[Foto] En dan paard nummer 3 van de shoot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brit

[Foto] En dan paard nummer 3 van de shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 15:10

Hier dus het 3e paard

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier had het paard wel meer in het midden gemogen

Afbeelding
En hier is het net alsof het hoofd eraf gehakt is Clown

Afbeelding
Hier had ik ook graag meer ruimte gezien

Afbeelding
Afbeelding

Mijn commentaar blijft een beetje hetzelfde als de andere paarden uit de andere topics

IcePrincess

Re: [Foto] En dan paard nummer 3 van de shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:29

Wat me als eerste opvalt is dat je een ontzettende ruis/waas over je beeld heen hebt. Ik gok het erop dat je een nikon of hp camera hebt, daarbij zie je het heel vaak.

Heb even de foto die ik het leukste vond genomen en deze helderder gemaakt:
Afbeelding

en hier de jouwe om beter te vergelijken Knipoog :
Afbeelding

Ik ben alleen iets te enthousiast geweest en hij is wat overbelicht geworden, maar vooral het paard knapt er wel van op.

Misschien dat je wat aan je instellingen kan doen?

Verder vind ik de foto's zelf niet echt bijzonder, leuk voor degene van wie het paard is maar fototechnisch is het niet veel.
tips: spannendere composities kiezen.
het paard meer ruimte op de goede plaatsen geven, bijv. die waar die helemaal op staat (die ook van schuin achter is genomen, schuinvoor is beter) kun je hem meet ruimte eromheen geven en aan de voorkant van het paard ook altijd iets meer, hij moet als het ware je beeld uit kunnen lopen, niet tegen de rand aanknallen (dat effect geeft dat dus Knipoog )

Maar verder ben je wel goed op weg Lachen .

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 15:41

IcePrincess schreef:
Wat me als eerste opvalt is dat je een ontzettende ruis/waas over je beeld heen hebt. Ik gok het erop dat je een nikon of hp camera hebt, daarbij zie je het heel vaak.

Misschien dat je wat aan je instellingen kan doen?

Verder vind ik de foto's zelf niet echt bijzonder, leuk voor degene van wie het paard is maar fototechnisch is het niet veel.
tips: spannendere composities kiezen.
het paard meer ruimte op de goede plaatsen geven, bijv. die waar die helemaal op staat (die ook van schuin achter is genomen, schuinvoor is beter) kun je hem meet ruimte eromheen geven en aan de voorkant van het paard ook altijd iets meer, hij moet als het ware je beeld uit kunnen lopen, niet tegen de rand aanknallen (dat effect geeft dat dus Knipoog )

Maar verder ben je wel goed op weg Lachen .

Heb inderdaad een HP Tong uitsteken . Ik ga straks alle tips even opschrijven en weer wat oefenen. Het was de eerste keer dat ik een shoot voor andere deed en ik kreeg meteen 4 paarden om te doen. Aan de compostities (wat een woord Clown ) Moet ik inderdaad werken meer afwisseling. Bij de standfoto ben ik ook niet tevreden maar het was de enige foto waar de pony helemaal op stond bij de andere waren de hoefjes steeds weg en dat is ook niks!
Aan de instellingen moeten ik ook nog werken ik ga straks weer even wat dingen proberen te veranderen

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:21

Je bent idd goed op weg door lekker te oefenen!
De foto's zijn leuk voor de mensen, maar je zou nog eens wat meer composities kunnen oefenen, sommige foto's zijn niet echt voordelig voor het paard. De hoofdfoto's bijvoorbeeld, die mogen wel wat meer lichaam. Ook zou je bij de standfoto's meer op de beenstand kunnen letten.
Probeer volgende keer eens te kijken of je meer diepte kan krijgen, door de achtergrond waziger te maken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:43

Leuke fotos zeg! Heel mooi. vooral die ene die iemand anders helderder had gemaakt

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:47

Mooie fotos weer hoor..!
gewoon beetje andere composities oefenen helemaal geweldig Lachen

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 18:09

joortje schreef:
Mooie fotos weer hoor..!
gewoon beetje andere composities oefenen helemaal geweldig Lachen

ja dat is echt iets waar ik heel hard aan ga werken! samen met variatie in Achtergrond en standen van het paard

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:55

Zit dat meisje hier ook op bokt?
Ze heeft namelijk een hele leuk pony (haren) Haha!

Ik vind ook de foto waarbij ze elkaar een kusje geven heel leuk! De rest is inderdaad een beetje flauwtjes, maar daarvoor heb je al tips van IcePrincess Knipoog

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:19

Mijn Jamey Lovers

Ik ben echt superblij met de foto's, ik vind ze hartstikke mooi! En het is je super gelukt want jamey wou niet echt meewerken wat betreft de oortjes naar voren Knipoog haha je hebt echt precies op de goede momenten geklikt! Super! Ik ga ze zeker laten afdrukken en ik denk eraan een paar te laten vergroten!