[verhaal] mijn nieuwe boek/verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

[verhaal] mijn nieuwe boek/verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 12:23

Ik weet nog nie zeker of ik het echt helemaal zo ga uitwerken, maar dat zien we nog wel, omdat ik me nogal eens verveel ben ik dus maar een verhaal/boek gaan schrijven/typen Haha! hehehe, en nou was ik wel benieuwd naar wat jullie van het eerste stuk vinden, het gaat over een jongen Sander Litch die is opgevoed door zijn broer en vader die nogal eens in de bak heeft gezeten.
Tja en dan moeten ze natuurlijk een keer gesnapt worden bij een inbraak maar da moet ik nog allemaal eens zien Haha!

Gesnapt

‘Pakken en wegwezen!’ met zijn drieën stormen de jongens gevolgt door Marieke door de winkeldeur met de kapotte ruit.
Haastig zoekend rennen de jongens in het aardedonker door de winkel en halen van alles uit laatjes en kastjes.
Sander ziet een paar anderen af en toe wat in hun broekzak steken maar besteed er geen aandacht aan vanwege de haast die ze hebben.
‘Ik heb ze!’ Sander kijkt vlug om naar een van niet te onderscheiden jongens die wijst naar een glazen kast waarin een doosje ligt met een paar etiketten erop.
‘Nou pak hem dan!’ hoort hij zijn broer ongeduldig roepen.
Mitch slaat met zijn elleboog de ruit in en op hetzelfde moment gaat het alarm af.
Allemaal kijken ze naar de deur die net word dichtgeklapt door een donkere gestalte.
De winkeleigenaar! Flitst het door zijn hoofd.
‘Wat nu?!’ Wanhopig kijkt Sander zijn oudere broer aan die ook even radeloos lijkt te zijn.
‘De ruit!’
Hij ziet Marieke hem aankijken maar Ramon schijnt er geen aandacht aan te besteden.
In een flits van een seconde ziet Sander zijn grote broer een aanloop nemen en zo snel hij kan springt hij en draait zich zo dat hij met zijn rug door de ruit heen stormt.
‘Nou komt er nog wat van!’ buiten zichzelf van plotselinge energie schreeuwt Sander Mitchel toe dat hij op moet schieten.
Marieke is ondertussen zijn broer al gevolgt en dan springt Sander gevolgt door Mitchel ook vlug door de ruit en rent zo hard mogelijk achter zijn broer aan.
Om zich heen hoort Sander allerlei lawaai en harde geluiden;hij hoort mensen door elkaar heen roepen en gillen,hij hoort het alarm in de winkel nog hard gillen, en in de verte hoort hij de sirenes al, oh oliebol de sirenes!
Met die laatste gedachte voelt hij zijn benen automatisch harder bewegen.
Hij rent achter zijn vrienden aan de hoek om een donker steegje in, met een harde aanloop ziet hij zijn broer en Marieke al over de schutting, die het tot een doodlopend steegje maakt, heen klimmen.
Naast hem gooit Mitchel het pakketje met een zwaai over de schutting en klimmen ze dan vlug achter hun vrienden aan eroverheen.
Daar springen Ramon en Marieke al op hun motoren en hij en Mitchel klimmen hijgend achterop bij hun vrienden.
Dan maken de machines een luid brommend geluid en een seconde later rijden ze hard over de weg.
Sander houd zijn vriendin’s middel stevig vast en hij voelt de zweetdruppels op zijn gezicht langzaam veranderen in koud water.
Zijn hart lijkt wel tien keer sneller te gaan en zijn armen en benen trillen helemaal.
Gelukkig daar is het al, ze stoppen bij een oud donker gebouw en zetten hun motoren in een steegje ernaast.
Ze lopen allemaal om de machines heen en klimmen aan de zijkant van het flatgebouw over via een brandtrap omhoog, steeds het doosje omhoog gooiend naar de eerstvolgende persoon die bovenaan komt van de volgende trap.
Als ze bovenaan komen lopen ze over het platte dak naar een kleine vierkante koepel waar licht vandaan komt en met zijn vieren klimmen ze door een gat aan de voorkant en landen op een harde houten vloer.
‘Ha, jongens, dat duurde lang, jullie zijn wel twintig minuten weggeweest, was het erg druk?’
Nat van het zweet laat Sander zich op een ingezakte stoel neerploffen en kijkt nieuwsgierig naar het pakketje dat door Mitchel word opengemaakt en er worden uit iedereen’s zakken dingen op de tafel neergesmeten.

