Digitale camera & accesoires

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Digitale camera & accesoires

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 18:54

Nu ik eindelijk weet welke camera ik ga nemen, en ik gister in de folder van Dixons zag dat deze in de aanbieding is, ben ik op zoek naar de dingen die erbij komen.

Ik heb dus besloten de Minolta Dimage Z10 te kopen, nu 199,99 bij Dixons. Om maar meteen alles compleet te hebben wil ik er een tas bij, oplaadbare batterijen (+lader) en het geheugen uitbreiden.

Ik heb er dus geen drol verstand van, maar kan me wel indenken dat zo'n speciale tas flink wat moet kosten. Ik zat zelf te denken eens rond te kijken bij de HEMA/V&D/Tassenwinkels voor een cameratas of een tas waarin 'ie pas. Wat denken jullie; kan dat ook, of raden jullie echt de tas aan die er speciaal voor is?

Ook weet ik niet zo goed wat ik met het geheugen aanmoet, er zit een 16 MB SD geheugenkaart bij, voor 25 euro een MBkaart van 64 MB, voor 128 MB betaal je 29,90 en voor 256 MB 43,00. Wat is wijsheid?

NotNice

Re: Digitale camera & accesoires

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:43

ik heb een 256mb kaart, maar ik maak erg veel foto's, je kan er dan rond de 1400 op je camera kwijt (bij een 1600xnog-wat resolutie), mijn vorige toestel had een 128mb kaart, dat is voldoende voor een vakantie (en dan de 16mb kaart erbij houden, voor reserve-ruimte, je weet het nooit!)

qua batterijen kan ik de oplaadbare van de hema aanraden, ik heb 2300mAh. Hoe hoger het mAh getal, hoe langer ze meegaan. Let wel op, als je een snellader gebruikt schijnen je batterijen erg snel te slijten (stond in de consumentengids...) ze kosten geloof ik iets van 8 euro per 2 of 4 (jaja, daar heb je wat aan).

Ik heb een Minolta Dimage Z3, waar ik super-blij mee ben, en de tas die erbij gekocht is (ik heb de hele zooi kado gekregen) was niet zo heel erg duur, ik geloof iets van 15 euro, daar past de camera precies in. Met de batterijen en het kabeltje erbij (handig om altijd bij je te hebben voorals je ergens anders de foto's op een computer wilt zetten) kan die dus niet meer dicht!

Let daar dus op, dat alles in de tas past, en dat je ruimte hebt voor een notitie-boekje en pen, want als je op wedstrijden ofzo lekker plaatjes staat te schieten van iedereen (wat ik dus doe) wil altijd iedereen zijn/haar foto op de e-mail omdat je dan altijd de enige met camera schijnt te zijn. Ik vergeet altijd papier en pen, en ga na een wedstrijd vaak naar huis met een stapel volgekalkte servetjes, visitekaartjes en nog een e-mailadres of 2 op mijn hand, en zie dan 2 dagen later maar eens uit te vinden wie bij welke e-mail hoorde...

snoeppapier

Re: Digitale camera & accesoires

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 12:02

Super bedankt voor je tips, die van de Hema batterijen had ik idd al gehoord, die ga ik dan ook zeker halen! Ja