Verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 09:23

Ik zat te twijfelen of ik het zou plaatsen, maar heb toch besloten om het maar te doen, omdat ik wel wat reacties wil horen.

Er komt hier onder een verhaal over een meisje, genaamd Sarah. Als het gewaardeerd wordt maak ik er een vervolgverhaal van. Het is gedeeltelijk gebaseerd op de waarheid, maar ook gedeeltelijk verzonnen.

Ik wil gewoon graag eens wat reacties horen. Dit is een hele andere schrijfstijl dan wat ik ooit gedaan heb, maar het past wel bij het verhaal, denk ik.

Ik hoop dat sommigen de tijd voor mij willen nemen om het te lezen en ik hoop wat (kritische) reacties te krijgen. (Ik heb het overigens net (11 uur 's avonds) geschreven, dus er kunnen wel wat spel- en/of grammaticafouten in zitten. Ik had het idee al veel langer, dus dat is niet allemaal net bedacht.

1.

Sarah zat in de kerk, naast Joanna. Haar gedachten dwaalden af. Eigenlijk wilde ze op de dominee letten, maar ze zat vlak achter Chris. Ze wilde naar hem kijken. Al zag ze alleen maar zijn achterkant, het maakte haar toch blij. Maar ze kende hem eigenlijk helemaal niet. En hij was ongeveer vijf jaar ouder. Dat mocht niet eens. ‘Een minderjarige en een meerderjarige met meer dan twee jaar leeftijdsverschil mogen geen relatie hebben’. Laat ze dat lekker zelf uitzoeken. Wat heeft de regering daar mee te maken. Maar ze wilde opletten. Ze moest proberen op de preek te letten. Maar ze dwaalde zo snel af. Dat had ze in Nederland ookal. Hier in Amerika was het wel minder, want de kerk was minder saai. Niet dat de andere kerk nou saai was, maar hij was gewoon... ja.. toch saai. Maar niet echt saai, zoals sommige lessen op school, gewoon zo, zodat je gedachten vaak afdwalen. En omdat Chris nu in de buurt was... Chris had gewoon naast haar kunnen zitten! Waarom zat die stomme mevrouw nu naast haar? Daar had Chris kunnen zitten. Naast haar! Maar waar had ze het over? Ze kende hem helemaal niet. Ze had hem voor het eerst gezien op school. Haar vriendinnen liepen ineens naar het hek toe, want daar stond ene Chris. Wie dat dan mocht zijn, wist ze niet. Ze gingen zitten, met het hek van de school er tussen, want hij mocht niet naar binnen en zij mochten niet naar buiten. Na een poosje herinneringen opgehaald te hebben had Sarah begrepen dat Chris op de universiteit zat en nu thuis was gekomen voor zijn kerstvakantie. Ze vond het gesprek maar een beetje saai, want ze wist niks van de herinneringen die iedereen ophaalde, omdat ze hier pas net verhuisd was. ‘En wie is nou dat Europese meisje?’ had Chris gevraagd. Sarah schrok, hij had het over haar! ‘Dan heb je het over mij’ had ze geantwoord. ‘O.’ was de reactie geweest, en verder niks. “Wil je een pepermuntje” fluisterde Joanna. “He, wat?” zei Sarah, toen ze verschrikt uit haar gedachten wakker werd. “Of je een pepermuntje wilt” herhaalde Joanna. “Eh.. nee.. bedankt” mompelde Sarah, die weer afdwaalde in haar gedachten. Chris. En nu vond ze hem leuk. Dacht ze. Of moest ze toch op de preek letten? Ze wilde wel een goede christen zijn. Maar Chris was wel erg interessant. En hij ging volgende week alweer terug. Dus dan kon ze toch wel een week op hem letten, in plaats van de preek? Of betekende dat dat ze Chris belangrijker vond dan God? Dat wilde ze ook niet, maar dat klonk wel erg drastisch. Ze besloot dat haar gedachten nu ook niet bij de preek waren, en dat ze dus maar gewoon eigenwijs op Chris ging letten. Ze voelde zich wel een beetje schuldig, maar toch dacht ze aan de Kerstviering met de jeugd van de kerk. Er waren een stuk of vijftien mensen. Chris