Zoals sommige van jullie weten ben ik de "mentor" van een 15 jarig meisje, die door een ongeluk in een rolstoel is gekomen. Samen met haar probeer ik haar te helpen. Te zorgen dat ze iemand heeft die haar steunt. Na al haar verhalen die ik elke dag aanhoor. hebben we samen besloten om er een verhaal van te maken. De feiten berusten dus op de waarheid, de namen van de personages zijn alleen wegens privacy veranderd.
Ik heb de inleiding van het verhaal hier neer gezet. Wanneer er intresse in is, zal ik vervolgen hier neer kunnen zetten.
Citaat:Zondagmorgen, of in ieder geval dat behoort het te zijn. Anouk probeert uit haar bed te komen. Maar het lukt haar niet. Ze vloekt hardop: “Verdomme ik wen er ook nooit aan”.
Ze kan zich de dag nog zo goed herinneren. ‘Het ongeluk, de rit in de ambulance, het lange wachten, het bericht van de aardig uitziende dokter.’ Dat maakte Anouk nog het kwaadst, hield ze zich zelf voor. Hoe kon zo’n aardige dokter haar nou vertellen dat haar beide benen verlamd waren, dat ze nooit meer zou kunnen lopen, nooit meer kunnen dansen. Anouk was ingestort.
Nu 4 maanden laten probeert ze het leven weer een beetje bij te houden. Maar voor haar gevoel gaat het leven veelte snel aan haar voorbij. Haar moeder zei altijd: “Mensen veranderen, zo ook vriendschappen. Wen er maar vast aan.” Nu wist ze dat, dat mensen waar je van denkt dat ze je vriendin zijn, ineens veranderen in je grootste vijanden. Net als Lisa, dat was Anouks’ beste vriendin geweest. Dat veranderde gelijk de dag toen Anouk in een rolstoel kwam te zitten. Lisa wilde niets meer met Anouk te maken hebben. Ze pestte haar in de pauzes met het haar rolstoel, zei kwetsende dingen zoals: “ Nu ziet Roel je vast niet meer staan, haha nee want je kan niet meer staan.” Roel was de jongen waar Anouk al lange tijd in stilte verliefd op was. Maar wie kon nu nog van haar houden?
enig advies of commentaar op mijn schrijfstijl zou leuk zijn.
Het enige wat ik wil vragen is geen commentaar te geven over de feiten, dit meisje heeft het al zwaar genoeg, en voor haar is dit een grote stap, ook al staat haar eigen naam er niet onder.
Liefs Nikki