[verhaal] van een vriend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linzzz

[verhaal] van een vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:55

hallo allemaal,

een vriend van mij schrijft wle is verhalen .. en hij gaat nu een groot verhaal schrijven, het leek ons wel een goed idee om dit verhaal op bokt te zetten om te kijken wat andere er van vonden, dus graag jullie mening ... en als het niet goed is zal ik het niet verder posten.
( als dit niet mag (een veraal van iemand anders ) zet je er maar een slotje op )

Nee man, doe het niet!werd me door iemand achterna geroepen.
Je vermoordt ons allemaal, doe het niet!
Het zweet stond me op m`n voorhoofd en mijn bloed leek me van binnenuit te verbranden, het kolkte werkelijk als lava door mijn lichaam, Terwijl ik als een wilde stier naar mijn 12 tegenstanders rende.
Als een gek beukte ik de voorste opzij en begon als een gek op hem in te rammen.
Na een aantal klappen op zijn neus lag hij onbewegelijk op de grond, waarschijnlijk dood.
Ik wist het zeker het waren deze klootzakken.
Deze klootzakken hadden hem vermoord.
Als een dolle ramde ik verder in op het lichaam van de man die ik dood had geslagen.
Maar zijn maten kwamen aanrennen, en het laatste dat ik me kan herinneren is dat ik zijn moordenaar recht in zijn meedogenloze ogen keek en hij keek terug.
Hij keek terug met een blik die mijn diepste woede naar boven liet komen.
Ik rende naar hem toe, mijn ogen wijd opengesperd.
En ineens, ineens was hij daar; de dood.
Zijn maten schoten in me, ik voelde dat mijn vlees werd gescheurd en hoe mijn spieren in stukken werden geslagen.
Ik rende door, zei bleven schieten, ik gilde van pijn en woede, ik voelde hoe een van de kogel mijn achillespees doorboorde, en het vochtige bloed kleefde aan mijn T-shirt en de binnenkant van mijn broek.
En ik viel, ik viel en hoe hard ik het ook wilde ik kon niet opstaan, ik was uitgeput; dit was het einde.
Ik lag op mijn rug en toen ik mijn ogen voor de laatste keer opendeed zag ik de kogel op me af komen en toen werd het zwart, ik zag, wist, en hoorde niets meer.

zo Haha! graag jullie mening, doorgaan of niet ?

lovelance

Re: [verhaal] van een vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:20

Ik wil zeker meer lezen, ben zeer benieuwd waar dit over gaat...

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:47

namens vriend : dankje wel Haha!

ik zal snel meer plaatsen

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:49

ik heb nog een heel klein stukje

Een aantal vage stemmen klinken van ver weg,
Als ik mijn ogen open lig ik in de operatiekamer, er staan een heleboel doktoren met witte jassen om me heen.
Ik snap er niets van, na zo veel kogels moet je wel dood zijn het kan niet anders!
Als ik naast me kijk zie ik een doek liggen met daaronder de vorm van een lichaam.
Degene die naast me ligt is waarschijnlijk gesneuveld.
Als ik recht op in mijn bed ga zitten

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:06

verder verder!!!

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 20:22

dankje wel Haha!
ik zal het erop zetten zodra k iets heb

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:46

Wauw ! spannend van de eerste regel ! Haha!

Heel mooi verhaal
zet er maar meer op hoor !
Ben benieuwd hoe het verder gaat Lachen

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:43

Oeh spannend!

Ik wil zeker meer lezen Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:23

Aaai..
Bloederig dit.
Ben benieuwd naar het vervolg!

