[Verhaal] Gijzeling bij de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

[Verhaal] Gijzeling bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 12:20

Gijzeling bij de buren

12-11-89

Het is diep in de nacht, het is pikdonker buiten, en ik hoor geschreeuw bij de buren. Ik werd er wakker van. Ik hoorde wat gerammel op de gang, ik geloof dat het mijn vader was. Ik durfde niet te gaan kijken. Zoineens kwam er een gil, en daarna hebben we ook niks meer gehoord. Ik viel weer inslaap. 's Ochtends was ik het weer vergeten, en liep met een buurmeisje naar school. Normaal gaan we altijd op de fiets, maar er lag nu wel 50 cm sneeuw dat we er niet door konden komen. Mijn broer had die dag sneeuwvrij gekregen. Ik had om kwart over twaalf vrij, en het viel me direct op dat er politiebusjes vor het huis van de buren stond.....

Eve_lien

Re: [Verhaal] Gijzeling bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:53

* Om te beginnen gebruik je twee tijden door elkaar. De eerste regel is tegenwoordige tijd en vervolgens ga je over in de verleden tijd.

* Ten tweede gebruik je constant "Ik deed dit" en "Ik deed dat" waardoor het verhaal erg saai wordt om te lezen.
Ten derde staan er wat spellingsfoutjes in;
Zoineens >> geen woord. Maak er gewoon Ineens van oid.
Inslaap >> in slaap. Inslapen is het werkwoord. Maar in slaap vallen heeft daar niks mee te maken Clown
Vor >> Voor

* Sommige zinnen kloppen niet;
Citaat:
Normaal gaan we altijd op de fiets, maar er lag nu wel 50 cm sneeuw dat we er niet door konden komen.

Hier moet je dat vervangen door zodat, want het geeft een gevolg aan.

Citaat:
's Ochtends was ik het weer vergeten, en liep met een buurmeisje naar school.
De komma mag hier weg, zoals ook in de laatste zin.

* Verder maak je de zinnen behoorlijk kort, zodat het meer een opeenhoping van feiten wordt. Probeer er een beetje *gevoel* in te leggen, als je begrijpt wat ik bedoel.

En oh ja; probeer dit niet als negatief te zien. Ik ben heel benieuwd hoe het verhaal verder gaat, maar probeer je gewoon een beetje te helpen Lachen Tips enzo.
Vooral verder schrijven hoor!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:58

Wel leuk gedaan, maar je gebruikt verleden en tegenwoordige tijd door elkaar heen. O ja; er zitten ook nog wat spelfoutjes in.

love_sander schreef:
Gijzeling bij de buren

12-11-89

Het is diep in de nacht, het is pikdonker buiten. Ik hoor geschreeuw bij de buren. Ik
wordt
er wakker van. Ik hoor wat gerammel op de gang, ik geloof dat het mijn vader was. Ik durf niet te gaan kijken. Zo ineens komt er een gil, en daarna hebben we ook niks meer gehoord. Ik val weer in slaap. 's Ochtends ben ik het weer vergeten, en loop met een buurmeisje naar school. Normaal gaan we altijd op de fiets, maar er ligt nu wel 50 cm sneeuw zodat we er niet door kunnen komen. Mijn broer heeft vandaag sneeuwvrij gekregen. Ik heb om kwart over twaalf al vrij, en het valt me direct op dat er politiebusjes voor het huis van de buren staan.....

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:00

Evelien bedankt, heb er een beetje mee gewerkt, maar he tis me eerste keer Lachen
Ga nog eens tukje tikken...

...Ik moest weer denken aan het geschreeuw. We zagen dat er allemaal mensen omheen stonden. Toen we naar binnen gingen vroegen we of iemand wist wat er aan de hand was. Niemand, we waren best terleurgesteld, want er komt niet zomaar een politie. We besloten om er naartoe te gaan. Mijn broer was de hele dag al vrij, dus natuurlijk was hij daar te vinden. Hij was samen met een vriend, en hij wist me alleen te vertellen dat onze buurman zijn vrouw met een mes had bedrijgd.....

Niet zoveel, maar we moeten het spannend houden!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:03

terleurgesteld >> Teleurgesteld.
een politie >> politie. Politie is niet écht een woord waar je *een* voor zet.
Bedrijgd >> Bedreigd.

Lachen

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:05

Sorry Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:07

Niks te sorry-en hoor!
Ieder mens maakt fouten.
Gewoon doorschrijven Lachen

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:11

Oke ik ga verder; In de verledentijd!

...Of dat waar is wisten we niet. Mijn broer liep weer weg, en de politie zei tegen hem dat hij niet steeds opénneer mocht lopen. Wij waren er ook snel langs gelopen, en vroegen aan onze andere buurvrouw of zij wist wat er aan de hand was? "Ja ik weet het wel, maar ik ben de haas.." De haas? "Ja ik mag niks loslaten". O oke...

Moet erbij vertellen, dit is echt gebeurd.. Vertel het alleen anders, ik hoorde 's nachts niks, want het bij de achterburen.. Het scheen al wel de hele nacht bezig te zijn geweest

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:12

FleurtJeh schreef:
Wel leuk gedaan, maar je gebruikt verleden en tegenwoordige tijd door elkaar heen. O ja; er zitten ook nog wat spelfoutjes in.

love_sander schreef:
Gijzeling bij de buren

12-11-89

Het is diep in de nacht, het is pikdonker buiten. Ik hoor geschreeuw bij de buren. Ik
wordt

er wakker van.

