Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hafjesbokker schreef:je moet goed de afbeelding in je hoofd hebben!!
je kunt bv denken aan waar moet (bv) het zadel liggen
(het zadel is zo uitgesneden) dus de shoft moet bv ook wat meegaan met het zadel (wat ik op je tekening niet zo goed zi ze gaan meer recht af) nu niet ieder paard heeft een goed uitgesnede schoft bv haflingers hebben het minder dan andere rassen enz.
ook proberen je tekening tot leven te wekken, je echt inleven in je tekening, het helpt bij mij heel fel, wat ik soms ook doe, ik kijk soms een minuut of twee naar de afbeelding, doe mijn ogen toe, (probeer de tekening dan te zien ) en ga met je potlood de been tekenen (zo leer je dat) ale ik toch vb van een tekening van mij ( zie avatar)
ik hoop dat je er wat aan hebt xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tatariki schreef:Ik had nog een vraagje, hoe groot tekenen jullie? Is dat een heel A4 blad?
LynnDeniseX schreef:Tatariki schreef:Ik had nog een vraagje, hoe groot tekenen jullie? Is dat een heel A4 blad?
Ikzelf teken op een groot tekenblok. passen zo'n 2 vellen van A4 in, daarvan gebruik ik soms de gehele bladzijde en de andere keer weer een kwart. Maargoed ik heb dan ook zo mn methodes... met meten enzo. Meeste plaatjes maak ik 2x zo groot
LynnDeniseX schreef:ik ben ook nu pas met mijn paard over de gehele bladzijde bezig voor Iris1702 (zie centraal teken topic) best lastig, vergt wat meer gedult maar word veel mooier!