[verhaal] De wurging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boefjeloverr

[verhaal] De wurging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 20:38

De wurging.

Liza Veldman, een rustig meisje van 13 jaar dat overal raad op weet,
maar deze keer wist ze dat niet.

'Liza, Liza, wakker worden!' riep haar oudere broer Tom.
'Vandaag gaan we op buitenrit!' riep hij enthousiast.
'Ja dat is waar ook!' zei Liza en ze sprong meteen uit haar bed.
Ze zouden vandaag een buitenrit gaan maken door een berucht woud in Duitsland. Of het berucht was? Dat kon Liza niets schelen, want ze ging vandaag voor het eerst op pad met haar nieuwe haflingermerrie Amber.
Haar broer Tom ging ook mee met zijn grote vosruin Tornado.
'Is iedereen klaar?' riep Carla, de moeder van Tom en Liza, onderaan de trap. 'Ja!' riepen Tom en Liza in koor toen ze naar beneden stormden.
De reis duurde 2 uur en Liza was er alweer slaperig van geworden, maar toen ze het park inreden was ze weer klaarwakker. Ze stapte uit de auto en ging naar Amber, die trouwens ook half stond te slapen.
'Je vader en ik blijven hier, dus als jullie klaarzijn met rijden kun je hier terugkomen.' zei Carla. 'En als er wat is bel je me' zei ze ongerust.
'Jaja mam, het komt wel goed.' Liza legde het zadel op Amber maakte het vast en stapte op.
'Maar nu gaan we hoor.' zei Tom en samen stapten ze weg. 'En niet te verweg hoor!' riep Carla nog even snel toen ze haar kinderen tussen de bomen zag verdwijnen.

'Amber is braaf voor de eerste keer, vindt je niet?' vroeg Liza aan Tom.
'Ja inderdaad.' zei hij. 'Galopje dan maar?' vroeg Tom.
En daar kon Liza geen nee op zeggen, dus ze spoorde Amber aan.
Ze gallopeerden langs een beboste dijk.
Opeens zag Liza een schim. De schim kwam dichterbij.
Liza schreeuwde naar Tom, maar het was al te laat.

[b]wat vinden jullie.... zal ik doorgaan of niet???

Allejandro

Re: [verhaal] De wurging

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:44

Doorgaan! Ja

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:53

Natuurlijk ga je door Haha!

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 20:59

hier komt nog een stukje

De schim die inmiddels veranderd was in een lange slanke man, was op Tornado gesprongen en had tom te pakken gekregen. De man was Tom aan het wurgen. Liza wist niet wat ze moest doen. Tom snakte naar adem en piepte om hulp. Tom viel van Tornado af en de man bleef hem wurgen. Tom was lijkbleek en viel bijna flauw.
De man haalde een scherp mes tevoorschijn en begon te dreigen. 'Jullie vertellen dit aan niemand! En ook niet aan de politie. Ik weet waar jullie wonen en waar jullie op school zitten. Mocht dit toch uitlekken, dan gat jou lieve broertje Tom eraan!' schreeuwde de man.
De man stond op en liep kalm weg.
Liza die inmiddels bij tom stond barste huilen uit.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:00

Ja, ben wel benieuwd naar het vervolg!
Misschien zou je de gebeurtenissen iets minder snel op elkaar kunnen laten volgen?

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:06

Oeh...
Spannend Cool

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 21:16

hier is weer een stukje.... morgen komt er meer!

'En wat nu?' vroeg Tom toen hij inmiddels weer op adem gekomen was.
'Ik weet het niet.' Snikte Liza. 'We kunnen het beter vergeten en verdergaan met de buitenrit.' Zei Tom. 'Maar..' jammerde Liza. 'Ik weet dat het moeilijk is, maar als onze ouders erachter komen, dan weet je wat er ons te wachten staat.' Onderbrak Tom haar.
Ze stapten weer op hun paarden en deden alsof er niets was gebeurd.
Ze hadden nog een paar kilometer gegallopeerd, gedraafd en gestapt. Maar het was stil en er hing een gespannen sfeer tussen broer en zus.
'Dan zullen we maar uitstappen zeker.' Zei Liza toen de ingang van het park alweer zichtbaar was. Hun moeder kwam op hun afgerend. 'En? Was het leuk?' riep ze enthoustiast.
'Jahoor.' mompelde Liza. 'Is er wat gebeurd onderweg ofzo?' vroeg Carla. O, ja we hadden een meningsverschil daarnet.' Zei Tom 'Verder niets.'

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 11:39

vanavond komt er meer

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:43

Sorry maar ik vind het een beetje onlogisch... Ze rijden 2 uur, gaan ergens buitenrijden en worden dan aangevallen door een man die alles over hen weet? En dan ineens weer verdwenen is? Ik snap er weinig van, misschien kan je de gebeurtenissen ook een beetje uitbouwen zodat het spannender wordt... Succes! Lachen

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:44

*Tamara* schreef:
Sorry maar ik vind het een beetje onlogisch... Ze rijden 2 uur, gaan ergens buitenrijden en worden dan aangevallen door een man die alles over hen weet? En dan ineens weer verdwenen is? Ik snap er weinig van, misschien kan je de gebeurtenissen ook een beetje uitbouwen zodat het spannender wordt... Succes! Lachen

ik ben er nog aan bezig maar dat met die man komt later weer terug en dan wordt het uitgelegd zegmaar

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:27

Ik wil meer Vork