“Ga je zaterdag mee de stad in?” vroeg Suzanne aan Christel. “Ehm.. ja, gezellig.” antwoordde ze. Christel voelde zich nu heel rot. Loes had haar gevraagd mee te gaan zwemmen zaterdag, maar Christel had het afgeslagen, ze zei dat ze naar de verjaardag van haar oma moest, maar eigenlijk was het omdat ze liever niet met Loes gezien wilde worden. Loes was in het begin van de middelbare school haar beste vriendin geweest, ze waren beide een beetje alleen, waardoor Loes en Christel elkaar opzochten. Nu, in de 2e, was Christel erachter gekomen dat andere meiden Loes een studie, sullig en stom vonden. Christel wilde niet dat zij dat ook gevonden werd, dus nam ze meer afstand van Loes en ging meer met de populaire meiden om. Ze schaamde zich voor haar gedrag, maar ze was zo bang, zo bang om ook gepest te worden.
Nu maar hopen dat Loes niet ontdekte dat Christel met Suzanne, Annemiek, Linde en Marloes de stad in ging. Christel was een broodje aan het eten, het was middagpauze. Ze staarde voor zich uit, nog steeds denkend over haar vreselijke gedrag tegenover Loes. Loes was eigenlijk heel aardig en behulpzaam. Ze werd opgeschrikt door Annemiek. “Hey Chris! Ik heb zo’n zin in zaterdag! Ik wil sowieso een nieuwe bikini, voor de rest zie ik wel.” vertelde ze opgewekt. “Leuk! Ik heb een hele gave Lee-broek zien liggen bij de Joy, ik denk dat ik die ga kopen, en anders een andere leuke jeans.” zei Christel terug. De meiden kletsten nog wat en verder verliep de pauze rustig. Na de lessen Engels en Aardrijkskunde was Christel vrij. Ze fietste in haar eentje naar huis, zoals gewoonlijk, omdat ze op een boerderij buiten het dorp woonde. Thuis begroette ze haar vader, liep naar binnen, dumpte haar tas en ging naar haar kamer. Ze drukte op de Aan/Uit-knop van de computer, wachtte totdat hij opgestart was en meldde zich aan op MSN.
Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden, er moet nog een heleboel bij worden bedacht hoor.