[verhaal]opgegeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[verhaal]opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 23:03

opgegeven

Met mijn ogen open lig ik op mijn bed. Ik zie niets, mijn beeld is wazig door de tranen, voel me zo...Zo...Ik kan het niet beschrijven.
Zuchtend klim ik uit mijn bed en loop als een slaapwandelaar naar de hal, pak mijn jas en loop naar buiten, ik wil naar het park, snel neem ik ook mijn schrift mee. Dan kan ik in het park nog wat schrijven...
In het park, ik staar naar de oude eik. De eik waar ik zo vaak in klom. Nu niet meer, ik mis het wel, maar ik wil niet meer klimmen, ik doe bijna niets meer wat ik vroeger graag deed, waarom? Ik ben bang.
Bang om te vallen, niet meer te kunnen opstaan, bang dat mijn ogen sluien, en niet meer open gaan...Waarom ben ik nou weer zo?
Mijn leven is saai nu, ik ga naar school, lig op mijn bed te huilen, hoewel ik helemaal geen huilebak was, integendeel ik beet altijd door, maar nu...Ik zit wel eens hier in het park, en ik zit op msn. Daar praat ik met iemand, een speciaal iemand, alleen hij kent me, hij weet dat ik bang heb, bang van alles, van alles wat ik niet ken. Niemand begrijpt me. Niemand snapt waarom ik zo ben geworden, zo stil, onopvallend en terug getrokken...Maar ik wel. Ik snap het! En Sam, Sam begrijpt me ook!

'they tell me I'm difficult,but they don't even know me'

Dat kras ik vanvoor op mijn schriftje, het komt van een liedje van avril lavigne. 'my happy ending' noemt het. Ik luister het graag,
hier zit ik dan weer, te schrijven. Of beter gezegd te denken, ik schrijf in mijn ziel, ik schrijf niet ik kras! Ik laat littekens achter, zodat ik nooit vergeten zal dat ik hier gezeten heb! Uren later, ik sta op. Wandel weer naar huis

'Tamara?'
'hoi' antwoord ik wazig
'hoe is het met je meid?' vraagt An vrolijk, An mijn 'vriendin' of ze doet zich zo voor. Tis maar hoe je't bekijkt, ik loop in elk geval niet alleen op school toch?
'gaat wel met jou?' vraag ik overbodig, met An gaat het áltijd goed!
'goed hoor! Kom je mee naar de film zaterdag?'
'nee' Hoor ik mezelf zeggen,
'jammer' en ze loopt door,

ik ook, ik wil op msn. Misschien is Sam online. Sam. Vraag me niet hoe hij er werkelijk uit ziet, ik ken hem alleen van op foto. Hij woont een aardig stukje van me af, maar ooit, ooit ontmoet ik hem, misschien over 2 weken wel! Dan komt hij deze kant uit! Ik ken hem niet, behalve van telefoon, hij heeft mijn nummer en belt me af en toe op mijn mobieltje, als hij geld heeft toch!
Inmiddels ben ik al thuis, bijna op mijn kamertje zelfs, gek hoe snel de tijd gaat als je in gedachten verzonken bent he? Mijn kamertje. Hoe beschrijf ik dat het beste? Het is niet erg groot maar ook niet klein. Er staat een hoogslaper met daaronder mijn bureau, er is een soort 'zithoekje' of beter gezegd 1 'tafeltje' en wat 'zeteltjes' als je die dingen zo kan noemen, allemaal vrolijk en kleurrijk. Zo was ik vroeger, vrolijk! Ik zet mijn labtop aan en ga op bed zitten,

'u hebt 5 nieuwe email berichten'

Niets belangrijk concludeer ik en wis ze zonder ze te lezen. Ik kijk wie online is. Sam is er!

[X]Tam[X] says:
hoi
~sam~ life is fun, try to get one! says:
hey
[X]Tam[X] says:
hoe is eht
goed met jou?
[X]Tam[X] says:
gaat...
wat is er?
[X]Tam[X] says:
verward zoals gewoonlijk
ik kom volgende week jou kant uit. Spreken we een keer af?
[X]Tam[X] says:
goed, waar?
in het park?
[X]Tam[X] says:
goed.