Dus wat vinden jullie er tot nu toe van?
Is dit wel aardig voor een meisje van 13 die nog nooit echt een boek heeft geschreven? hehehe Haha! tja in elk geval doe ik mijn best Pling
Groetjes Elvira
Laatst bijgewerkt door Eline op 28-02-05 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk aan de [tag] in je titel!!!

Careano

Re: mijn nieuwe boek/verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:38

Spannend verhaal! Ik vind het wel lekker doorlezen, je wordt wel nieuwsgierig wat er daarna komt! Komt er nog meer?

El_vis

Re: mijn nieuwe boek/verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 14:17

ja, uh nou ik vraag me dus af of het dat waard is daarom heb ik het hier geplaatst, om te kijken of jullie het goed genoeg vinden om mee door te gaan?

maar thanks Bloos

Eve_lien

Re: [verhaal] mijn nieuwe boek/verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:28

Ja, ik zou zeker doorgaan met schrijven hoor.
Maar is het niet meteen een beetje hoog gegrepen? Meteen een boek. mjah.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:47

tja, niet om echt uit te geven ofzo maar gewoon voor mensen die ik ken, hetzelfde doet mijn broer met strips
Maar in elk geval thanks

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:48

hier is weer een stukje:

Als Sander ook zijn eigen zakken heeft geleegd kijkt hij naar de tafel waar halskettingen,armbandjes,piercings,stalen broekkettingen en een horloge liggen, en daar in het midden van de tafel ligt in een leren zakje een prachtig glimmend mes met aftekeningen van een tijger erop.
Hij steekt zijn hand uit om het te pakken maar krijgt meteen een mep op zijn hand.
‘Af jongen, die is voor je oude pa.’
Zijn vader kijkt hem grijnzend aan en pakt dan het mes van de tafel en bekijkt hem eens goed.
Dan schuift hij met zijn voet in een duw de bijzettafel naar de jongeren toe.
‘Verdeel maar.’
Gretig vallen ze alle vier op de tafel af.

Als Sander even later onder in zijn stapelbed zijn buit bekijkt vind hij een mooi leren horloge, een silveren ring, en een mooie riem.
Dan komt zijn broer met Marieke binnenlopen en gaan ze samen op het bed tegenover hem zitten en Sander ziet zijn broer zijn mouw opstropen.
Marieke trekt een vies gezicht en kijkt Sander dan even aan.
‘Doe jij het even, ik kan dit nu niet doen hoor en dat weet je.’
Geschrokken schud Sander zijn hoofd. Hij kan toch niet iets uit iemand zijn lichaam trekken.
Jak, het idee alleen al.
‘Nou word eens een echte vent Sander, haal dat ding er nou verdorie uit!’
Weer geschrokken staat hij op en loopt naar het bed van zijn broer, Marieke schuift een stuk op en laat Sander op haar plaats zitten.
Hij klimt erop en pakt met de ene hand zijn broers arm vast en kijkt hem dan even aan.
‘Weet je het zeker?’ Onzeker kijkt hij zijn broer aan.
‘Ja doe nu maar, ik heb niet de hele avond de tijd hoor.’ Ongeduldig spreekt Ramon zijn broertje aan.
Nog eens pakt Sander de arm weer vast met een hand en met de andere hand trekt hij snel het stukje glas uit het vlees.
‘Ah, oliebol he!’
Ruw trekt Ramon zijn arm terug.
‘Doe het volgende keer wat sneller wil je!’
Sander kijkt toe hoe Marieke een zakdoekje nat maakt en daarmee Ramon’s arm even afdept.
‘Het zal wel, ik ga even naar buiten.’
Hij draait zich om en wil weglopen als hij bij zijn arm word gepakt.
‘He, gozer, dat zou ik nou nog maar effen niet doen als ik jou was, die politie zal daar nog wel even bezig zijn en dus zijn er nog wel wat mensen op de straat.’
Sander trekt zich los van de greep van zijn beste vriend.
‘Laat me nou maar gewoon even gaan Mitch.’
‘Dan ga ik mee.’
Mitchel springt van zijn bed af en beland met een plof op de met troep bedekte slaapkamervloer.
Sander haalt zijn schouders om en loopt dan de deur uit gevolgd door zijn vriend.

