[art] "Zoals het dier is, is zijn baas"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

[art] "Zoals het dier is, is zijn baas"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:45

“Zoals het dier is, is zijn baas”
Deze spreuk kwam ik ooit eens ergens tegen, en vond hem uitermate geschikt als werkstuk voor mijn thema. Vaak zien we dat een huisdier sterk op zijn baas lijkt. Vooral bij honden zijn bepaalde karaktertrekken gelijk aan die van zijn/haar baas. Eigenlijk kun je wel zeggen dat wanneer je naar je huisdier kijkt, je jezelf een spiegel voorhoudt. Een uitzondering hierin is de kat. De kat is tot op zekere hoogte een mooie manier om eens naar jezelf te kijken, want ook katten lijken op hun baasjes. Toch blijft een kat altijd een beetje eigenzinnig, en laat zich nooit helemaal vormen naar het karakter van zijn baas. Wanneer je naar je kat kijkt, zie je eigenlijk een licht vertekend beeld van jezelf; je kijkt in de spiegel, maar de spiegel is gebroken…

Op deze manier heb ik mijn eerste opdracht voor mijn jaarwerk van CKV3 (tekenen dus Knipoog ) voorgesteld aan de leraar. Mijn thema is mens&dier, en ik moet in totaal 9 werkstukken inleveren. 3D of 2D, mag ik zelf weten. Dit is het resultaat:

Afbeelding

Ik vindt het zelf best aardig geworden, had het veel mooier in gedachten, ook is de afwerking maar zozo, het hout was erg lelijk, en dit was het beste wat ik ervan kon maken, met veel schuren en donkerder maken met houtwas. De kattenkop vond ik overigens erg goed gefiguurzaagd van mezelf Haha! Bloos

Nu nog 8 opdrachten te gaan!
Laatst bijgewerkt door Eline op 02-02-05 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Denk aan de [tag] in je topictitel!

moowsy

Re: "Zoals het dier is, is zijn baas"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:53

Heel mooi gedaan zeg!!! *LOL*

Een stalgenootje van mij zegt altijd; "Een paard is een spiegel van je ziel."
En ik vind dat dat ook klopt ook, bij de meeste paarden zie je dat ze que karakter veel van hun baasje weg hebben. Lachen

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:06

heel erg mooi Lachen
inderdaad dat denk ik ook moowsy

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:09

Heel mooi gedaan.. Ik zou nooit zo iets verzinnen.. Dat komt gewoon niet in me op :S maar egt super !! Ja

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:04

dankjulliewel allemaal Bloos

@ Ilse: ik kwam er ook niet 1,2,3 op. Eerst wilde ik iets met gewoon mozaïek doen, maar dat werd heel duur met allerlei soorten tegels los kopen enzo. Toen brak heel toevallig op m'n werk (Xenos) een spiegel, en die mocht ik meenemen. 's Avonds lag ik nog wat te brainstormen en ineens dacht ik aan een spiegel van scherven. Maarja, waarom? Die leraar wil altijd een reden hebben, je moet van hem altijd nadenken over je werkstukken etc. Dus na nóg langer brainstormen kwam dit idee. Ik stond eerlijk gezegd ook verbaasd over m'n eigen originaliteit Haha! En de leraar ook volgens mij, hij zegt altijd dat ik te weinig lef heb en niet durf, mezelf niet 'vrij durf te laten' Tong uitsteken

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:48

wow goed zeg!
Ik vind het echt knap dat je zoiets kan bedenken, heb je al ideeen voor je volgende opdrachten?

snoeppapier

Re: [art] "Zoals het dier is, is zijn baas"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 18:06

Vandaag had ik weer tekenen, ik ben begonnen aan een tekening met als onderwerp afscheid. Als inspiratie heb ik het gedicht van de regenboogbrug genomen. Ik heb een nieuw topic geopend, daarin staat hoe ik het aan wil pakken en een schets ervan!

Ik vindt het in ieder geval erg leuk dat ik positieve reacties krijg Bloos Hopen dat mn leraar er ook zo over denkt!

topic heet: Afscheid (regenboogbruggedicht). Iemand tips?

Mireille

Re: [art] "Zoals het dier is, is zijn baas"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:16

Het idee vind ik super! OK dan! Heel erg origineel en zo als je zelf al zegt is de afwerking iets minder.

Het kattenhoofd vind ik erg goed gelukt, maar zelf zou ik iets meer aandacht besteden aan het plankje.
Wat dacht je van bekleden met zwart nep bont? (dat haal je voor een prikkie op de markt)