We praten nog wat maar gezien het voornamelijk over mij gaat is het niet de moeite het te vermelden, ik ben niet erg boeiend! Ik voel me 'beter'. over 2 weken zie ik Sam.Heerlijk! zaterdag om 8 uur smorgens in het park, mam even melden dat ik heel de dag weg ben, zal ze blij mee zijn. Ik ga niet meer veel het huis uit sinds...Nouja. Sinds een maand geleden. Toen kreeg ik het te horen...Ik zou niet meer lang leven...Ik heb een of andere ziekte, vraag me niet welke, en ik kan over vijf minuten doodvallen. Lang duurt het in elk geval niet meer! Niet erg vrolijke gedachten he? dat ik volgende week al dood kon zijn...Ik hoop dat ik Sam nog haal...Hij weet het, hij snapt mijn angst!
Ik sluit af en ga slapen, wat doet een mens eigenlijk behalve eten slapen en ademen? Met die gedachten val ik in slaap, ik ben erg negatief over het leven, misschien om mezelf te troosten? Omdat ik weet, dat ik met mijn 15 jaar niet veel levenservaring heb, ik ben verbitterd door deze gedachte!
Ik word wakker en bel naar An om te melden dat ik tóch mee ga, die zaterdag is er toch niets te doen, die daarna...Dan wel!
De dagen vliegen voorbij. De avond van de film breekt aan en ik geniet, ik lach zelfs weer! Mijn vrienden zijn blij, blij om me nog eens horen te lachen. Ik ben gelukkig dat ik Sam ga zien! Dagen op school, waarom ga ik eigenlijk nog? het is het allemaal niet waard, mijn diploma haal ik toch niet. De volgende morgen, een donderdag morgen. Spijbel ik! Ik zit heel de dag te dromen, achter de struiken in het park. 'Mijn plekje' een soort van geheim plekje, niemand die echt weet dat het er is, hier ga ik zitten met sam over morgen al! Ik zit de hele dag te dromen, tegen half vijf trek ik weer naar huis, niet opvallen dat ik om zolaat door het park wandel, ik ga en kom terug van school via het park!
'hoe was je dag?' dat vraagt mam altijd, eigenlijk bedoeld ze 'hoe ging het op school' maar dat vraagt ze niet
'rustig' antwoord ik, ik lieg niet eens, mijn dag was rustig, dat ik weet wat ze werkelijk bedoeld negeer ik!
'om 7 uur eten we'
'oke'
ik sluip naar boven. Overmorgen...Ik lig op mijn bed te dromen.
'ETEN!!'
Ik schrik me rot! Ik ben vast in slaap gevallen! Slaperig wankel ik naar onder, struikel over het speelgoed van mijn zusje en kom, al vloekend, de keuken in gewandeld
'ook een goede avond jongedame' zegt mijn moeder
waarom vader er niet aan te pas komt? Tja. Een vader heb ik niet! die is het afgetrapt! Toen ik nog...In mama's buik zat. Ik eet, ga slapen, sta op, spijbel weer, kom weer thuis, beantwoord dezelfde vraag met hetzelfde antwoord, ga op msn, val in slaap sta weer op en besef dat ik naar het park mag........

Toen ik in de kamer liep, vond ik dit boek! Tamara heeft hier dus 'haar dagboek' in geschreven, alleen van de laatste week...Misschien een soort van gevoelens boek omdat het haar te veel werd, misschien voelde ze het aan komen! Ik ben Sam, en ik wil het afmaken voor haar...Dat zou zij willen. De dag in het park was heerlijk, we hebben gepraat, Tamara lachte veel...Ze was helemaal opgeleeft. En toen...Toen viel ze flauw, ik belde de ambulance. In het ziekenhuis kwam ze nog even bij, ze nam afscheid van haar zusje en haar moeder, huilend zaten ze aan haar bed, ik ook...Tamara was zo appart, zo mooi...Zo sterk!
'Sam...Ik houd van je...Ik keek uit naar deze dag, leefde voor deze dag! Ik heb het opgeschreven...Nu is het aan jou...Sam jij bent de enige die me áltijd begreep! dankje...' fluisterde ze. Ze sloot haar ogen, haar kracht kroop uit haar lichaam. Een traan viel langs haar op het kussen. Ik gaf haar een kus...Tamara had het opgegeven.......

sorry voor de schrijffouten. Als iemand ze er uit wil halen (en het zijn er een boel) mijn word is een beetje dood. En op word pad zit geen spellingscontrole, en mijn spelling is ook niet wat t moet zijn Rolleyes

Eve_lien

Re: [verhaal]opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:32

Weet je;
Teveel punten, geen hoofdletters en spellingsfoutjes.
Wil ze er wel eens uithalen.
Maaar; ik vind hem echt.. heel mooi. Je verhaal..
Sommige zinnen zijn wat kort, warrig, maar t is mooi!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 23:33

Eve_lien schreef:
Weet je;
Teveel punten, geen hoofdletters en spellingsfoutjes.
Wil ze er wel eens uithalen.
Maaar; ik vind hem echt.. heel mooi. Je verhaal..
Sommige zinnen zijn wat kort, warrig, maar t is mooi!