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 22:17

Als ik recht op in mijn bed ga zitten kraakt het gammele ding ontzettend.
Iedereen kijkt naar me en gaat vervolgens verder met zijn werk, ik kijk de kamer rond.
Een aantal zusters ruimen het gereedschap op, een van de vrouwen huilt zachtjes.
Ik wil naar haar toegaan om haar te troosten, maar ineens roept een van de dokters: ``iedereen naar operatiekamer 433, Jason, Bruinsma berg het lijk op!``.
Iedereen loopt de kamer uit, twee mannen rijden het karretje waar het lijk op ligt weg door een deur aan de oostkant van de kamer.
Ik loop achter een zuster aan, de vrouw ruikt naar wc-reiniger.
Net op het moment dat ik aan haar wou vragen: ``mevrouw wat is er aan de hand?``wordt er – met een ruwe krakende stem – omgeroepen dat een zekere Dana wolters naar de balie moest komen en de wc-vrouw rent gehaast weg.
Terwijl ze wegrent, heeft ze een oh-jee-vergeten-iets-belangrijks-te-doen-wat-apsoluut-nodig-was-blik op haar gezicht.
Ik keek om me heen en merkte dat alle verpleegkundigen weg waren.
Ik liep naar de lift en duwde op het knopje met de b erop(ik ging er vanuit dat het begaande grond betekende).
De lift zoefde naar beneden en voor het eerst in mijn leven voelde ik niet dat rare gevoel in mijn maag.
het was een raar gevoel om dat gevoel niet te hebben, het leek zelfs een beetje onvertrouwd.
De lift ging met een ping open en tot mijn grote verbazing merkte ik dat de heel de begaande grond leeg was, alle lichten waren uit en het was er ontzettend stil.
Ik keek op een van de klokken die er hing en zag tot mijn grote verbazing dat het al half twee was.
In het ziekenhuis moeten er toch altijd mensen aanwezig zijn dacht ik bij mezelf, maar ik herinnerde me ineens weer iets dat ik wel eens ergens had gelezen, - heel lang geleden – het ging er om dat s`nachts in het ziekenhuis maar een aantal mensen aanwezig waren die dan een nachtdienst draaide.
Die waren op het moment zeker naar andere patiënten aan het kijken.
Ik keek of er ook niemand achter de balie zat maar alles wat ik zag was een lege stoel, een lege stoel!
Mijn voeten waren gaar van het lopen en ik was heel slaperig en zag alles in een wittig soort waas.
Ik plofte op de stoel neer en begon na te denken over alles wat er de laatste paar maanden was gebeurt en hoe ik nou in godsnaam op deze stoel in een ziekenhuis terecht ben gekomen.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:42

Wat aanmerkingen;

- Op sommige plaatsen missen hoofdletters en punten etc.
- Ik denk niet dat ze in het ziekenhuis het woord *lijk* zo openlijk gebruiken.
- apsoluut; --> absoluut
- begaande grond; --> begane grond
- was gebeurt; --> was gebeurd

En er staan nog wat meer foutjes in, maar wist ze zo snel niet meer Vork
Wel een leuk stuk weer Ja

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 22:48

dankje eve_lien,
ik zal er de volgende keer wat meer op letten maar ik kreeg het van die vriend en heb het er eigenlijk gelijk op gezet Bloos

