[Verhaal] geschreven.. {mislukt?}

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

[Verhaal] geschreven.. {mislukt?}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 19:45

Hoi, ik verveelde me vanmiddag en ik dacht, laat ik eens proberen om een verhaal te schrijven. Ik vind hem zelf mislukt maar ik vroeg me af wat jullie ervan vonden Knipoog Je mag het gerust zeggen hoor, als je het niets vind Lachen

“Ooh yes!” dacht Anna toen ze Bas aan zag komen lopen. “Daar is mijn lieverd weer!” zei ze glimlachend tegen Bas en ze zoenden. “We hebben het vandaag precies 7 maanden, wist je dat?” “Ja, hoe kan ik dat nou ooit vergeten schatje? Ik hou van je en dat zal ik altijd blijven doen ook!” Anna bloosde en lachte. “En ik ben het gelukkigste meisje van de wereld! Met zo’n geweldig vriendje!” Ze knuffelden elkaar en vielen languit in het gras. Bas lag met zijn arm om haar heen. Anna voelde zich goed op haar gemak. Dat was 7 maanden geleden wel anders! Toen haar vader nog bezig was.. Anna kreeg rillingen toen ze er aan dacht.

Haar vader was aan de drugs. Elke keer als hij thuis kwam was hij stoned en nam hij ook nog eens heel veel whisky. Anna kon het niet aanzien en zat hele dagen op haar kamer. Als ze er wat van probeerde te zeggen kreeg ze de meest vreselijkste scheldwoorden naar haar hoofd en werd ze helemaal in elkaar geslagen. Haar moeder was 5 jaar geleden overleden. Omdat zij en haar vader nu alleen achterbleven, hadden ze het erg moeilijk gehad. Anna ging zo gewoon mogelijk door met haar leven, maar bij haar vader lukte dat niet. Hij begon zich af te reageren op Anna, die er helemaal niets van begreep. Ze was een maand niet naar school geweest, toen ze een keer zó hard geslagen was dat ze haar bekken zwaargekneusd had en een zware hersenschudding had. De leraren wisten er niets vanaf. Toen ontmoette ze Bas. Het klikte meteen, hij werd haar beste vriend. Aan hem kon ze alles vertellen.. Ze kon gewoon niet zonder hem! Gelukkig is haar vader nu opgenomen in een afkickcentrum en gaat het wat beter met hem. Ze hoefde in ieder geval niet meer die zware klappen te verduren.

Bas en Anna lagen nog steeds in het gras. Ze staarden naar boven. “Kijk! Die wolk lijkt op een paard!” lachte Bas. Anna dacht aan haar paard. Ze stelde voor aan hem of ze even langs Perdita zouden gaan. Bas vond het een goed idee en ze gingen op weg. “Hey wijffie!” Perdita hinnikte en kwam aangerend vanaf het einde van het weiland. Ze dacht aan de dag dat ze Perdita kocht. Ze wist het nog precies. Perdita was een springpaard geweest en Anna had haar al 5 jaar gereden. Ze zou haar maar al te graag kopen maar ze had niet genoeg geld.. Ze ging werken bij de stal waar Perdit van was. De staleigenaar vond haar zo goed met paarden omgaan, dat hij Perdita wel wilde delen met haar. Dat was altijd al haar droom geweest! “Maar..” had hij gezegd “ze blijft van mij. Je mag alles met haar doen wat je maar wilt.” Dat deed Anna maar al te graag.

Ze stonden nu al een kwartier naar Perdita te kijken.“Zullen we even wat gaan eten?” zei Bas. “Ja! Ik heb echt honger, mijn maag knort helemaal..” Ze liepen naar een gezellig restaurantje wat er goed uit zag. Ze gingen naar binnen en werden door een medewerker van het restaurant op een plaats gezet. Vanaf hiervandaan konden ze precies Perdita zien staan in de wei. “Wat een geweldige plek heeft u uitgezocht!” Zei Anna tegen de medewerker. Hij bloosde en liep gauw weg. Ze lachten hem na. Ze bestelden en gingen eten.

“Zullen we nog even uitgaan?” “Nee, ik ben moe en wil graag slapen.” Bas was teleurgesteld maar respecteerde haar en liep mee naar huis. “Kan ik bij jou blijven slapen?” vroeg Anna. “Ja tuurlijk! Dat mag altijd, dat weet je lieverd!” Ze liepen nog even door zonder iets tegen elkaar te zeggen. Opeens hoorden ze een auto aankomen. Ze werden verblindt door de lichten. En ineens hoorden ze een harde gil…

Dankjewel voor het lezen Lachen
Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Eline op 02-05-05 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk aub voortaan zelf aan de [tag] in je titel, zie ook het topic 'de bedoeling'

Coconuts

Re: Verhaal geschreven.. {mislukt?}

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:51

Leuk verhaal al *LOL*
Wil het vervolg wel lezen hoor.
Veel succes verder met het maken!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 20:34

Dankjewel Lachen
Ik ben nu met het vervolg bezig Knipoog

LynnDeniseX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:42

Oeh spannend.. ik wacht wel hoor!

