[verhaal] stal Orion

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

[verhaal] stal Orion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 16:14

Een nieuw verhaal:
Amy bracht Orion naar de wei gaf hem een kus op zijn neus en sloot de stroomdraad. Ze rendde snel naar binnen waar haar moeder op haar wachtte. '' Doe je voorzichtig '' zei haar moeder. '' Jaha gildde Amy een beetje geirriteerd''. Amy rendde snel naar de schoolbus en haalde hem op het nippertje. '' Pfoe'' zei ze toen ze naast haar vriendin Lara ging zitten. '' Je bent laat zeg'' zei Lara met spot in haar stem. Amy zei niks en pakte haar wiskunde boeken , snap jij deze som: '' wortel 8 keer wortel vier'' legde Lara zonder problemen uit. '' ?Wat ben je toch slim'' zei Amy een beetje overdreven.De rest van de schooldag liep verder rustig behalve dat ze Rianne tegen kwam, zei en haar moeder hadden net als Amy een pensionstal. Het verschil was dat de stalling van Rianne moderne apparaturen had, zoals: automatische poetsmachines, uitmestmachines etc. Rianne was een echte tut. In tegenstelling tot Rianne hadden Amy , haar moeder en haar zus een opvang voor paarden die mishandeld of problemen hadden. toen Amy uit was, en uit de schoolbus stapte, rendde ze naar huis, ze had nu Darcky in behandeling, een lastige zwarte ruin hij liet niet toe dat er mensen een zadel op zijn rug legde. Amy kleedde zich snel om en ging met Darcky aan de slag. Eerst deed ze met de ruin een join-up, een join-up ging als volgt in zijn werk: ze joeg de ruin op en Darcky rendde weg, hij deed zijn hoofd naar binnen en maakte hapbewegingen, dat betekende dat de ruin vondt dat hij genoeg gewerkt had. Amy keerde Darcky haar rug toe en bleef in het midden staan. De ruin kwam met snelle stappen dichter bij en Amy lachte bij zichzelf en mompelde:'' brave jongen'' Darcky stond nu achter haar. Darcky had het goed voor vandaag gedaan, dit was pas zijn tweede werkdag. Gisteren had Darcky het als een spelletje gezien en galoppeerde elke keer jolig weg. Uiteindelijk was Darcky naar haar toe gekomen, en was Amy al tevreden. Ze zette Darcky terug. Die avond viel Amy pas om 12 uur in slaap, ze had heel de avond haar huiswerk nog gedaan. Toen de wekker de volgende morgen ging, stond ze vermoeid op. Ze ontbeet snel en voerde daarna alle paarden.Ze ging nog even naar binnen ze had nog een kwartier voordat ze wegmoest en besloot om nog wat te drinken. Een kwartier later rendde Amy naar de schoolbus, gelukkig op tijd!Ze had vandaag maar tot 12 uur les en was zo weer thuis, ze vond het lekker gaan in de les. Toen ze naar haar kluisje liep om haar jas te pakken en haar mobieltje aan te zetten, zag ze dat op haar mobieltje een gemiste oproep stond, het was van thuis. Dat kon maar één ding betekenen : Problemen. Ze belde haar nummer en haar zus nam op: ''Goedendag u spreekt met Mira van Groen'','' Heej Mir ik ben het Amy.'' ''Gelukkig dat je belt Amy, ik weet niet hoe ik het moet zeggen ehm..'' Mira praatte met lichte paniek in haar stem.'' Kom op Mira , wat is er?!'' '' Er is iets met Orion zei Mira zachtjes'' Orion ? Orion was een oud paard, hij was altijd Amy's steun geweest. Ze rendde naar buiten, met maar één ding aan haar hoofd: ORION...
Laatst bijgewerkt door Eline op 26-04-05 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Re: < verhaal> stal Orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:49

Doorschrijven ! Tis een leuk verhaal !
Alleen automatische poetsmachine Tong uitsteken bestaat dat ?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:52

Ik vind het een beetje penny-verhaal. Verder moet je goed op je Nederlands letten, dan met name de accenten en komma's.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:02

Mik_beer schreef:
Ik vind het een beetje penny-verhaal. Verder moet je goed op je Nederlands letten, dan met name de accenten en komma's.

Mee eens, je aanhalingstekens staan op verkeerde plekken, je maakt spelfouten en je vergeet komma's.

