[Verhaal] Diana & Nadia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Verhaal] Diana & Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:34

Dit schreef ik ooit in groep 8/ eerste, en ga er nu mee verder. Ik probeer het nog te verbeteren enzo, en het is een beetje voorspelbaar; beetje, klein beetje penny soms; maarja Clown Wat wil je; ik reed pas 1 of 2 jaar toen Clown

In dit eerste stuk gaat het alleen nog over Diana, maar het volgende gedeelte maken jullie kennis met Nadia. De "Ontmoetings"-stukjes, waarin Diana en Nadia zichzelf voorstellen (eerst alleen Diana dus) zijn vanuit de ik-vorm geschreven; de rest van het verhaal niet.
Verder is het misschien wat verwarrend in het begin, maar verder in het verhaal word alles langzaam duidelijker, hoop ik dan.. Begin;

Diana & Nadia
Diana: De ontmoeting
Dingen lopen niet altijd zoals je wilt, of verwacht, in je leven. Dat heb ik nou wel geleerd, na vele tegenslagen. Maar laat ik me eerst even voorstellen: Diana is de naam, ik ben 18 jaar, geboren op 20 oktober. Ik heb bruine ogen en zwart, lang haar, dat nogal krult. Ik woon in Nederland. Ik heb een eigen fokkerij, maar je kan hier ook les krijgen. Mijn ouders zijn beide gestorven, mijn moeder bij mijn geboorte en mijn vader is in een vliegtuig verongelukt. Op de fokkerij staan wel meer dan 30 paarden, pony’s en Shetlanders. Er zijn ook honden en katten, als huisdieren. Zelf woon ik naast mijn fokkerij, in een gezellig huisje, samen met mijn hond Kari. Ik heb een paard op de fokkerij waar ik het meest op rij; Flame. Ik kan gewoon goed met hem opschieten, en hij is hier dan ook mijn lieveling. Sinds kort is er trouwens ook een nieuwe merrie op de fokkerij bij mij, ik weet niet waar ze vandaan kwam, ze kwam gewoon aanlopen, met haar oortjes naar voren. Maar al gauw bleek dat ze een pittige dame is hoor, ze kan flink bijten. Ze is ook anders dan andere paarden, soms lijkt het net alsof ze er niet is, in haar stal, maar als je naar de stal toeloopt en kijkt dan staat ze daar plots weer. Soms geeft het me nogal de kriebels, omdat ik ook niet weet wat ik nou met deze vreemde merrie aanmoet. Ik heb haar wel al een naam gegeven; White Shadow. Dit omdat ze soms, net als schaduwen, er niet lijkt te zijn maar er wel gewoon is. En tja, ze is nog altijd wit; White Shadow. Ik ben op zoek naar een eigenaar, maar heb nog niets gevonden; geen spoor. Verder heeft ze ook weinig echte 'kenmerken' of aparte dingen, op wat misterieusheid na, en gezwollen uiers waar ook melk uit komt. Toch heb ik nog geen veulen gevonden, dus White Shadow zal wel een raadsel blijven voor mij..

Kari en Flame zijn de belangrijkste personen in mijn leven, maar de laatste tijd begin ik ook wel wat te voelen voor deze vreemde merrie...

Diana: Het veulen
Daar lag het veulentje, opgerold in het stro. Het was net geboren, en het had nog geen naam. Diana wist nog niet eens of het een hengsten- of een merrieveulen was. ‘Een hengstje’ Zei de dierenarts, alsof hij haar gedachten kon raden. Hij merkte dat ze een beetje droevig was, en zei: ‘Het spijt me echt Diana, maar we konden niets meer voor de merrie doen. Het was of zij, of zij en het veulen. Ze had gewoon niet genoeg kracht meer, het was echt het beste.’ Diana probeerde het te begrijpen, maar het lukte niet. De merrie was nog maar zo jong, en ze had nog zo een lange toekomst voor zich. Ze was een echte topmerrie, en ze had gemakkelijk mee kunnen doen in belangrijke wedstrijden als dit maar niet was gebeurd. Ze wou de stal in kijken om nog een laatste keer haar merrie te kunnen zien, maar gauw hield de dierenarts haar tegen. "Doe maar niet.. het is niet echt.. prettig om te zien, ben ik bang. Helaas ligt hier het één en ander onder het bloed, om het maar even zo 'straight' te zeggen.. Sorry Diana. Ik regel het hier wel even, jij moet alle anderen nog voeren." En gelijk had hij, bedacht Diana zich. Leven gaat door, en de rest van de paarden waren ongeduldig aan het wachten op haar. Ze draaide zich om en liep weg, om te voeren. De arts riep haar nog na dat hij verder wel zou zorgen dat 'het lijk' weg zou komen.. Tranen welden op in haar ogen, maar ze veegde ze snel weg en voerde de paarden. Toen ze terug kwam lag was de dierenarts al weg, en hij had het hengstje in een andere stal gezet. Nu kon Diana even rustig nadenken. Belle was één van haar lievelingsmerries geweest. Diana had haar laten dekken door een tophengst, in de hoop een mooi veulen te krijgen. Die had ze nu ook: het hengstje was zwart, van top tot teen, net als zijn ouders. Hij had fonkelende, levenslustige ogen. Bruin. Dit hengstje had een grote toekomst voor zich, bedacht Diana zich, en ik help hem erbij het verlies van zijn moeder te verwerken. Ze pakte een deken om het veulentje warm te houden, en besloot dat ze maar eens moest gaan zoeken naar een pleegmoeder voor hem. Direct wist Diana wie hiervoor geschrikt zou zijn; White Shadow. Ze ging naar haar stal toe en nam haar voorzichtig mee naar de stal van het veulen. White Shadow snuffelde aan het veulen dat nieuwsgierig zijn neusje naar de merrie uitstak. White Shadow blies op zijn neus, en toen het veulentje terug blies ging White Shadow naar hem toe en duwde hem zachtjes met zijn neus in zijn zij, zodat hij op zou staan. Het veulen probeerde het, maar zakte weer door zijn beentjes heen. Pas bij de vijfde poging lukte het hem om stevig op zijn benen te gaan staan. Nu kwam het moment waar Diana bang voor was. White Shadow zou hem óf accepteren, of dat niet doen en misschien wel flink uithalen, als dat laatste het geval was zou ze vliegensvlug in moeten grijpen en haar weg moeten halen. Maar gelukkig hoefde dat niet; het bleef rustig. Diana was opgelucht, White Shadow zou goed voor het veulentje zorgen. Hij had helaas wel de eerste melk, de biest, gemist, maar daar kon ze nu weinig aan doen. Ze keek nog eens en zag dat het veulentje wel al gewoon dronk bij de merrie, en draaide zich tevreden om. Even haar map zoeken, om te zien of ze nog lessen moest geven vandaag.

Diana: De ontdekking..

Diana Zaterdag 9:30 uur
Diana Zaterdag 11:30 uur
Nadia Zaterdag 14:30 uur

'Nadia? Hm, klein foutje' zag Diana. Kan gebeuren, Nadia leek immers ook zoveel op haar eigen naam. Ze schreef het eens naast elkaar op;
"D I A N A". "N A D I A". Er zaten precies dezelfde letters in. Grappig. Ze streepte het Nadia door en maakte er Diana van. Toen keek ze wanneer ze nog meer les moest geven.

Diana Zaterdag 15:30 uur
Diana Zaterdag 20:00 uur, laatste les.

