[Vraag] MLP Costum; re-hairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

[Vraag] MLP Costum; re-hairen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:42

Ook ik was van plan eens wat te proberen met een pony, en het hele plan hoe ze uiteindelijk ongeveer moet worden heb ik al.
Ze is ondertussen al onthoofd en geschrobt, maar ik zit nog met één probleem; het (nieuwe) haar.

Het was de bedoeling dat ze zwart haar krijgt, maar ik heb hier en daar eens rondgekeken, en nog geen vergelijkbaar haar gevonden
Nu dus de vraag aan de costumizers op Bokt; wat voor haar gebruiken jullie, en waar kopen jullie dit? (En eventueel; wat kost het?)

En nog een klein vraagje over het re-hairen; het gat van de hals is net groot genoeg voor twee vingers, en ik krijg het oude haar er al amper goed uit verwijderd. Hoe moet ik in vredesnaam het nieuwe haar erin krijgen? Haha!

Alvast heel erg bedankt!

Soar

Re: [Vraag] MLP Costum; re-hairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:39

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:28

Het haar voor mijn pony's haal ik van zo'n haarklemmen met een hele bos haren aan, ken je dat? Zodat het lijkt alsof je véél haar hebt als je die indoet. Daar zit veel haar aan, en er zijn veel kleuren in Lachen
Voor het rehairen:
Ik gebruik een naald, steek daar een draad door, die ik in een lus knoop en steek die dan langs binnen in in zo'n klein gaatje (wel je naald nog niet te diep steken, want het haar moet in de lus komen). Dan neem je een beetje haar, maakt een klein knoopje op het einde van het lokje en dan steek je die door de lus. Dan trek je je naald door het gaatje en normaal gezien blijft het knoopje dan zitten en komt het haar er mooi door Lachen
Ik begin deze week ook met rehairen, dus ik wil wel wat foto's voor je maken Tong uitsteken

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:55

Bedankt allebei Haha!

Ik heb nu een paar strengen nephaar gehaald, en als dat lukt daarmee haal ik er wat meer zodat ik genoeg haar voor d'r heb.

Ik moet alleen de manen er van binnenuit nog uithalen (heb ze afgeknipt, maar de restjes zitten nog vast daarbinnen Nagelbijten / Gniffelen ) Hoe moet ik dat nu weer oplossen door dat kleine gat? Clown

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:47

Met een tang wil wel eens lukken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:51

Leo_ke schreef:
Bedankt allebei Haha!

Ik heb nu een paar strengen nephaar gehaald, en als dat lukt daarmee haal ik er wat meer zodat ik genoeg haar voor d'r heb.

Ik moet alleen de manen er van binnenuit nog uithalen (heb ze afgeknipt, maar de restjes zitten nog vast daarbinnen Nagelbijten / Gniffelen ) Hoe moet ik dat nu weer oplossen door dat kleine gat? Clown

Heb het met een pincet gedaan. Knipoog

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 17:12

Ben nu ook idd bezig met de pincet, kan d'r hoofd weer opnieuw schrobben want ze is weer helemaal groezelig van het vasthouden.

Ga vanavond de eerste laag verf over d'r lijfje doen Ja

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:27

oeh!
ik wil foto's zien Tong uitsteken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:36

Ben erg benieuwd Ja

Als je het haar eruit wilt halen, moet je het eerst heel kort knippen (tenzij je het nog wilt gebruiken), dan kan je het er makkelijker uithalen Lachen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 21:11

Als ze af is zet ik haar wel op Bokt Haha! (Mits ze toonbaar is Knipoog )

Ze heeft nu 3 lagen verf achter de rug; gisteravond, vanmiddag en vanavond nog eentje. De verf is nu goed gedekt, en misschien doe ik er nog een laagje overheen. Anders ga ik met een paar dagen aan het symbool beginnen Lachen