‘He word een wakker luiwammes!’ Mitchel staat grijnzend naast zijn bed en gooit een kussen in de richting van Sanders hoofd.
Over een kwartier beginnen de eerste lessen al.
Sander draait zich om en kijkt schuin omhoog naar zijn oudere broer die nog met zijn ogen dicht in bed licht.
‘Wat is die van plan?’ Sander wrijft de slaap uit zijn ogen en knikt naar Ramon.
‘Geen idee maar ik wil eigenlijk wel weer eens een voldoende op mijn cijferlijst zien.’
Dan staat hij op en loopt achter zijn vriend aan de kamer uit.
Nog steeds in zijn gewone kleren loopt hij naar de koelkast en pakt en pakt een kant en klare boterham met jam eruit waar hij gretig een hap uit neemt.
‘Nou kan het nog wat sneller.’
‘Ja, ja, rustig nou maar.’
Op zijn gemak loopt Sander naar de hoek van de kamer en vist een grote rugzak vanonder een berg kleren vandaan.
‘Nou kom op dan.’
Dan loopt hij achter zijn vriend aan de gang op.
Met een klap trekt hij de deur achter zich in het slot.
Ze lopen de gang uit en lopen via de trappen naar beneden.

Even later komen ze weer beneden aan en met een paar flinke passen komen ze aan op het overvolle schoolplein aan.
Hij kijkt even rond en als de eerste zoemer gaat maakt hij nog niet echt aanstalten om naar binnen te lopen.
‘Kom op man.’
Sander kijkt nog eens zoekend rond en dan merkt hij een meisje op met zwart gekleurd haar.
‘Jessica!’
Het meisje kijkt om en komt met grote passen naar Sander toe, haar lange zwarte jas in een waas achter haar aanglijdend over de lucht die ze maakt met het lopen.
‘Hi meid!’
Jessica komt dichterbij en grijnst, dan als ze naast Sander staat geeft ze hem omverwacht een stomp tegen zijn schouder.
‘He, waar was dat voor?’
‘Dat weet je best hoor, ik heb jullie gisteren wel gehoord op de straat hoor, denk je dat ik doof ben!’
‘Natuurlijk niet, maar je weet toch dat we niet anders kunnen?’
‘Ja, ja dat zal wel, zeg dat maar tegen die bouten als ze je gepakt hebben, die geven daar echt niks om hoor!’
‘Sssst! Niet zo hard’. Sissend kijkt Mitchel het meisje aan.
‘Nou als je word gepakt denk dan maar niet dat ik iets ga doen, je zoekt het dan maar uit hoor!’
Na die woorden draait Jessica zich in een ruk om en loopt met grote passen weg de school in.
‘Nou waar sloeg dat nou weer op?’
‘Tja….’ Meer kan Sander niet zeggen.

Tijdens de lessen let Sander niet op en tijdens biologie valt hij in slaap tot hij met een harde bons op de tafel word gewekt door de leraar.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:29

Lachen
Leuk stuk hoor.
En erm; het is zilveren ipv. silveren

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:01

Eve_lien schreef:
:)
Leuk stuk hoor.
En erm; het is zilveren ipv. silveren

oh ja ik zie het al thanks, effen een type foutje

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:28

zo, weer een stukje, gaat hard he? Haha!

Als hij weer rechtop gaat zitten hoort hij de meisjes in de klas grinniken en dan grijnst hij uitgebreid maar vanbinnen voelt hij zich helemaal niet goed.
Dan zakt hij weer onderuit.