Okee, de eerste les was dus om half tien. Diana keek op haar horloge, het was al negen uur. Ze kon maar beter alvast beginnen met een goede pony op te zadelen voor het meisje dat zo meteen kwam. Ze keek verderop in de map om te zien wie dat was; Melissa. Een jong meisje dat 2 jaar reed, maar barstte van het talent. Even kijken, wat had ze ook alweer beloofd aan Melissa.. Oh jee, Fireball. Een pittige jonge pony, maar Diana wist zeker dat Melissa het wel aankon. Ze zouden vandaag gaan oefenen hoe je met jonge pony’s moest omgaan tijdens het rijden. Fijn, dan hoefde ze nu nog even niet op te zadelen, dat kon ze dan beter samen met Melissa doen zodat die alvast wat kon wennen aan Fireball. Diana liep naar buiten, en zag daar hoe Melissa al aan kwam rijden. Keurig op tijd, zoals ze dat altijd was. ‘Hoi!!’ Riep het meisje vrolijk tegen Diana. Melissa zette haar fiets in het rek en liep meteen door naar de stallen, om de paarden te begroeten. “Hé die Boi, hé Jenny, Haa die Ferlene, hoi Fireball, hoi White…. Hé? Waarom staan White Shadow er niet?” Vroeg ze verbaasd aan Diana. “O ja, ik zal het je even laten zien...’’ Diana liep naar de box van White Shadow en het veulen toe, en vertelde Melissa wat er gebeurd was. “Wat erg!” was Melissa`s eerste reactie. “En waar is Belle nu?” Vroeg ze voorzichtig aan Diana. "Meegenomen door de veearts,” vertelde Diana haar, “Ze stond voor het laatst in deze box.” En ze nam Mellissa mee naar de box waar Belle het laatst had gestaan. “Hier was het.” Melissa keek even de box in, en keek verward naar Diana terug. “Er ligt helemaal geen bloed ofzo, de stal is hartstikke schoon. Het lijkt zelfs wel alsof het net is uitgemest!" Diana keek verbaasd de stal in, en zag dat het meisje gelijk had. Vol ongeloof keek ze Melissa aan. “De dierenarts zei dat ik beter niet naar binnen kon gaan om te kijken, omdat het niet bepaald een vrolijk gezicht was!” Hij had dus gelogen leek het wel, maar waarom zou een dierenarts zoiets doen, vroeg Diana zich af. Opeens kwam er een gedachte bij haar op. Net als bij Melissa. Precies tegelijkertijd riepen ze: “Hij zou haar toch niet meegenomen hebben, omdat het zo'n topmerrie is!?" Diana keek naar Melissa, en Melissa keek naar Diana. Ze wisten geen van beide wat ze moesten doen. Diana dacht eraan nog de dierenarts te bellen, maar dat kon ze nu ook niet zomaar doen. uiteindelijk besloot ze eerst Melissa les te geven, en daarna dit verder af te handelen. “Kom, we gaan Fireball opzadelen zodat we met je les kunnen beginnen. Na jouw les zie ik wel verder. Misschien heeft hij het gewoon al voor me schoongemaakt..” Maar ze bedacht zich dat je niet 'al dat bloed' zo even weg kon halen in zo'n korte tijd.
Mellissa haalde haar schouders op en knikte. Ze had zelf ook geen beter plan. Samen liepen ze naar de zadelkamer om poetsspullen en een halster en halstertouw te pakken…

Drunksheep

Re: [Verhaal] Diana & Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:52

Wauw mooi, ik heet ook Nadia Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:59

Hehe cewl, dank je =)
Leuke naam dan Tong uitsteken

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:47

Aaah..
Weet je; kan je niet nog wat meer posten ? =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:28

Het tweede stukje, deze dus vanuit Nadia gepost;

Diana & Nadia
Nadia: De ontmoeting
Van één naam kan je veel andere namen maken, zie je;
NADIA, DIANA, DANA, AÏDA, DAAN, ANA, IAN, IDA, AN.
Vooral van mijn naam. Nadia. Ik ben 18 jaar, geboren op 20 oktober. Ik heb een eigen paard en woon Australië. Ik heb zwart, behoorlijk kort en gekruld haar met bruine ogen. iMijn vader is verongelukt, ik weet niet hoe of wat, alleen dat hij gestorven is. Van mijn moeder weet ik haast niets, alleen dat ze dood is. Ik heb geen idee wanneer en hoe het is gebeurd. Zusjes of broertjes heb ik wel, maar ik weet niet waar ze wonen. Ik heb in mijn eentje een leuk huis hier, met stallen en een bak als achtertuin. Mijn paard heet Black Beauty en het is een hengst van 5 jaar. De naam had hij al toen ik hem kocht, en ik heb het eigenlijk nooit veranderd. Samen rijden we, ondanks zijn pittige karakter, veel dressuur en doen we vaak aan kür op muziek. En op stal en in de omgang is het echt een schat; eigenlijk merk je tijdens het rijden pas wat een hengst het is. Ik heb ook rijles, bij een manege bij mij in de buurt. Daar leer ik wel veel hoor, maar ik ga misschien naar Nederland emigreren, want daar schijnen betere maneges te zijn en ik zou daar een betere kans op een baan met paarden hebben. Ik heb nu wel een baantje met paarden, ik ben groom en stalknecht van een wedstrijdruiter, maar het verdient erg slecht en ik word vaak afgesnauwd. Ik heb thuis ook een vrouwtjeshond, Kira. Black en Kira zijn alles voor me.

Nadia: De Merrie
“Tringg, tring” Nadia rende direct naar de telefoon toe, zo vaak werd ze nou ook niet gebeld. Wie weet was het de man van de loterij wel. Ze nam op. “Hallo, met Nadia” Stilte aan de andere kant van de lijn, en dan plotseling een mannenstem: “Diana of Nadia, hoe zeg je nou?” Nadia zucht. “Nee, met Nadia, dat zeg ik toch?!” De man klinkt opgelucht; “O, okee, dan is het goed. Met veearts Verburen trouwens, en kennis van je eigen veearts. Zeg, jij was toch opzoek naar een goede merrie, hoorde ik, zodat je andere paard zich niet zo alleen voelde? Nou, hier heb ik een prachtige stermerrie, hoor. Een zwarte merrie, Arabier, zonder ook maar één enkele aftekening. Ze heeft al veel wedstrijden gewonnen met de cross en springen. Ook in military is ze erg goed. Kopen?” Nadia was verbaasd. Het zou prachtig zijn om zo’n merrie te hebben. Ze had geld genoeg, maar hoe kende die man haar? Haar eigen veearts leek haar niet echt iemand die telefoonummerd door zou geven zonder toestemming, maar toch ging ze verder in op dit aanbod. “Ja, ik wil hem wel, maar wat is de prijs en waar woont u eigenlijk?” Aan de andere kant hoorde ze wat gerommel in blaadjes. “De merrie is slechts €1500, - echt een koopje! En ik ben een kennis van je eigen veearts, ik woon alleen in Nederland. Maar we kunnen haar met het vliegtuig laten vervoeren. Je hoeft pas te betalen als je haar hebt, ik zend je dan wel een rekening toe.” Het klonk zo simpel, dacht Nadia, eigenlijk te simpel. Maar wie was ze om die man niet te geloven? “Is goed, wanneer komt ze ongeveer hier aan, en krijg ik de papieren er ook bij? En nog één dingetje: wat is uw adres?” Weer gerommel met blaadjes aan de andere kant van de lijn. “Even kijken hoor, O hier zijn de papieren. Ja, ik zal ze wel meezenden. Ze komt ongeveer overmorgen en mijn adres is..” Nadia schreef het adres op. “Okee, bedankt, ja, zal ik doen. Doei!!!” Ze hing op. Wat had ze toch weer een geluk, een prachtige merrie voor een spotprijsje. Toch voelde ze zich er niet goed bij, alsof er iets mis was met de koop. “Ach, hou toch op!” zei ze tegen zichzelf. “Je ziet ook overal spoken. Je krijgt gewoon een hele mooie merrie en je hebt de papieren er ook nog bij, waar maak je je toch altijd zorgen over.” Ze kon maar beter even een ritje gaan maken, dat zou haar ongerustheid wel laten verdwijnen. En dus liep ze naar de stallen achter het huis toe, om Black Beauty te gaan halen….

