[TXT] Druk (Open your eyes)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TXT] Druk (Open your eyes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:02

Dit stukje geldt niet voor iedereen, maar misschien wel iets om over na te denken. Misschien ook niet.
We hebben het allemaal druk, sommigen té druk.. Maar vergeet ajb niet dat er misschien wel mensen zijn die je hard nodig hebben op dit moment. Open je ogen en zie die mensen staan, want ook al heb je het nog zo druk; soms ben je gewoon nodig in het leven van een ander..

Druk
Druk. We hebben het allemaal druk, de laatste tijd. Is het geen school of werk, dan hebben we het wel druk met andere dingen.
En er is weinig tijd meer over, voor de dingen die we vroeger zo belangrijk achtten. Vrienden en vriendinnen. Dieren. Ontspanning, buiten zijn.
Allemaal niet zo belangrijk meer, want andere dingen gaan voor. Tijd voor anderen is er niet; werk gaat voor.
Hallo? Oh, jij bent het, lang niet gesproken. Dat komt omdat ik het een beetje druk had, te druk voor jou. Wat zeg je, heb je een probleem? Nee, sorry, ik heb geen tijd voor je. Ik heb het druk. En bovendien heb ik ook mijn eigen problemen waar ik mee worstel. Doe jij dat ook maar met jouw problemen, dan win je het wel. Ik won ook.

Druk. Hébben we het niet druk, dan stáán we wel onder druk. Psychise druk. Kan ik het nog wel aan, lukt het wel? Krijg ik het wel op tijd af? En wat nou als..
Druk. De wereld moet doordraaien, en daar moeten wij voor zorgen. Wij, wij zijn de toekomst.
Wij moeten zorgen dat de toekomst er mooi uitziet. Zodat anderen er later van kunnen genieten.
Alles voor de toekomst, alles voor later. Tenslotte moet er vooruitgang komen, tenslotte moet men het in de toekomst wel goed hebben.
Alles voor anderen, zolang die 'anderen' maar wel in de toekomst zijn.
Nee, sorry, ik heb écht geen tijd voor jou. Ik sta onder druk, ik stort bijna in. Jij ook? Nou en? Ik los mijn zaakjes op, jij de jouwe. Ik heb geen tijd voor anderen in het heden- ik moet helpen met het bouwen aan de toekomst. Zodat anderen in de toekomst het goed zullen krijgen- heden doet er niet toe. En nu moet ik ophangen, ik moet verder werken. Ik heb het druk.

Druk. Druk met onze eigen leventjes, met onze eigen zorgen.
Wij hebben allemaal onze eigen problemen, en onze eigen barricades. Geen tijd voor die van anderen.
Druk. We moeten werken aan de toekomst. Niet alleen die van anderen, ook die van onszelf.
Want we willen later een goed bestaan krijgen. Een leuk inkomen, misschien wel een leuke partner en leuke kinderen, een leuk leventje.
En daarna willen we rust. Niet meer hoeven te werken, maar alsnog een aardig leuk bedragje per maand.
Want daar werken we naartoe, met z'n allen. En uiteindelijk zullen we het ook wel bereiken.
Nee-hee, bel je nou alweer? Ik zei toch; ik heb geen tijd. Ik heb een druk leven, ik ben bezig. Ik ben bezig voor mijn toekomst, ik ben bezig met het opbouwen van een bestaan. Ik zorg dat ik later geen zorgen meer heb. Ben je dan zo kortzichtig dat je het niet snapt?