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 12:13

4 februari 2003

Het sneeuwt buiten, alle mensen lopen gehaast door de straten gehuld in een dikke wollen winterjas en een warme sjaal.
Een aantal jongetjes zijn een sneeuwballen gevecht aan het doen.
Een van de jongens, een tengere nogal bleke knul die knoerthard kan gooien raakt een van de voorbijgangers vol op zijn hoofd.
De man loopt boos op de jongen af en ze beginnen te kibbelen.
Elders in de koopmansstraat lopen twee meisjes te zeuren over het koude weer.
``wat een weer hè Lizzy, nu kan ik mijn sexy rokje niet aandoen om Jurgen te verlijden`` zegt een van de twee meisjes.
Het meisje is – naar mijn schatting – 1.60 en heeft mooi zwart haar dat over haar rode jas hangt.
Ze heeft een dikke laag make-up op haar gezicht en haar wimpers zijn zo groot dat ze nep lijken.
Het andere meisje knikt hevig van ja terwijl ze met wijd opengesperde ogen naar een jongen kijkt die passeert.
Ze fluistert wat in het oor van het meisje met de zwarte haren en ze beginnen te giechelen en te smoezen.
Ik sla vanuit mijn schuilplek constant zulke taferelen gaande.
Mijn schuilplek is een zoldertje boven de concertzaal.
Meestal komen er operazangers en zangeressen zingen (nou ja zoiets dan) voor een stel bejaarden mannen en vrouwen die ruiken naar de bedden in het ziekenhuis of het zorgcentrum.
Vanuit een kier boven de gordijnen kan ik – zonder dat iemand het merkt – propjes en elastiekjes naar de bejaarde schieten.
Je kunt het zoldertje waar ik woon alleen via het dak bereiken, je moet via een vuilnisbak op een bord klimmen die in een steegje staat –waar nooit iemand komt –en van daar uit kan je op het dak klimmen.
Door een raam kan je dan in`` mijn zoldertje`` komen want zo noem ik het, ``mijn zoldertje``
Op mijn zoldertje liggen allemaal spullen die ze vroeger waarschijnlijk gebruikte om de show leuk te maken.
Er staan een aantal kisten met daarin verkleedkleren, en wat tafeltjes en stoeltjes met rare figuren daar op.
Het is lekker warm op mijn zoldertje en dus is het heerlijk om te zien hoe alle mensen door de sneeuw ploeteren.
Ik sta zo al zeker een uur lang voor het raam naar buiten te kijken.
Ineens hoor ik geroezemoes beneden en zoals altijd geeft het geroezemoes aan dat er weer een show begint over ongeveer een kwartier.
Ik loop naar de grote stoel waar mijn bodywarmer op ligt.
De stoel heeft een roze-oranje kleur die door het licht van de lampen beneden nog doffer lijkt.
Ik trek pijlsnel mijn bodywarmer aan en doe het raam open.
Het is heerlijk frisjes buiten, als een lenige kat spring ik het dak af op de vuilnisbak, en van de uilnisbak op de grond.
Omdat er nooit iemand in de steeg is doe ik altijd alsof ik een enorm applaus ontvang en doe een paar poses en geef me handpalm een kus en blaas die weg alsof ik net een enorm goede circustruc heb uitgevoerd.
Ineens hoor ik vanuit een donker hoekje langzaam geklap maar niettemin hard.
Ik schrik me kapot en tuur het hoekje in, ik zie niemand staan tot er een man uit het donker naar voren stapt.
Ik kan de man nu goed zien, hij is behoorlijk dik en draagt een spijkerbroek en – anders dan dat je zou verwachten – een wit hemd dat vol wijnvlekken zit.
Zijn haar was lang, zwart en hingen in slierten over zijn voorhoofd en rug.
Hij had een Latino –kleur huid en zulke bruine ogen dat je de pupil bijna niet kon zien.
Die man z`n armen zullen er ooit nog eens afvriezen dacht ik bij mezelf.
De man liep op me af en stak zijn hand uit, ``ik ben Kenny`` zei de man `` en jij ``
Donnie, Donnie shmits maar ik moet er weer vandoor als je het niet erg vind.
``dat, mijn beste Donnie`` vind ik wel erg.
Terwijl hij zelf op de vuilnisbak klom zei hij: ga zitten.
Ik deed maar wat deze Kenny zei want nu hij wist waar ik woonde kon hij me altijd opzoeken, en omdat hij er nogal als een `` bad guy ``uitzag wou ik liever geen problemen met deze man.
`` zeg Donnie, je hebt zo te zien wel wat geld nodig``zei de man.
Je woont in een bouwval en je hebt geen werk, je hebt maar twee paar broeken en truien, en een versleten bodywarmer.
Je bent wees en bent opgevoed door de vervloekte nonnen in het weeshuis.
Je zwierf als kind vaak door de stad, je was een jong voor rat en galg.
Vergis ik me?Want dan moet je het zeggen hoor.
Ik keek Kenny met open mond aan.
``H-h-hoe weet je dit allemaal? `` vroeg ik vol verbazing.
Wel jongen dat zal ik je vertellen, jij bent 25 als ik me niet vergis.
Ik ben 46 we verschillen dus 21 jaar.
Je kunt je voorstellen dat mijn vader jou vader al als kind gekend kan hebben.
J-ja stamelde ik,dat-dat kan ik me voorstellen.
En Donnie, weet je ook hoe jou vader dood is gegaan?
Ja, dat weet ik zei ik nu hard en duidelijk.
Wat dacht die vent wel, dat hij meer wist over mijn eigen vader dan ikzelf?
Hij is omgekomen toen hij – met auto en al – van een brug werd geduwd door een vrachtwagen, het was een ongeluk.
De man bulderde ineens in lachen uit.

