vraag photoshop!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

vraag photoshop!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 20:01

Hey bokkers, ik had graag iets geweten.
Ik heb pas een programma..photoshop..
Maar ik had graag iets willen doen met foto's nl. Twee foto's in één foto zetten zogezegd maar in het midden laten vervagen zodat de ene foto vervaagt in de andere foto...Ik weet niet hoe ik dit moet doen en ik vind het ook niet op het programma Haha! Mss kunne jullie me ongeveer zeggen hoe jullie het doen?

Liberna

Re: vraag photoshop!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:29

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:43

Wat bedoel je precies? Het in elkaar over laten lopen, dat zeg maar de ene foto verandert in de andere, dus bewegende fotos. Of wil je dat de ene foto in de andere komt te staan maar dan met minder dekking?

Zoals jij het opschrijft is het niet echt duidelijk wat je bedoeld...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 20:46

Kylan schreef:
Wat bedoel je precies? Het in elkaar over laten lopen, dat zeg maar de ene foto verandert in de andere, dus bewegende fotos. Of wil je dat de ene foto in de andere komt te staan maar dan met minder dekking?

Zoals jij het opschrijft is het niet echt duidelijk wat je bedoeld...

ik vind het ook moeilijk uit te leggen..het omet geen bewegende foto zjin..maar stel, de ene foto links..en die word wazig..nog meer wazig..en rechts is dan de andere foto...een zachte overgang eigenlijk

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:50

Oke ik denk dat ik het snap!
Dan heb je gewoon eerst twee fotos open staan. Je kopieert er een en die plak je dus bij die andere in. Je hebt rechtsonder als het goed is een ding staan waar je een tabblad 'lagen' in hebt. Als je daarop klikt en je selecteert de laag waar de foto op staat die je lichter wilt hebben, krijg je daar een ding waar je de dekking in kan vullen. Dan krijg je dus dat de ene foto als het ware in de andere foto staat maar dan met een lichtere dekking. Ik zal even kijken voor een voorbeeldje.

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:52

Uhm...ligt er een beetje aan welk effect je wilt. Het kán met bewegingsonscherpte. Die zit bij Filter > vervagen > bewegingsonscherpte. Moet je zelf een beetje experimenteren hoever je het wilt vervagen.
Misschien kan je het daarna nog een beetje extra vervagen met dat druppeltje in het gereedschapspalet.

Zoals jij t nou zegt kan natuurlijk ook. Er zijn veel manier om foto`s in elkaar over te laten lopen. Gewoon een beetje experimenteren en oefenen Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:52

Dit is een voorbeeldje van wat ik bedoelde.
Afbeelding

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:15

Kylan schreef:
Oke ik denk dat ik het snap!
Dan heb je gewoon eerst twee fotos open staan. Je kopieert er een en die plak je dus bij die andere in. Je hebt rechtsonder als het goed is een ding staan waar je een tabblad 'lagen' in hebt. Als je daarop klikt en je selecteert de laag waar de foto op staat die je lichter wilt hebben, krijg je daar een ding waar je de dekking in kan vullen. Dan krijg je dus dat de ene foto als het ware in de andere foto staat maar dan met een lichtere dekking. Ik zal even kijken voor een voorbeeldje.

Ik zou dot ook graag kunnen maar ik heb dat tabblad 'lagen' niet, hoe kan ik daaraan komen?