Nadia: Een 'rustig' ritje
Nadia liep naar buiten toe, naar de zadelkamer. Ze zocht haar poetsspullen bij elkaar, nam het zadel en hoofdstel mee en liep naar de stal van haar lieveling toe. Toen hij haar zag aankomen gooide Black Beauty vrolijk zijn hoofd uit de stal en hinnikte haar toe. “Hoi lieverd. Heb jij ook zo’n zin in een fijne buitenrit?” Vroeg Nadia vrolijk. Black Beauty brieste vrolijk in haar gezicht, om te laten zien dat hij haar begreep. “Ja, dank je lekker!” Giechelde Nadia, terwijl ze de spetters uit haar gezicht wreef. Ze ging de stal binnen en begon Black Beauty te aaien. “Wil je dat ik je ga poetsen, zodat we snel naar buiten kunnen?” Vroeg ze aan hem. Hij maakte een soort knikkende beweging, en Diana ging er maar van uit dat dat ‘ja’ betekende. Ze pakte haar poetsspullen en begon Black Beauty eens fijn te poetsen. De zwarte hengst genoot ervan, dat kon je wel zien aan de manier waarop hij zijn hals helemaal uitstrekte en de hele tijd brieste, of haar begon te kriebelen op haar rug. Toen ze klaar was met poetsen, en Black Beauty glom of als hij naar een wedstrijd toe moest, zadelde ze hem op. Dat was iets wat de hengst minder prettig vond, en dat liet hij merken door de hele tijd zijn hoofd hoog te houden zodat ze het bit niet in zijn mond kon doen. Maar daar wist Nadia wel een trucje op; ze lokte hem voorzichtig met zijn hoofd omlaag, en als hij dan zijn hoofd ook omlaag deed had ze binnen no-time het hoofd steving vast, en kon zij gauw het bit in doen. Daarna gaf ze hem altijd een klein paardensnoepje om hem te belonen. Het zadel was ook een probleem: de hengst ging al rondjes draaien zodra hij het zadel zag. Maar als het zadel eenmaal op zijn rug lag, dan was hij verder met het aansingelen braaf. Toen Black Beauty en Nadia helemaal klaar waren om te vertrekken, stapte Nadia met de hengst de stal uit en steeg ze op. Rustig ging ze wat stappen in de richting van het bos, terwijl ze het paard de lange teugel gaf. Na ongeveer 20 minuten kwamen ze op een ruiterpad, nam Nadia de teugels op maat, en konden ze aandraven. Direct toen ze haar paard aandreef schoot hij er vandoor, in volle galop. “Ja, zeg..” Legde Nadia haar paard rustig uit, terwijl deze ervandoor stoof. “Het was nou niet direct de bedoeling dat je in galop ging, draf is al hard genoeg.” En Nadia pakte de teugels, maakte een kleine ophouding en ging rechtop zitten. Maar Black Beauty, die dacht dat het een uitleefuurtje was, en al was vergeten dat er iemand op zijn rug zat, steigerde boos. Nadia zuchtte diep, ze had gehoopt op een rustig ritje. Ze leunde voorover, waardoor Black Beauty weer op zijn vier benen moest gaan staan. Toen nam ze haar teugels wat meer aan en dreef hem weer terug in draf. Black deed nu weer rustig, mooi zo. En net toen Nadia hem wou laten galopperen, schoot er een fazant het pad op, net het dier waar Black Beauty nou zo bang voor was….

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:39

Oeh Cool
Leuk, leuk, leuk Vork

*Benieuwd naar het volgende stuk Lachen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:57

Aaah..
Nu wil ik nog meer!
verslavend Ja

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 09:03

Leuk joh!

WildWings schreef:
Hehe cewl, dank je =)
Leuke naam dan

Dankje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:12

Goed opletten wanner het over Diana en wanneer het nou over Nadia gaat, want anders raak je id war Clown

Diana & Nadia
Diana: Koliek!
Samen met Mellissa ging Diana de stal van Fireball binnen. Meteen toen Fireball merkte dat er bezoek was, draaide hij zijn oren in zijn nek en probeerde te bijten. “Doet hij altijd zo raar?” Vroeg Mellissa verbaasd aan Diana. “Nou, niet dat ik weet. Normaal gesproken negeert hij je gewoon, of hij komt naar je toe en snuffelt in je jaszakken, of je iets lekkers bij je hebt.” Diana keek geschokt toe hoe Fireball boos in zijn stal stond te trappen, en probeerde te bijten. “Het lijkt wel of hij van slag is.” Zei Mellissa. Ze had gelijk, Fireball deed normaal nooit zo. Nu begon hij in zijn eigen buik te bijten en ernaar te trappen. Ook kreunde hij zachtjes. “Koliek!” Riep Diana, en Mellissa zag het nu ook. “Snel, we moeten hem laten lopen!” Zei ze tegen Diana. “Alleen durf ik niet de stal in van een bijtend paard.” Voegde ze er zachtjes aan toe. Diana keek haar aan, pakte het halster en halstertouw uit haar handen en ging snel de stal in. Fireball probeerde haar te bijten, maar gauw deed ze het halster om en klikte het touw er aanvast. “Kom op, lopen jochie, je leven hangt ervan af.” Zei ze tegen hem. Het had niet direct zo veel invloed op hem; hij bleef gewoon staan en probeerde nu zelfs om te gaan liggen. Opeens kwam Mellissa haar te hulp: ze ging schuin achter de hengst staan en gaf hem een harde klap op zijn bil. De hengst schoot overeind en Diana trok hem meteen mee naar de buitenbak, zodat hij in beweging kon blijven. “Bel de dierenarts!” Riep Diana naar Mellissa. Direct daarna bedacht ze zich dat dit toch niet zo een goed idee was, aangezien de dierenarts waarschijnlijk net één van haar beste paarden had meegenomen. Mellissa kwam met een oplossing: ”Wij hebben ook een dierenarts voor onze hond, maar die behandelt ook paarden, moet ik die bellen?” Diana knikte. Mellissa was meteen weg, op naar de telefoon. Gelukkig, dacht Diana, aan Mellissa heb ik ten minste wat. Ze bleef maar lopen met Fireball aan het halstertouw. Plotseling probeerde hij te gaan liggen. “Hey, wil je dat wel eens eventjes laten!’’ Zei Diana geschrokken tegen hem, en ze trok hem overeind. Onder het lopen praatte ze steeds met hem en ze aaide hem ook, in een poging hem te kalmeren. Mellissa kwam de stallen uitgerend. “De telefoonkabel is doorgesneden! Dit heeft iemand met opzet gedaan! Het kan niet anders!!!”

Diana; Geen uitweg meer, of toch wel?
Diana dacht na, wie deed nou zoiets verschrikkelijks? De dierenarts zou er geen reden voor hebben, en verder was er niemand geweest. “Waar woont die dierenarts van jou?” Vroeg ze aan Melissa. “Daar verderop, in het dorp.” Diana gaf Fireball over aan Melissa. “Hier, zorg alsjeblieft dat hij blijft lopen, ik ga naar de dierenarts toe!’’ Diana duwde het halstertouw in Melissa`s handen en rende naar de auto toe. Wat? ! De banden waren allemaal lek gestoken! “Nee hé!” Riep ze boos. Die dierenarts van haar.. dit kon gewoon geen toeval zijn. Wat nu? Er was geen mogelijkheid meer om op tijd bij de andere dierenarts te komen. Of toch wel? Diana kwam op het idee om White Shadow te zadelen en daarmee naar de stad te rijden, maar toen ze eenmaal voor de stal stond bedacht ze zich dat dit een stom plan was; ze had nog nooit op de merrie gereden, wie weet was ze nog niet eens ingereden. Ze wou zich omdraaien om terug naar Fireball te gaan, maar schrok van wat ze in de stal van White Shadow zag. De merrie rolde en probeerde naar haar buik te trappen.. "Oh nee he.. niet nog één!" kreunde Diana.. Ze dacht niet na over de reden, maar trok White Shadow direct de stal uit en begon met haar te lopen. Het veulentje liep mee. Diana nam Fireball ook weer over. “Ik ga wel kijken of de andere paarden het ook hebben!” Riep Melissa geschokt. Intussen waren 2 andere lessers gearriveerd. De oudste van de 2, Mandy, zag het probleem meteen en nam snel Fireball van Diana over. Melissa kwam terug met het nieuws dat geen enkel ander paard het had, en nam toe White Shadow van Diana over. Diana was haar daar erg dankbaar voor, want ze had het gevoel dat haar armen uit haar lijf gerukt waren. De jongste lesser, Mien, vroeg aan haar wat er aan de hand was. Toen Diana het uitgelegd had, werd ze rood. “Kunnen, eh, kunnen paa- paarden ook koliek krijgen van euhm.. oud brood?” Vroeg ze aan Diana. “Dat hangt ervan af, of het schimmelde of niet.. Weet jij hier meer vanaf, Mien?” Diana keek Mien aan. “Sorry, ik heb gisteravond brood gegeven aan de paarden, maar alleen aan deze twee, omdat ze mijn lievelingen zijn.. Het spijt me, het spijt me echt, ik wist het niet...” Stamelde Mien, terwijl ze naar haar schoenen keek. Diana snapte het wel. De koliek was Miens schuld, maar ze kon er niets aan doen. En waarschijnlijk waren de telefoonkabel en de banden wel werk van de dierenarts, zodat ze zelf niets aan de diefstal van Belle kon doen als ze erachter kwam. Wat een vreselijke vent is het toch eigenlijk, het had haar bijna nog twee paarden gekost.. Diana's gezicht stond op onweer, en Mien begon te huilen. Snel probeerde Diana haar te troostten, want ze was immers niet zo kwaad op Mien. “Jij kon er niets aan doen, jij wist het gewoon niet.” Mien keek haar met betraande ogen aan. “Het spijt me echt, kan ik iets doen om het goed te maken?” Vroeg Mien aan haar. “Is je vader al weg?” Vroeg Diana, die opeens een idee kreeg. “Nee, die zou nog even boodschappen doen bij de winkel hier tegenover.” “Mooi zo, wil jij hem gaan halen en vragen of hij in zijn auto de dierenarts wil halen?” Vroeg Diana. Ze hoefde niet meer op antwoord te wachten; Mien was al weg naar haar vader….