In de pauze loopt hij met zijn handen in zijn zakken naar buiten.
Hij loopt het schoolplein af en schopt een steentje voor zich uit.
Hij voelt de koude herfstbries in zijn nek en er gaat een rilling over zijn rug.
Snel schud hij het vervelende gevoel van zich af en concentreert zich op het voortbewegende steentje dat steeds weer verder stuitert.
Als hij nou eens een baantje kon vinden, een echt baantje…..
Nee, dat zou Ramon nooit goed vinden, dan was hij volgens hem geen echte vent meer, ‘een vent met een schortje voor in de supermarkt is geen vent meer’ zei hij altijd.
Ramon had hem altijd aangezet tot het uitlachen van zulke jongens.
Maar dan zou hij misschien wel minder ruzie hebben met Jessica.
Opeens had hij geen behoefde meer om terug te gaan naar school na de pauze.
Hij wil net terug lopen naar het plein om zijn tas te pakken als hij Marieke en Mitchel op zich af ziet komen.
‘We zijn ontdekt!’ roept Mitchel van verre naar hem toe.
Sander komt naar hem toelopen,’waar heb je het over?!’
‘Iemand heeft ons herkend!’
‘Nou nog niet helemaal dan, maar iemand op school heeft ons gisteren gezien en heeft een foto kunnen maken.’
‘Hoe weet je dat?!’
Vragend kijkt Sander zijn vrienden aan.
‘Ik hoorde van Martijn dat een of andere gozer in zijn klas daar ter plekke een foto heeft kunnen maken.’
‘Weet hij dat wij het waren?’
‘Nee dat nog niet meer hij gaat de foto naar het schoolhoofd brengen morgen als hij hem heeft ontwikkeld.’
‘En dan zal die ze zeker laten zien aan de school om te kijken of iemand de foto herkend.’ Zegt Sander nadenkend.
Marieke knikt langzaam ‘Dus?’
Dan moeten we ervoor zorgen dat het schoolhoofd hem niet krijgt.
‘En hoe gaan we…..’ze maakt haar eigen zin niet af en knikt begrijpend naar Sander.
‘Maar eerst moeten we Ramon inlichten’.
‘Ja daar heeft ze gelijk in’.
‘Goed’.

