[verhaal] de boze boerenzoon !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

[verhaal] de boze boerenzoon !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:23

Zeg Mel , je weet dat ik zaterdag jarig ben, ik wil wat met mijn verjaardag gaan doen alleen ik weet niet goed waar je zin in hebt ? zwemmen? of gewoon thuis een feest vieren ?
Sorry Peet ik heb echt geen idee, het is jouw verjaardag, ik vind het alleen al leuk dat we wat gaan doen met zijn tweeen!
Tsjeetje je maakt het me onwijs moeilijk maar ik zal thuis wat rondvragen of ze ideeen hebben. Is goed , maar we moeten nu echt Garmel en Felix in de wei zetten anders worden ze ongeduldig. Gelijk heb je kom dan zetten we ze snel terug. Toen de meisjes met de pony's aan de hand wegliepen kwam de zoon van de boer om het hoekje tevoorschijn met een dolk dat hij in Spanje had gekocht en lachte zachtjes en gemeen, en zei: Ze komen nog wel te weten hoe de verjaardag verloopt........ het zal niet erg best voor ze verlopen

Graag hoor ik of ik verder moet schrijven , en welke fouten ik heb gemaakt. Niet bang zijn dat je er negatief over doet , gewoon even zeggen. Vervolg of niet ?
Laatst bijgewerkt door Eline op 11-04-05 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk aub voortaan zelf aan een [tag] in je titel.

Valentijn

Re: de boze boerenzoon !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:18

Ik zal maar even een stukje verder schrijven , nu is het niet spannend:

Harm, zo heette de boerenzoon, liep weg en grinnikte nog wat na.
Inmiddels kwamen Petra en Melanie terug. Ze waren hard aan het lachen en pakte een snoepje, Petra keek geschrokken op haar horloge en zei: Mel, we moeten echt keihard gaan fietsen hoor anders komen we te laat thuis. Oeps is het al zo laat !? De meisjes fietsten snel naar huis. Petra zei nog net tot morgen en weg was ze. Melanie kwam thuis aan en vond een briefje op de deurmat, ze maakte het open en dacht dat het van haar penvriendin was, maar ze vergiste zich vreselijk! In de brief stond: Melanie, je hebt het wel getroffen. Je zal een verassing krijgen op een speciale dag, en niet zomaar eentje ! Melanie trok wit weg en ging naar haar kamer. Ze bedacht dat het misschien wel weer zo'n grap van Soraya zou kunnen zijn. Soraya probeerde iedereen bang te maken en daarna vuile klusjes voor haar op te knappen. Melanie frumelde het briefje boos weg en deed het in haar zak en besloot het morgen op school aan Petra te laten lezen. Petra was erg goed in detectiveje spelen. De volgende dag werd Melanie wakker van het schrelle gerinkel van haar wekker en ging aan het ontbijt. Ze dacht aan het briefje maar maakte zich niet erg zorgen. Toen ze Petra al op haar zag wachten op de hoek van de straat, deed ze snel haar jas aan en pakte haar fiets. Eenmaal op school aangekomen liet ze het briefje aan Petra lezen en Petra wist al gelijk dat hij niet van Soraya was, ze zei: Soraya maakt altijd veel spelfouten, ze heeft namelijk dislectie. Melanie vroeg zich verbaasd af van wie die wel zou kunnen zijn, ze besloten om het vanmiddag bij de paarden te bespreken. Toen ze in de pauze naar buiten wilde gaan, kwam Harm voor hen tevoorschijn en zei willen jullie even meegaan naar de paarden ? Mijn vader belde net en zei dat hij zich zorgen maakte om Rista. Melanie en Petra haastte zich naar de fietsen toe en reden snel achter Harm aan . Harm zat in 4 Vwo en was altijd erg serieus en de meisjes waren zich er niet van bewust dat Harm die middag iets vreselijks met ze ging doen....

Fun_Fun

Re: de boze boerenzoon !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:32

Spannend hoor. Ik zou alleen wat meer met leestekens als; ' & " gaan werken. Het is zo een beetje moeilijk lezen.. Maar schrijf door, word spannend!

Lara_oud

Re: [verhaal] de boze boerenzoon !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:03

Schrijf door, schrijf nou door!!! Hyper! *o/*

Lara_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:05

(*o/* )

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 21:52

Bedankt voor de tip!
Hier komt het vervolg:

Harm fietste voorop en Melanie&Petra reden er snel achteraan. Melanie vroeg zich eigenlijk af wat er met Rista was, Rista was eigenlijk nooit ziek, maar ze moest natuurlijk niet onbezorgd daarom zijn. Toen ze aankwamen zagen Melanie&Petra dat de boer helemaal niet thuis was, en vroegen aan Harm wanneer hij gebeld had. Uh.. hij heeft sinds kort een telefoon in de auto, de buurvrouw zag Rista toevallig kreunen en rollen dus kom snel. Harm leidde de meisjes naar een schuur waar ze nog nooit geweest waren. Het was er pikkedonker en Melanie&Petra vroegen zich af waarom ze hier moesten zijn, hier stond Rista helemaal niet! Harm zei dat ze op de zolder moesten zijn om even wat te pakken. Ze dachten er verder niet bij na en liepen met Harm mee. Ze wisten van de boer dat Harm hier weleens zat, als hij een plannetje in zijn schild voerde. Toen ze op de zolder aankwamen zag Melanie een brief ergens in een hoekje geschoven . Harm was ergens aan het rommelen en had hen niet in de gaten. Psst Peet siste Melanie kijk eens , Melanie legde haar brief en de brief van Harm naast elkaar, ze waren precies hetzelfde! Harm had dus een kopie van zijn gestuurde brief naar Melanie geschreven. Ineens stond Harm achter hen met zijn dolk en zei: Zo jullie hebben de brief dus gevonden, hij zei het zo eng, dat Melanie en Petra er rillingen van op hun rug kregen. Hij beveelde de meisjes op te staan en dreef ze in een hoekje. Hij had de dolk net 5 cm van hun vandaan. hij bond de meisjes vast en schreeuwde: Nu gaan jullie eraan!!! Melanie&Petra kropen ineen klemde hun ogen dicht, net toen Harm wilde steken, gebeurde er iets wonderbaarlijks, namelijk:......

Jullie zeggen maar of het verder moet gaan, en of de fouten hersteld zijn!

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:03

met leestekens wordt niet de & bedoeld Lachen

denk ik dan..

maar met leestekens als:

melanie zei "kijk de brief!"
petra zei 'help!'

in zo'n trand..

het was in de zin van ' EN "
'&"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:44

het gebeurt me allemaal wat snel en ja...Weet t niet zo

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 13:39

Joets je hebt gelijk, ik had er te snel overheen gelezen , zie nu pas dat het ' en ''moest zijn. dit is de eerste keer en kan meestal geen spannende verhalen bedenken , dus dit is een probeersel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:03

mja, kheb het eerlijk gezegd niet gelezen, na de eerste alinea ben ik afgehaakt.
Probeer wat vaker op die enterknop te duwen, die bijt echt niet. Maakt het verhaal veel overzichtelijker. Verder aanhalingstekens als iemand wat zegt, en na de zin GEEN spatie tussen de punt/het vraagteken/uitroepteken of wat dan ook. Dus eerst de punt en dan een spatie, dan een nieuwe zin.
Eventjes je eerste post verbeterd:

"Zeg Mel, je weet dat ik zaterdag jarig ben, ik wil wat met mijn verjaardag gaan doen, alleen weet ik niet goed waar je zin in hebt? Zwemmen? Of gewoon thuis een feest vieren?"
"Sorry Peet, ik heb echt geen idee. Het is jou(?) verjaardag, ik vind het alleen al leuk dat we wat gaan doen met zijn tweeen!
"Tsjeetje (geen goed woord, maar eigen keuze.), je maakt het me onwijs moeilijk, maar ik zal thuis wat rondvragen of ze ideeën hebben."
"Is goed, maar we moeten nu echt Garmel en Felix in de wei zetten, anders worden ze ongeduldig. "
"Gelijk heb je kom dan zetten we ze snel terug. "
Toen de meisjes met de pony's aan de hand wegliepen, kwam de zoon van de boer om het hoekje tevoorschijn met een dolk die hij in Spanje had gekocht. Hij (voorkeur, anders krijg je 2x en snel achter elkaar, vind ik persoonlijk niet zo mooi) lachte zachtjes en gemeen(geen komma, komt daarna het woordje en) en zei: "Ze komen nog wel te weten hoe de verjaardag verloopt...(3 puntjes is meer dan genoeg, zo geeft word het ook aan.) Het (na een punt altijd hoofdletter) zal niet erg best voor ze verlopen.

Zo zou ik persoonlijk de tekst hebben geschreven (je wil neit weten hoe mijn schrijfschermpje ernu uit ziet, met tig keer die rood code Tong uitsteken is wel melig). Neem het niet als flame aan, maar het is gewoon opbouwend bedoelt. Weet ook niet hoe oud je bent. Het stukje ziet er best spannend uit.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 16:59

Bedankt voor de tip, hier komt weer een stukje ( hopelijk wat beter)

Het licht floepte aan, '' verdomme'' schold Harm.
Harm deed snel zijn dolk weg, en zei tegen de meisjes: " Als jullie hier ook maar één woord over zeggen, dan weet ik jullie te vinden'' De boer stapte binnen en was verbaasd en zei tegen Harm :
'' wat doe jij nou hier ?'' '' Uhm... we waren wat kwijt en hun hielpen me mee met zoeken"'De boer liep naar achter en liet Harm en de meisjes verder met rust. " En nu wegwezen jullie en snel een beetje zei Harm kwaad.
Melanie en Petra haasten zich weg, ze moesten opschieten want de school begon zo!" Zeg Peet , ik ben eigenlijk bang voor Harm, dalijk steekt hij ons echt neer" " ik denk dat Harm erg doogedraaid is '' zei Petra. Toen ze op school aankwamen waren de lessen al begonnen, en ze kwamen 10 minuten te laat in de les.
Toen de school eindelijk uit was gingen ze naar de paarden in de hoop dat Harm er niet was. Toen de meisjes aankwamen bij de pony's zagen ze iets vreselijks....

