JoSav schreef:Als tip zou ik zeggen dat je wat minder in vaste lijnen moet denken. Je zit veel teveel vast aan vormen en groeven (van spieren) wat nergens voor nodig is. Een dier heeft alleen een vorm en 'lijnen' omdat het licht dat doet. Als je tekent moet je daar rekening mee houden en eigenlijk op dezelfde manier te werk gaan. Dat wil zeggen door een tekening geen vorm te geven met lijnen maar met lichte en donkerdere tinten. Lijnen moet je eigenlijk alleen gebruiken als hulplijnen zodat je de vorm niet uit het oog verliest; ze behoren bij realisme altijd ondergeschikt te zijn; tinten zijn dominant, lijnen niet.
Lijnen zijn alleen dominant bij striptekenen en aanverwante technieken.
Los van dat vind ik de tekening helemaal niet zo 'slecht' als je zelf schijnt te vinden. Het enige commentaarpunt is het dominante van de lijnen en er hadden iets meer licht-donker contrasten in gemogen naar mijn mening.
Hopelijk heb je wat aan mn commentaar, het is niet als negatief/afzeikend bedoeld, want je tekent uitgesproken beter dan heel veel mensen!
Dankjewel voor je commentaar
Wat je zegt klopt.
En als ik iets nateken dan wil ik me soms ergens te precies aan vast houden, en als ik de schaduw dan iets anders teken, lijkt het gelijk raar.
Dat heb ik hier ook... En ik ben zo slim geweest de eerste lijnen met een erg donker en dik vulpotlood te maken
Dan krijg je van die onuitgumbare lijnen 
Maar ik moet er nog erg op oefenen!
Hier kan ik weer mee verder