Zo Knipoog mijn vriend zegt dat het verhaal nog veel coowler word Tong uitsteken en je het steeds meer gaat begrijpen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:45

inderdaad, de interpunctie laat de wensen over. Als iemand iets zegt, moet dit tussen aanhalingstekens.
Vervolgens wat verhaalonlogica: zoals Eve_lien zei, en lijk dat zo openlijk ligt? Kan me niet echt voorstellen. Ten 2de word hij wakker in de operatiekamer (heeft hij geen verdoving of zoiets zodat hij niet wakker kan worden?) en gaat vervolgens rechtop zitten. Ik neem aan datj e in de operatiekamer alleen bent als ze je opereren, en kdenk niet dat het dan de bedoeling is dat je wakker bent.
Probeer ook in alinea's te werken, iedere zin staat op een nieuwe regel, dat is nergens voor nodig. Schrijf gewoon achter elkaar door, behalve als iemand iets zegt of als er een nieuw blokje verhaal begint. Meestal voel je dit wel aan.

Het verhaal is wel heel spannend. Dus schrijf vooral door, maar het zou zonde zijn als jevan het vrhaal word afgeleid door de grammaticale fouten.

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 13:30

ja ik weet wel dat het een beetje raar is allemaal, maar zoals ik al zei het word steeds duidleijker allemaal

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:47

Eenmaal bij de bar aangekomen liepen we een nogal gammele trap op, de trap kraakte bij iedere stap alsof je er ieder moment doorheen kon vallen. De bovenverdieping was net zo groot als `` mijn zoldertje`` alleen iets ``netter``ingericht. Kenny plofte op een grote poef en ik ging in een van de twee leren stoelen zitten.
Kijk jongen, zij hij tegen mij, je vader was een klootzak. Het enige waar hij de godganse dag mee bezig was, was bedriegen en chanteren. Een goede crimineel was hij wel, maar het weer was nog betrouwbaarder! En je vader is ook niet zo gestorven als jou verteld is.
Het deed pijn, het deed zo veel pijn om dit alles te horen. Er is gewoon al die tijd tegen mij gelogen.”wie heeft mijn vader vermoord?” vroeg ik.
”dat weet ik niet m`n jongen”zei Kenny, maar ik heb wel een deal voor je. Als jij al mijn zaakjes opknap zoek ik wel wat op over je vader, normaal zou ik daar geen tijd voor hebben maar als jij dan toch mijn zaakjes overneemt… Zonder nadenken zei ik: ``deal, ik doe het``.
Oké, dan kan je gelijk beginnen als je wilt. Oké, vertel maar wat ik moet doen Kenny, ik zal namelijk alles doen om erachter te komen wie mijn vader heeft vermoord!
Ineens klinkt door het raam een sirene,een loeiende harde toon galmt door de ruimte, de lichtbruine stoel die aan de tafel staat rammelt. Kenny rent naar het raam en kijkt naar buiten.
``bukken!``Riep hij naar mij, iemand heeft de politie gewaarschuwd. Ik tijgerde naar Kenny toe, wat heb je gedaan dan? Vroeg ik. Oh, ik heb wat autootjes gejat en daarna verkocht, ``No big deal``.
Een van die eikels die merkte dat de auto die hij heeft gekocht gejat is heeft vast de politie gewaarschuwd. Ik sta nogal bekent om autoheling,

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 20:03

bedankt voor de tips secricible namens mijn viend.
hij zal erop letten maar alleen in alinia`s werken is hij zo gewend dat hij dat niet niet wou doen.
hij zei dat ik maar moest zeggen dat het hem spijt Bloos
en het verhaal klopt soms niet maar daar kom je later allemaal nog wel achter en dan snap je dat t wel klopt!.

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:29

Leuk verhaal alleen misschien is het beter als je het voortaan ff naleest en dan pas post want je vergeet heel vaak leestekens en alinia's en hoofdletters en nog veel meer!!! verder is het een STOEWR verhaal!!!!!!!!!!!!

XXX-_-Moi