[TEK] Een avondje alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[TEK] Een avondje alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 10:56

Tja, onverwacht een avond alleen (bezoek liet het afweten of iets dergelijks) en in plaats van me te werpen op schoolse activiteiten (blabla) heb ik wat getekend. Stelt allemaal niet veel voor, en fouten daargelaten.

Afbeelding
Dit is een vlugge schets van ongeveer 1 uur. Afmetingen 40cm bij nog zoiets. Met houtskool, en een beetje aan de TE vlugge kant gedaan, vandaar enkele onvolkomenheidjes. Ah well. Geen specifieke foto, zoals gewoonlijk. Wat betekent dat? Hetzelfde als altijd: niet nagetekend.

Afbeelding
Wederom dezelfde friese merrie met het gekke pluimpje. Afmetingen 40cm bij nog iets, met houtskool. 2 uur.

Afbeelding
Dan zetten we dit schetsje er ook maar bij. 45 minuten, houtskool en krijt. 35cm bij nog iets. Uit mn hoofd getekend, dus zeg maar niks, hahaha.

Even tussendoor: dit is een primeur, want ze staan nog niet eens op mn eigen website. Go figure.

Knipoog

Enjoy.

boefjeloverr

Re: [TEK] Een avondje alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:11

nou ik vind ze hartstikke geslaagd hoor!!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:32

whooooooooooo vind ze heeeeeeeel mooi hoor!!!!!!!!!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:43

Erm, vanwaar al die *zeg maar niks* en *niet geslaagd*
Ik vind ze werkelijk heel erg mooi en ik denk dat je trots mag zijn op zo'n talent hoor! En dat uit je hoofd..
Nou!

nevita9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:44

Eve_lien schreef:
Erm, vanwaar al die *zeg maar niks* en *niet geslaagd*
Ik vind ze werkelijk heel erg mooi en ik denk dat je trots mag zijn op zo'n talent hoor! En dat uit je hoofd..
Nou!

Inderdaad! OK dan! Super mooi!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:46

valt niks aan optemerken
echt gewoon geweldig,erg mooie stijl ook Ja

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:48

Die eerste twee vind ik heel mooi, die laatste niet zo. Maar wel knap getekend hoor, je ziet heel die vacht, hoe moet ik het zeggen, tis heel echt getekend!!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:52

ik vind het echt heel mooi getekend.
je tekent heel écht!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 15:19

Dankjulliewel!!! Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er reacties zouden zijn in de trend van 'echt' want het was helemaal niet mijn bedoeling om heel erg realistisch te tekenen, wilde gewoon weer eens een uitspatting maken omdat mn portfolio op dit moment geen enkele paardentekening meer bevat (heb ze allemaal verkocht). Ik ben heel erg blij verrast dat mn tekeningen zo in de smaak vallen, had ik niet helemaal verwacht omdat ik toch een heel specifieke stijl heb.

En nog even: het feit dat ik niet te hoog spreek over dit soort tekeningen is simpelweg omdat ze voor mijn doen nogal basic zijn (als je 1 a 2 uur, of nog minder, aan een tekening werkt is dat niet heel erg lang). Maar dat betekent niet dat ik niet bewust ben dat ik wel degelijk goed kan tekenen (anders had ik er ook niet een deel van mijn werk van gemaakt. Dan kwam ik gewoonweg mijn tekeningen aan de straatstenen niet kwijt). Dus het punt dat ik niet trots klink is niet zo: tuurlijk ben ik me ervan bewust dat ik kan tekenen, maar dit blijven simpele, vlugge tekeningen voor de lol. Zo, dat is eruit.

Knipoog
Nogmaals, thanks a bunch!!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:15

Super JoSaV, zoals we van je gewend zijn !
zeg mislukken jouw tekeningen ook wel eens ? Knipoog

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:16

Wauw jij kan echt té mooi tekenen. Haha!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:21

Kwijl
Ik ga met de rest mee enzo Haha!

echt heel mooi Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:52

Hehe thanks!

Ja, natuurlijk mislukken mijn tekeningen wel eens. Meestal worden ze dan gewoon niet precies zoals ik voor ogen had, en das balen. Ik denk dat ik duizenden tekeningen gemaakt heb sinds ik serieus begon te tekenen in 2001. Als je dan bedenkt hoeveel tekeningen ik op mijn site heb staan zitten daar veel mislukkingen tussen (alhoewel het overgrote deel gewoon frutsels zijn van weinig betekenis).

Tja, en wat is mislukt? Een van de bovenstaande tekeningen is ook niet geworden wat ik wilde (maar vooral omdat ik lui en ongeduldig ben). Het makkelijke aan ervaring is dat je goed weet wanneer je bij jezelf moet ingrijpen en dingen moet aanpassen.

Maar ik leer nog altijd. Als je op mijn site zou rondkijken zie je zeker vooruitgang, wat dus betekent dat mijn oudere tekeningen niet helemaal gelukt zijn. En perfectie is ook zo saai. Hahaha.

Of dat betekent dat ik ook wel eens kwaad wat weggooi? Dat heb ik afgeleerd, ik mieter het gewoon in een hoek of doos en kijk er later nog eens naar, dan zie ik dan wel verder. Ik gooi 'mislukkingen' doorgaans niet weg, want daar steek ik weer vanalles van op en meer van dat geblaat.