Ik word is nooit met dt Lachen

Ben trouwens benieuwd hoe het verder gaat

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:13

- Of dat waar was...
- Opénneer -> Op en neer
- Was kan wel zonder vraagteken.
- O oke -> "O, oké"

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:14

_sjrottie_ schreef:

Ik word is nooit met dt Lachen

[/quote]

O ja Schijnheilig
Overheen gelezen..

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:18

Ga verder..

We waren dus nog niks opgeschoten. De agenten stonden verspreid om het huis heen. Na een poosje, deed hij het raam open en gaf een schreeuw; "Als jullie nu niet weggaan bel ik een politie!" Hij sloot het raam weer, en een poosje was het gewoon wachten. Zoineens verscheen hij door de deurpost. Daar stond hij een poosje te praten met de agenten, en bood ze een kopje koffie aan. We konden verder niet verstaan wat hij allemaal zei. We gingen maar even naar huis toe, om ze te vertellen wat we wisten... Op dat moment kwamen er een ambulance en een busje van de ME...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:21

- Een politie -> De politie
- Zoineens -> Opeens, Zo ineens

Ga door, het wordt steeds beter! Haha!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:25

Dankje Maartje (Of moet ik je nu weer FleurtJeh noemen?)

Ga vanavond verder of zometeen? Weet ik nog niet....

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:27

Zeg maar Maartje hoor, reageer ik beter op als op FleurtJeh Tong uitsteken

Ik zou zeggen; heb je nog inspiratie? Dan ga je nu verder, heb je geen inspiratie meer, ga je straks verder Lachen

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:38

STRAKS Tong uitsteken

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:12

*Is weer inspiratie vol Tong uitsteken
Moet erbij zeggen dat dit eerste stukje (Eerste regel) wel in de tegenwoordige tijd moet, want hij werkt nog steeds bij de politie

Een vriend van mijn vader kwam langs, die bij de politie werkt. Hij vertelde ons, dat de hele nacht al als een gek gedronken werd, en de man zelf niet tegen drank kon. Hij sloeg door, en liep uit tot dit. Op dat moment zagen dat het arrestatie team om het muurtje van de achtertuin bij hun kwam sluipen. Na twee minuten kwamen ze terug, met de man, handboeien om, pepperspray in de ogen.........

Een beetje 'vaag' geschreven, probeer de volgende beter te doen!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 17:19

All be baCk

..Hij werd het busje ingeholpen, en ze probeerden weg te rijden, maar ze zaten vast. Ze hadden wel sneeuwkettingen om, maar toch kwamen ze niet verder dan een straat verderop. Wij zijn maar met de slee naar de bult gegaan....Die nacht kon ik niet slapen. Ik zag steeds voor me dat die man om de hoek kwam; "..Was je een beetje nieuwsgierig vanmiddag?" Die nacht zat hij op het politiebureau

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:23

love_sander schreef:
*Is weer inspiratie vol Tong uitsteken
Moet erbij zeggen dat dit eerste stukje (Eerste regel) wel in de tegenwoordige tijd moet, want hij werkt nog steeds bij de politie

Een vriend van mijn vader kwam langs, die bij de politie werkt. Hij vertelde ons, dat de hele nacht al als een gek gedronken werd, en de man zelf niet tegen drank kon. Hij sloeg door, en liep uit tot dit. Op dat moment zagen dat het arrestatie team om het muurtje van de achtertuin bij hun kwam sluipen. Na twee minuten kwamen ze terug, met de man, handboeien om, pepperspray in de ogen.........

Een beetje 'vaag' geschreven, probeer de volgende beter te doen!

- En het liep uit tot dit.
- Arrestatieteam is 1 woord
- Ik vind die zin van het arrestatieteam wat vaag, misschien kun je het veranderen in:
Terwijl de man vertelde zagen we dat het arrestatieteam om het muurtje van de buren sloop.
ofzo Haha!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:27

love_sander schreef:
All be baCk

..Hij werd het busje ingeholpen, en ze probeerden weg te rijden, maar ze zaten vast. Ze hadden wel sneeuwkettingen om, maar toch kwamen ze niet verder dan een straat verderop. Wij zijn maar met de slee naar de bult gegaan....Die nacht kon ik niet slapen. Ik zag steeds voor me dat die man om de hoek kwam; "..Was je een beetje nieuwsgierig vanmiddag?" Die nacht zat hij op het politiebureau

- Misschien kun je Hij in je eerste zin, veranderen in: De man
- Ze hadden wel sneeuwkettingen om, lijkt een beetje alsof het arrestatieteam sneeuwkettingen omhad.
Dus misschien kan dit beter; Om de banden zaten wel sneeuwkettingen vastgemaakt...
- Wij zijn maar naar de bult gegaan kun je beter doen als;
Omdat we toch wilden zien wat er gebeurde, hebben we toen maar de slee gepakt en zijn we naar 'de bult,' een paar straten verderop, gegaan.
- Die nacht kon ik niet slapen, kan beter in een nieuwe alinea.

Dit stukje vind ik niet zo super, maar ga door hoor!