ik doe niet via pb meer.. want dan krijg je van die mega lijsten... dus ik vraag jullie of jullie en reacties en foto's op dit topic willen plaatsen.
Reactie krijg je via pb van mij en de resultaten krijg je ook via pb en komen ook hierop te staan.
hier een aantal voorbeelden:
reactie van *Tamara*
calypso1989 schreef:het kan altijd wezen dat er niets van klopt dus je kunt er nooit volledig op vertrouwen dat alles juist is
Louna
-voorop moeilijk paard dat makkelijk lijkt kwa rijden
-eet graag wortels
-heeft vaak van eigenaar of berijder gewisseld
-hinnikt voorzichtig wanneer je de stal binnenkomt
-schiet in de stres als ze iets moet doen wat ze normaal niet doet
-heeft aan haar voorzij (van borst tot hoofd) ergens een litteken zitten
-heeft door iets een flinke terugslag gehad
-is bang dat hij weer een nieuw tehuis zou krijgen
dit was een vrij moeilijk paard om te doen maar heb het met plezier voor je gedaan
Goh... Ben hier ff stil van, ik weet niet of alles klopt maar een deel zou best waar kunnen zijn! Ze is idd vaak van eigenaar/bijrijder verwisseld, ik ben niet de enige die haar bijgereden heeft. Ik geloof ook best dat ze bang is om nieuwe dingen te doen, of dat ze bang is een nieuw tehuis te krijgen. Van het litteken weet ik eigenlijk niets, terugslag ook niet, heb haar niet heel lang gekend. Wortels was ze idd gek op, hinniken weet ik eigenlijk niet meer... En ze is idd nog best moeilijk met rijden terwijl dat niet zo leuk! Je komt er dus aardig in de buurt, goed zeg! Mag ik vragen hoe je dat doet? Iig heel erg bedankt!

Groetjes Tamara
reactie van:hector
hector schreef:Hoi sharon!!
Ik heb je karakteranalyse gekregen en ik vind het echt superknap, want volgens mij klopt 'ie bijna helemaal!! Dit had je geschreven over Muppet:
-erg vriendelijk
-vind het heerlijk als er mensen om hem heen zijn
-staat overal naar te loeren (erg nieuwgierig)
-vind het super als je hem komt rijden
-heel leergierig (pakt dingen snel op)
-staat wat minder graag met andere paarden samen
-vind een deken helemaal niks
-vind de plek waar hij nu staat helemaal geweldig en wil er nooit meer weg.
Nou hoop ik natuurlijk maar dat hij het geweldig vindt bij mij thuis, maar ik denk dat ik over de andere dingen wel kan zeggen dat het klopt, behalve dat hij er juist niet van houdt als er mensen om hem heen zijn. Ik denk dat dit wel met zijn verleden te maken kan hebben, want hij heeft een tijdje op een manege gestaan waar hij helemaal zuur is geworden en sindsdien reageert hij een beetje nukkig op mensen, behalve op mijn moeder en mij (van ons krijgt 'ie z'n eten). Vooral dat van die deken vind ik grappig, want hij vindt het inderdaad verschrikkelijk als hij zijn deken op krijgt. Helaas voor hem loopt hij het hele jaar met deken, want 's winters moet het wel omdat hij anders zo wollig wordt dat hij niet fatsoenlijk meer kan werken en 's zomers moet het wel in verband met zomereczeem. Echt heel erg bedankt dat je deze analyse voor me hebt gemaakt, hopelijk heb je er zelf ook nog een beetje voldoening aan nu blijkt dat 'ie grotendeels klopt
Groetjes rosan (en muppet natuurlijk)
reactie van: chaaichaai schreef:hoi calypso, heel erg bedankt voor je karakteranalyse. het is echt bizar om te lezen hoe veel er van klopthij is idd altijd supervrolijk en is dol op "friemelen"
én heeft een hekel aan water... is gek op springen... is bevriend met een kat (spike
) en kan heel cool zijn bij rare gebeurtenissen...(nou kan hij ook schrikken van een grasspriet die scheef staat, maar dat is meer een spelletje
)
ik weet alleen niet of hij een aparte geboorte heeft gehad. tot zover niks over gehoord, maar ik zal het eens vragen aan zijn fokker![]()
ik vind het echt superleuk om zo te lezen wat je allemaal van foto´s af kunt lezen. hoe doe je dat? ik heb het toen gedaan met het boek van linda tellington jones, maar dat ging over alle aparte delen van het hoofd en jij schreef dat je het van het geheel afleidde..? ben heel benieuwd, erg knap bij een paard dat je niet kent![]()
nogmaals bedankt, en ik hoop dat je me wat meer info kunt geven over de manier (alleen als je je "geheim" prijs wil geven hoor), lijkt me super interessant
![]()
liefs chaai
reactie van: QuijoSavanQuijoSavan schreef:SUPER MEGA Bedankt!!
