[tek] 2 tekening, commentaar/tips??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whateverr

[tek] 2 tekening, commentaar/tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 19:24

Hoii,

Hier 2 tekeningen die ik deze week getekend heb, ze zijn echt nog niet zo als ze moeten zijn en het is ook pas de eerste keer dat ik een tekening op deze manier in kleur.

Afbeelding
Dit is een welshje bij ons op stal en de eerste tekening die ik zo in gekleurd heb. Het oog is ook erg groot en te licht en niet sprekend.. Hij is niet lelijk, maar ook zeker niet van wat het had moeten zijn...

Afbeelding
Dit is gewoon zomaar een paard uit de hoefslag. Ook deze is niet zoals het had moeten zijn, maar zelf vind ik hem niet lelijk... Ook is bij dit dier het oog niet donker genoeg en al helemaal niet sprekend.. Het neus gat toont wat te groot, maar in werkelijkheid is die ook erg groot, wel het paard zit hier in galop, maar heb alleen het hoofd getekend waardoor het wat 'stil' staat...

Tips en commentaar mits opbouwen erg welkom...

Alice

Whateverr

Re: [tek] 2 tekening, commentaar/tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 19:38

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:16

eeerlijk gezegd vind ik die van eerst mooier...

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:22

Vind ze best mooi Lachen

Alleen bij die tweede loopt die neusriem raar..

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:48

Ik vind dat er zeker vooruitgang is! Je begint nu meer met lichte en donkere vlakken te werken.

petra_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:48

misschien dat deze "beter" zijn getekent, maar met de eerste tekeningen geeft het een heel mooi effect dat je zo geveegt hebt, dus deze qua details enzo beter maar de 2e zijn mooier

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:33

ik vond die andere van eerder mooier hoor,maar ach, smaken verschillen nou een maal? Pling als je er plezier in hebt moet je zeker doorgaan,en je ontdekt vanzelf wel wat 'je eigen stijl' uiteindelijk is...

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:41

Ik vond die van de link ook mooier hoor
en die eerste tekening (van hier) vind ik dat de pony niet een mooie houding heeft... maar toch, ga zo door!!

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 10:36

hoii,

Dat de neusriem van de 2e erg raar is klopt, maar op het plaatje loopt die ook zo Haha!

De 2e pony staat ook erg raar, maar ook op de foto staat die erg raar, ook was het een best moeilijke houding om te tekenen, maar het was eigenlijk een uitprobeersel doordat ik het op deze manier inkleuren een ker wou proberen... Tong uitsteken

haha, de 1e foto is wel een beetje bewogen en daardoor niet zo scherp, wel de tekening van de link zijn in het echt heel erg vlekkerig en kan het ook niet meer weg krijgen, ook tonen ze dan erg leeg, doordat alleen de schaduwen gekleurd zijn en de rest gewoon wit...

Alice

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:19

Neem of steviger papier.. of zorg dat je aan tafel zit.. en het stil laat liggen (okey zo goed als onmogelijk.. ) maar die kreukels in het papier zijn erg zonde. Probeer ook je papier schoon te houden.. En gum het anders voor zichtig weg..

De tekeningen vind ik verder wel aardig gelukt. gewoon lekker veel oefenen. Schaduw wat meer laten overlopen. Het komt zelden voor dat er ineens 1 donker vlak is.. Probeer ook wat meer detail te geven..

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:22

K Vind ze mooi !! Lachen

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:34

Hoi,

Je hent iig al aardig door hoe de schaduwen werken!
Het is handiger om wat lichter te beginnen, dus niet meteen zo donker maken, want op een gegeven moment mo0et je alles weer donkerder maken. De manen van de eerste tekening zijn bijvoorbeeld hele dikke strepen, je zou die eerst wat lichter kunnen maken en vervolgens aanpassen aan de rest. Het zelfde geld voor de andere bijna zwarte vlakken, ook in de tweede tekening.
Wat voor een potlood gebruik je?

Nou pb ff als je weer een tekening heb gemaakt, ik ben benieuwd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:43

Leuk gedaan, vind zel fdie 1ste wat mooier!

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:57

Hoii,

Ik teken gewoon met een simpel potlood, ik geloof dat dat HB potlood is.

enne ik zit aan tafel Tong uitsteken alleen gummen kan ik nog niet zo al te best, vandaar dat het wat gekreukeld is en dit zijn eigenlijk tekeningen om deze manier van 'inkleuren' uit te proberen, dus ja vandaar dat ze niet helemaal netjes af gewerkt zijn enzo Knipoog

Maar iig bedankt!!

Alice

Ps: scooby als ik er weer 1 heb pb ik Knipoog

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:16

misschien kan je een boekje aanschaffen over hoe je dieren moet tekenen. daarin staan veel tips over de verhoudingen. ook staat hierin hoe de anatomie is van bijv. een paard. maar je tekent best goed hoor, zijn er weinig die het je zo even na doen!

petje af!

succes