[verhaal]Kishiana

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[verhaal]Kishiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 23:31

Ik kreeg plots een creatieve bui, en gezien ik de eeuwige paardenverhalen beu ben. Dit verhaal, nu heb ik 1 paardenverhaal en een 'zonder paarden' verhaal, dus nu kan ik schrijven aan het gene waar ik zin in heb om aan te schrijven Clown Het is volgens none 'een heel appart verhaal' he none Clown

Citaat:
Het koude water stroomde over haar voeten. De lange zwarte jurk die ze aan heeft, drijft op een hoge golf.
'Ben je daar?' fluistert ze helder.
De vraag wordt beantwoord, met een eindeloze stilte, alleen het geruis van de golven klinkt over het strand. Ze wandelt rustig door het water, steeds dieper, tot het water tot aan haar schouders reikt, ze zwemt, steeds verder en verder van de kust, ze weet waar ze heen gaat. Op een kilometer van de kust, ver verwijderd van het ondiepe, trilt het water. Rustig en teder word het meisje uit het water geheven, de vis zwemt rustig onder haar, haalt adem en duikt, samen met het meisje, de diepte in. Om weer boven te komen, in een grot, die vanaf de zeespiegel gezien, gewoon een berg zou zijn, maar van onder de zeespiegel, waar een 'deur' in de rots is. Is het een prachtige grot, glinsterende stenen, juist diamanten.
Hijgend kijkt het meisje rond. De grot, verlicht door de zon die schijnt door de ontbrekende top. Wanneer ze op adem is, aait ze de vis, en loopt rustig, geluidloos, door een wat donkerdere gang, de vis die weet waar hij heen moet, duikt weer onder en zwemt weg, vlak langs de rots, wachtend tot het 'eiland' in zicht komt, waar hij 'zijn' meisje weer op zal wachten.
Kishiana, zo noemt ze, zwarte krullen, die rijken tot in het midden van haar rug, ze bekijkt de wereld al 16 jaar, door zwarte ogen, die dieper zijn dan het diepste dal, koel en warm tegelijkertijd. Eigenlijk, zeggen haar ogen niets en toch zoveel...
Kishania wordt vaak 'speciaal' genoemd, ze is sociaal, en toch...Apart. Heel anders dan de meeste mensen uit het dorp, de bruingebrande huid maakt haar nog mooier dan ze al is.
Inmiddels op het kleine strandje aangekomen, loopt ze op haar blote voeten door het mulle zand, het voelt warm, zelfs heet aan haar voeten. Onbezorgd loopt ze naar het eind van de steiger, en laat zich daar in het diepe water zakken, wetende dat ze zodra weer zal reizen op de rug van de vis, Het eiland is onbekend, schepen zouden makkelijk tot vlak bij het eiland kunnen varen, gelegen op een rots is het vanaf de steiger diep genoeg voor de meeste schepen. Wie de steiger gebouwd heeft is haar een raadsel, niemand die van dit eiland af weet. Bij haar weten toch niet.

Liftend op de rug van de vis, haar vast houdend aan de staartvin, rillend van het toch wel koude water, geniet ze toch van de reis, die weldra onderbroken zal worden. Bruusk stopt de vis met zwemmen, geschrokken ontsnapt een kreet aan het meisje, waarna ze in het water glijd, ze zoekt naar enige steun, kijkt over de zee en ziet in de verte een zwart puntje, dat zou wel eens het land kunnen zijn waarnaar ze op zoek is, maar das minstens 2 km!
'Kayla?' vragend, bijna smekend zegt ze de naam van de prachtige dolfijn. Wie plots verdwenen is.
Ze zwemt alleen verder, hopend dat Kayla haar weer zal opzoeken, het is maar goed dat ze een goede conditie heeft! Maar toch, 2 km...Traag word het 'zwart puntje' groter en groter, tot het meer en meer op een eiland trekt, het eiland waar ze heen wilde. Plots voelt ze de zachte, glibberige huid van een vis,
'kayla, ik wist dat je me weer zou zoeken' fluistert ze. De vis trekt haar tot waar het water tot net boven haar hoofd zou rijken als ze op de bodem zou staan, de laatste meters zwemt ze, wanneer ze kan staan, loopt ze rustig verder. Na een aantal meter komt het water tot haar middel, ze blijft staan, kijkt naar het strand en ziet tot haar verbazing dat er nu al veel mensen op het strand zijn. Ze wandelt rustig tot op het strand, door het vochtige, harde zand, dat over gaat op los zand waar het zeewater niet komen kan. De mensen kijken zelfs niet meer op van kishiana, ze komt wel vaker 'uit de zee gewandeld'.
Ze loopt verder tot het 'bos', hoge bomen, die bijna tot aan de nu nog laag staande zon rijken, omringen haar. Ze wandelt tot de open plek en gaat rustig zitten op een boomstam. Wachtend tot hij komt...

