[ verhaal ] nog geen titel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eknein

[ verhaal ] nog geen titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:38

hooj, ik ben weer es begonnen met een verhaal... Vind wel leuk om te kijken wat de bokkers er van vinden Tong uitsteken

ik vond m’n leven maar saai, elke dag het zelfde. Nooit anders, elke dag het zelfde schema wat nooit veranderde. Opstaan, school, iets eten, naar de manege, naar huis, avond eten en gaan slapen wachten op de volgende dag. Altijd als ik in zo’n bui van wat moet ik met m’n leven zeiden de ouders van mij: ach kind stel je niet zo aan. Er zijn kinderen die op straat leven, die zijn hartstikke jaloers op jou! Maar op een dag werd alles anders, m’n dood normale leven werd in de soep gegooid. En niet zo’n beetje ook.
Ik moet van m’n dokter het hele verhaal opschrijven, om het te verwerken. Ik zal me eerst maar even voorstellen: Ik heet marijke lente. Ben 14 jaar en heb een stuk van me leven stilgestaan. Ik zal nu proberen zo nauwkeurig mogelijk me verhaal te vertellen. Het zal niet makkelijk worden, maar ik zal het proberen.

Mijn verhaal begint in 2001, 10 maart.

nou? tis nog maar een klein stukje.. maar als er niemand is die erop reageert val ik jullie er ook niet meer mee lastig Tong uitsteken

Tamara

Re: [ verhaal ] nog geen titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:44

Je begint leuk. Ik ben nu al nieuwsgierig wat voor wending er dan in haar leven is gekomen, dus dat is al goed. Lachen

Wel moet je op je spelling, interpunctie & zinsbouw letten. Let op hoofdletters bij namen, aan het begin van de zin. Zinnen als ...van "Wat moet ik met mijn leven" citaten dus, moeten tussen aanhalingstekens. De ouders van mij => mijn ouders klinkt logischer Knipoog Mooier is als je woorden als m'n voluit schrijft, dus mijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En verder schrijven hoor! Knipoog

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:54

dank je wel voor je reactie..
ja, ik doe me best op zulke dingen.. ik ben verschrikkelijk
slecht in spelling etc. ik heb de 1ste 6 jaar van m'n leven in duitsland gewoond. Mensen vragen vaak aan mij: waarom is het zo'n grote hobby van je (verhalen schrijven) als je zo slecht in spelling bent.. Maar ik vind het gewoon heel erg leuk Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:30

Citaat:
Ik vond m’n leven maar saai, elke dag het zelfde. Nooit eens anders, elke dag hetzelfde schema wat nooit veranderde. Opstaan, naar school, iets eten, naar de manege, naar huis, avond eten, gaan slapen en dan maar wachten op de volgende dag. Altijd als ik in zo’n bui was, dat ik dacht: wat moet ik met m’n leven, zeiden mijn ouders: "ach kind stel je niet zo aan. Er zijn kinderen die op straat leven, die zijn hartstikke jaloers op jou!"
Maar op een dag werd alles anders. Mijn doodnormale leven werd in de soep gegooid en niet zo'n klein beetje ook.
Ik moet van mijn dokter het hele verhaal opschrijven, om het te verwerken. Ik zal me eerst maar even voorstellen: Ik heet Marijke Lente, ben 14 jaar en heb een stuk van mijn leven stilgestaan. Ik zal proberen mijn verhaal zo nauwkeurig mogelijk te vertellen. Het zal niet makkelijk worden, maar ik zal in ieder geval een poging wagen.

Ik heb het een beetje.. aangepast zeg maar Schijnheilig
Sommige zinnen liepen niet zo goed etc.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
En vooral door schrijven! Ben benieuw naar de rest Ja

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:02

Het begon allemaal met een doodgewone kleine moedervlek. Op een gegeven moment begon hij een beetje te irriteren. En maar jeuken, ik wist niet wat ik ervan moest denken. Mijn moeder zei altijd al tegen me: “ je maakt overal een veel te groot drama van”. Ik wou dus liever niet tegen me moeder zeggen dat hij irriteerde. Ik ging naar me vader: pap? Zei ik.. Hij keek op van zijn krant. Ik heb last van mijn moedervlek, me vader keek me serieus aan. We wachten nog een paar daagjes meisje, oké? Als het dan niet over is dan gaan we naar de dokter. Na een paar dagen, was het nog steeds erg aan het jeuken. En we gingen naar de dokter, zoals afgesproken. De dokter was er nogal luchtig over. Ach ja meisje, als het zo belangrijk voor je is. Dan halen we hem toch wel even wel! Nou zo gedaan, hij is weggehaald. Moedervlek word onderzocht, nee hij kon geen kwaad. Zie je wel, zei mijn moeder chagrijnig! Is je vader helemaal voor niks daar heen gegaan met je!

dank je wel dat je me stukje hebt aangepast.. ik ben der echt heel erg slecht in(nederlands) Tong uitsteken
wat vinden jullie van dit stukje?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:52

Vergeet niet de "" om stukken, die mensen zeggen.
Leuk stukje wel verder Ja
ben benieuwd!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:53

vind het leuk dat je het leuk vind..
ben bijna klaar met een nieuw stukje Haha!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:04