was er ook. Eerst gingen ze naar een bejaardentehuis om te zingen voor de bejaarden. Dat vonden die zowaar nog leuk ook. Daarna gingen ze naar het huis van Natasha, waar ze cadeautjes gingen uitpakken en eten. Chris had gevraagd bij wie Sarah in de auto zat, en Sarah had gezegd dat ze dat nog niet wist. Toen hij vroeg of ze bij hem in de auto wilde had ze ‘ja’ gezegd, toen nog zonder te weten hoe graag ze dat ritje later zou willen herhalen. Toen ze aankwamen bij Natasha’s huis gingen ze eten. Er was niks vegetarisch’ dus Sarah at alleen een koekje. Chris had bezorgd gevraagd of ze altijd zo weinig at, en gezegd dat het niet gezond was. Daarna had Sarah de piano ontdekt. En toen ze een simpel wijsje speelde, vroeg Chris of hij mee mocht doen. Een half uur lang had ze hetzelfde wijsje gespeeld, terwijl hij er improvisaties bij bedacht. Het gaf haar toen al een warm gevoel, dat samen zitten op die pianokruk. Daarna moesten er cadeautjes uitgepakt worden, dus stond Sarah op en ging bij de tafel met cadeautjes zitten. Chris ging naast haar zitten en speelde wat op zijn gitaar. Sarah ontdekte toen dat er kaarsvet op haar broek zat, en merkte dit verdrietig op. Meteen had Chris een liedje bedacht en gezongen over dat hij dat zielig voor haar vond. Ze hadden wat gepraat en cadeautjes uitgepakt en toen was het tijd om naar huis te gaan. Sarah had gevraagd of Randy haar naar huis wilde brengen, maar meteen had Chris aangeboden om het te doen. Nu ze erover nadacht leek het wel een beetje of Chris haar leuk vond. Het bezorgd vragen naar haar eetgewoontes, het samenspelen op de piano, het liedje wat hij over haar gezongen had, en het onmiddelijke aanbieden om haar thuis te brengen. Maar dat kon toch niet? Hij was vijf jaar ouder? Maar ze wilde het wel. Heel graag zelfs. Want op dat moment voelde ze zich heel verliefd. Ze had op die Kerstviering ook om zijn chatnaam gevraagd, maar hij had geantwoord dat hij momenteel geen internet had en dat ze hem wel aan Randy kon vragen. Als ze dat nou toch eens durfde. Maar nee dus. Want ze was bang dat die dan zou denken dat ze Chris leuk zou vinden. En dat was wel zo, maar dat hoefde hij niet te weten. En misschien was het ook wel niet zo. Misschien was het allemaal wel onzin. Ze kende hem niet eens. En hij was vijf jaar ouder. En hij woonde ver weg. Maar z’n achterkant was wel lief.
Toen zei de dominee ‘amen’ en stond Joanna op. ‘Kom je?’ vroeg ze. Sarah stond op en ging mee. Een bakje koffie ging er wel in.

Tamara

Re: Verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:17

Leuk! Vind dat je een leuke schrijfstijl hebt en het klinkt veelbelovend, dus wat mij betreft mag je wel verder schrijven! Ja

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 03:56

Dankjewel voor de reactie!

Nog meer mensen een mening?

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:48

ik vind het een leuk verhaal, en je moet ook zeker doorschrijven, want je kan goed schrijven! Ja
alleen zorgen dat je het niet te langdradig soms maakt.. bijvoorbeeld bij dat stukje over dat het saai was in de kerk, dan lijkt het alsof dat stukje klaar is en dan begin je er weer over, van dat het niet zo was als in de klas enz.. ik denk dat dat er niet bij hoefde, of een beetje korter opgeschreven.. hopelijk vind je dit een positieve reactie want ik zeg het alleen om jou te helpen! Knipoog
maar zeker door schrijven hoor! leuk verhaal! Lachen
=XxX=

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:57

Doorgaan...!

Ik las er meteen in weg en dat heb ik niet zo snel.. dus maak af dat verhaal! Erg prettige schrijfstijl!