Even later ruist het struikgewas, vervolgens komt er een gedaante uit, een blonde jongen met felblauwe ogen kijkt naar het meisje
'kishi...Eindelijk' zegt hij. Hij stapt traag, bijna voorzichtig op het meisje af en gaat langs haar zitten.
'Ik heb je gemist' antwoordt ze op de ongestelde vraag.
'Ik jou ook kishi. Waarom blijf je altijd zolang weg?' Hij heeft een warme, zachte stem. Hij neemt het meisje in zijn armen en trekt haar naar zich toe.
'Het kan niet anders Sam' met een zucht laat ze zich meewiegen in de armen van de jongen, haar jongen.
Ze zitten een paar minuten zo, plots trekt Kishiana zich los uit zijn armen.
'Wat is er Kishi?'
'Ik moet zo terug naar mijn dorp. Ik ben al van 6 uur ‘s ochtends weg, de reis naar hier is vrij lang als je zwemt' grinnikt ze.
Uitdagend kijkt ze naar de jongen en vervolgt 'Je kan altijd mee gaan...'
'Ik zou graag willen...Heb je nog 1 uurtje? Voor het afscheid?'
'Ja. Dat heb ik. Over een uurtje aan de steiger.' Antwoordt ze, en loopt geruisloos maar snel door de lage struiken, tot op het strand waar ze over de glinsterende zee kijkt.
'Prachtig' denkt ze. Ze sluit haar ogen en roept in gedachten de naam van haar vriend 'Kayla...Kayla er gaat iemand mee...' Ze opent haar ogen en ziet op een 500 meter van de kustlijn het water omhoog spatten. 'Je hebt me gehoord' fluistert ze. Ze wandelt rustig naar de steiger en wacht op Sam.

ik heb er een spellingscontrole overgegooit, hoop dat de fouten eruit zijn, want ik kan absoluut niet om met d en t en dt en... Clown
Bij deze laat ik jullie ook dit verhaal keuren Lachen

none

Re: [verhaal]Kishiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:34

Jaa phara appart maar echt mooi!!
Vind in het begin de zinnen ook appart, maar het hoort er wel bij, de vele komma's waardoor het verhaal een appart "loopje" krijgt.
BEn benieuwd!!
Dat laatste stuk had ik nog niet gelezen, het gaat leuk worden volgens mij Haha!

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 00:15

.. het is apart en daarom spreekt het me toch wel aan!!:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 00:58