Week later
In plaats van een moedervlek, zag je nu een rood geïrriteerde rare knobbel. Het deed pijn en ik had er last van. ik twijfelde of ik het aan mijn moeder of vader wou laten zien. De knobbel zat op haar arm, en omdat ik er steeds maar last van begon te krijgen, lukte schrijven ook al niet meer zo goed. Dit was mijn fout. Mijn grootste fout die ik ooit in mijn leven heb gemaakt, ik had op het moment dat ik bijna niet meer mijn arm kon bewegen gelijk naar de dokter moeten gaan. Maar ik durfde niet het aan me moeder of vader te vertellen. Ik wist zeker dat mijn moeder het geld verspilling zou vinden als ik naar de dokter zou gaan. Mijn vader kwam er gelukkig achter hoe ik last van mijn arm had. In die tijd was de pijn zelf al in mijn schouder gekropen! We gingen eten, ik barste haast in tranen uit! Ik kon nauwelijks mijn bestek meer oppakken!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:11

Citaat:
In plaats van een moedervlek, zag je nu een rood geïrriteerde rare knobbel. Het deed pijn en ik had er last van. Ik twijfelde of ik het aan mijn moeder of vader wilde laten zien. De knobbel zat op mijn arm en omdat ik er steeds meer last van begon te krijgen, lukte schrijven niet meer zo goed. Dit was mijn fout, de grootste fout die ik ooit in mijn leven heb gemaakt. Ik had op het moment dat ik mijn arm bijna niet meer kon bewegen, gelijk naar de dokter moeten gaan. Maar ik durfde het niet aan me moeder of vader te vertellen. Ik wist zeker dat mijn moeder het geld verspilling zou vinden als ik naar de dokter zou gaan. Mijn vader kwam er gelukkig achter dat ik last van mijn arm had. De pijn was toen zelfs al in mijn schouder gekropen! We gingen eten en ik barstte haast in tranen uit. Ik kon nauwelijks mijn bestek meer oppakken!

Aaw gossie. Zielig verhaal is t wel Ja.
Ach gut

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 15:58

vanavond heb ik wel weer een nieuw stukje Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:56

Oké.
Ben ik de enige die het leest Clown ?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:30

Ik lees ook! Ja Spannend verhaal, gaat wel beter heb ik het idee met spelling ed Knipoog

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 19:59

Me moeder zei zoals ik me ook had voorgesteld:”echt waar marijke, het zit allemaal tussen je oren”. Mijn vader keek haar boos aan, maar verder negeerde hij haar. Hij zei tegen mij: “we gaan morgen gelijk even naar de dokter”. Want dit ziet er echt niet goed uit! En we gingen zoals afgesproken die ochtend gelijk naar de dokter. Hij was er aardig bezorgt over. Na er een tijdje op hebben gedrukt en het aandachtig hebben bekeken zei hij:”ik verwijs je door naar het ziekenhuis”. Jullie mogen gelijk naar het ziekenhuis gaan. En dat deden we, we belden nog even mijn moeder op om te zeggen dat we naar het ziekenhuis gingen. Toen we daar kwamen werden we gelijk geholpen. De dokter zei gelijk dat ik moest blijven in het ziekenhuis.

Haha! Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:12

Iets te vaak het woordej *ziekenhuis*, in dat laatste stukje..
Bovendien begin je de zinnen vaag met En. Dat staat een beetje *opsommerig*.
Maar wel leuk Ja

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:04

eknein schreef:
Me moeder zei zoals ik me ook had voorgesteld:”echt waar marijke, het zit allemaal tussen je oren”. Mijn vader keek haar boos aan, maar verder negeerde hij haar. Hij zei tegen mij: “we gaan morgen gelijk even naar de dokter”. Want dit ziet er echt niet goed uit! En we gingen zoals afgesproken die ochtend gelijk naar de dokter. Hij was er aardig bezorgt over. Na er een tijdje op hebben gedrukt en het aandachtig hebben bekeken zei hij:”ik verwijs je door naar het ziekenhuis”. Jullie mogen gelijk even gaan. En dat deden we, we belden nog even mijn moeder op om te zeggen dat we naar het ziekenhuis gingen. Toen we daar kwamen werden we gelijk geholpen. De dokter waarscheuwde me dat ik nog wel een tijdje moest blijven.

zo beter? Tong uitsteken
ik schrijf morgen wel een nieuw stukje.. heb nog een ak pw te leren Boos!
krijg het maar niet in me hoofd Frusty

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:08

Citaat:
Mijn moeder zei, zoals ik me ook had voorgesteld: ”echt waar Marijke, het zit allemaal tussen je oren”. Mijn vader keek haar boos aan, maar verder negeerde hij haar. Hij zei tegen mij: “we gaan morgen gelijk even naar de dokter, want dit ziet er echt niet goed uit!" En we gingen zoals afgesproken die ochtend gelijk naar de dokter. Hij was er aardig bezorgd over. Na er een tijdje te hebben gedrukt en het aandachtig te hebben bekeken, zei hij:”ik verwijs je door naar het ziekenhuis”. Jullie mogen gelijk even gaan." En dat deden we en we belden nog even mijn moeder op om te zeggen, dat we naar het ziekenhuis gingen. Toen we daar kwamen werden we gelijk geholpen. De dokter waarschuuwde me, dat ik nog wel een tijdje moest blijven.

Succes met leren!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:20

thanks.. ben nu bezig met een nieuw stukje. Vanavond zet ik hem der wel op Haha!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:34

Leuk hoor apart onderwerp heb geen idee over een tital maar maybe later wel