[Verhaal] Louisa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

[Verhaal] Louisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 16:15

Niemand vond mijn vorige verhaal goed dus ben ik aan een nieuw begonnen Lachen

Louisa liet haar tranen de vrije loop. Waarom moest dit nu net met haar gebeuren? Was haar leven nog niet ellendig genoeg? Het leek alsof alles en iedereen tegen haar was.
”Pamflet…Pamflet…Ik mis je zo!” huilde Louisa.
Na de scheiding van haar ouders was Pamflet haar enige vriend. Hij troostte haar wanneer ze dat nodig had, speelde met haar wanneer ze daar zin in had en hield haar gezelschap wanneer ze daar behoefte aan had. Nu was hij er niet meer, hij was weg.
Louisa was vier dagen geleden veertien geworden. Er waren geen cadeautjes en geen feestje geweest. Haar moeder was net verhuisd en zag het niet zitten, haar vader hield niet van feestjes.
Geen van beide had tijd vrijgemaakt om iets met Louisa te gaan doen. Haar vader had die ochtend “Gelukkige verjaardag” gemompeld en haar moeder had ze na de verhuizing niet meer gezien.
Pamflet was de enige geweest die die dag aandacht aan haar had geschonken. Hij was vrolijk kwispelend de kamer binnen gekomen en had haar wakker geblaft. Op school had alleen Nora haar gefeliciteerd.
Gisteren was het gebeurd, gisteren had haar vader Pamflet meegenomen.
“Ik moet geen stinkhond in mijn huis” had hij gezegd “Vraag het aan je moeder!”
Louisa had haar moeder gesmeekt om Pamflet in huis te nemen. Ze zou zijn eten zelf betalen en elke dag met hem gaan wandelen. Haar moeder had onverbiddelijk ‘Nee’ gezegd.
“Dan moet hij naar het asiel” had haar vader beslist.
Toen Louisa naar school vertrok had Pamflet haar nog staan nablaffen, toen ze terug kwam was het ijzingwekkend stil geweest.
Pamflets leiband lag op tafel en haar vader was het eten aan het klaarmaken. Louisa was in een huilbui van woede en verdriet naar boven gestormd. Ze had niet eens afscheid kunnen nemen!
De leiband hing nu boven haar bed en elke avond aaide Louisa de leiband. Het leek dan een beetje alsof ze Pamflet zelf aaide. Op haar nachtkastje stond een foto van Pamflet en zijn borstel lag ernaast.

Ookami

Re: [Verhaal] Louisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 19:28

Niemand commentaar?

anita14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:36

Ik vind het wel goed geschreven Bloos alleen beetje kort voor so'n verhaal.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:53

Het begint leuk moet ik zeggen! Ja Apart begin enzo, leef me al helemaal in. Erger me alleen een beetje aan de naam van Pamflet, weet niet maar ik vind het niet zo'n lekkere hondennaam eerlijk gezegd Bloos

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 21:39

Het verhaal is nog niet af hoor Lachen

En tja, Pamflet Tong uitsteken
Het was zo het eerste dat in me op kwam Tong uitsteken
Als er iemand ene leuek hondennaam heeft, ze zijn welkom Ja

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 12:56

Ik heb een vervolgje geschreven Lachen

Wanner Louisa de slaap niet kon vatten keek ze naar de foto en dacht terug aan al die leuke momenten met Pamflet. Als ze in slaap viel herbeleefde ze alle momenten, dan renden ze door de velden en zwommen in het meer.
“Alleen in mijn dromen ben ik gelukkig “ vond Louisa “Alleen dan leef ik het leven dat ik wil”

Louisa liep naar de spiegel en keek naar het meisje dat tegenover haar stond. Ze zag rode huilogen en een dun bleek gezicht met lange zwarte haren. De trui en de broek die het meisje droeg waren veel te groot en haar schoenen waren versleten.
Louisa bekeek zichzelf een tijdje en liep toen naar haar bed.
“Pamflet” zei ze tegen de foto op haar nachtkastje “Ik kan dit leven niet meer aan, ik kom naar je toe”
Terwijl ze een T-shirt van haar bed griste liep ze naar haar kleerkast en deed die open. De kast was leeg op twee truien en een oude broek na. Louisa pakte ze en legde ze op haar bed.
“Een zak” mompelde ze en sloop naar beneden.
Haar vader lag te slapen op de bank, het rook er naar de drank. Louisa liep naar de keuken en nam wat eten uit de kast. In één van de laden vond ze een plastieken zak en in een andere een fles water.
“Wat heb ik nog nodig?”
Louisa sloop terug naar boven en maakte een toiletzakje klaar.
“Kleren, eten, drinken, tandenborstel en tandpasta” somde Louisa op “Niets vergeten?”
Toen zag ze de foto, leiband en borstel van Pamflet.
“Die neem ik ook mee” zei ze en propte alles in de plastiekzak.