesje dat mijn zwarte haren naar voren doet wapperen.
Ikzelf, verstopt in de schaduw van een kleine heuvel waarop diverse kinderen met elkaar zaten te spelen, plezier zaten te maken en 5 minuten later een woordwisseling hadden over wie nu de bal het laatste heeft aangeraakt, zit rustig te genieten van het gezang van de natuur.
Scott, mijn broer, ligt languit in het gras dat tot aan onze knieën reikt. Zijn hoofd wordt ondersteund door zijn handen die de rug van zijn hals aanraken om zo moeiteloos naar de lucht te kunnen staren. Ben zit rechtop, te staren naar de kern van het dorp met een grasspriet in zijn mond. Een mislukte imitatie van een cowboy. Frank aapt Scott na, die af en toe eens tuurt in de richting van het strand dat iets verder op ligt.
Jonge vrouwen in bikini’s met lichtbruin getinte huidskleuren spelen volleybal samen met enkele mannen met een atletisch gebouwd lichaam. Een zucht ontsnapt vanuit mijn lichaam en het strand eist ook mijn aandacht op. Mijn bruine ogen richten hun blik echter op de zee, en niet op de springende en vallende lichamen.
Wanneer het water het strand aanraakt en dus even over het zand wrijft, ontstaat er een sneeuwgetint randje op het zoute water. Het lijkt steeds bang te zijn om uit te drogen wanneer het water vliegensvlug opnieuw terug lijkt te vloeien naar waar het vandaag kwam. Het leek te leven door de verschillende natuurfactoren die er in meespelen.
Ik sta zachtjes op en kijk naar Scott, Ben en dan naar Frank. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht en ik zet enkele passen achteruit, richting mijn bejaarde auto. Rustig stap ik in en sluit de deur kalmpjes. Ik draai het raam van de passagiersstoel naast me handmatig open. “Komen jullie nog?”
Het groepje springt recht en wandelen in de richting van de auto. Ze stappen alle drie in en Frank wrijft even kort door zijn haren. “Wat ben je van plan, Matt?” Ik haal mijn schouders op en steek mijn hand in mijn broekzak waar ik 4 jointjes uithaal. “Hier, en we gaan naar het strand zeker?” Scott glimlacht wanneer hij ziet dat ik, zijn kleine broertje, toch nog drugs in huis heeft weten houden ondanks de zoektocht van onze moeder, Kate. Hij neemt zijn joint dan ook graag aan, eveneens als Frank en Ben.
Na 3 maal proberen, begint de motor van de auto te grommen. Ik duw de gaspedaal in en meteen rijdt de auto de weg op. Ik zoek mijn aansteker met mijn rechterhand doordat mijn linkerhand het stuur vasthoudt en ik vind mijn aansteker in het handschoenkastje van de wagen. Even laat ik het stuur met beide handen los en steek mijn joint aan. Daarna neem ik het snel terug vast en geef de aansteker aan mijn vrienden.
Ik inhaleer en neem een grote ruk van de joint die tussen mijn lippen zit. Mijn hartslag versnelt wanneer adrenaline door mijn aders stroomt om vervolgens te racen tegen mijn bloed dat naar mijn hart wordt vervoerd. Een grijns verschijnt op mijn witgekleurde gezicht om zich vervolgens daar te vestigen tot onze aankomst aan het strand.
Scott, Ben en Frank springen uit de auto van zodra hij stilstaat en lopen al meteen naar de plaats waar de vrouwen volleybal spelen. Ikzelf zorg ervoor dat mijn joint opgesmoord is vooraleer ik richting het zand stap. Ik gooi mijn joint in het zand en doof het uiteinde door er met mijn voet op te staan. Mijn benen dragen me kalm naar een leeg plekje op het strand.
Ik laat mezelf zakken en plaats mijn handen achter mijn rug. Mijn ogen kijken naar de zee die nog steeds hetzelfde spelletje speelt met het zand. Een glimlach wordt gevormd door mijn lippen en ik sluit mijn ogen. Na enkele minuten hoor ik korte, snelle voetstappen in mijn richting komen. Ze lijken te stoppen naast mijn bovenlichaam en ik open mijn ogen om vervolgens een klein meisje van ongeveer 7 à 8 jaar te zien. “Wie ben jij?” Vraagt ze met haar kinderstemmetje.
Ik glimlach nog steeds en kijk haar met mijn donkerbruine ogen aan. “Matt.” Het meisje glimlacht en ploft neer in het zand naast me. “Mijn zusje zit de hele tijd te giechelen met haar vriendin over je. Ze zeiden dat je geil was en wouden graag je naam weten maar durfden het niet vragen… Of zoiets.” Ik glimlach en kijk even kort om me heen. “En wie is je zusje dan?” Haar ‘zusje’ is vast 12 jaar… Het meisje neemt mijn hand en wilt dat ik opsta, wat ik dan ook doe. Ze staat zelf ook op en neemt me mee over het strand.
Na een tijdje belandden we tussen een horde mensen, maar het meisje lijkt haar weg te weten. Iets verderop liggen twee jonge vrouwen te zonnen. Ze dragen beide een witte bikini die mooi past bij hun zongetinte huid. Het kleine meisje neemt me mee totdat we tussen de vrouwen heen staan. “Dit is mijn zusje.” En ze wijst naar het meisje met geblondeerde haren, geëpileerde wenkbrauwen en lichtgespierde buik. Haar zusje kijkt verrast op en een lichtrode tint kleurt haar wangen onmiddellijk. Haar vriendin zit verwonderd op.
“Hey… Ik ben Caroline.” Zegt de blondine vriendelijk. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht en ik knik licht. “En ik ben Amanda.” Zegt de brunette zacht. Beide kijken elkaar aan en het kleine meisje kijkt naar haar grote zus, Caroline. “Hij noemt Matt, en ik heb verteld dat jullie hem geil vonden. Wat is geil?”
Caroline begint heviger te blozen en ze gaat voorzichtig rechtstaan, eveneens als Amanda. Ik kijk Caroline aan en houd mijn hoofd ietwat schuin. Caroline doet teken naar Amanda om haar zusje mee te nemen naar de speeltuin. Amanda knikt giechelend en neemt Caroline’s zusje mee.
x.To be continued