Die dag slaan ze de helft van de middag over om terug te gaan naar huis.
Als ze thuis komen ligt Ramon languit op de bank tv te kijken en kijkt op als ze binnenkomen.
‘Wat is er aan de hand, jullie kijken zo raar?’ grijnzend kijkt hij zijn broertje en vrienden aan maar Sander vind er niks grappigs aan.
‘Er heeft gisteren iemand een foto gemaakt’ begint hij zijn zin mee.
Zijn broer schiet overeind en kijkt Sander vragend aan.
‘En, weet je al wie?’
‘Ja, ik heb het Martijn laten uitzoeken, het is ene Richard Brandeburg’.
‘Mooi, nou ga pakken die hap!’
Sander knikt naar zijn broer en loopt dan weer gevolgd door zijn vrienden de deur uit terug naar school.
Bij school wachten ze aan het begin van een steegje op de slanke jongen die niet erg zelfverzekerd eruit ziet.
Als hij langs het steegje loopt grijpt Sander hem met twee handen aan de voorkant van zijn kraag en trekt hem het steegje in.
Lopend duwt hij de jongen tegen een muur en houd hem omhoog met zijn handen.
‘W…w..wat is er….wat wil j…j..je?’ stamelt de jongen.
Nu komen Marieke en Mitchel ook dichterbij staan.
‘Jij hebt iets wat wij willen’.
‘En dat is die foto die je gisteren avond hebt gemaakt’. Maakt Marieke zijn zin af.
‘Welke foto?’ zenuwachtig in de hoop dat ze hem zullen geloven kijkt de Richard het groepje aan.
‘Doe maar niet zo slim,Smart-boy, je weet dondersgoed waar we het over hebben!’
‘Maar ik..’ maar hij krijgt de kans niet om zijn zin af te maken.
‘En anders verfrissen we je geheugen wel even voor je’ Sander heeft ondertussen in een flits een scherp mes uit zijn zak gehaald en houd die stevig tegen Richards keel die slikt en zwijgend van angst naar het mes kijkt.
‘We willen die negatieven hebben jongen’ sist Sander hem toe.
Hij ziet dat je jongen al zijn moed moet verzamelen om een vraag te stellen.
‘En als je die hebt, wat heb je er dan aan, want ik kan nog steeds aan iedereen vertellen wat ik heb gezien en wat er nu gebeurd’.
‘Dan zullen we er maar voor zorgen dat dat niet gebeurd, en trouwens, je hebt geen bewijs meer’. Grijnzend kijkt Sander de doodsbange jongen aan.
‘Dus hier ermee!’
‘Richard!’
Verbaasd kijkt Sander naar het begin van het steegje en vergeet even dat hij net Joshua in zijn knuisten had.
Aan het begin van het steegje staat een blond meisje geschrokken met grote ogen het viertal aan te staren.
Zodra ze in de gaten krijgt dat de jongens en Marieke haar hebben gezien draait ze zich vluchtig om en rent zo hard ze kan weg gevolgd door Joshua die met geluk in de paar seconden dat ie los was zijn tas heeft gepakt en het op een lopen heeft gezet.
Mitchel rent nog een stukje hard het hoekje om maar komt dan hoofdschuddend terug.
‘oliebol! Nou is ie weg!’
Boos schopt Sander tegen een vuilnisbak die daardoor omvalt.
‘En nu?’ voorzichtig kijkt Marieke haar vriend aan.
Ja en nu, hij weet het zelf ook niet, nu hebben ze waarschijnlijk genoeg bewijzen om aan te tonen dat ze die winkel hebben bestolen en ook nog eens wegens bedreiging, kortom genoeg om de bak in te draaien voor een tijdje.
Dan maar terug naar huis, nee, hij kan niet terug naar huis Ramon zal hem letterlijk wurgen.
Het is alsof Mitchel zijn gedachten leest.
Hij legt een hand op zijn beste vriend zijn schouder en zegt ‘Ik zou me maar een tijdje gedeisd houden als ik jou was, wij vertellen het Ramon wel’.
Langzaam knikt Sander, hij klapt het mes weer in en stopt het terug in zijn zak, dan steekt hij zijn hand op als bedankgebaar, neemt een aanloop en klimt over de muur naar de andere kant van de steeg.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:01

Dat doe je vlug!
En erm; het is niet al te vrolijk verhaal hè..
*leuk* stuk Ja

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:51

nope, altijd als ik een wat vrolijker stuk probeer te maken word het zo'n penny verhaal alleen dan op de verkeerde manier Clown
maar thanks ja

en jou onderschrift, accda en de munnik zijn cool!!!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:56

El_vis schreef:
nope, altijd als ik een wat vrolijker stuk probeer te maken word het zo'n penny verhaal alleen dan op de verkeerde manier Clown
maar thanks ja

en jou onderschrift, accda en de munnik zijn cool!!!

Haa.. ik weet het.. Die teksten, acda en de munnik is gewoon goed Lovers

En; ik ken het! Succes nog met schrijven

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:18

hier weer een stukje, (ik verveelde mij op school): Haha! Knipoog je kent het vast wek ofnie

