Foto scherper maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KeeK

Foto scherper maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 19:21

Hoihoi,

Eergisteravond heb ik een foto gemaakt die vrij wazig is. Het was de eerste foto en de instellingen (o.a. focus) waren nog niet helemaal goed. Ik vind dit echt doodzonde. Het was donker (feest) en ik kon niet echt goed zien of de foto wel scherp zou worden. Het lukt mij niet de foto scherper te krijgen. Wie heeft voor mij de ultieme tip? Ik zal je eeuwig dankbaar zijn.

P.S. Sorry als dit al tien keer eerder is gevraagd, maar ik kon verder geen topics met dezelfde vraag erin vinden.

Escha

Re: Foto scherper maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:16

hmm met Adobe kun je het scherper maken
en/of met andere fotoshopprogamma's Lachen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:21

foto's kan je inprecipe moeilijk scherp maken op de pc, waziger lukt altijd maar scherp maken niet. Je zou het een beetje kunnen proberen zoals bv met PSP maar de foto word nooit zoals ie hoort te zijn helaas

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:54

Scherper maken in de zin van meer details toevoegen gaat inderdaad niet. Wel kun je een foto scherper maken door de verschillende kleuren en tinten van een foto wat minder in elkaar te laten overlopen.
Maar het nadeel daarvan is dat ook storende dingen in de foto scherper en duidelijker maakt, zoals vlekken en stofjes.
Welk programma gebruikt je?
Met Adobe Photoshop moet je de filter "Onscherp masker" gebruiken, oftewel "Unsharp Mask" (dacht ik, of iets wat hierop lijkt Tong uitsteken )

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 16:14

Dat masker helpt niet (met Adobe en PSP). Erg jammer. Het is vooral een focusprobleem. Verdrietig Bedankt voor de reacties. Ik ga het weer proberen.