het warrige is een beetje de bedoeling omdat de 'ik' persoon verward is. Hoe zou je zelf zijn als je niet lang te leven had? Lachen
ik zou het heel erg waarderen als je die foutjes eruit wil halen!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:35

Oké.
Aangezien mijn word ook dood is zal ik het zelf eens echt goed lezen.
Enne; Ja, ik begrijp het wel Ja. Dat warrige.. En ik zou zelf niet anders doen, nu ook al niet hoor.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:33

Best leuk verhaal, niet fantastisch ofzo, wel aardig Lachen

Citaat:
opgegeven

Met mijn ogen open lig ik op mijn bed. Ik zie niets, mijn beeld is wazig door de tranen, voel me zo...Zo...Ik kan het niet beschrijven.
Zuchtend klim ik uit mijn bed en loop als een slaapwandelaar naar de hal, pak mijn jas en loop naar buiten, ik wil naar het park, snel neem ik ook mijn schrift mee. Dan kan ik in het park nog wat schrijven...
In het park, ik staar naar de oude eik. De eik waar ik zo vaak in klom. Nu niet meer, ik mis het wel, maar ik wil niet meer klimmen, ik doe bijna niets meer wat ik vroeger graag deed, waarom? Ik ben bang.
Bang om te vallen, niet meer te kunnen opstaan, bang dat mijn ogen sluiten, en niet meer open gaan...Waarom ben ik nou weer zo?
Mijn leven is saai nu, ik ga naar school, lig op mijn bed te huilen, hoewel ik helemaal geen huilebalk was, integendeel ik beet altijd door, maar nu...Ik zit wel eens hier in het park, en ik zit op msn. Daar praat ik met iemand, een speciaal iemand, alleen hij kent me, hij weet dat ik bang heb, bang van alles, van alles wat ik niet ken. Niemand begrijpt me. Niemand snapt waarom ik zo ben geworden, zo stil, onopvallend en terug getrokken...Maar ik wel. Ik snap het! En Sam, Sam begrijpt me ook!

'they tell me I'm difficult,but they don't even know me'

Dat kras ik van voor op mijn schriftje, het komt van een liedje van avril lavigne. 'my happy ending' noemt het. Ik luister het graag,
hier zit ik dan weer, te schrijven. Of beter gezegd te denken, ik schrijf in mijn ziel, ik schrijf niet ik kras! Ik laat littekens achter, zodat ik nooit vergeten zal dat ik hier gezeten heb! Uren later, ik sta op. Wandel weer naar huis

'Tamara?'
'hoi' antwoord ik wazig
'hoe is het met je meid?' vraagt An vrolijk, An mijn 'vriendin' of ze doet zich zo voor. ‘T is maar hoe je 't bekijkt, ik loop in elk geval niet alleen op school toch?
'gaat wel met jou?' vraag ik overbodig, met An gaat het áltijd goed!
'goed hoor! Kom je mee naar de film zaterdag?'
'nee' Hoor ik mezelf zeggen,
'jammer' en ze loopt door,

ik ook, ik wil op msn. Misschien is Sam online. Sam. Vraag me niet hoe hij er werkelijk uit ziet, ik ken hem alleen van op foto. Hij woont een aardig stukje van me af, maar ooit, ooit ontmoet ik hem, misschien over 2 weken wel! Dan komt hij deze kant uit! Ik ken hem niet, behalve van telefoon, hij heeft mijn nummer en belt me af en toe op mijn mobieltje, als hij geld heeft toch!
Inmiddels ben ik al thuis, bijna op mijn kamertje zelfs, gek hoe snel de tijd gaat als je in gedachten verzonken bent hé? Mijn kamertje. Hoe beschrijf ik dat het beste? Het is niet erg groot maar ook niet klein. Er staat een hoogslaper met daaronder mijn bureau, er is een soort 'zithoekje' of beter gezegd 1 'tafeltje' en wat 'zeteltjes' als je die dingen zo kan noemen, allemaal vrolijk en kleurrijk. Zo was ik vroeger, vrolijk! Ik zet mijn labtop aan en ga op bed zitten,

'u hebt 5 nieuwe e-mail berichten'

Niets belangrijk concludeer ik en wis ze zonder ze te lezen. Ik kijk wie online is. Sam is er!

[X]Tam[X] says:
hoi
hey
[X]Tam[X] says:
hoe is het
goed met jou?
[X]Tam[X] says:
gaat...
wat is er?
[X]Tam[X] says:
verward zoals gewoonlijk
ik kom volgende week jou kant uit. Spreken we een keer af?
[X]Tam[X] says:
goed, waar?
in het park?
[X]Tam[X] says:
goed.