Nadia: Help!
Eerst merkte Black Beauty de fazant nog niet op, en liep er gewoon voorbij, zonder ook maar één keer om te kijken. “Zo,” dacht Nadia, “Wat heb ik een geluk, hij heeft de fazant gewoon niet gezien!” Zulk soort dingen moet je altijd afkloppen, ontdekte Nadia een paar seconden later. De fazant vloog weg, rakelings over Black Beauty zijn hoofd heen…. En toen deze de fazant zag, stoof hij ervandoor. Er was geen houden meer aan voor Nadia, Black Beauty was op hol geslagen. Nadia probeerde hem echt in te houden, maar het lukte gewoonweg niet. Het enige wat je op zo’n moment kan doen, dacht Nadia, is proberen te blijven zitten. Dus probeerde ze dat. Maar Black Beauty rende zo hard, zo hard. En hij maakte de meest vreemde bokkesprongen, wat het vrij moeilijk voor haar maakte. Hij was echt niet te kalmeren, en met zijn oren plat in zijn nek rende hij alsmaar voort. Hij rende nu ook niet langer op het ruiterpad, maar gewoon door het bos, steeds alle bomen ontwijkend. Nadia zat lijkbleek, als een spookruiter op zijn rug. Ze voelde dat ze ieder moment kon vallen, ook al hield ze zich nog zo goed vast. Dit had ze maar één keer eerder meegemaakt, en dat was ook op Black Beauty geweest. Ze herinnert het zich nog goed. Ze was nog maar 16 toen het gebeurde, en Black was net ingereden. Ze had de hengst nog maar een paar maanden, en ging voor de tweede keer naar buiten op hem. Ze reden op dit pad, precies hetzelfde pad, en een fazant zat midden op het pad. Gewoon, heel gezellig, hij had zijn kopje schuin gehouden en Black Beauty aangekeken, recht in de ogen. Deze schrok zich rot, had de fazant vertrapt en was ook weggerend. En wat was er toe ook alweer gebeurd? Ze kon het zich niet meer herinneren. Hoe ze ook dacht en dacht, ze kwam er maar niet op. Was ze toen niet gevallen en door een mevrouw die daar ergens in de buurt woonde gevonden? Nee, dat was het niet, want ze werd wakker in het ziekenhuis, met een licht hersenschudding en een gebroken enkel. En toen mocht ze nog van geluk spreken, had de dokter tegen haar gezegd. Black Beauty had een pees verrekt, maar was al weer snel genezen. Hé, wat was er tussen die 2 gebeurtenissen in ook alweer gebeurd? Waarom kon ze het zich nou niet meer herinneren? Ze keek voor zich, en zag verderop, tussen de bomen door een paar lichtjes verschijnen. Ze hoorde geraas. Waar kwam dat geluid vandaan? Ze had het al eerder gehoord, maar wanneer? En wat was het ook alweer? Opeens een flits in haar hoofd, en alles viel terug op zijn plaats. “HULP” Begon ze te schreeuwen “HELP ME DAN TOCH, HELP ME!" Ze wist nu wat de lichtjes waren, en waar ze twee jaar geleden terecht was gekomen met haar Black..

Nadia; geen uitweg meer, of toch wel?
Het beangstigende woord; autoweg. Dat was het. De geluiden, de lichtjes. Ze wist het weer. Ze was bij een drukke autoweg gekomen en kon Black Beauty niet meer stoppen. Ze waren er steeds dichter en dichterbij gekomen, net als nu, en toen…. Ze wist het niet meer. Ze had getoeter gehoord, een keiharde bonk, stemmen en toen was alles zwart geworden, en zag ze niets meer, helemaal niets. “Nee, niet nog een keertje, help me dan toch!” Nadia schreeuwde, maar het had geen zin; niemand hoorde haar. De lichtjes en het geraas kwamen steeds dichterbij, en ze maakten Black Beauty nog banger. Hij begon nog harder te lopen, en nog steeds richting de snelweg. Nadia kon er niets aan doen, ze zat daar maar in het zadel, verstijfd. ‘Er is nu geen uitweg meer’ flitste het door haar heen. Alles is precies zo als vorige keer. Ik word weer aangereden, en weer zal alles zwart worden. Maar misschien loopt het deze keer slecht af en heb ik minder geluk. Nee, dat mag niet! Ik wil het niet zo. “Stop toch Black, stop dan toch! Ik smeek het je, Stop!” Maar het had geen zin. Ze kwamen dichterbij en dichterbij, alsmaar dichterbij. Nadia huilde nu, dikke, glanzende tranen rolden over haar wangen. Ze leunde zich voorover, over de nek van haar paard heen. “Als ik dan toch moet sterven, laat ons dan samen gaan..” huilde ze. Er was geen uitweg meer. Ze keek in de ogen van haar paard. Daar zag ze iemand in, een meisje dat heel erg op haarzelf. “Laat je van je paard vallen, laat je vallen en hou de teugels vast!!” schreeuwde het meisje. Was het verbeelding of niet, wat was dat nou? Wat of wie het ook was, het zou misschien wel helpen. Nadia pakte de teugels vast en maakte zich klaar om expres van haar paard af te vallen, ze had geen andere keus. Belangrijk was dat ze de teugels van Black Beauty vast moest blijven houden. Want als ze dat niet zou doen zou zij wel in leven blijven, maar Black…. Daar moest ze niet aan denken. Ze maakte zich klaar voor de val. Ze moest nu wel opschieten, zag ze, want de autosnelweg was nog maar een meter of 20 ver weg. Eigenlijk durfde ze helemaal niet te springen. 15 meter… “Kom op, je moet springen, het moet!” 10 meter…. Black Beauty kwam razendsnel op de snelweg af, en Nadia durfde nog steeds niet van zijn rug af te gaan. Nog 5 meter… Boem, daar viel ze. Ze viel hard met haar hoofd tegen een boom aan, maar gelukkig had ze haar cap op en raakte ze deze keer niet bewusteloos. Ze had de teugels nog vast, Black stond zenuwachtig op zijn plaats te bewegen, en Nadia keek een beetje verbaasd. Ze had zelf niet gesprongen, dat had ze niet gedurfd. Iemand had haar op het laatste moment geduwd, leek het wel. Maar hoe kon dat nou, en wie was dat vreemde meisje geweest dat haar de tip had gegeven?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:26

Oeh spannend Haha! Meeer..

