Scene 1 (Stiefmoeder beveelt de jager Sneeuwwitje te doden)
Verteller: Bij ons op school heb je 3 groepen. De populaire groep, de saaie mensen, en dan nog een groep ertussenin. Charlotte is een populair meisje. Eigenlijk is dat niet echt begrijpelijk, want ze is alles behalve aardig. Ook is ze heel erg ijdel. Ze staat de complete dag voor de spiegel, en haar beste vriendin moet haar elke minuut vertellen hoe knap ze wel niet is. Ook Sneeuwwitje zit bij ons op school. Iedereen vindt dat ze een rare naam heeft, maar daar doen we eigenlijk niet zo moeilijk over. Sneeuwwitje is aardig tegen iedereen, en ze is ook nog eens heel erg mooi, misschien wel mooier dan Charlotte.
Charlotte: Tegen haar vriendin: Karin? Wie was er ook alweer het leukst, het mooist en het meest geweldig van onze school?
Karin: Dat ben jij, dat weet je toch?
Charlotte: Op zelfvoldane toon: Ja, m’n haar zit wel verschrikkelijk goed vandaag vind je niet?
Spiegel: Weifelend: Dat klopt, maar eigenlijk…
Charlotte: Geïrriteerd: Wat eigenlijk?
Spiegel: Iedereen zegt dat die Sneeuwwitje mooier is dan jij…
Charlotte: Schreeuwt het uit. Neeee!! Ik ben 100 keer leuker dan zij! Hoe komen ze erop? Ze gaat eraan!
Verteller: Charlotte was wel erg snel op haar teentjes getrapt. Maar goed, Sneeuwwitje zat dus blijkbaar in de problemen! Charlotte had nogal wat connecties op onze school, en dat waren niet allemaal aardige mensen…
Charlotte: Ik wil haar niet meer op deze school zien. Hóe je het doet, boeit me niet, je zorgt maar dat ze oprot.
Scene 2 (Sneeuwwitje in het bos)
Jager: Haalt een waterpistool tevoorschijn. Ik heb een boodschap voor je, er zijn hier mensen die willen dat je van deze school gaat.
Sneeuwwitje: Wat?! Waarom?
Jager: Weet je dat dan niet?
Sneeuwwitje: Nou… kijkt nadenkend Eigenlijk niet nee!
Jager: Oh… kijkt beduusd Ik eigenlijk ook niet.
Sneeuwwitje: Maar wat nu? Waarom heb je dat waterpistool bij je?
Jager: Nouja, ik heb je gewaarschuwd, ga maar snel naar huis, ik zal je niks doen.
Verteller: Sneeuwwitje rende naar huis. Charlotte kreeg te horen dat ze helemaal nat was gemaakt en huilend naar huis was gerend terwijl ze riep: ‘Ik kom nooit meer terug op deze school!’ De volgende dag ging Sneeuwwitje in haar tussenuur naar de studieruimte, zodat ze Charlotte in ieder geval niet tegen zou komen. Merkwaardig genoeg stond daar in de hoek een tafel met 7 flesjes spa, en bij elk flesje lag wel iets lekkers.
Sneeuwwitje: Praat in zichzelf: Goh wat raar dat al dat eten hier staat… Ik heb best wel honger eigenlijk! Ach, het kan toch geen kwaad als ik overal een klein beetje van eet… Maakt een flesje open en drinkt wat, pakt een koekje en gaat neuriënd in een hoekje aan de andere kant van de studieruimte zitten met mp3speler.
Verteller: Wat Sneeuwwitje niet wist, was dat dit eten en drinken van een paar studiebollen was, die zo ongeveer in de studieruimte wóónden. Ze waren net atlassen lenen bij hun aardrijkskundeleraar, toen zij de studieruimte binnenkwam. Maar ze kwamen terug…
Studiebol 1: Geschrokken: Iemand heeft uit mijn flesje gedronken!
Studiebol 2: Droog: ‘K ben benieuwd of ze de alcohol geproefd heeft
Alle studiebollen grinniken.
Studiebol 3: Ahnee hé! Er is ook van mijn koekjes gegeten, hóe brutaal!
Kijken tegelijkertijd richting Sneeuwwitje die nog steeds neuriënd uit een boek zit te lezen.
Studiebol 4: Zal zij het gedaan hebben?
Studiebol 5: Grappig: Ze zingt wel leuk…
Studiebol 6: Is zij niet dat ene meisje waar iedereen het over heeft?
Studiebol 7: Hee ja! Die ene waar Charlotte zo jaloers op is! Kom we vragen haar wat ze hier doet.
Studiebol 6: Tikt Sneeuwwitje op haar rug. Mag ik je wat vragen?
Sneeuwwitje: Doet mp3speler uit. Ja natuurlijk mag je mij wat vragen!
Studiebol 6: Heb jij aan onze spullen gezeten?
Sneeuwwitje: Oh, was dat júllie eten! Het spijt me, ik had zo’n honger!
Studiebol 7: Ach het is al goed… Waarom zit je hier? We zien je hier nooit!
Sneeuwwitje: Gisteren, na schooltijd kwam er iemand naar me toe. Het schijnt dat ze me weg willen hebben van deze school…
Studiebol 7: Jeetje… Weet je ook wíe?
