Hulp gevraagd bij zoeken naar goede camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elzie

Hulp gevraagd bij zoeken naar goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 18:36

Ik heb nu eindelijk (hoop ik) genoeg centjes bij elkaar gespaard (laten we het houden op max 500, liefst minder) Haha! Dus ik wil graag een digi voor mezelf kopen. Heb regelmatig camera's geleend (hp, minolta) en flink veel foto's gemaakt maar nu word het hoog tijd voor een eigen.

Eisen die ik heb zijn het volgende..
-Minimaal 8x zoom, liefst meer.
-Voldoende megapixel om fatsoenlijk (ook op groter formaat) af te drukken.
-Handmatig kunnen instellen van diafragma, sluitertijd enz
-Misschien leuk voor de toekomst als er andere lenzen op kunnen maar daar heb ik nu nog absoluut geen verstand van. Ook niet qua prijs Knipoog

Het fijnst zou zijn als je op de automatische stand ook leuke foto's hebt en dan daarnaast de handmatige functies kunt ontdekken.

Ik heb al gekeken naar een konica minolta (even het nr kwijt)
Ik weet dat nikkon en canon over t algemeen goed bekend staan (toch?) maar zijn die ook te betalen met mijn eisen pakketje? En wat anders? Bedankt voor het meedenken alvast! Haha!

Eline

Re: Hulp gevraagd bij zoeken naar goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:02

Als je in de toekomst lenzen wil kunnen wisselen en al 500 euro uit kan geven, zou ik zelf nog heel even wachten en voor de Canon eos 300D gaan, die is de laatste tijd voor rond de 700 euro, en al iets minder te koop, en tweedehands inclusief lenzen al voor een stuk minder. Dan heb je gelijk een digitale reflex, maar zonder extra lenzen misschien wat minder zoom dan je naar op zoek bent.

Op zoek naar een andere camera voor je kwam ik trouwens deze tegen:
http://webshop.fotobooms.nl/extra_info. ... S5500.html

ziet eruit alsof het aan al je eisen voldoet, maar ik ken de camera voor de rest niet.

Deze zocht ik:
http://webshop.fotobooms.nl/extra_info. ... c-765.html

Lekker veel zoom, 4 MP (dus vergrotingen tot A4 formaat zouden er goed uit moeten zien) is het grote broertje van de camera die ik heb (C720) volgens mij is er lekker veel aan zelf in te stellen, en iki vind het een ontzettend fijn ding (mijn verouderde versie dus Lachen ).

Elzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 19:24

Bedankt! Ik heb net even gezocht naar de fuji 5500 en hij klinkt opzich prima. Alleen iets dat ik voordurend tegenkwam is dat hij moeilijk scherpstelt en als je zoomt al snel onscherp is ivm bewegingen zonder statief. Nou heb ik dus geen statief en ben ook niet van plan er een mee te slepen overal waar ik heen ga dus dit lijkt me niet handig. Ik zou graag macro foto's willen maken (hoe dichterbij en meer detail hoe beter Haha! ) maar ik las ook dat ie pas vanaf een flinke afstand scherp stelt. Als iemand mij hier meer over kan vertellen graag.. meer voorbeelden van camera's en ervaringen zijn ook welkom!! Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:49

Elzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 20:47

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:43

Als ik jou was, zou ik toch gaan voor de Canon Eos 300D, een geweldige camera voor een niet al te hoge prijs.
Op www.marktplaats.nl en www.fotoapparatuur.nl staan regelmatig tweedehandse voor een zeer schappelijke prijs.
Denk niet dat een tweedehands camera slecht is; de mensen verkopen hem omdat ze zelf een wat meer geavanceerde camera willen.
Als je deze camera zou kopen, kan je er eigenlijk alles mee: alles automatisch tot geheel handmatig fotograferen. Je groeit er eigenlijk vanzelf in. Wanneer je begint met bv. een lens kan je vanzelf (ook tweedehands) geleidelijk aan uitbreiden naargelang je behoeften en je portemonnee natuurlijk.
Veel succes met je aankoop.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:57

Ik zou ook voor de Canon gaan. Wij hebben er 1 en zijn er echt heel erg blij mee. Voordeel is ook dat je het steeds mooier kunt maken met extra lenzen.
Doordat nu de 350 uitkomt zal er best wel wat tweedehands te koop komen.

Voor voorbeelden van foto's moet je even op m'n onderschrift klikken.

Elzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:51

Bedankt! Ik heb je foto's even bekeken maar ik vind ze een beetje vlak/mat/onscherp.. hoe zeg je dat? Clown Of is dat door het uploaden?

Het gaat nu wat mij betreft (kan over een uurtje weer anders zijn Haha! ) tussen de canon en de minolta Z5(of fuji.. iig een goedkopere). Dit omdat ik het idee heb dat ik zelf nog niet goed genoeg ben voor zo'n goede camera en misschien eerst beter wat kan gaan prutsen met een goedkopere. Is er op de automatische stand ook makkelijk mee te fotograferen? áls ie al een automatische stand heeft Clown Ja, ik moet snel even langs een fotozaak dat merk ik al wel Knipoog Kun je op de minolta ook andere lenzen zetten? Ik heb er geloof ik 1 zien staan op een site maar ik weet verder niet wat die termen inhouden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:08

Het uploaden heeft ze niet echt goed gedaan maar anders zijn ze veel te groot. Verder zijn deze foto's allemaal heel erg ingezoomd en dat is niet heel erg makkelijk uit de losse hand als je dat niet gewend bent.
Wij hebben ook zitten twijfelen tussen de Minolta en de Canon maar zijn toch voor de laatste gegaan. Een vriendin van me heeft de Minolta en dat is absoluut een mindere kwaliteit wat betreft de foto's maar die heeft wel weer als voordeel dat hij een stuk gemakkelijker mee te nemen is.

Elzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 23:06

Niemand verder? Ik zie vaak zulke mooie/goede foto's op hier.. Kom op mensen met welke camera maken jullie die? Of welke zouden jullie zelf willen hebben? Haha!