[ART] Life after Death

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[ART] Life after Death

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 10:06

Kleine uitleg: Deze tekeninge/schilderij whatever, is nummer heel veel van heel veel. Allemaal hebben ze de afbeelding van een ankh en een ouroborous. En voor degene die de betekenis ervan niet weten: ankh is het symbool voor het hiernamaals (vooral bekent van de egyptenaren) en de ouroborous is een slang/serpent die zijn eigen staart bijt, teken van wedergeboorte (en canibalisme maar daar ging het nu niet over Tong uitsteken ). Vandaar ook de naam leven na de dood.

Afbeelding

Commentaar over de uitwerking mag, commentaar over de symbolen niet, je gaat ook niet zeuren tegen iemand die een crucifix draagt, dus ook niet over mijn uiting van geloof.

Kop van de slang vind ik niet abstract genoeg, en heeft toch een groot stuk zwart in de nek. Ankh vind ik wel weer mooi. Achtergrond is nog wel de bedoeling maar ik weet nog niet wat.

*blablabla* wat een tekst voor zo'n klein plaatje

(en nee ik stel het niet op prijs als de tag wordt veranderd, een schilderij is meningloos art zit veel meer gevoel in)

Naomi21

Re: [ART] Life after Death

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:22

Ik vind m erg mooi, vooral de versiering binnen de ankh Lachen . Het zou zo n ontwerp voor n tattoo kunnen zijn! Ik vind de kop van de slang niet storend, geeft juist 3Dgevoel waar de slang zijn kop/staart door de ankh kruisen Lachen

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:39

Is het niet een beetje tegensprekend? Want aan de ene kant zegt de slang dat je herboren wordt, maar aan de andere kant zegt het ankh dat je naar een hiernamaals gaat als je doodgaat.
En dan 'springt' de slang door het oog? heet dat zo? van het ankh zodat ze in harmonie lijken. En dan denk ik weer aan het Boeddhistische geloof dat je wordt herboren totdat je je leven perfect hebt geleeft. Maar nu ratel ik teveel door over de symbolen en dat mocht niet van jou Tong uitsteken

Dus over de uitwerking, het streepje in de tand vind ik maf (foutje geweest?) en hij is niet helemaal in evenwicht omdat de kop zo zwart is maar dat had je zelf al gezegd. Maar voor de rest is het weer één meesterwerk Tong uitsteken

Je kunt er iig wel lang over nadenken, over wat de gehele tekening nou symboliseert. Ik ben er iig nog lang niet uit...

Mooi gedaan!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:29

Oo sjeempie, die is prachtig!
Ik denk dat een achtergrond niet zo mooi is eigenlijk..

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:18

Ik zou hem denk ik ook zo laten en geen achtergrond meer maken..
Ik vind hem heel mooi Ja. Vooral die versiering op die ankh..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:25

Prachtig!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:29

Eigenlijk typt Rainie net dat wat ik dacht. Maar we mogen verder niet in gaan op de symbolen, zei je Knipoog

De uitwerking vind ik erg goed.
Voor mij hoeft de kop niet in een deel wit. Uit evenwicht is hij niet echt. Ik vind het eerder een fijne compositie zo.
Maar dat is denk ik persoonlijk, hoe je daar tegen aan kijkt.

Inkt?
Welk formaat?

Erg netjes!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 20:08

Bedankt, wist niet of het andere mensen wel zou aanspreken, blijkbaar toch wel een aantal Lachen .

'mijn geloof' is een mix van alle, ik zie het zo: wanneer je dood gaat zijn 3 mogelijkheden, hemel/hiernamaals, wedergeboorte en vastblijven op aarde, dat laatste zou ik nooit willen vandaar dat die nergens in terugkomt. Hooguit in mijn andere schilderijen als de kleur groen, maar aangezien mijn groene inkt niet wilde meewerken is deze zwart/wit gebleven Nagelbijten / Gniffelen .

Hij is dus idd met inkt gedaan (0.5 pennetje) en formaat is 25x35cm, best groot dus om met zo'n kleine pen in te kleuren, heb er dan ook een paar dagen over gedaan Lachen .

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:18

Ik werk met inkt liever op een wat groter formaat. Dan hoef je niet zo te priegelen. Inkleuren doe ik dan ook altijd met een kwastje.

Nadeel van een erg groot formaat is dan weer dat ik de vormen niet netjes kan krijgen. (heb ik met rotring ook) Nagelbijten / Gniffelen

Ja, hij is netjes Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 20:28

als ik moet gaan inkleuren met kwasten ed. kom je uit op OI inkt, en die is te bruin/grijs. De inkt die ik gebruik is echt zwart Lachen .

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:53

Ja inderdaad, dat is opzich niet zo mooi.

Wat voor inkt is dit dan precies? En dat kan niet met penseel?

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:55

Ik vind het mooi

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:24

Ik vind het heel mooi gedaan!!
Klein puntje, de slang zijn staart loopt door zijn tand Tong uitsteken

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 21:42

nee, dat streepje zit er net boven, is zijn tandvlees zeg maar Clown , door het verkleinen lijkt het net alsof die bovenste staartstreep doorloopt.

ze inktpennen die ik gebruik zijn technische tekenpennen ven staedtler, eigenlijk niet bedoeld voor dit soort werk maar ik vind ze wel heel fijn werken Knipoog .

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:48

wauw, gaaf zeg!!! echt mooi Lachen knap gedaan die ankh Lachen gaaf hoor!