Citaat:
Ze zit nog maar net, wanneer ze het zacht krakende geluid van de steiger hoort.
'Sam?' Vraagt ze twijfelachtig.
'Ja kishi...Ik ben het' stelt hij haar gerust.
'Heel even wachten.' Zegt ze, ze kijkt over zee en fluistert 'lieve Kayla, ik kom...' Sierlijk springt ze in het water.
'Wilde je zwemmen?' Vroeg Sam verbaasd, Hij kende Kishiana al een tijdje, en wist dat ze af en toe wat vreemde dingen deed, laat dat nu net het gene zijn wat hem aantrok tot haar. Maar om nu tot een eiland te zwemmen ging hem toch wat ver.
'Het is maar 4 kilometer. Daarbij krijgen we hulp' antwoordde ze.
verbaasd liet ook Sam zich in het water glijden.
'Gelukkig kunnen de spullen die ik mee heb tegen water' zuchtte hij, vervolgens zwom hij achter het meisje aan.
Plots houdt ze stil. 'Kayla' fluistert ze weer.
Een vin komt boven het wateroppervlak. 'Neem de vin vast' zegt ze tegen Sam.
Sam doet wat hem gezegd word, neemt de vin vast, en voelt de slanke handen en armen van het meisje rond zijn middel 'ik lift ook mee' verklaart ze.
Samen met de vis glijden ze door het zachte, golfloze water.
'Gek, ik heb de vin van een vis vast, niet wetende wat voor vis het is, ik glijd door de zee, die diep en krachtig genoeg is om me te doden, en toch geen spoortje angst' dacht hij. Hij draait zijn hoofd en kijkt in de zwarte ogen van het prachtige meisje waar hij zoveel van houd
'Ik houd zo veel van je' zegt hij.
De zin wordt beantwoord, zonder woorden. Haar lippen raken die van hem. Een lange zoen. Ze legt haar hoofd tegen zijn schouder, en sluit haar ogen. De tijd gaat te snel blijkt. Abrupt stopt de vis, een prachtige dolfijn, slank en krachtig. Meteen opent Kishiana haar ogen.
'Dit stuk is te ondiep voor Kayla, nu moeten we zwemmen' verklaart ze.
'Goed' antwoord Sam, Stil zwemmen ze langs elkaar, geholpen door de golven, komen ze zonder al te veel moeite tot het ondiepe water,
'Vanaf hier kunnen we lopen' zegt ze. En rustig wandelen ze, hand in hand, door het water. Tot het water nog maar tot hun enkels reikt.
Sam neemt Kishiana in zijn armen, trekt haar naar zich toe en zoent, zijn handen glijden over haar lichaam en aaien haar zachtjes. Haar handen rusten op zijn schouders, haar vingers spelen met zijn haar. Met de ogen gesloten staan ze daar. In het koele water, genietend van elkaars gezelschap, zonder enig besef van tijd of zorgen.
'Sam...'
'Ja?'
'ik wil je niet kwijt'
'ik jou ook niet'
Hij slaat zijn arm rond haar middel. Samen lopen ze door het mulle zand, door de duinen, en dalen langs het stenen trapje naar het dorp.
'haaaa Kishiana, was je weer weg?' Vraagt een goede vriendin van haar moeder
'Ja... Ik was al vroeg weg. Heb ik iemand ongerust gemaakt?' vraagt het meisje bezorgt
'Nee niemand. We worden het gewend van je, mooie jongen heb je bij je!' Knipoogt de jonge vrouw.
Samen lopen ze door de straten. Nog steeds heeft hij zijn arm rond haar middel, genietend legt ze haar hoofd tegen zijn schouder. Hopend dat hij voor altijd bij haar blijft...
In gedachten verzonken, loopt ze onbewust naar haar huis. Ze klopt zachtjes op de deur
'Kishiana!' Roept haar moeder blij. Haar blik glijd over de jongen, een stukje groter dan haar dochter, blonde haren en felblauwe ogen.
'Kom binnen' zegt ze wat zachter.
Kishiana neemt de jongen langs haar bij de hand en leid hem door het halletje naar de zitkamer.
'Kishi!!' roept haar broertje en vliegt het 1.70m grotere meisje rond de middel
'Joran' fluistert ze, en aait hem met haar vrije hand door zijn verwarde haren.
'Wie is dat?' vraagt hij verbaasd wijzend naar Sam
'Dat is mijn vriend, Sam..' Antwoordt ze. 'maar wij gaan ons even omkleden' liet ze er op volgen.
Ze lopen rustig de trap op, kleden zich om op Kishiana's kamer, Kishiana glijd in een wit los jurkje dat tot op haar knieën komt. Sam houd het op een jeans en een Shirt zonder mouwen. Na het omkleden gaan ze weer naar onder, Kishiana's broertje zit nu in de zetel. De grijze ogen van haar 10-jarige broertje worden groot en bekijken Sam van top tot teen, vervolgens glijden zijn ogen over zijn zus.
'Hoi' zegt hij uiteindelijk 'wil je wat drinken?'
'Ja graag...' antwoordt Sam wat verlegen.
'Ik haal wel.' Antwoordt Kishiana, ze knijpt Sam in zijn hand en duwt hem richting de zetel 'ga maar even zitten' zegt ze nog voor ze verdwijnt in de keuken.
De vader van Kishiana, die het hele schouwspel stil heeft zitten bekijken. Begint nu te praten
'Hoi Sam. Jij bent dus mijn dochter haar vriend?'
'Ja dat klopt' antwoord Sam beleeft.
'Hoe oud ben je?'
'19 mijnheer'
'stop maar met dat 'gemijnheer' Erik is de naam'
Verbaasd keek de jongen richting de man. 'Erik? Zon gewone naam, terwijl zijn dochter zon aparte naam heeft?' dacht hij.
'Mijn vrouw en ik houden van aparte namen' antwoordt de man. Alsof hij gedachten kan lezen.
'Hoe wist u wat ik dacht' stottert Sam
'Iedereen denkt dat. Mijn vrouw noemt gewoon An. We leven tenslotte in de 21ste eeuw!' Lacht de man.
Kishiana komt de kamer binnen met fris en een pot thee.
'sorry dat het zolang duurde, ik dacht dat jij ook wel wat thee lustte, en het water kookt nou eenmaal niet zo snel' verontschuldigde Kishiana zich.
'Dankje Kishi' zei haar vader 'ik heb ineens kennis kunnen maken met Sam' liet hij er op volgen.
'U hebt een... Aparte dochter' zei Sam toen Kishiana langs hem ging zitten. 'Maar wel een hele mooie en lieve' liet hij er geschrokken op volgen.
'Weet ik... Ze kan bijzonder goed met dieren om. En... Ze heeft iets speciaals' stemde de man in. Hij zag er jong uit voor zijn 40 jaar. De rimpeltjes die zijn gezicht sierde zorgde voor een vertrouwde en aangename indruk.
Kishiana kijkt van haar vader naar Sam en weer terug.
'gaat het plots over mij' vraagt ze verontwaardigd
'Zoals je hoort' antwoord haar vader lachend.
'De spontaanheid van deze familie bevalt me wel. Ze zijn rechtuit maar toch vriendelijk, hoewel Kishiana spontaan en eerlijk is. Lijkt het toch alsof ze wat te verbergen heeft' bedacht hij zich toen hij keek naar de soepele manier van bewegen. En de heldere stem van het meisje hoorde.
De donkere ogen van Kishiana keken doordringend naar hem.
'Hoor je me wel?' vraagt ze lachend
'Sorry wat zei je?' verlegen kijkt de jongen in de diepe ogen van het meisje
'Of je mee naar de bergen wou gaan' knipoogde Kishiana.
'Ja graag...' zei hij, ze stonden op, Kishiana gleed in witte schoenen en liep met verende passen naar buiten. Gevolgd door Sam.
'je hebt een lieve vader' zei de jongen
'Dat zal best, maar nu wil ik even niet aan mijn familie denken. Ik weet een super mooi plekje in de bergen' antwoordde het meisje.