Sneeuwwitje: Ik heb geen idee, ik dacht dat ik aardig was tegen iedereen… Al hoorde ik gisteren in de gang iemand zeggen dat Charlotte jaloers op me is.
Studiebol 7: Wat een ellende zeg! Maar ik vind je wél aardig hoor! Je mag best elke dag bij ons in de studieruimte komen, vinden wij wel gezellig! Ik denk niet dat ze je hier zal zoeken. De deur kun je op slot doen, dus als wij les hebben en jij niet, moet je gewoon de deur dicht houden.
Sneeuwwitje: Zuchtend: Dat moet lukken ja…
Studiebol 1: Maar wij moeten aan het werk!
Studiebol 2: Ja, we hebben zo een toets voor engels…
Studiebol 3: Kom op jongens, we gaan! Anders kunnen we niet meer achterin de klas zitten…
Liedje – Hé Ho
Scene 3 (Sneeuwwitje eet appel)
Verteller: Ondertussen stond de gemene Charlotte weer voor de spiegel met Karin. Eindelijk dan, was ze de mooiste van de school. Of, dat dácht ze tenminste…
Charlotte: Karin? Wie was er ook alweer het leukst, het mooist en het meest geweldig van onze school?
Karin: Charlotte, jíj bent de mooiste hier. Maar Sneeuwwitje, ik hoorde dat ze in de studieruimte zit, blijft de mooiste van de school.
Charlotte: Die stomme, stomme sukkel! Hij heeft er helemaal niet voor gezorgd dat dat kind naar een andere school is!
Verteller: Charlotte besloot dat ze het deze keer zelf wel op zou gaan knappen. Ze had nog een kapotte pen, die hele inktvlekken veroorzaakte als je ermee ging schrijven. Sneeuwwitje was net even naar de wc, dus Charlotte kon zo de studieruimte binnen. Zachtjes sloop ze naar binnen en legde de pen op tafel.
Charlotte: Legt de pen op tafel en loopt weg.
Sneeuwwitje: Komt terug. In zichzelf: Huh?! Hoe komt die pen daar? Goh, das een mooie pen! Er zit een briefje aan. Pakt pen en leest briefje voor. Lieve Sneeuwwitje, omdat je helemaal alleen zonder ons in de studieruimte moet zitten. Zodra we onze toets afhebben komen we er zo snel mogelijk aan om je gezelschap te houden! Goh, dat is aardig van ze. Ik ga hem meteen uitproberen. Schrijft met pen en maakt vlekken op de tafel en grond. Onee!
Conciërge: Komt binnen. Boos: Wat is hier aan de hand?
Sneeuwwitje: Oh…Ik….Ik….valt flauw
Scene 4 (dwergen komen thuis en vinden Sneeuwwitje)
Studiebol 4: Knielt bij Sneeuwwitje neer en schud haar. O nee! Wat is hier gebeurd?!
Studiebol 5: Komt erbij staan. Sneeuwwitje, ze……ze lijkt wel dood!
Studiebol 6: Gaat er samen met de andere studiebollen omheen staan. Ach joh, die is gewoon flauwgevallen! Wat een zooitje is het hier trouwens…
Conciërge: Komt aanlopen met glas water. Ze viel flauw, ik betrapte haar op rommel maken hier. Ik vraag me af of ik die vlekken ooit nog uit de vloer krijg… Is ze nou nog niet wakker?
Verteller: Het was hopeloos, Sneeuwwitje bleef maar liggen. De conciërge besloot een ambulance te bellen en liet de studiebollen bij haar achter.
Studiebollen zitten huilend rond Sneeuwwitje.
Verteller: De minuten verstreken, en de studiebollen bleven radeloos. Wat moesten ze doen? Op een gegeven moment hoorden ze iemand binnenkomen. Niemand keek op, ze dachten dat het de conciërge was die binnenkwam. Het bleek Thom te zijn, de leukste jongen van de hele school!
Thom: Heeh jongens, wat is hier aan de hand? Waarom ligt dat mooie meisje op de grond?
Studiebol 7: Het is Sneeuwwitje, ze is flauwgevallen en ze wordt maar niet meer wakker. De conciërge is al een ambulance bellen…
Thom: Knielt bij Sneeuwwitje neer. Waarom zal ze flauwgevallen zijn?
Studiebol 4: Ze was een beetje bang, gister is ze bedreigd. Wij denken dat Charlotte erachter zit, die wilde haar van school af hebben.
Thom: Wat is ze mooi… Ik wil dat ze weer wakker wordt! Kust Sneeuwwitje.
Sneeuwwitje: Opent haar ogen. Waar ben ik?
Studiebollen samen: Je bent er weer!
Thom: Drink maar even wat. Je bent flauwgevallen. De conciërge belt een ambulance.
Thom helpt Sneeuwwitje opstaan en de studiebollen dansen om ze heen. Samen verlaten ze het toneel.
Verteller: Met Sneeuwwitje is alles goed gekomen. Ze hoefde zelfs niet mee met de ambulance. Ze bleef nog steeds vrienden met het groepje studiebollen, en zat nog elke week in de studieruimte, gewoon, voor de gezelligheid. Tussen haar en Thom zat het ook wel goed! En Charlotte? Die werd voor een maand geschorst, en moest beloven dat ze nooit meer zoiets zou doen!