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:43

Oeh,
En spannend!!!! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:33

Haha oeh bedankt Vork

Vanavond of later id middag komt er meer hoor,
ik heb het tenslotte al tot blz 36 op m'n comp staan hier Clown

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:39

Leest erg lekker weg. Je zou het misschien zelfs kunnen insturen naar een paardenblad voor jongeren, want het doet zeker niet onder voor de dingen die je daar leest (of die ik er las in mijn herinnering heel erg lang geleden hahaha)

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:36

aaah, geweldig....echt S-U-P-E-R
heel spannend...*meer meer* Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:41

Haha bedankt allebei Lachen
Over dat insturen zal ik eens nadenken als het allemaal helemaal af is Clown Bedankt! *nieuw stuk komt zo; überpenny Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:48

Diana & Nadia
Diana: Net op tijd
Even snel als Mien vertrokken was, kwam ze weer terug. In de auto, met haar vader. De vader snapte dat hij snel moest handelen, vroeg het adres en was samen met Mien weg naar de arts. “Als ze nou maar op tijd zijn” hoope Diana. Ze mocht er niet aan denken wat er zou gebeuren als dat niet zo was. Plotseling hoorde ze Mellissa gillen: “Ze gaat liggen, hulp, ik krijg haar niet meer overeind!” Direct schoot Diana te hulp. Samen probeerden ze White Shadow overeind te krijgen, maar het lukte gewoon echt niet. Diana knielde naast White Shadow neer. “Vechten meisje, je moet vechten voor je leven, sta alsjeblieft op!” Het leek wel of White Shadow haar hoorde, want langzaam stond ze weer op, maar ze viel bijna meteen weer om. En toen deed Mellissa iets heel dappers, maar ook heel gevaarlijks. Ze hurkte onder de buik van White Shadow, en duwde haar voorzichtig omhoog. Ze zorgde er zo voor dat White Shadow kon steunen op haar, alleen als White Shadow nu haar evenwicht zou verliezen zou ze bovenop Mellissa vallen en dat zou wel Mellissa`s dood betekenen, want White Shadow woog al gauw zo’n 350 kilo, als het niet meer was. Maar gelukkig kwam White Shadow weer op de been, en kon Mellissa weer met haar gaan lopen. Diana stond verbaasd toe te kijken hoeveel lef dit meisje toch eigenlijk had, liet snel White Shadow eer verder doorlopen. Plotseling zag ze een flits van een meisje die op een op hol geslagen paard zat en zich liet vallen, vlak voor een drukke autoweg. Toen was het beeld weer weg. “Vreemd” Dacht Diana, en ze schudde eens met haar hoofd. Ze keek naast zich, waar Fireball inmiddels in de buitenbak lag rollen en naar zijn buik te trappen. Mandy probeerde hem nog overeind te trekken. Meteen gaf Diana haar White Shadow weer over aan Melissa, en kwam ze naar Fireball toe om mee te helpen. Hij bleef liggen, en ze kregen hem samen niet overeind. Melissa liet White Shadow even los, die uit zichzelf rond bleef draven alsof ze wel begreep dat het belangrijk was. Nu probeerden ze met zijn drieeën de arme Fireball overeind te krijgen, maar het lukte niet, hij wou niet meer vechten. Ze zagen alle drie wel de pijn in zijn ogen. “Maar Fireball, je weet toch wel dat rollen je niet helpt, kom sta nou op!” Probeerde Diana nog, maar het baatte niks: Fireball bleef rollen en liggen. Hoe ze met zijn drieën ook ons best deden; hij kwam niet overeind. Als er niet gauw hulp kwam, dan zou dit Fireballs einde betekenen. Maar plotseling zag ze in Fireballs ogen hetzelfde meisje als van daarnet, op de autoweg, en de naam Nadia flitste door haar hoofd. “Ik help je wel!!” Zei een stem in haar hoofd. En plotseling leek het alsof ze met zijn vieren trokken, alsof er nog een vierde persoon meehielp. En toen stond Fireball op en liep verder, terwijl iedereen verbaasd toekeek. Maar al snel bekwam Melissa van haar verbazing en liep weer verder met White Shadow. Mandy liep nu ook weer verder met Fireball. “Bedankt.” Fluisterde Diana schor. “Bedankt, wie, of wat, je ook bent.” Langzaam namen de mieren die voor haar voeten liepen vormen aan. Verbaasd keek Diana ernaar. ‘Nadia’ vormende ze. Het leek wel of Diana ernaar moest blijven kijken. Maar daar hoorde ze een auto aankomen, en ze rukte haar ogen los van de letters, of beter gezegd: van de mieren. “De dierenarts!” Riep Mellissa, “Ik herken zijn auto!” En daar stapte de dierenarts uit, en hij liep snel naar Fireball toe. Hij knielde naast hem neer, pakte een injectie en gaf Fireball een prik ermee. “Dit helpt, het is een middel tegen de pijn.” Zei hij tegen Mandy, die ongerust toekeek. White Shadow leek toch al redelijk veilig te zijn, maar hij gaf haar ook iets. “Laat ze nog even lopen, vijf minuten moet genoeg zijn. Zet ze dan op stal en wrijf ze droog. Ik denk dat je de lessen die je nog zou geven maar even moet afbellen, want je moet de rest van de dag bij de paarden blijven.” De dierenarts gaf zijn GSM aan Diana, die nog eens even naar de grond keek maar geen mieren meer zag. Verbeelding. Ze nam het mobieltje aan en belde de rest van haar lessen snel af. Daarna werden de paarden op stal gezet. Mien en Mandy wreven Fireball droog, en Diana en Mellissa deden White Shadow, die blij was toen ze weer samen bij ‘haar’ veulentje was. De paarden zweette nog wel, maar waren wel gekalmeerd. Mandy zij opgelucht: “Een paar seconden later en Fireball was er nu niet geweest, maar gelukkig was de dierenarts net op tijd… .”

Diana; Verdwaald!
De paarden bleven de rest van de nacht kalm, en de meiden mochten blijven logeren in de stal, samen met Diana bij Fireball en White Shadow om ze in de gaten te houden. De dierenarts kwam zondagmorgen al vroeg in de ochtend terug voor controle. “Alles komt weer goed met deze twee paardjes.” Zei hij geruststellend. Hij had ook koffie meegebracht in een thermoskan, aangezien Diana nog geen tijd had gehad om naar haar huis te lopen en iets te maken. “Bedankt” Zeiden alle vier tegelijk. Ze hadden niet geslapen vannacht, en zagen er nogal moe uit. Toen Diana haar koffie ophad, zei ze tegen de anderen: “Jullie kunnen wel even in de kantine op de banken verder slapen, volgens de dierenarts is het gevaar nu geweken.” Deze namen dit aanbod dankbaar aan en vertrokken naar de kantine. Diana sloot slaperig de stal van White Shadow af en ging de dieren op de fokkerij en thuis eten geven….

“Jij bent mijn echte mammie niet, of wel?” Vroeg het veulentje aan White Shadow. “Eigenlijk niet, maar je moet me wel zo beschouwen, kind.” White Shadow zuchtte, het veulentje was wel lief hoor, heus, maar hij zat de hele tijd allerlei dingen aan haar te vragen. Ze trapte verveeld tegen de staldeur aan, en merkte hoe de onderkant meegaf. Voorzichtig duwde ze nog een keertje. Het onderste slot zat niet vast, mooi zo. “Kijk eens, veulen, dit is nou leuk...” Het veulentje kwam verbaasd kijken wat er nu gebeurde. White Shadow liet hem zien hoe je met je lippen de schuif kon openen, en hoe je dan doodleuk de staldeur uit kon wandelen. Het veulentje kwam haar direct achterna. “Waar zullen we eens heen gaan?” Vroeg White Shadow vriendelijk aan het veulen. Het veulentje bokte vrolijk, zonder antwoord te geven. “Jippie, ik ben vrij!” Riep hij. White Shadow briesde lachend. “Kom je mee naar het bos?” Vroeg ze aan hem. “Wat is een bos, kun je dat eten?” Dat was waar ook, het veulen had natuurlijk nog nooit een bos gezien, bedacht White Shadow zich. “Kom maar met me mee, en ik laat het je zien.” Zij aan zij liepen ze naar het bos toe. Toen ze daar eenmaal waren leefde het veulentje zich uit. Hij bokte en steigerde, rende zo hard als hij kon. En dat te bedenken dat hij pas één dag oud is, dacht White Shadow. Dat wordt vast een mooi, goed wedstrijdpaard, later. In ene stond het veulentje voor haar stil. “Zullen we een wedstrijdje doen, wie het snelste rent!?” Hij wachtte het antwoord van White Shadow niet af, maar rende er meteen vandoor, met White Shadow achter zich aan. Ik hou wel wat in, anders wint hij nooit, dacht White Shadow. En zo renden ze alsmaar verder, zonder op te letten waar ze waren. Plotseling stond White Shadow stil en riep het veulentje terug. “Weet jij nog waar we zijn?” Hinnikte ze naar hem. Het veulentje schudde zijn hoofd, White Shadow wist dat toch wel? Nee dus. “Eh, veulen?” “Ja mam?” White Shadow keek ‘haar’ veulen een beetje angstig aan. “Ik geloof dat we zijn verdwaald….”