Maar vergeten we niet dat we elkaar allemaal nodig hebben? En dat we elkaar allemaal moeten steunen?
Vergeten we niet, dat we leven in het heden? De toekomst, dat is later pas. En natuurlijk moeten we daarvoor werken.
Natuurlijk is het leuk als je later een goed bestaan kan krijgen.
Maar hoe zit het met de mensen, die vroeger onze vrienden waren?
Die ons misschien wel nodig hadden, terwijl wij het zo 'druk' hadden met andere dingen?
We verbreken contacten, vergeten mensen, wissen herinneringen. Want we hebben het druk. En dat allemaal voor de toekomst.
En is het niet voor onze eigen toekomst, dan is het wel voor die van anderen- láááter. Veel later pas.
Maar vergeten we niet, dat er nu ook nog 'anderen' zijn? In het heden?
Anderen, die ons nú misschien wel harder nodig hebben dan ooit? Maar wij zijn te druk, wij zien het niet. We weten het niet.
En trouwens, wij hebben onze eigen problemen. En wij moeten daar toch ook zelf uitkomen, zonder hulp van anderen?
Als wij het kunnen, kunnen anderen het ook. ..Maar vergeten we niet wéér iets? Vergeten we niet dat iedereen anders is?
Dat gedeelde smart halve smart is? Het is altijd goed om te weten dat je niet alleen bent.
En waarneer jij er voor iemand bent, zal diegene er ook altijd voor jou zijn- ook al acht je dat misschien nog niet nodig.
Nóg niet, maar misschien komt dat later nog wel. In de toekomst.

Hee, met mij. Ik bel je nog even, om te zeggen dat het me spijt. Wat? Ja, dat ik geen tijd voor jou had, natuurlijk. Dat ik je kortzichtig noemde. Want nu weet ik, dat jij het beter begreep dan ik. Het spijt me. Maar nu beloof ik dat ik er voor je zal zijn. Hoe druk ik het ook heb, of hoe druk ik het ook nog mag krijgen later. Want jij bent belangrijk voor me. Belangrijker dan deze drukte... Dus vertel, je had een probleem?

Commentaar enzo welkom =)

Eve_lien

Re: [TXT] Druk (Open your eyes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:24

Vaak hè. . zijn mijn problemen, juist de problemen van andere, die in mijn hoofd zitten. .
Dus ik voel me niet erg aangesproken bij je tekst en vind het eerlijk gezegd ietwat overdreven, maarja, snap wel wat je ermee bedoelt hoor. .
Alleen, argh, als ik dit lees word ik zelfs bijna boos. Het klinkt zo verontwaardigd.. nouja, ik weet niet.
Kan me er niet zo goed in vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:39

Eve_lien schreef:
Vaak hè. . zijn mijn problemen, juist de problemen van andere, die in mijn hoofd zitten. .
Dus ik voel me niet erg aangesproken bij je tekst en vind het eerlijk gezegd ietwat overdreven, maarja, snap wel wat je ermee bedoelt hoor. .
Alleen, argh, als ik dit lees word ik zelfs bijna boos. Het klinkt zo verontwaardigd.. nouja, ik weet niet.
Kan me er niet zo goed in vinden!

Zelfde hier hoor, maar de laatste tijd zijn er ook genoeg mensen die het te druk hebben met zichzelf, ook al ontkennen ze het steeds.

*grin* Hij is niet ietwat overdreven maar zwáár overdreven in de meeste gevallen, maar kweenie, er zijn bepaalde mensen en nouja.. die alleen maar lopen 'nou én ik heb ook problemen en ik kwam er ook overheen' of 'ik heb het zo enorm druk en ik heb eventjes geen tijd' waar ik vrij ziek van word. Mensen die zelf denken dat ze niemand nodig hebben, maar er dan ook nooit willen zijn voor anderen. Of mensen die denken dat iedereen hetzelfde is; maar iedereen is anders, dus iedereen gaat anders met bepaalde dingen om. En al heeft iedereen het druk, je werk of je school zijn niet de enige belangrijke dingen in je leven. En dat is het vooral wat ik tegen een aantal mensen wil zeggen/ die mensen hebben dit ook al ontvangen/ maarja. Opheldering Tong uitsteken

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:54

Ik weet wat je bedoelt hoor.. ik snap het Haha!
mensen die het te druk hebben met zichzelf, die val ik meestal niet lastig met mijn problemen Bloos
Daar vertrouw ik ze niet aan toe. .
Maarja Tong uitsteken

IguanaLily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:39

Ja inderdaad!
Ik kan me er ook zo aan irriteren als mensen zeggen dat ze geen tijd hebben, en haastig leven en alleen maar bezig zijn met werk, school, fitness en wat dan ook en dan ook zog zeiken dat ze gestresst zijn... BLEEHH

Haha sorry 'k ben 't effe heel erg met je eens Tong uitsteken