Tekenvraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soar

Tekenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:58

hey iedereen! Na lang te zijn weggweest ben ik er weer Haha!
Maar goed ik hd een tekenvraag en aangezien ik geen tijd en geen zin had om die 115 pagina's af te lopen en te kijken of mijn antwoord er bij stond maak ik er maar een nieuw topic over Tong uitsteken
Nou hier komt mijn vraag, hij i niet erg boeiend ofzow maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen Bloos
Ik wil graag van foto's natekenen, maar dat wil niet erg lukken, terwijl tekeningen natekenen wel altijd lukt! Weten jullie hoe dit komt en of jullie tips hebben om foto's na e tekenen?

Alvast heel erg bedankt! Haha!

-XXX- Miss Dreams Knipoog

IcePrincess

Re: Tekenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:05

kijken, kijken en nog eens kijken
en natuurlijk ook veel oefenen.

Zo ben ik begonnen, en nog steeds als ik iets nieuws probeer begin ik met een foto na te tekenen, als je dat wat vaker hebt gedaan heb je genoeg gekeken om later iets uit je hoofd te tekenen en heb je geen foto's meer nodig Lachen .

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:18

oke heel erg bedankt want dat wou ik ook erg graag weten wou namelijk ook graag foto's natekenen!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 02:24

Ja het is echt gewoon heel erg veel oefenen!
Goed kijken, elke keer even weer vergelijken of je wel in de juiste verhoudingen tekent.
Als je omlijning eerst goed is dan ben je al een heel eind op weg !
En voor de rest, let op schaduwen, kijk waar alles precies zit en of het mooi uit komt Ja En als je blijft proberen, moet het vanzelf lukken!

En kies natuurlijk eerst een makkelijke foto uit bijv. een hoofd van de zijkant, succes !

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:48

Ik heb het ook moeilijk om van foto's te tekenen hoor. Maar ik teken meestal in potlood, en wat ik dan doe is het volgende: ik bewerk de foto tot grijstinten, en die print ik dan uit en teken van daar uit Knipoog . is voor mij in ieder geval een handig hulpmiddeltje.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:04

ja, ik had er ook heel lang dat probleem, gewoon heel eel oefenen, en ja ik denk dat het ook komt doordat je bij foto's allerlei soorten en verschillende kleuren en schaduwen hebt en ook geen dikke duidelijke lijnen.
en bij tekeningen wel.
Maar mijn tip: gewoon heel erg veel oefenen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:44

leer kijken, echt kijken. Je moet dat paardenhoofd op de foto niet zien als een paardenhoofd maar in eerste instantie als een vorm die je in de ruimte wilt maken op je papier (als je begrijpt wat ik bedoel). Laat je niet teveel afleiden door kleur enzo, maar let op botstructuur, verhoudingen tussen ogen en oren, aanzet van de hals, dat soort dingen. Ga inderdaad gewoon veel oefenen, en als je paarden wilt tekenen, ga dan eens op de manege ofzo echt kijken naar een paard, hoe lopen de botten, spieren, pezen, aders... voel hoe het loopt, zie hoe spieren doorlopen en vormgeven aan het lichaam of hoofd. dat is de helft van het werk. succes!

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 20:21

tnQ allemaal!
Ik heb nog nik geprobeerd, maar ik denk dat het ook komt doordat ik niet of weinig met schaduwen teken, ik denk dat het paard daardoor al een stuk meer gaat lijken Haha!
Nogmaals erg bedankt!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:02

idd heel goed kijken naar de foto! en je kan de foto mss ook eens ik het zwart wit afdrukken/bekijken dan kan je de schaduwen enz beter zien Knipoog

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:15

dat ga ik eens proberen zwart wit!! lijkt me wel handig ja!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:23

Je kunt je foto en tekening ook in vakjes verdelen als dat je helpt. Print je gewoon de foto uit en trek je er lijnen overheen. Die maak je dan op schaal op je tekening, en dan kun je zo zien wat er precies in elk vakje staat. Dit is in het begin makkelijk om goed te leren kijken, omdat je makkelijk per vakje kunt kijken hoe het eruit ziet.
En de belangrijkste tip is dan ook: Kijken kijken kijken en nog eens kijken!
Succes Lachen