zo nog een stukje Lachen
Ik hoop dat er nog mensen het gaan volgen. Lachen
Ik vind het al leuk om te schrijven, heeft iemand nog tips voor mijn schrijfstijl ofzo?

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:21

ik vind het nog steeds leuk alleen wat kleine foutjes .. :'Neem de vin vast' > pak de vin vast
Na het omkleden gaan ze weer naar onder> naar beneden
Mijn vrouw noemt gewoon An> heet gewoon An..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 14:44

woeps Bloos dank voro het verbeteren, ik pas het even aan in het verhaal!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:16

Apart verhaal, maar toch wel mooi Ja
Alleen 1 ding wat mij ergert: een dolfijn is geen vis maar een zeezoogdier Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:46

jamaar jamaar Nagelbijten / Gniffelen wat leest nou t fijnste: de vis
of: het zeezoogdier
Nagelbijten / Gniffelen Haha!

*proest* je onderschrift Nagelbijten / Gniffelen Haha!*

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:43

de vis:P

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 23:10

Of wat ook nog kan: de tandwalvis Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 16:34

heb je nog zo van die dingen ame Nagelbijten / Gniffelen Ga jij maar verder afkortingen uitvinden die nergens naar klinken Nagelbijten / Gniffelen

Clown

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:50

uuhm.. zzd:P

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:14

komaan, ik wil nog een stukje !!!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:30

ik wil ook een nieuw stukje,ik vind dat je altijd wel mooie verhalen schrijft en die zijn ook boeiend,mooi verhaal en ik blijf het ook zeker volgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 00:46

ik zal overmorgen (zondag dus) eens zien of ik er nog een stukje bij kan flatsen Speciaal voor jullie dan