Diana kwam na het voeren direct terug naar de stal van White Shadow. Maar toen ze zag dat die openstond wist ze meteen dat er iets mis was. Ze had de stal niet goed dichtgedaan. “Sukkel!” Schold ze op zichzelf. Als ze maar niet te ver waren…

Nadia; Verbeelding of niet?
“Diana” Het was gewoon een gedachte die in ene, gewoon plots in Nadia’s hoofd opkwam. Direct was het weer weg. Nadia kende helemaal geen Diana, hoe kwam ze toch aan die naam. Ze stond op, klopte het zand van haar kleding en deed de teugel van Black Beauty weer goed. Deze was inmiddels gekalmeerd, ook al ademde hij nog zwaar na. Nadia liet een zucht ontsnappen. “Net op tijd,” Zei ze tegen Black Beauty, “Net op tijd, nog even en we waren er niet meer geweest.” Black Beauty leek het te begrijpen: hij knikte met zijn hoofd. “En dat allemaal dankzij….” Nadia stopte midden in haar zin. Dankzij wie eigenlijk? Ze hoorde het geschraap van Black Beauty’s hoef over het mulle zand. "Diana" stond er heel licht geschreven. Verbaasd keek Nadia ernaar. Verbeelding, of toch niet? Het was vast haar verbeelding. Nadia schudde haar hoofd en knipperde met haar ogen. Toen keek ze weer naar de plek waar de tekst had gestaan. Hij stond er nog steeds. Hoe Nadia ook met haar hoofd schudde, in haar ogen wreef of knipperde, het bleef een feit dat de tekst daar stond en dat het niet van plan leek om weg te gaan. Uiteindelijk gaf Nadia maar toe dat de tekst daar stond, en ze nam Black Beauty mee naar het ruiterpad. Daar steeg ze weer op, en stapte rustig aan de lange teugel richting naar haar huis. Ze leunde nog een keer voorover en keek in de ogen van haar paard. Ze zag haar weer. Het meisje dat haar had gered. “Goed gedaan!” Gonsde een stem in haar hoofd. “Wie ben je, en waarom lijk je zo op mij?” Vroeg Nadia. Geen antwoord, helemaal niets meer. Black Beauty’s ogen waren ook weer gewoon bruin, zoals ze altijd al geweest waren. Er was niets mysterieus meer aan. “Kom terug! Ik wil nog zoveel van je weten! Wie ben je, ken ik je?!’’ Nadia vroeg het opnieuw, en deze keer kwam er wel antwoord. Alleen niet in haar hoofd maar voor haar, in het zand stond duidelijk geschreven: 'Diana'. Geen toeval dus….

Nadia: Verdwaald!
Langzaam reed Nadia door. Black Beauty leek te merken dat ze gespannen was, maar behalve dat, hij had ook een stem gehoord. Maar voor hem had de stem geen enkele betekenis. Het was geen gehinnik, gestamp of gebries geweest, maar gewoon maar wat gebrabbel. Mensentaal, niet te begrijpen voor dieren. Maar toch had de stem ook iets met hem gedaan. Het was een rustige, kalmerende stem geweest, die toch zo angstig riep. En toen hij nog maar 5 meter van de snelweg verwijderd was, leek het wel of iemand of iets hem had laten struikelen. Zijn bazinnetje was er toen vanaf gevallen. Maar toen hij weer was opgestaan en om zich heen had gekeken had hij niets gezien. Nadia had ongeveer hetzelfde gehad, dat wist Black Beauty gewoon. Hij merkte hoe Nadia al minder gespannen op zijn rug zat, mooi zo.

Nadia keek eens om zich heen, dit was niet het ruiterpad waar ze vandaan waren gekomen, deze buurt kende ze helemaal niet. Er stond geen huis in de buurt, waar ze de weg kon vragen. Waar was ze in hemelsnaam beland? Ze keek nog eens goed om zich heen, kende ze dit pad echt niet? Daar stonden mensen, misschien kenden die de weg wel. “Hallo, mevrouw!” De vrouw keek verstoord op. “Weet u misschien waar ik nu ben, en weet u hoe ik bij het grote dorp hier moet komen?” De vrouw keek haar aan alsof ze gek was. Ze tikte langzaam tegen haar hoofd, en zei: “Een groot dorp, híer in de buurt; jaja, heel grappig.” Nadia keerde Black Beauty woedend om en reed weg. Die vrouw was zelf getikt. Misschien kende ze haar dorp niet, maar dan hoefde ze nog niet zo raar te doen. Of misschien praatte ze wel geen Nederlands, Nadia was erg gewend om Nederlands te praten, want bijna iedereen in haar dorp deed dat. Veel mensen waren vanuit Nederland naar Australië geëmigreerd hiernaartoe, vandaar dat ze vaak gewoon Nederlands praatten onderling. Nadia was het al gewend. Ze keek nog eens om maar zag het oude vrouwtje niet meer. Nu ze erover nadacht; die vrouw was haar wel bekend voorgekomen ergens van. Ze wist niet waarvan, maar ze had het gevoel dat ze de vrouw echt eerder had gezien. Nadia haalde haar schouders op, 'nou ja,' dacht ze, "ik ben kennelijk wel erg ver afgedwaald". Ze gaf Black Beauty de lange teugel en liet hem lopen waar hij heen wou. Paarden hadden een goed richtingsgevoel, wist ze. Maar Black Beauty zag de lange teugel als een uitnodiging om er vandoor te gaan. Hij nam het bit tussen zijn kiezen en stoof er in volle galop vandoor. Nadia viel bijna van zijn rug af. “Zeg, ben je wel helemaal van je lotje getikt!” Schold ze op hem. “Ik viel bijna van je rug af, voor de tweede keer vandaag!” Ondanks alles moest ze toch wel grinniken, Black Beauty keek even achterom toen ze dat had gevraagd en hij had een knikbeweging gemaakt. En eigenlijk had ze ook wel kunnen weten dat hij ervandoor zou gaan, het bleef een doerak. Langzaam viel het haar op dat ze weer geraas hoorde. “Okee, tijd om te stoppen met galopperen.." dacht ze, en ze pakte de teugels weer op maat en hield Black Beauty weer in. Gelukkig stopte hij deze keer meteen. Hij ging rustig weer in stap over. Nadia keek waar het geluid vandaan kwam; als ze wist waar de autoweg was kon ze zich misschien beter oriënteren. Ze luisterde nog eens goed, het geluid kwam van recht voor haar. Ze zette Black Beauty in draf en reed ernaartoe. Ja hoor, daar zag ze al een stukje van de weg, maar het was geen bekende weg.. Ze herkende er niets van, helemaal niet! “O nee hé,” Kreunde Nadia. “Nu zijn we pas echt verdwaald, Black.”

Black Beauty en zijn bazinnetje keken allebei hopeloos naar de weg toe, beide hadden ze geen enkel idee waar ze zich bevonden.
Het enige was ze wel wisten was dat ze hartstikke verdwaald waren, maar daar hadden ze niet zoveel informatie aan….