Vind hem trouwens niet mislukt.. dit verhaal heb ik eens afgelezen -ja en dat is zeldzaam-

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:26

ik vind het een boeiend verhaal Ja
Ik weet niet hoe oud die Anna in het verhaal is maar ze kan toch niet alleen thuis wonen aangezien dr vader nu is opgenomen in een afkickcentrum?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 21:31

Nee dat klopt inderdaad niet echt Haha! Moet nog even verzinnen Schijnheilig

Careano

Re: [Verhaal] geschreven.. {mislukt?}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 14:57

Hier is het vervolg:

Ze liepen nog even door zonder iets tegen elkaar te zeggen. Opeens hoorden ze een auto aankomen. Ze werden verblindt door de lichten. En ineens hoorden ze een harde klap… Bas schreeuwde: “Annaaa!!!!” En daar lag Anna, ze was aangereden door de auto. Bas belde gelijk 112, maar het duurde nog zeker wel 20 minuten voordat er eindelijk een ambulance kwam.. Ze had veel bloedverlies en moest snel, zeker heel snel naar het ziekenhuis. Bas reed mee en belde ondertussen zijn ouders op. Ze kwamen er gelijk aan.

Alles was zwart, Anna had overal pijn en kon haar ogen moeilijk open doen. “Bas?” vroeg ze. “Ja, lieverd?” “Waar ben ik?” “In het ziekenhuis.” Anna ging gelijk recht opzitten, maar slaakte een kreet uit van pijn en ging gelijk weer liggen. Gelijk kwamen er 3 doktoren op haar afgerend. “Is er iets?” “Ja,” zei Anna “Wat is er gebeurd?” Bas legde het hele verhaal uit. “Hoe heet je?” vroeg de dokter aan Anna. Hij was klein, dik en hij had een grappig snorretje. Ze moest om hem lachen, maar zelfs dat deed pijn. “Anna,” zei de dokter serieus “het gaat niet goed met je.” Anna’s gezicht verschoot. “Je hebt je beide benen gebroken, een flinke hersenschudding en een grote wond op je achterhoofd.” Anna schrok ervan.. Hoe moest dat verder met Perdita? Ze vroeg aan Bas of hij erbij was toen het gebeurde. “Ja.. Ik was bijna ook geraakt door die auto!” Ze verontschuldigde zich dat ze niet goed had uitgekeken. “Maar het was niet jouw schuld! Het was de schuld van die auto!” zei Bas geruststellend. “Hoe lang duurt het voordat ik weer beter ben?” vroeg Anna bang aan de doktoren. “Zo’n 2 á 3 maanden..” antwoordde de dikke doktor. Anna schrok ervan en moest huilen. “Hoe moet dat nou verder met Perdita?” vroeg ze aan Bas’ ouders. “We hebben net de springstal opgebeld, Perdita komt daar weer een tijdje te staan en Bas neemt lessen. Dan kan hij op Perdita rijden en jij kunt hem aanwijzingen geven vanuit je rolstoel.” “Willen jullie Bas en mij misschien even alleen laten?” vroeg Anna aan de mensen die allemaal in de ziekenhuiskamer waren. De mensen zeiden vriendelijk: “Ja tuurlijk! Veel beterschap..” Toen Bas en Anna eindelijk alleen waren, kon Anna even tot rust komen. Bas gaf haar een grote knuffel en kuste haar op haar voorhoofd. “Auw.. gekkie!” Ze moest toch een beetje lachen, ondanks dat het allemaal niet meezat. “Moet ik mijn vader inlichten, denk je?” Bas wist het niet.. Hij vond het zo erg voor Anna dat hij er niet helemaal bij was. “Moet ik nu in een rolstoel?” vroeg ze.. Bas zei: “Ik denk het wel lieverd, maar als je wilt dat ik je ergens naartoe moet brengen, dan geef je maar een gil! Ik doe het voor je!” Anna viel met een grote glimlach op haar gezicht in slaap.