Ik zal eff overal er wat bij vertellen;
-erg vriendelijk Dat is ze zeker voor een merrie! (niet chagrijnig, op een paar dagen na).
-vertrouwd niet snel vreemde mensen
-is een echte "schijterd" geweest toen ze bij jou kwam
-is daar nu behoorlijk overheen gekomen
-vind het heerlijk als je met haar bezig bent
Toen ik haar kocht heeft het 3 maanden geduurd voordat ze mij vertrouwde. Ze was superbang. Als ik haar stond te borstelen trilde ze gewoon letterlijk en constant weg willen kruipen. Ik mocht niet aan neus, oren waren verboden terrein (zelfs omhoog willen komen). Bij haar kont trok ze helemaal in.
Nu kan ik aan haar oren zitten (nog niet knippen), handdoek over dr hoofd gooien (blijft ze gewoon deuzig staan), hondje van stal zit regelmatig eff op haar rug (en dan rent ie heen en weer van schoft tot kont), kan neus nu knippen met schaar zonder enkel probleem, steekt neus bij iedereen in handen en zakken voor snoepjes ect ect. Nu staat ze los in de gang (anders zet ze haar ondernek erop) en is lekker ontspannen. Lijkt dan wel een oudje van 25.
-houd je heel erg in de gaten wanneer je op stal bent
-is graag met je bezig
Ze blijft me inderdaad in de gaten houden en als ik te lang uit het zicht ben gaat ze staan schrapen of iets anders wat geluid maakt. Ze wil de hele tijd weten wat ik aan het doen ben.
-blijft in de wei altijd dicht bij een vriendje staan of gaat voor het hek staan
Ze blijft inderdaad bij haar maatje 'Rocky' of 'Barry' of 'Dancing Girl' staan. In het begin was ze heel erg alleen naar Rocky, daarna was haar interesse groter dan angst en ging ze op de andere af. Paar maanden later ligt ze naast Dancing languit (incl hoofd op de grond) in de wei te maffen! Ik helemaal geschrokken, want waar was ze nou?! (lang gras)
Voor het hek staat ze dan weer niet (alleen in zandbak, vind ze niet leuk). Soms krijg ik haar zelfs niet te pakken. (na 20 min komt ze wel gelukkig)
Super bedankt!
Kan je nog meer dingen over haar vertellen?
Tamara
natuurlijk waren er ook een stel die er beweerden dat ik alles uit het profiel had bekeken maar dat is dus iets wat ik niet doe... ook niet via zoekmachines enz...
het nodige voor een analyse is 4 DUIDELIJKE hoofdfoto's van je paard
je kunt niet altijd reactie verwachten omdat de aanvragen altijd van een moordend aantal bedragen.
lees dus ook goed wanneer ik even geen aanvragen meer doe, en ga dat ook niet via dit topic of via pb verder...
hier vraag ik verder ook niets voor.. het is voledig kosteloos want dat wil ik ook mogelijk maken.
groetjes Sharon
(opbouwende kritiek is welkom mits het vriendelijk blijft!)

). Vooral dat van die deken vind ik grappig, want hij vindt het inderdaad verschrikkelijk als hij zijn deken op krijgt. Helaas voor hem loopt hij het hele jaar met deken, want 's winters moet het wel omdat hij anders zo wollig wordt dat hij niet fatsoenlijk meer kan werken en 's zomers moet het wel in verband met zomereczeem. Echt heel erg bedankt dat je deze analyse voor me hebt gemaakt, hopelijk heb je er zelf ook nog een beetje voldoening aan nu blijkt dat 'ie grotendeels klopt
)
hij is idd altijd supervrolijk en is dol op "friemelen"
én heeft een hekel aan water... is gek op springen... is bevriend met een kat (spike
)
)
*
)