Tis idd een beetje Penny, maar een (hele) goede Penny is niet Penny Knipoog

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 22:15

Tja, als het penny overkomt zal ik proberen iets '' minder pennyachtig'' te schrijven. De komma's op verkeerde plekken, ik ben niet goed in komma's zetten. Qua spelfouten, valt toch wel mee ? ik zal proberen het wat te verbeteren!
Hier alvast een nieuw stukje !:

Toen Amy eindelijk in de schoolbus zat, zat ze ongeduldig op haar stoel te wiebelen. Toen ze eindelijk thuis was , rende ze de stallen in
ze zag Orion kreunend op de grond liggen. Ze raakte in paniek rende naar binnen en knalde hard tegen haar zus Mira op. '' Ik moet de veearts bellen en snel''. ' Rustig zei Mira , ik heb Ron zojuist gebeld en hij komt er binnen vijf minuten aan'' Amy rende weer terug naar Orions stal en voordat ze er bijna was ging ze rustig lopen zodat ze Orion niet zou storen, zachtjes deed ze zijn boxdeur open ' Hallo jochie'' zei ze zachtjes. Orion spitste zijn oortjes en hinnikte zacht. Amy legde zijn hoofd op haar schoot en keek in Orions ogen, ze zagen er vermoeid uit. Toen Ron er was, onderzocht hij Orion en deed een paar testjes. 'Mmm, ik kan niks vinden, maar ik ben bang dat het gewoon van ouderdon is, hij is inmiddels al 29'''. ' O Ron hij gaat toch niet dood, zei Amy iets harder''. ''Amy ik weet het niet, als hij pijn gaat lijden is het niet eerlijk om hem te laten leven''. ' Dat snappen we Ron, kunnen we verder nog iets voor hem doen'' zei Mira.' Ik zal hem een injectie voor de pijn geven , als er iets is dan hoor ik het wel van jullie''. Ze lieten Ron uit. Onder tussen was Amy even naar Orion gegaan en deed T-touch, ze maakte kleine rondjes met haar vingertoppen, het werkte rustgevend. Na een tijdje T-touch gedaan te hebben, besloot Amy om verder te gaan met Darcky. Ze pakte Darcky en poetste hem eerst grondig. Darcky stond helemaal te genieten, en sloot zijn ogen even. Toen Amy klaar was deed ze zijn hoofdstel in, en ging naar de piste. Ze deed eerst een Join-up.Darcky deed het voorbeeldig en na een tijdje stopte ze, ze borstelde het zweet er een beetje af en zette hem toen terug in zijn stal. Ze pakte haar eigen paard genoemd Jursey. Jursey was een kei in springen en ze deed af en toe mee aan springwedstrijden. Jursey hadden ze gevonden in een verlaten woonwijk en Amy had hem helemaal in haar eentje weer het vertrouwen gegeven. Amy besloot om een rustgevend buitenritje te gaan maken, de bossen waren hier groot en bovendien kendde Amy de paden stuk voor stuk. Na 1,5 uur gereden te hebben besloot ze om terug te gaan. Eenmaal terug kwam Mira met leuk nieuws het huis uit...

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 00:55

hey,
srry dat ik het zeg maar het lijkt een beetje nageaapt vavan dfe boeken van heartland...of heb je daar van je "inspiratie"? het is niet aanvallend bedoeld hé!

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:15

caramelfreak schreef:
hey,
srry dat ik het zeg maar het lijkt een beetje nageaapt vavan dfe boeken van heartland...of heb je daar van je "inspiratie"? het is niet aanvallend bedoeld hé!

ik ben het hier mee eens.. ik vind het opzich hetzelfde alleen dan met andere namen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:39

ja, dat was het eerste wat ik dacht. Precies heartland.
Toen ik de naam Amy las dacht ik dat al, en toen de schoolbus kwam al helemaal, en toen haar huiswerk ook nog eens zo slecht ging. En toen de concurentie tussen die twee bedrijven, en de join up... ik vind het eigenlijk veel te veel op heartland lijken.
Sorry Bloos

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 16:19

ja klopt ! Ik heb geprobeerd om het eerste stuk uit de boeken te doen, zie mijn eerste stuk, de rest heb ik zelf verzonnen. Het was bedoeld om een beginnetje te maken.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:44

Het spijt me zeer, maar dit is gewoon gejat van Heartland! Dat vind ik niet kunnen!
X Maya

Valentijn

Re: [verhaal] stal Orion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 20:04

Jatten vind ik het nou ook weer niet, ik heb het eerste stuk gedeeltelijk uit één boek, de rest is zelf verzonnen. Zoals iemand anders hier al zei: ik haal mijn inspiratie uit het boek en het is een beetje nagebootst. Overigens er mag hier een slotje op!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:01

heb jij soms de boeken heartland gelezen? Haha!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 15:59

ja, gelezen. Maar alleen het begin is (gedeeltelijk) uit een boek. Er mag hier een slotje op.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:20

Nou volgens mij heb je alleen de namen een btje veranderd en het een beetje aangepast, maar het is echt precies hetzelfde als de boeken hoor....
X

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:25

haha ja want ik herkende dat verhaal er meteen in Haha!

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:15

haha! Ik las t en ik dacht: ik heb dit al wel eens gelezen...! Haha!
X

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:11

ja idd heartland;)

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:38

Zeg, niet zo banketstaaf heh Lachen verder heb ik die boeken niet gelezen duss kan daar niet over oordelen.. maar toch... t verhaal spreekt me niet echt aan... sorry Ach gut