Dit was weer een stukje, als ik er niet verder mee moet gaan dan moeten jullie het zeggen . Verder zijn alle tips welkom en natuurlijk ook ideeen voor het verhaal (via pb)

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 23:19

Stukje:
Harm was net van plan om met zijn dolk in een luid blaffend hondje te steken. '' Harm!!'' schreeuwde Melanie. Harm keek op liet zijn dolk even rusten, en het hondje nam de benen. Harm kwam rennend op de meisjes af met de dolk nog in zijn handen, de boer kwam buiten en zei op een strenge en besliste toon: '' Harm stop daar onmiddelijk mee!''
Harm luisterde naar zijn vader. '' Hier die dolk'' Harm leverde de dolk netjes in. Hij knikte de meisjes toe dat ze hun paarden konden verzorgen. '' Ik denk dat we alles maar is aan de boer moeten vertellen, zo kan het toch echt niet verder'' zei Petra. '' We zien wel zei Melanie kortaf, laten we eerst de paarden doen. Toen ze de paarden gedaan hadden gingen ze naar huis. Op de fiets kregen Melanie en Petra een vreselijke ruzie. '' Ik zei toch dat je dat eerder moest doen schreeuwde Melanie'' Jeetje Mel , doe is niet zo overspannen'' Niet overspannen! dit is nou al de 6e de keer dat je het vergeet'' Melanie reed hard in haar eentje weg. Het was waar dacht Petra bij zich zelf, dit was nou al de zesde keer dat Petra een van haar spullen had kwijt gemaakt. Melanie kon daar altijd heel pissig overdoen, en Petra had nu echt de grens bereikt. Ze ging verdrietig naar huis, ze voelde zich de laatste dagen niet lekker en dacht soms spontaan aan ''snijden'' wie zou haar missen ? Wie zou zich er druk overmaken ? met al deze vragen bleef ze zitten. Die middag toen Petra een smsje van Melanie kreeg schrok ze vreselijk.. Melanie schreef: '' Petra, dit is nou al de zesde keer dat je iets kwijt maakt. Ik kan je dit niet vergeten het is me enige aandenken aan mijn vader en jij maakte het kwijt. Rijd morgen alleen naar school, en zoek andere vriendinnen'' Petra barste in huilen uit en sloeg zichzelf zodat het na een tijdje rood gloeiend werd. Petra had nu echt geen zin meer in het leven. Ze pakte vliegensvlug een schaar uit het toiletkastje, ze deed de schaar uit elkaar, en knipte in haar puntje van haar vinger. Auw.. dat deed zeer, het bloedde hard , ze pakte een doekje en deed het af. Het stopte zo.. Ze pakte nu een scherp groot mes, ze sneed im haar vinger steeds dieper en dieper, het bloed stroomde als een wilde waterval. Ze sneed verder op een gegeven moment gebeurde er iets schokkend met Petra, haar vinger....

Zo, iets spannender (misschien) en zijn er mensen die het vervolg willen ? evt. fouten

Lara_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:11

Het licht floepte(mischien een ander 'deftiger' woord) aan, '' Verdomme'' schold Harm.
Harm deed snel zijn dolk weg, en zei tegen de meisjes: " Als jullie hier ook maar één woord over zeggen, dan weet ik jullie te vinden'' mischien iets van maar of zoDe boer stapte binnen en was verbaasd en zei tegen Harm :
'' Wat doe jij nou hier ?'' '' Uhm... we waren wat kwijt en zij hielpen me mee met zoeken." De boer liep naar achter en liet Harm en de meisjes verder met rust. " En nu wegwezen jullie en snel een beetje !"zei Harm kwaad.
Melanie en Petra haasten zich weg, ze moesten opschieten want de (kan je ook weglaten) school begon zo!" Zeg Peet , ik ben eigenlijk bang voor Harm, dalijk steekt hij ons echt neer ! of ."zei Melanie. " ik denk dat Harm erg doogedraaid is. '' zei Petra. Toen ze op school aankwamen waren de lessen al begonnen, en ze kwamen 10 minuten te laat in de les.
Nadat (niet toen herhalen) de school eindelijk uit was gingen ze naar de paarden in de hoop dat Harm er niet was. ( toen de meisjes aankwamen bij de pony's zagen ze iets vreselijks...(maar drie punten)) ivm toen kan je mischien doen: eenmaal aangekomen bij de paarden zagen de meisjes iets vreselijk...

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:49

van mijn mag je wel veder schrijven hoor je stop net op het spannedste moment