[Tek] Opdracht voor Soraya1998

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Opdracht voor Soraya1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 12:40

Jaja heb alweer een tekening af! Maar ik ben er deze keer niet echt helemaal tevreden over, ondanks dat ik gek ben op Arabiertjes wilde deze niet echt lukken Nagelbijten / Gniffelen Het gaat om Soraya van Soraya1998. Misschien was het ook moeilijker omdat ik dit paardje irl ken dus dat het dan moeilijker is de uitdrukking over te nemen of wat dan ook. En het was een schimmel, dat had ik nog nooit gedaan...

Ik ben niet helemaal tevreden over het oog (iets te groot), de houding van het hoofd (had iets meer gekanteld moeten zijn) en de neus (te smal naar mijn idee). Maar het probleem was vooral dat mijn papier dus niet groter was Nagelbijten / Gniffelen Ik zat met de oren al tegen de bovenkant van het papier en dan paste de neus er niet meer op, maar verkleinde ik de oren dan bleef er helemaal nix meer van over Nagelbijten / Gniffelen En als ik zegmaar overdwars was begonnen, kreeg ie volgens mij helemaal zon in elkaar gedrukt hoofd Nagelbijten / Gniffelen Kortom, ik ben er niet helemaal weg van... Wat vinden jullie ervan? Opbouwende kritiek is welkom!

Afbeelding
De foto

Afbeelding
De tekening (dat zwarte stipje bij de neus zit er irl niet! En de appeltjes op de hals zijn op de echte tekening minder zichtbaar)

marjoke

Re: [Tek] Opdracht voor Soraya1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:47

vind het op zich heel erg mooi. maar idd een paar schoonheidsfoutjes Tong uitsteken
het stoort me erg dat het paard zo ver naar onder op het blad staat. daar kan jij natuurlijk niets aan doen, maar probeer in et vervolg dan ofwel wat kleiner te tekenen ofwel een groter papier te nemen Knipoog
de schaduw bij de kaak vind ik een beetje slordig. ookal staat die er op de foto net hetzelfde, maar zie er iets mis aan en weet niet wat Bloos
verder (maar dat zei je zelf al) vind ik het oog ook wate groot Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 12:56

Dank je wel voor je reactie Marjoke Lachen

Ik ga in het vervolg idd kleiner tekenen want ik stoor me er ook aan dat de neus nou niet goed paste en het hoofd dus niet in de goede houding kon.

Ik heb verder de schaduw bij de kaak iets aangepast, iets vloeiender geprobeert te maken en ik heb de halslijn van de onderkant zegmaar iets verder doorgetrokken, dus dat het iets minder lijkt alsof het hoofd los op de hals staat. Snap je wat ik bedoel?

Gelukkig vind Soraya1998 hem erg mooi, dat was ook de bedoeling Haha!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:14

woow! egt mooi getekend!

als je eens een keertje tijd hebt, wil je dan ook een tekening voor mij maken?

liefs joylover

IndyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:58

Mooi!
De kaak klopt niet helemaal en de rest zeg je zelf eigenlijk al.
Wat je ook kan doen is dat je op je papier een rand van ongeveer 2 cm trekt zodat je daar binnen moet blijven. Want zo aan de rand van het papier is niet zo handig.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 15:00

IndyLover schreef:
Mooi!
De kaak klopt niet helemaal en de rest zeg je zelf eigenlijk al.
Wat je ook kan doen is dat je op je papier een rand van ongeveer 2 cm trekt zodat je daar binnen moet blijven. Want zo aan de rand van het papier is niet zo handig.

Dat is wel een goed idee, dat gebruik ik wel voor mijn volgende tekening! Ja

Wat klopt er dan niet helemaal aan de kaak? Hij is denk ik te groot of niet? Verward

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:51

Ik vind hem eigenlijk hartstikke mooi, op allebei hebben ze dezelfde uitdrukking. zn lieve uitdrukking Lachen. ( btw Als je een keer niks te doen hebt Schijnheilig en iets anders wil tekenen dan een arabiertje Haha! )

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:10

Heel mooi gedaan!!

treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:14

Ik vind hem ook zeer goed gelukt, misschien wat meer overgangen op de schaduw/huidovergang? Nu zie je van die grote, zwarte vlakken (dit kan je goed zien bij de hals) misschien dat je hier wat meer diepte contrast van kan maken. Hierdoor kan je ook weer, wat je zelf ookal op viel, het oog wat beter maken. Dan lijkt het dat het oog wat meer 'in' het hoofd ligt.

Wat er niet goed is met de kaak, is dat hij te ver door naar achteren loopt. Als je de kaaklijn vergelijkt met de stand tot de oren, dan loopt bij jou de kaaklijn tot achter de oren door, en op de foto staat hij onder de oren. (rare uitleg, maar zo kijk ik altijd als ik een foto nateken).

Ik hoop dat je wat aan deze opbouwende kritiek hebt, nogmaals je tekening is erg mooi en ga zo door.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:47

Volgens mij zit 'de fout' hem vooral in het feit dat het deel tussen mond en kaak veel te kort is, dat wil mij ook nog wel eens lukken.

Ik vind de tekening wel erg geslaagd, oog is erg sprekend geworden!

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:52

Super mooi hoor..! *LOL*

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 14:05

Dank jullie wel voor alle leuke reacties Haha! Ik kan helaas niets meer aanpassen aan de tekening, heb hem gister aan Soraya1998 gegeven maar ik ben erg blij met alle kritiek. Hier kan ik zeker wat mee dus daar ga ik zeker mee aan de slag!

Treffer, je hebt helemaal gelijk wat de kaak betreft, nu zie ik het eindelijk ook! En de schaduwen lijken wat ruwer dan op de echte tekening, komt door de scan, hij lijkt ook wat krasseriger dan in het echt Lachen Maar dank je wel voor je opbouwende kritiek!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 14:09

randie schreef:
Ik vind hem eigenlijk hartstikke mooi, op allebei hebben ze dezelfde uitdrukking. zn lieve uitdrukking Lachen. ( btw Als je een keer niks te doen hebt Schijnheilig en iets anders wil tekenen dan een arabiertje Haha! )

Ik heb nooit nix te doen Knipoog Maar ik teken in opdracht dus mocht je interesse hebben, stuur een PBtje! Knipoog

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:29

Leuk nagetekend! Misschien een tip: werk in 1 richting als je een gladde textuur tekent om te voorkomen dat het er ruwer uitziet dan in het echt. Voor de rest is het een erg leuke tekening. Erg leuk gedaan. Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 14:32

JoSav schreef:
Leuk nagetekend! Misschien een tip: werk in 1 richting als je een gladde textuur tekent om te voorkomen dat het er ruwer uitziet dan in het echt. Voor de rest is het een erg leuke tekening. Erg leuk gedaan. Lachen

Dat is wel een goed idee idd! Toen ik nog wat gladder papier had, werkte ik in de haarrichting maar hier ziet het er vrij ruw uit met wat grover papier dus misschien moet ik dit idd maar eens proberen. Dank je wel Lachen

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:12

mooi hoor, je hebt de uitdrukking precies te pakken,
maar zoals men hiervoor al zei, enkele schoonheidsfoutjes.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:15

Wauw, echt heel mooi Ja

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:26

Dank jullie wel voor de leuke reacties! Haha!