Het is middag en de zon schijnt maar Sander kan er maar niet van genieten.
Hij loopt langzaam aan de kant van de haven en kijkt nadenkend meet zijn handen in zijn zakken in zijn zakken naar de grond.
In de hoop even nergens over na te hoeven denken loopt hij naar de rand van het stenen muurtje naast het water en springt naar beneden.
Hij landt met zijn voeten wankelend op een zelfgemaakt houten vlot.
Hier speelde hij als klein kind altijd als zijn vader hem niet nodig had.
Maar dat veranderde in de loop van zijn tienerjaren.
Zijn vader werd opgepakt wegens poging tot moord op de apotheker en zijn moeder was meteen vertrokken.
Langzaam trekt hij zijn schoenen en sokken uit en stroopt zijn broekspijpen omhoog.
Genietend van het koude water laat hij zijn voeten het water in zakken.
Hij leunt achterover tegen de door mos groengeslagen stenen en doet even zijn ogen dicht.
Hij vraagt zich af hoe het de vorige dag zou zijn gegaan als hij zelf weer terug naar huis was gekeerd met zijn vrienden.
Hij ziet de grote vuisten van zijn broer en de van woede roodgloeiende ogen al voor zich.
Nee, daar moet hij niet aan denken.
Hij veegt die donkere beelden en gedachten weer snel van zich af.
Wat zal Jessica ervan zeggen als ze hoort wat ze gisteren hebben uitgespookt?
Hij weet het wel, over een tijdje is het afgelopen tussen hem en Jessi en dat weet hij dondersgoed maar toch zal hij haar niet zomaar opgeven.
Zij is zijn enige houvast voor het niet totaal bezinken in de plannen van zijn vader en oudere broer.
Nou, ja we zien het allemaal wel. En hij laat zijn gedachten weer wegvaren.
Wat zal hij gaan doen?
Hij kan zich de komende dagen zowel thuis als op school niet wagen.
Verveeld kijkt hij om zich heen naar de boten die dobberen op het water en de golfjes die er tegenaan slaan.
Dan maar weer eens naar de bieb, eens kijken of we niet wat meer kunnen vinden over die Richard.
Hij trekt zijn sokken en schoenen weer aan en klimt op de kant.
Rustig loopt hij naar de plaatselijke bibliotheek en gaat daar naar binnen.
‘Oh oliebol, wat doet zij hier nou?!’ sist hij.
Vlak voor hem zit het meisje van de vorige dag aan een van de computers, haar vingers ratelen hard over het toetsenbord.
Als iemand haar naam roept kijkt ze op en loopt in de richting van het geluid.
Sander kijkt nieuwsgierig naar het beeldscherm en wat daar naast ligt.
Wacht eens! Wat daar nist ligt is een afgedrukte glimmende foto!
Sander kan het niet goed zien maar hij weet het bijna zeker, het kan bijna niet anders wat zou ze anders in de bieb doen rondlopend met een foto.
Zonder er bij na te denken glipt hij om het hoekje en fist het blad met de foto van het bureau waarna hij er haastig mee wegloopt.
De bibliotheek uit, de straat uit, uit het zicht vanuit de bibliotheek.
Als hij stopt kijkt hij pas naar de foto die hij in zijn haden heeft.
En dan valt hem pas op dat er maar een figuur duidelijk op is te zien.
Hij staart verschrikt naar de foto.
‘Die persoon…….dat kan toch niet?!’ stamelt hij.
Hij kan zijn blik op de foto maar niet losmaken.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:39

Oeeh..
Spannend hoor.
Wie zou t zijn Vork
En ik heb lekker vakantie, dus geen idee hoe jij je verveelde Knipoog

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:49

zoo he ... spannend verhaal Ja

ik ben benieuwd hoe het verder gaat

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 19:07

hehehe, weer een nieuw stukje Haha!

Zo hard als hij kan rent Sander door de straten, hij hoort de honden nog blaffen bij het vorige muurtje.
‘Nou dat was makkelijk.’ Lachend neemt hij een hap van het broodje die hij net van de toonbank heeft gegrist.
‘Wat denk jij dat allemaal simpel te doen jongen.’
Sander kijkt opzij, aan zijn rechterkant zit een wat oudere man verscholen tussen wat dozen en zakken vuil.
Sander kijkt hem verbaasd aan, hij ziet de donkere kringen rond zijn ogen en de diepe rimpels in zijn voorhoofd.
‘Wat bedoel je?.’ Vraagt hij nu een beetje geërgerd.
‘Nou, je neemt dat zomaar mee zonder erbij na te denken wat het met je toekomst doet als gelukkige rotterdammer.’ De man kijkt Sander serieus aan.
‘Ach klets niet, zonder dit zou mijn toekomst er pas slecht uit zien, je hebt geen idee hoe mijn broer zou reageren.’
‘En jij hebt geen idee waar je later terecht gaat komen, vroeg of laat jongen, zul je in de bak belanden.’
‘Zeg, waar bemoei jij je eigenlijk mee, ik laat me echt nog niet pakken door de smerissen hoor, en misschien later wel maar voor die tijd moet ik nog van het leven genieten zoals het is.’ Sander weet wel dat de oude man gelijk heeft maar hij heeft geen zin om naar een kompleet vreemde te luisteren die totaal niks van hem afweet.
‘Tja, dan moet je het zelf maar weten.’ De man haalt zijn schouders op en maakt aanstalten om in zijn doos te kruipen.
‘Hier’ onverschillig gooit Sander het laatste stuk van zijn broodje naar de man die hem netjes opvangt.
Hij knikt naar Sander als teken van dank en dan kruipt hij weg, eveneens Sander die de steeg uitloopt.