We praten nog wat maar gezien het voornamelijk over mij gaat is het niet de moeite het te vermelden, ik ben niet erg boeiend! Ik voel me 'beter'. over 2 weken zie ik Sam.Heerlijk! zaterdag om 8 uur ‘s morgens in het park, mam even melden dat ik heel de dag weg ben, zal ze blij mee zijn. Ik ga niet meer veel het huis uit sinds...Nou ja. Sinds een maand geleden. Toen kreeg ik het te horen...Ik zou niet meer lang leven...Ik heb een of andere ziekte, vraag me niet welke, en ik kan over vijf minuten doodvallen. Lang duurt het in elk geval niet meer! Niet erg vrolijke gedachten hé? dat ik volgende week al dood kon zijn...Ik hoop dat ik Sam nog haal...Hij weet het, hij snapt mijn angst!
Ik sluit af en ga slapen, wat doet een mens eigenlijk behalve eten slapen en ademen? Met die gedachten val ik in slaap, ik ben erg negatief over het leven, misschien om mezelf te troosten? Omdat ik weet, dat ik met mijn 15 jaar niet veel levenservaring heb, ik ben verbitterd door deze gedachte!
Ik word wakker en bel naar An om te melden dat ik tóch mee ga, die zaterdag is er toch niets te doen, die daarna...Dan wel!
De dagen vliegen voorbij. De avond van de film breekt aan en ik geniet, ik lach zelfs weer! Mijn vrienden zijn blij, blij om me nog eens horen te lachen. Ik ben gelukkig dat ik Sam ga zien! Dagen op school, waarom ga ik eigenlijk nog? het is het allemaal niet waard, mijn diploma haal ik toch niet. De volgende morgen, een donderdag morgen. Spijbel ik! Ik zit heel de dag te dromen, achter de struiken in het park. 'Mijn plekje' een soort van geheim plekje, niemand die echt weet dat het er is, hier ga ik zitten met sam over morgen al! Ik zit de hele dag te dromen, tegen half vijf trek ik weer naar huis, niet opvallen dat ik om zolaat door het park wandel, ik ga en kom terug van school via het park!
'hoe was je dag?' dat vraagt mam altijd, eigenlijk bedoeld ze 'hoe ging het op school' maar dat vraagt ze niet
'rustig' antwoord ik, ik lieg niet eens, mijn dag was rustig, dat ik weet wat ze werkelijk bedoeld negeer ik!
'om 7 uur eten we'
'oké'
ik sluip naar boven. Overmorgen...Ik lig op mijn bed te dromen.
'ETEN!!'
Ik schrik me rot! Ik ben vast in slaap gevallen! Slaperig wankel ik naar onder, struikel over het speelgoed van mijn zusje en kom, al vloekend, de keuken in gewandeld
'ook een goede avond jongedame' zegt mijn moeder
waarom vader er niet aan te pas komt? Tja. Een vader heb ik niet! die is het afgetrapt! Toen ik nog...In mama's buik zat. Ik eet, ga slapen, sta op, spijbel weer, kom weer thuis, beantwoord dezelfde vraag met hetzelfde antwoord, ga op msn, val in slaap sta weer op en besef dat ik naar het park mag........

Toen ik in de kamer liep, vond ik dit boek! Tamara heeft hier dus 'haar dagboek' in geschreven, alleen van de laatste week...Misschien een soort van gevoelens boek omdat het haar te veel werd, misschien voelde ze het aan komen! Ik ben Sam, en ik wil het afmaken voor haar...Dat zou zij willen. De dag in het park was heerlijk, we hebben gepraat, Tamara lachte veel...Ze was helemaal opgeleefd. En toen...Toen viel ze flauw, ik belde de ambulance. In het ziekenhuis kwam ze nog even bij, ze nam afscheid van haar zusje en haar moeder, huilend zaten ze aan haar bed, ik ook...Tamara was zo apart, zo mooi...Zo sterk!
'Sam...Ik houd van je...Ik keek uit naar deze dag, leefde voor deze dag! Ik heb het opgeschreven...Nu is het aan jou...Sam jij bent de enige die me áltijd begreep! Dank je...' fluisterde ze. Ze sloot haar ogen, haar kracht kroop uit haar lichaam. Een traan viel langs haar op het kussen. Ik gaf haar een kus...Tamara had het opgegeven.......

word eroverheen Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:34

An; coole naam Vork
(Ik word ook zo genoemd Knipoog )

Leuk verhaal!