[tek+ schilderij] Portretten - update op p2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[tek+ schilderij] Portretten - update op p2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 17:31

Drie recente tekeningen. En ik heb nog steeds niet de tijd/rust gevonden om aan m'n BVA opdrachten te beginnen Bloos. Maar goed, ik had mensen gewaarschuwd tijdens het bieden dat er nog mensen voor waren.

BillyJean, een tinkermerrie (in opdracht):
Afbeelding
Billy is een portret mbv een foto.

Selëne, een vrouwelijke Elven Druïde (in opdracht):
Afbeelding
Ik heb een fotoreferentie voor de pose en de grijze havik gebruikt, de rest is 'uit m'n hoofd'.

En een standaard eenhoorn omdat mensen op Elfwood erom aan het zeuren waren dat ik m'n vorige oude uit m'n gallery gehaald had:
Afbeelding
Een aantal fotoreferenties van ras-arabieren gebruikt om de schaduwen echt te krijgen.

Edit: Oh, zelfs vergeten te zeggen: commentaar is altijd welkom, liever nog dan 'wow' reacties Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Eline op 14-03-05 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Mandyy

Re: [tek+ schilderij] Portret van een tinker, eenhoorn en el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:34

Heel erg mooi
vooral de laatste

IndyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:38

Erg mooi!
De eerste vind ik heel erg leuk.

forrestangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:41

amaiii, ik heb het op de eerste en tweede Clown

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:43

Jezus wat mooi, vooral die laatste! Vingers aflikken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:31

Kan je hier commentaar op geven?
Ze zijn gewoonweg super!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:58

Jeetje die zijn echt weer schitterend geworden zeg! Ik ben vooral weg van die 1e, hij is heel levensecht. Ik heb alleen het idee dat de oortjes wat klein lijken, of is dat echt maar 'lijken'? Knipoog De achtergrond vind ik ook erg mooi. De eenhoorn is ook knap, simpel maar toch duidelijk. En de Elven Druide is óók mooi, alleen is haar lichaam nu zo gedraait ofzo, lijkt alsof ze een vrij dikke heup/kont heeft.

Verder nix op aan te merken, ik doe het je zeker niet na!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:08

Wat mooi!!!

Mag ik vragen waarmee je de eerste 2 tekeningen hebt ingekleurd? Bloos

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:14

Ik vind ze alledrie heeel erg mooi. De eerste twee zijn toch Aquarel?

De eerste totaal geen commentaar op, die heeft echt sfeer en heel veel uitstraling.
De tweede heeft ook echt die mysterieuze sfeer, al vind ik persoonlijk dat er iets te veel lichtstralen zijn, maar dat is mijn mening Lachen Ook is het lichaam van de elf inderdaad een klein beetje vreemd gedraaid, maar dat stoort niet.

De derde oogt wat simpeler dan de eerste twee, maar toch erg mooi. De hoorn lijkt niet helemaal in het midden te staan van het voorhoofd, dat is wel een beetje jammer.

Maar ze zijn echt prachtig Ja

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:21

Dat uiltje! Lovers Die eerste is echt prachtig ... Wat een sprekend oogje! Alleen jammer dat de oortjes een beetje aan de kleine kant zijn, of hoort dat zo?

Bij de laatste vind ik het jammer dat je niet met de haarrichting mee hebt getekend. Ik denk dat hij dan nog mooier zou zijn.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:25

Ik vind ze echt heel mooi!

Die laatste vind ik echt prachtig! Geen commentaar Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:31

Iedereen bedankt Lachen

@*tamara* De oortjes van de tinker waren mij ook opgevallen, maar ze heeft gewoon echt kleine oortjes. Ze is erg fijn voor een Tink.
Het probleem met de elfin, is dat ik voor de pose een danseres gebruikt he. De opdrachtgeefster wilde dat ze erg elegant etc overkwam. In potlood klopte de pose nog wel helemaal, maar door de kleding komt ze inderdaad over alsof ze een dikke kont heeft. Het zij zo Tong uitsteken

@Kyno: Ik heb ze geschilderd in aquarel

@Leo_Ke: Darn Lachen De hoorn is inderdaad tijdens het tekenen wat te veel naar rechts geslopen.

@Guinevere: het is een havik Bloos. Maar goed, ik ben al blij dat mensen er een roofvogel in ontdekken, vogels zijn niet mijn sterkste kant, en hij heeft heel lang op een parkiet geleken Lachen. Met de haren meetekenen ga ik volgende keer eens proberen!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:35

Bloos!

Hoe krijg je die kleine haartjes bij zijn kin dan zo? Dat lukt mij echt noooooooit met Aquarel. Verdrietig

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:59

Het eerste portret vind ik helemaal geweldig. Ik kan denk ik zeggen dat ik dit de het mooiste aquarel paard-portret is wat ik van je heb gezien.

Kleine opmerking is de achtergrond aan de rechterkant. Hoe het anders zou kunnen weet ik niet, maar het oogt een beetje druk.
En de manen links onder in? Kan niet helemaal zien hoe dat nu zit, maar was misschien mooier als dat ook gewoon hing?

Verder vind ik de diepte en schaduw die je er in hebt verwerkt werkelijk geweldig.

Van de pose van elf ben ik niet zo kapot, ziet er een beetje vreemd uit.
Dat sluit niet uit dat ik je aquarel techniek daardoor minder ga vinden. Blijft geweldig.