vind het zelf eerlijk gezegd zelfs wel spannend Clown Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:15

Haha, het is ook een spannend verhaal : )

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 20:26

hehehe, oh ja en als iemand nog commentaar heeft, zowel goed als verkeerd Haha! ???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:57

ik vind het leuk! zeker voor een 13-jarige, het is een erg spannend verhaal Lachen schrijf je door?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 15:05

tja, na al die positieve opmerkingen zal ik wel moeten he Haha!
ja ik denk het dus wel, gaat wel goed vind ik, en dan heb ik ook iets te doen op school Haha!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 14:25

hier weer een stukje:

Aan het einde van het steegje ziet hij de school staan.
Vol trots staat het daar, maar bijna niemand die er gelukkig of lachend uit komt.
Sander doet de grote………………………………………….. van zijn trui over zijn hoofd en loopt wat dichterbij.
Hier komt Jessica altijd langslopen met Micha haar zusje.
En ja, daar ziet hij hun al lopen, maar ze zijn niet alleen.
Achter hun komen Mitchel en Marieke aangerend die naast Jessica gaan lopen.
Jessica stuurt haar zusje vooruit en loopt met de twee vrienden mee.
Mitchel krijgt Sander in de gaten en die loopt op een paar meter afstand mee luisterend naar het gesprek maar let niet op de woorden.
Mitchel wenkt hem als ze zijn steegje weer inlopen.
Sander komt bij hun staan en kijkt naar Jesscia’s gezicht wachtend naar wat er gaat komen.
Ze kijkt hem strak aan zonder ook maar iets van emotie te laten zien.
‘En nog iets gemerkt of gehoord?’
Sander negeert die vraag en weerkaatst een andere. ‘Hoe reageerde hij?’
Marieke kijkt naar de grond. Tja, je kent hem, hij ontplofte zowat toen hij het hoorde, maar hij kalmeert onderhand alweer een beetje.’
Sander knikt herkennend.
‘Ik heb de foto……..’ Zegt hij zonder op te kijken.
Hopend kijken ze hem alledrie aan maar voordat Mitchel zijn mond open kan doen vervolgt Sander zijn zin.
‘…..Maar niet de negatieven……’
‘Oh…’
Sander ziet teleurstelling in de ogen van zijn vrienden.
‘Staat er veel op dat goed herkend kan worden?’
‘Nee……’ Sander kijkt weer strak naar de grond.
‘Ze hebben de foto bewerkt, waarschijnlijk om er achter te komen wie de figuren erop waren, maar ze hebben het gezicht van Bernard erop gekregen……’
‘Bernard?! Die gozer van de Kalverstraat?!’ Mitchel kijkt zijn vriend verbaasd aan.

Gunface

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:26

''t Is inderdaad spannend, alleen er zijn 'n paar stukjes die 'k niet helemaal snap...
Maar dat ligt aan mij denk ik, 'k zal 't zometeen nog eens goed lezen Tong uitsteken

Ga zo door, leuk verhaal!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 17:58

oh thanks, als je iets niet goed kunt snappen zou ik het graag weten dan kan ik het natuurlijk veranderen Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:09

Oeeh..
Leuk leuk! Lachen
Vanwaar die puntjes ineens in dat laatste stuk?
Capuchon toch gewoon?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:08

ja mar ik moest nog effen opzoeken hoe je dat schreef Clown Haha!