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:59

Koelijoelie, wat spannend....ik snap het alleen niet helemaal
der is wel een verband tussen hun allemaal maar ik ben der nog niet helemaal uit
meid, je schrijft geweldig...als dit een boek was, zou ik hem zo kopen
is er nog meer Haha! Bloos *ik=heel benieuwd*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:08

Hehe, dank je! Het verband wordt langzamerhand wel duidelijk denk ik, en het wordt wel allemaal mysterieus als ik het zo eens doorlees, ik ga nog wel wat dingen veranderen in wat ik al geschreven had.. er is meer, maar het komt er pas later op te staan, je moet nog even geduld hebben Knipoog

Dank je wel Bloos

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:17

Oeh.. spannend Haha!
Wel verder schrijven hoor Ja!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:36

Oeeeh..
Weet je; het is echt een leuk verhaal Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:28

Hee bedankt Lachen

Morgen komt er meer *spanning stijgt Clown

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:43

Aah.. is het nu morgen =)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:43

Diana & Nadia
Diana; Op zoek
Okee, ze waren niet in de wei, niet in de bak, niet in de stal, niet binnen, waar dan wel? Diana zocht en zocht, maar ze vond geen White Shadow, en eveneens geen veulentje. Het veulentje was samen met haar moeder opzoek geweest naar vrijheid, bedacht Diana zich. Maar waar zouden ze dat zijn gaan zoeken? Ze keek om zich heen. Fokkerij, stallen, stapmolen, buitenbak, Geen White Shadow, geen veulentje. Misschien op de hei, maar nee; zo ver weg zouden ze toch niet zijn gegaan? Diana keek naar de lucht, alsof ze daar waren. Maar ze zag ze niet. Wel zag ze een vliegtuig: Nadia Airways. “Nadia, alweer die naam..” Ze knipperde met haar ogen, en keek nog eens. Adia Airways. "Meid, hou je hoofd nou eens koel, je verbeeld je nogal wat." Het vliegtuig vloog rare figuren, het maakte loopings en kronkels in de lucht. Toen vloog hij weg. Waar het vliegtuig net had gevlogen bleef nog een spoor van wittige rook achter. Het viel Diana op dat het wel letters leken. ‘Bos' Stond er. “Dat is het!” Riep Diana uit. Ze waren natuurlijk het bos ingegaan. Maar direct zonk de moed haar weer in de schoenen. Het bos was groot, heel erg groot: té groot. Maar ze moest White Shadow en het veulen zien te vinden. Ze ging naar de stallen toe om een paard te zadelen, zodat ze sneller was. Wie zou ze nemen? Een snel paard, dat was duidelijk. De snelste paarden van haar fokkerij waren FireBall, Winston en Flame. Fireball was net bekomen van zijn koliek, dus die wou ze niet meteen inspannen. Bovendien was hij nog niet vaak het bos in geweest, net als Winston, dus wist ze niet hoe die zouden reageren. Ze had Flame net al gepoetst dus kon ze die mooi nemen, bedacht ze. Ze pakte het zadel en hoofdstel en binnen mum van tijd had ze de rode hengst opgezadeld. Ze steeg op en zette hem meteen aan in een galop richting het bos: ze had net al een aantal hengsten gelongeerd in de bak, waaronder Flame. Dus instappen of draven was niet meer nodig, en ze had echt haast. Ze voelde hoe de rode hengst harder wou, alsof hij een wedstrijd liep. “Nee, mooie jongen, nog niet. Pas als het echt nodig is laat ik je voluit gaan.” Flame was, als hij eenmaal op zijn hardst ging, niets meer of minder dan een snelle, rode streep voor toeschouwers, wist Diana. En als je er dan op zat, das was gewoon echt geweldig. Ze had het maar één keertje meegemaakt, op een racewedstrijd. Het was een echte wedstrijd met jockeys enzo geweest. Zij had meegedaan en was eerste geworden, op Flame. Ze weet het nog heel goed. Ze hadden nog maal een halve mijl te gaan, en ze lag derde. Ze was aan alle kanten ingesloten door andere paarden. Maar de merrie naast haar was gevallen, en zo had ze erlangs gekund. Bij de laatste kwartmijl had ze Flame de lange teugel gegeven en hem helemaal laten gaan. Hij had meteen de andere paarden voor hem ingehaald. Ze was toen echt één met hem geworden, en ze had het gevoel dat Flames voeten de grond niet raakten. Zo vlogen ze als één over de finishlijn. Ze hadden met meer dan 5 lengtes verschil gewonnen, het was echt geweldig. Dat was de reden dat Flame haar tweede lievelingspaard was. Plots voelde ze Flame versnellen onder zich, en keerde weer terug naar wat er nu gebeurde. Ze keek om zich heen, waar was ze nu weer beland? Dit pad kende ze helemaal niet….

Diana: Gevonden!
Dit was niet het pad waar ze normaal altijd op reed. Ze hield Flame in en keek nog eens rond. Ze werd zenuwachtig toen ze ontdekte dat ze dit pad echt niet kende. Dit was het bos waar ze normaal was helemaal niet, ze waren helemaal afgedwaald! Dat kon haast niet, zo ver had ze toch niet gereden? Ze liet Flame draven en keek eens om zich heen, maar besloot dat ze maar beter gewoon wat op kon schieten; de eerste regendruppels vielen al uit de hemel. Binnen een paar seconde barstte het noodweer los, en daalde de regen met bakken neer op haar en Flame. Ze zette de hengst maar weer aan tot een iets hardere galop, en reed alsmaar rechtdoor. Flame merkte nu ook dat ze fout waren gereden; hij reed twijfelachtiger, alsof hij niet zeker wist of het hier wel helemaal veilig was. Diana merkte het, en dreef hem ietsje aan. Dat scheen de hengst weer wat vertrouwen te geven, want zijn galoppassen werden weer gelijkmatig en namen een snel tempo aan. “Mooizo, prima tempo.” Dacht Diana. Ze reden alsmaar rechtdoor en rechtdoor, totdat er een splitsing kwam. Ze kon kiezen, rechts of links. “Wat denk jij, Flame? Waar zijn White Shadow en het veulen?” Diana vroeg het aan de hengst, die leek haar vaak te begrijpen, op een bepaalde, vreemde manier. Deze keer ook. Hij spitste zijn oren, draaide ze de hele tijd rond. Links, rechts, links, rechts, naar voren, naar achteren. Uiteindelijk maakte hij een klein, schril geluidje wat een beetje op een triomfantelijk, gesmoord hinnikje leek. Diana voelde hoe zijn spieren zich spande, en hoe hij steigerde. Hij liep naar de rechterzijtak toe. “Weet je het zeker?” Vroeg Diana aarzelend aan hem. De hengst maakte een briesend, verontwaardigd geluidje “Okee, oke, sorry dat ik aan je twijfelde..” glimlachte Diana en ze stuurde de hengst naar rechts, en zette hem aan in een snelle galop. Inmiddels was de bui losgebarsten, en Diana wenste dat ze White Shadow en het veulen snel zou vinden, zodat ze dan ook weer snel terug naar de fokkerij konden. Ze moest nu met haar ogen knijpen om te kunnen zien, want het begon steeds harder te regenen. Ze gaf Flame nog iets teugel en dreef hem aan. Direct maakte hij hier gebruik van door nog harder te gaan. Diana klopte hem op zijn hals. “Goed zo jongen, galoppeer maar lekker hard, hoe eerder we ze vinden, hoe eerder we naar huis kunnen.” Het pad ging alsmaar rechtdoor, en in de verte zag ze nog steeds geen White Shadow, of een veulentje. Gelukkig dat het nog niet onweert, dacht ze. Een paar seconden later hoorde ze een flits en de donder tegelijkertijd, en een paar meter voor haar viel een boom om de grond. Flame sprong er dapper overheen. Diana vond het echt niet leuk meer, en werd zelfs een beetje bang. Want zelfs als ze White Shadow en het veulentje vonden, hoe kwamen ze dan naar huis? En het onweer was ook zo dichtbij. Ze dreef Flame aan, en voelde hoe de wind in haar gezicht sneed, zo hard gingen ze. Ze wist dat Flame nog veel harder kon, en gaf hem nog meer teugel. Flame versnelde meteen, hij wou ook graag weg uit deze onweersbui. Ze raceten over het ruiterpad, Diana zat ver voorovergebogen in verlichte zit, om zo weinig mogelijk wind te vangen. Ze wist dat Flame nu bijna op zijn snelst ging. Maar plots stond Flame stil, en Diana vloog hard tegen zijn manenkam aan. “Wat heb je? Waarom sta je plots zo stil?” Vroeg ze aan hem. Flame hinnikte, en spitste zijn oren. “Wat doe je nou toch, denk je nou echt dat er geantwoord….” Diana was stil toen ze hoorde dat er teruggehinnikt werd. Ze dreef Flame aan in de richting van het geluid, en meteen waren ze weg. Wat gaan we snel, dacht Diana. Toen kwamen ze weer bij een splitsing. Deze keer hadden Flame en Diana allebei geen flauw idee waar ze heen moesten. “Waar moeten we heen, Flame, weet jij het?” Flame hinnikte ongerust. Hij wou doorgalopperen, maar hij wist ook niet of ze naar links of naar rechts moesten. Ze stonden daar maar, druipend van de regen. Nadia stuurde Flame uiteindelijk maar naar links, maar net toen ze het pad in wou gaan hoorde ze iemand in haar hoofd zeggen: Nee, niet naar links, NIET NAAR LINKS!” Waar kwam het vandaan? Diana wist niet waarom, maar ze luisterde naar de stem en stuurde Flame de andere kant op, naar rechts. Een paar seconden later hoorde ze een harde knal en zag hoe een boom, geraakt door de bliksem naar beneden viel, op het linkerpad. Die had ze op haar hoofd gekregen als ze naar links was gegaan. Dat was al de tweede keer dat ze was geholpen door iemand, en ze wist zeker dat die iemand Nadia heette. Ineens stond Flame stil en luisterde. In de verte hoorde Diana gehinnik, en ze wist dat Flame het ook hoorde. Ze hoefde Flame nu niet te sturen, want hij ging uit zichzelf al naar het gehinnik toe. Hij rende en rende maar, en af en toe ging hij wat langzamer en hinnikte, dan wachtte hij tot er teruggehinnikt werd en galoppeerde dan meteen weer door. Zo reden ze ongeveer vijf minuten, tot Flame langzamer begon te lopen en uiteindelijk stilstond, vlak voor een struik. En onder de struik, schuilend voor de regen, zat White Shadow, zich ontfermend over het veulen. Gevonden!!

