Zelf een muurschildering maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Zelf een muurschildering maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 11:25

Ik wil in de komende maanden zelf een muurschildering gaan maken in het kamertje voor de huidige buikbewoner.

Ik wil het in het thema doen van Afrikaanse Savanne. Dat vind ik namelijk kleuren die ook in de rest van ons huis terug komen en doen warm aan. (Tja je bent een zoon/dochter van een Safari-verslaafde of je bent het niet Tong uitsteken )

Nu heb ik al wat dingen die ik er in wil verwerken, maar ben nog niet helemaal uit over de grootte van het geheel. Of ik een gedeelte doe van een muur of echt iets van een halve muur ofzo.

Ook zit ik nog even te denken over waar ik welke verf zal halen. Het is namelijk wel de bedoeling dat het er nog een aantal jarennnnn mooi op blijft zitten. Lachen
Ik heb al wat tips gekregen, maar misschien hebben jullie nog meer tips Knipoog
Dus: Heeft iemand van jullie nog tips?

Misschien ook nog tips waar je mooie (grote) knuffeldieren kunt vinden van de afrikaanse savanne?

Jettie

Re: Zelf een muurschildering maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:41

Bij de Bijenkorf kun je heel veel grote knuffels kopen. Maar die zijn ook wel érg prijzig...

Verder heb ik geen tips, maar ik wil wel even zeggen dat ik het een geweldig leuk idee vind! Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:24

Ik heb ooit eens ergens op televisie gezien dat ze een muurschildering maakten van een savanne. Ze hadden dan een tekening gekopieërd op zo'n slide en dan op een overheadprojector gelegd en op de muur geprojecteerd. Dan kan je de vormen mooi overtekenen Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:27

Misschien kan je een hele muur doen. En dan een soort zonsondergang maken. Met in het midden de schaduw van een olifant oid. Dan word het niet te druk, maar heb je toch een hele muur in dat thema. De rest van de kamer kan je dan in diezelfde tinten (oranje?) doen... Anders kan je ook even in wat van die natuur boeken ed kijken, daar staan vaak prachtige foto's in.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:49

Ik ben zelf erg fan van de leeuwenkoningzonsondergang met het silhouet van die afrikaanse boom ertegen *even zoeken* http://www.meeko.org/dvd/disney/titles/ ... e-fBIG.jpg die boom dus. Vind ik persoonlijk erg mooi.

Qua oppervlakte: ik zou voor een hele muur kiezen, en dan eventueel de kleinste muur die er in de kamer is. Als je een halve muur doet wordt het al gauw zo onecht afgekapt.

Qua verf zou ik het niet weten. Ik weet wel dat je geen plakkaatverf moet hebben, dat gaat bladeren (uit ervaring) ik denk dat je dat het beste in een verfwinkel kan vragen.

Qua opzet: eerst met potlood op de muur tekenen, dan beginnen met de lichte kleuren en steeds donkerder. Eventuele lichte foutjes kan je dan met donkerdere kleuren goedmaken.

De mooiste grote knuffeldieren vind ik die van het wereldnatuurfonds, maar die zijn inderdaad erg duur. Kraamcadeauideetjes? Lachen

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:06

ik vind de lion king ook een erg goed idee Ja Bij speelgoedwinkels en bij gewone doehetzelf-zaken zijn waarschijnlijk ook genoeg spullen tevinden met het lion-king thema...
Wat je ook kunt doen is een foto op behang laten printen bij www.vandoorn-bv.nl
of een voorbedrukte (is goedkoper) zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.vandoorn-bv.nl/wandposters/d ... fanten.htm

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:37

Ik heb op mijn muur een tekening staan, wel geen savanne maar een koe grazend onder een boom met bloemetjes e.d.

Eerst lijnen met potlood gezet, geschilderd met olieverf en daarna een erg dikke laag vernis.
Is al jaaaaaaaaren mooi, denk dat ze er nu een zestal jaar staat. Enige probleem is wel dat als ik die muur ooit een andere kleur wil geven ik eerst zal moeten schuren Knipoog.

Gewoon uit de losse hand tekenen is wel niet zo evident - werd hier toch als moeilijk ervaren - , dus die projectie die ze hier aanhalen vind ik slim gezien Lachen.

Als je wil plaats ik wel een foto