Tja, en in verhouding met je aquarel werk, vind ik je potlood werk dan niet zo veel aan.
Perfect getekend, prima gedaan, maar jouw aquarel werk spreekt gewoon enorm!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:26

Wauw prachtig!
Dat oog op die eerste joh!
Sprekend..

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:46

ja dat oog bij de eerste is echt zoo mooi Lachen alleen was het mij ook al opgevallen dat die heel kleine oortjes heeft. en het mondje lijkt me ook redelijk klein. de neus vind ik bij de eerste ook niet zo mooi uitgewerkt... maar verder niets op aan te merken hoor Knipoog
de tweede vind ik mooier Lachen . en (het zal wel aan mijn kleien kennis van vogels liggen) maar ik dacht dat die vogel een fazant was Clown maar dat kwam door die lange staart Clown ... haha! die kont van de elf was me ook opgevallen. maar heb gelezen dat dat kwam door de balerina houding Tong uitsteken . verder erg mooi hoor!
de neushoorn vind ik persoonlijk een van je mindere. omdat hij ten eerste niet zo mooi 'ingekleurd' is en zijn hoofdje had mij toch iets langer gemogen. vooral de snuit dan is nogal kort voor een arab Knipoog . ogen stralen ook niet zo veel uit maar de neus is dan weer wel heel erg mooi Lachen
echt super gedaan hoor!!
(is een super lange 'commentaar reactie' dan echt beter dan een 'wow reactie' ?? )

kruumie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:59

wauw :| die laatste is mooi

Pexluvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:29

Wauw Lovers
Dit is echt té mooi gewoon Vingers aflikken
Veel succes verder!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:02

De eerste vind ik erg leuk, mooi kleurenspel Lachen de vogel vind ik ook heel mooi, de verhoudingen bij de elf zijn 'plat', waardoor het even zoeken is naar de verhoudingen dat is dan wel jammer misschien ook eens werken met schaduwspel in mensen gezichten? De vogel heeft wel die 'diepte'.

De eenhoorn vind ik heel statisch ogen, wel op een goede manier (vind hem absoluut mooi) alleen lijkt de hoorn ietwat irrealistisch af te lopen (omhoog dus) zou kunnen komen omdat het buiten beeld valt.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:52

die eerste vind ik echt super! en een tinker en een echte ellende Tong uitsteken . *gaat sparen Vork *

die tweede vind ik ook heel erg mooi, qua aquareell is het echt jouw, maar dit elfje vind ik wel veel mooier dan je andere mensachtige dingen, wat eleganter.

De laatste vind ik verschrikkelijk (sorry : ), vind hem echt te glad (in 2 opzichten van het woord).

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:23

@Kyno: een heeeeeel klein penseeltje nemen, en vrij droog werken. Die kleine details doe ik altijd op het allerlaatst.

@Fairie: Over de tinker: dankjewel! Ik vind hem zelf ook super gelukt. De achtergrond is op de oorspronkelijke tekening iets minder aanwezig, de scanner heeft hem meer opgepakt dan het zwart van de tink zelf. De tink kwam zo uit de wei/paddock toen ik de foto maakte, manen in de klit, tink onder de modder. Ik heb de modder weggelaten, maar vond de gmanen wel leuk/speels zo. Maar bij nader inzien had ik ze inderdaad gewoon moeten laten hangen.
Over de elf: ik geloof dat ik de hint heb, ik zal voortaan geen mantels meer tekenen als daardoor de pose ongeloofwaardig wordt.
Over de uni: ook daar ben ik het helemaal met je eens.

@Marjoke: dank voor je commentaar, ik zal aan de tinker doorgeven dat ze een grotere mond en oren moet kweken omdat ze er zo niet uitziet Tong uitsteken
En een fazant *auch* Haha! Zie je wel, ik moet gewoon vaker volgels tekenen, dit wordt niets zo (Tot nu toe heb ik ook mensen altijd om weten te praten als ze vonden dat ik een griffioen of een hippogrif moest tekenen )
Over de eenhoorn vind ik dat je helemaal gelijk hebt, het is me niet gelukt om het oog te laten 'stralen/leven'.

@Orri: mensen zijn voor mij echt nog een 'ongoing project'. De elf werd me beschreven als een dame met een hele lichte, bleke huid. Ik was bang dat als ik teveel met schaduw zou gaan doen, dat bleke wegviel. Je hebt dus op zich gelijk, ik was er alleen nog niet aan toe Bloos .

@IcePrincess: dankjewel Haha! Ben alleen bang dat deze al verkocht is hoor Knipoog. Vind het heel gaaf om te horen dat ook andere mensen vinden dat m'n 'mensachtigen' vooruit gaan, oefen ik niet voor niets.

En over de eenhoorn heb je helemaal gelijk Bloos

liekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:39

wow dat si mooi Pling

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:04

Echt heel mooi allemaal! Vooral de eerste Ja

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:50

die laatste is wel extreem fijn geschaduwd hoor, daar moet je heel wat tijd in hebben gestoken niet?
de eerste is ook heel mooi, ik vind de manier waarop je het haar hebt gedaan echt goed.
de tweede is niet zo mijn slag, maar wel mooi gedaan

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:02

nou hier dan:
WOW!!! Haha!
nee echt heel erg mooi, die laatste wow maar ik vind die eerste en tweede eigenlijk net zo mooi echt prachtig