Nadia: Gevonden!
“Goed, Black Beauty, welke kant nemen we?” Vroeg Nadia aan haar paard. Black Beauty keek haar aan alsof hij wou zeggen: ‘Ik dacht dat jij wel wist hoe we moesten rijden.’ Nadia zag het. “Sorry, ik weet ook niet altijd de weg.” Mompelde ze meteen verontschuldigend tegen haar paard. Die keek naar rechts, en maakte een knikbeweging met zijn hoofd in die richting. “Dus jij denkt dat we naar rechts moeten?” Vroeg Nadia aan haar paard. Deze knikte nog een keertje, en liep nu al in de berm van de weg. “Jammer dat er nu geen auto’s aankomen, dan konden we de weg vragen.” Zei Nadia. Ze praatte wel vaker tegen haar paard, het was een soort gewoonte geworden. En daar draafden ze met zijn tweeën, beide hopend de weg te vinden. Na ongeveer een kwartier begon Nadia zich af te vragen of dit echt wel de goede weg was, ze bleven alsmaar rechtdoor rijden en er leek geen einde aan de weg te komen. Maar in de verte zag ze een splitsing, ze zette Black Beauty aan tot een galopje en samen reden ze er naar toe. “Hèhè” Dacht Nadia, “Eindelijk een wegwijzer.” Ze keek erop en zag verbaasd dat ze hier heel dichtbij haar eigen dorp moest zitten, maar 1 kilometer. Wat raar dat die vrouw zei dat er geen grote dorpen in de buurt waren dan.. Ze sloeg de weg in die de wijzer aangaf, en draafde samen met Black Beauty verder. De lucht betrok en de eerste regendruppels vielen op Black Beauty en Nadia. Deze spoorde haar paard dan ook aan tot een galopje. Na twintig minuten waren ze er nog niet, en ze vroeg zich af of de wegwijzer weg goed was. In de verte zag ze ook niets liggen. Ze begon zich nu ongerust te maken, want in de verte was al wat gerommel van het onweer te horen. Ze was inmiddels helemaal doorweekt van de regen, en besloot Black Beauty nog harder te laten gaan. Ze ging in de verlichte zit zitten en dreef hem aan. Maar plotseling stond Black Beauty stil, spitste zijn oren en sloeg rechts een zijpad in. “Wat ga je doen, hè, luister is eventjes naar me” Nadia was te verbaasd om hem tegen te houden. Wat deed dat maffe paard van haar nu weer? Nu stond hij weer stil en ging naar links. Nadia nam maar niet de moeite om hem te stoppen, erger verdwaald konden ze toch niet raken. In de verte hoorde ze een geluid, een geraas. Wat was het ook al weer voor geluid, waar was het toch van. O ja, dat was vast weer een autoweg. Ze beloonde Black Beauty en liet hem in stap overgaan. “Goed zo jochie, je hebt de weg gevonden.” Black Beauty hinnikte trots. Nu was het nog maar een koud kunstje om thuis te komen. Ze stak de drukke autoweg over en zag in de verte al haar huisje liggen. Gevonden!

Nadia: Alleen maar raadsels
In stap naderden ze het huisje. Het weer begon alweer beter te worden. “Gelukkig maar” Dacht Nadia. Toen ze thuis was zadelde ze Black Beauty af en begon zich af te vragen waar naar hij eigenlijk geluisterd had, steeds als hij stil had gestaan. Toen ze het huis instapte werd dat haar al gauw duidelijk; haar hondje Kira stond te blaffen en was hartstikke blij dat haar bazinnetje weer thuis was. Nadia knuffelde de hond en gaf haar eten. Ze ging rustig zitten en zette de tv aan. “Wij schakelen over naar Hilversum, waar Diana Velsen nu staat. Diana, wat is er- ” Nadia zette de tv weer uit. Diana, steeds maar die naam. Zou het iets te betekenen hebben, of zou het toeval zijn? En wie zou het zijn? Ze schudde de gedachte van zich af, het was vast toeval geweest dat ze nou net de naam Diana te horen kreeg op het Journaal. Maar toch…. Kende ze niemand die Diana heette? Nee. Ze wist het echt niet. Ineens kwam die vrouw weer in haar gedachten op, de oude vrouw die ze had gezien in het bos toen ze verdwaald was. Die kwam haar op de één of andere manier ook bekend voor, maar waarvan ook al weer. Ze wist toch zeker dat ze die vrouw eerder had gezien. Ze stond op om wat drinken in te schenken, maar plotseling draaide ze zich om naar het kleine, oude tafeltje in de hoek. Het leek wel of ze erdoor werd aangetrokken. Ze liep naar het tafeltje toe, en bekeek de familiefoto die erop stond. Dit was de enige familiefoto die ze had, en daar stonden alleen zij, haar moeder en haar oma op. Ineens schrok ze, haar oma! Die vrouw in het bos had sprekend op haar oma geleken, maar…. Ze wist niet of haar oma dood was of niet, en als ze nog leefde, waar ze dan was. Dus het kon best. “Er gebeuren rare dingen” Dacht Nadia. “Steeds maar de naam Diana die in mijn hoofd rondspookt, en nu heb ik mijn oma gezien, wat is hier toch aan de hand?” Ze kon het gevoel dat ze nu had niet thuisbrengen. Het was een soort angst voor wat er nog meer zou komen, maar ook een soort nieuwsgierigheid, wat dit alles toch te betekenen had. En ook iets anders…. Ze wist niet wat, het leek op verdriet, verdriet dat heel diep van binnen zat alsof ze iemand miste. “Diana” weer schoot de naam door haar hoofd. Ze schudde haar hoofd eens, ze had duidelijk rust nodig. Ze liep naar boven, verdwaasd en nadenkend over wat er was gebeurd. Toen ze even rustig op haar bed lag probeerde ze de dingen op een rijtje te zetten. Okee, de vrouw in het bos leek sprekend op haar oma, maar was ze het wel? Dat wist ze niet eens zeker. Het meisje, Diana, had al een paar keer haar geholpen en zelfs een keer haar leven gered, maar Nadia wist niet eens wie het was. En dan die wegwijzer, die klopte helemaal niet maar had haar toch de goede kant opgeleid. En eigenlijk had ze die wegwijzer daar nog nooit eerder zien staan, hoewel ze best vaak in die buurt kwam. Er was zoveel gebeurd; maar ze kon niets van dat alles verklaren leek het wel. En met haar hoofd vol met gedachten en raadsels viel Nadia in slaap. ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:49

He bah wat vreselijk irritant dat je je bericht maar 1 keer kan wijzigen, maarja;

Citaat:
Nadia stuurde Flame uiteindelijk maar naar links, maar net toen ze het pad in wou gaan hoorde ze iemand in haar hoofd zeggen

=

Citaat:
Diana stuurde Flame uiteindelijk maar naar links, maar net toen ze het pad in wou gaan hoorde ze iemand in haar hoofd zeggen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:55

Oeeh..
het is echt een leuk verhaal.. haha Lachen