Ik vind altijd wel iets om over te zeuren bij een tekening, maar ik noem eigenlijk nooit iets mislukt. Het komt misschien niet uit de verf zoals ik gehoopt had, en er zitten misschien irritante fouten in maar dan is het nog geen mislukking, gewoon een iets mindere tekening. Dat vind ik niet erg, jammer misschien, maar erg niet.

Hoo, kan ik ook eens een kort antwoord geven? Blijkbaar niet. Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:57

hoe staat het met het schilderij van marron ?
ik ben heel erg benieuwd !!

*en tabitha ook Knipoog *

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 18:06

mandy_b_s schreef:

Het schilderij van Marron heeft de tweede laag al een tijd geleden gehad maar delen van de verf zijn nog niet voldoende gedroogd voor de volgende (meer gedetailleerde) laag dus dat duurt nog even.
Als Tabit zo ontzettend nieuwsgierig was had ze al lang voor mijn deur gestaan. Knipoog

Ach, dat schilderij komt er nog wel... alleen vind ik het op een of andere manier jammer van de compositie, maar dat zien de menschen dan wel weer. Ik maak er wel wat van hoor. Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:34

mooi tekeningen! echt mooi! Haha!
xxiezz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:38

WOUW Kwijl
Echt GE-WEL-DIG!! Haha!
Onwijs mooi, geen commentaar Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:49

JoSav schreef:
mandy_b_s schreef:

Het schilderij van Marron heeft de tweede laag al een tijd geleden gehad maar delen van de verf zijn nog niet voldoende gedroogd voor de volgende (meer gedetailleerde) laag dus dat duurt nog even.
Als Tabit zo ontzettend nieuwsgierig was had ze al lang voor mijn deur gestaan. Knipoog

Ach, dat schilderij komt er nog wel... alleen vind ik het op een of andere manier jammer van de
compositie
, maar dat zien de menschen dan wel weer. Ik maak er wel wat van hoor. Lachen

hoe bedoel je dat ?
ik ben erg benieuwd.. ik vond het al vreselijk dat je die prachtige schets bijna had weggegooid ! Bloos!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:15

Ik mocht echt willen dat ik zo prachtig kon tekenen en dan ook nog kon zeggen dat het vlugge schetsen zijn.. Bloos

Echt heel erg supermooi, spreekt me heel erg aan! Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:16

quote="mandy_b_s"]
hoe bedoel je dat ?
ik ben erg benieuwd.. ik vond het al vreselijk dat je die prachtige schets bijna had weggegooid ! Bloos![/quote]

Voor mij is dat niet vreselijk... ben een tijd geleden verhuisd en heb niet meer de beschikking over een atelier... dan weet je op een gegeven moment niet meer waar je alles moet laten en dan wil je nog wel eens wat weggooien of weggeven. Knipoog

Over het schilderij... voor mij wordt het een beetje een standaard portret wat ik erg jammer vond maar Tabit had niet het vertrouwen in mijn kunnen omdat haar paard al dood is enzo (jammer, maar ik doe wat me gevraagd wordt zelfs al is het een vriendin). Vandaar dat het voor mij een vrij 'saai' schilderij wordt maar ik denk dat dat komt omdat ik niet die binding met Marron heb. Mn vriend vond wat ik tot nu toe had in elk geval heel mooi. Dus lelijk zal het niet worden. Tong uitsteken

Mlies schreef:
Ik mocht echt willen dat ik zo prachtig kon tekenen en dan ook nog kon zeggen dat het vlugge schetsen zijn.. Bloos

Echt heel erg supermooi, spreekt me heel erg aan! Lachen

Dan kun je vast iets anders veeeeeeeel te goed *looks suspiciously* iets wat ik totaal niet kan (je moest eens weten wat ik allemaal NIET kan) Knipoog

IndyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:23

Prachtig! Vooral de eerste 2
Ik vind het echt knap dat je in zo'n korte tijd zo'n mooie tekening kan maken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:29

Fantastich !
Die friezen...echt SUPER !

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:10

deze zijn inderdaad weer heel mooi geworden! prachtige textuur

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:40

heel erg mooi!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:54

JoSav schreef:
Voor mij is dat niet vreselijk... ben een tijd geleden verhuisd en heb niet meer de beschikking over een atelier... dan weet je op een gegeven moment niet meer waar je alles moet laten en dan wil je nog wel eens wat weggooien of weggeven. Knipoog

Over het schilderij... voor mij wordt het een beetje een standaard portret wat ik erg jammer vond maar Tabit had niet het vertrouwen in mijn kunnen omdat haar paard al dood is enzo (jammer, maar ik doe wat me gevraagd wordt zelfs al is het een vriendin). Vandaar dat het voor mij een vrij 'saai' schilderij wordt maar ik denk dat dat komt omdat ik niet die binding met Marron heb. Mn vriend vond wat ik tot nu toe had in elk geval heel mooi. Dus lelijk zal het niet worden. Tong uitsteken

ah... oke !
nou.. zodra hij af is ga ik linea recht richting purmerend... Knipoog
en als je zin hebt om een middagje iemand anders te helpen met tekenen.. ik houd me aanbevolen Knipoog