fotocamera advies gevraagd!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femmigje

fotocamera advies gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 17:16

Ik zit te twijfelen of hij goed staat maar anders verplaats hem maar modjes!!
Goed mijn vraagje: ik ga in oktober naar australië en new zeeland.. en ik wil daar natuurlijk alle prachtige dingen die ik daar zie en meemaak vastleggen. Met n digitale camera uiteraard!! Nu komt dus t probleem: ik ben n totale leek wat digis betreft. Ik hoop dus dat er iemand is die me verder kan helpen. In t kort de eisen die ik heb:
- hij moet betaalbaar zijn
- hij moet niet te ingewikkeld zijn ( wil niet n prachtig moment missen omdat ik ruzie heb met dat ding)
- hij moet mooie foto's maken
- er moet er flink wat foto's op kwijt kunnen ( ligt aan t memory kaartje toch?? Blond )

Eline

Re: fotocamera advies gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:28

Hoeveel geld wil je _in totaal_ uitgeven, dus inclusief geheugenkaart en batterijen/accu?

Wil je veel of weinig zoom?

Vind je het belangrijk dat je een compacte, kleine camera hebt?

Wil je hem vooral voor internet/computer foto's gebruiken, of foto's om in te plakken, of wil je ook grote vergrotingen kunnen maken?

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:22

Ff denken hoor! Ik wil rond de 300- 400 euro's uitgeven ongeveer. Hij moet iig klein en compact zijn ( moet al genoeg meesjouwen Knipoog ) Het lijkt me handig dat ik de foto's op n cdtje kan branden en op kan sturen naar huis en dat ik ze later nog afkandrukken. Een mooi plakboek is n mooie herinnering!
Ooh de zoom. Uhm tja maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Ellende alvast bedankt voor je reactie!! Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:45

Dan zou ik je deze aanraden:

http://webshop.fotobooms.nl/extra_info. ... ot_p93.htm

Sony Sybershot P93, is lekker compact, 5 Megapixel zodat je foto's mooi kan uitvergroten (of dat je de foto's op een iets lager niveau kan zetten en er meer kan maken), goede camera, niet zo veel gedoe en zitten een aantal 'voorprogrammeer' funccties op 'sportfoto' 'macro'. Oh, en 3 x zoom

Ik zou als ik jou was voor ongeveer 512 MB aan geheugenkaart gaan, dan kunnen er (gokje) zo rond de 250 foto's op op vol formaat.

Paar tips:
- koop geen trust
- meer dan 5 MP heb je echt heel weinig aan
- koop geen camera bij de dixons oid, kijk rond op internet, mediamarkt, dan betaal je zo 100 euro minder voor dezelfde camera

Op zich zijn er in de prijsklasse die jij wil eigenlijk geen slechte camera's meer, behalve misschien trust, dus je kan eigenlijk weinig foutdoen. Ga eens langs een aantal winkel, en laat je daar voorlichten anders Lachen

Je zou ook kunnen gaan voor een Canon Powershot (A80/A90) valt ook binnen wat jij wil, en zo zijn er eigenlijk wel meer camera's, maar om nou alles binnen deze prijsklasse te gaan opnoemen Lachen