Toen ze wakker werd moest ze weer even nadenken waar ze nou ook alweer was. Alles deed nog meer pijn als gisteren en ze vroeg zich af waar iedereen was.. “Bas? Bas waar ben je?” Ze keek de kamer rond. Bas was er niet. Ze raakte in paniek.. “Is daar iemand? Help?” “Wat is er meisje?” vroeg een assistente die net binnenkwam. “Ik zoek Bas..” “Is dat die jongen met dat blonde haar? Een beetje groot en had hij een rode trui aan?” Anna wist het niet zeker maar zei maar ja, voor het geval dat ze verder door ging vragen. “De assistente liep even de kamer uit en kwam terug met Bas. “Hey, daar is mijn schoonheid weer!” Ik was me even aan het opfrissen en wat aan het drinken..” “Heb je hier geslapen?” vroeg Anna. “Nee, ik ben hier bij jouw bed gebleven, ik heb niet geslapen!” “Maar dat hoeft toch helemaal niet! Je kon gerust naar huis gaan hoor..” “Hoe kan ik nou rustig naar huis gaan terwijl ik weet dat jij hier ligt met overal pijn? Wil je een glaasje water? Ik zal even aan de doktoren vragen of ze misschien een rolstoel hebben, zodat we even naar buiten kunnen..” “Ja is goed..” Bas liep de kamer uit. Anna keek om zich heen. ‘Deze kamer is nou niet echt gezellig’ dacht ze.. De doktor kwam binnen en Bas volgde hem. Zijn ogen waren gevuld met tranen. “Goedemorgen Anna.. Heb je lekker geslapen?” Anna knikte. “We moeten het even over jouw toestand hebben. Je moet eerst nog een paar weken in bed blijven voordat je er uit mag. Anders belast je je benen te veel en je hersenschudding is nog lang niet over. Hoe gaat het nu met je?” “Ik voel me niet goed. Ik heb overal pijn en ik heb steeds steken in mijn benen.” De doktor riep een assistente bij zich en zei tegen haar dat ze wat pijnstillers moest halen. “Goed, ik laat je nu alleen. Rust maar lekker uit.. En ooh ja, er zit een knopje op je nachtkastje. Als je daarop drukt komt er een verpleegkundige langs om je te helpen. Doei Anna!”

Anna huilde uit bij Bas. Ook hij kon zijn tranen niet binnenhouden. “Waarom moest dit nou gebeuren? Waarom ik?” Bas zei niets en legde zijn hoofd op mijn buik. “Zou je misschien de directeur van mijn school willen bellen? Niet dat hij er iets aan heeft, mijn klasgenoten kunnen het toch niet schelen, maar dan weet hij dat ik zo’n 3 maanden niet op school ben. “Ja, ik zal het doen..” snikte Bas. Hij was er zo kapot van.

En nu ben ik weer even een beetje inspiratieloos Schijnheilig

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:31

leuk hoor!
over dat inspiratieloze: Mischien dat het nu wat later is enzo en dat ze Bas gaat lesgeven? En dat het niet echt lukt en dat ze daardoor een beetje gefrustreerd raakt? het is maar een ideetje Scheve mond

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:31

Leuk verhaal ! Je moet zeker doorschrijven !

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:26

Ja, Palientjuh dat is een goed idee! Lachen Misschien doe ik dat wel Lachen

Dankjewel veraA Lachen

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:37

Hier nog een lezer Lachen ik wil ook graag dat je meer schrijven gaat Haha!

LynnDeniseX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:39

Ben je al bezig met deel 3? Ik ben benieuwd.. Blijf het een leuk verhaal vinden.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 21:31

Okee, kunnen jullie nog een nachtje wachten? Ik ga morgen aan deel 3 beginnen! Lachen Ik ben nu bij een vriendin dus jullie moeten even wachten hoor Schijnheilig

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:46

1tje dan Tong uitsteken

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:36

Leuk verhaal... ben benieuwd naar deel 3 Ja

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:50

leuk hoor Lachen
doe is meer schrijven Knipoog

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:20

Leuk verhaal hoor! Je moet ff doorgaan hoor, ben benieuwt naar het einde! Haha!:D, ga maar net zo lang door totdat je een boek hebt Tong uitsteken hihi nou veel succes verder he!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:24

Hej meis, wat gaaf!! heb het in één keer zitten lezen, je hebt er nog een fan-lezer bij Haha! uhm.. een idee.. Dat die vader een weekendje naar huis mag om te proberen hoe het gaat, onder toezicht, en dat hij dan schrikt omdat Anna niet thuis is en dan in het ziekenhuis terechtkomt via via, en dat hij dan heel erg schrikt ennehm.. Dan wil hij niet meer terug naar het afkickcentrum maar bij Anna blijven.. en ehmm Tong uitsteken dan moet je het verder zelf maar bedenken Tong uitsteken Maar misschien iets met die vader Knipoog

Kuss

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:28

Hoi .. het verhaal is zeer mooi geschreven hoor Haha! Ik vind hem absuluut niet mislukt , maar van dat ongeluk vind ik die 2 gebroken benen wel een beetje overdreven haha Haha! Maar voor de rest is hij wel mooi !! Bloos
Komt er ook nog een ander deel ?

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:27

leuk verhaal hoor

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 16:22

@ emkelover:
Ja mijn vader vond het ook een beetje dramatisch Schijnheilig Ik zal het nog wel veranderen Schijnheilig

Ik ben bezig met deel 3 Knipoog

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:23

ke dan dan zien we het weer wel te voorschijnkomen

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:33

al duurt het wat lang maar da geef nie

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:34

spannend, leuk om te lezen, hier en daar is het een beetje overdreven maar ach tis fictie toch dus alles mag kan en is mogelijk. wacht met spanning af op deel 3

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:03

Hmm... wordt t niet eens tijd voor deel 3? Tong uitsteken
-wordt ongeduldig Lachen-