Nieuwe camera bij de Lidl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Nieuwe camera bij de Lidl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 16:50

Vandaag kreeg ik het krantje van de Lidl binnen. Op de voorpagina staat een aanbieding van een digitale camera. Misschien heeft iemand anders hem al gezien?

Ik wilde graag jullie ervaringen/opmerkingen horen over deze camera. Ik ben namelijk wel geinteresseerd (vooral de prijs spreekt me aan Knipoog ) maar ik wil natuurlijk geen flut ding kopen.

Nytech 6 megapixel digitale camera

formaat: 94 X 63 X 35 mm
6.36 megapixel CCD Sensor 1/1.8" (sharp)
max. resolutie: 2.816 X 2.112 pixels
3-voudige optische zoom, 4.4-voudige digitale zoom
macromodus 0,09 m (W), 0,3 m (T)
automatische of handmatige belichting
sluitertijd: 8-1/1500 sec.
flits met rode-ogen reductie
zelfontspanner
resolutie: 320 X 240 pixels
ingebouwde microfoon
werkt op één Li-ion accu (twee meegeleverd)
inclusief opbergtas, draagriem USB-kabel, TV kabel

Afgeprijsd van 299,- euro naar 219,- euro

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:22

ik heb ok een nytech van de lidl, maar dan een 5.0 megapixel. hij is voor mijn gebruik super, er zit zelfs een sportfunctie op!
bijna alle deze foto's(de eerste 2 en die op het strand niet) heb ik met deze camera genomen;
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=GATOKCEZ
(als je ze niet kunt bekijken zeg je het maar..)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:23

overigens werkt mijn macro niet/ben ik er nog steeds niet achter hoe mijn macro werkt..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:26

@ boeflover, ik kan de foto's niet zien..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 18:34

@ Boeflover, bedankt voor je foto's! Het ziet er goed uit, mooie kwaliteit. Zijn die bewegingsfoto's ook met die camera van jouw gemaakt? Dat ziet er namelijk vrij scherp uit.
Ik had nog een vraagje; hoe lang is de sluitingstijd? Die getalletjes zeggen mij allemaal niks. Duurt het lang voordat hij een foto afdrukt?

Die derde foto van je zwarte pony...echt leuk Haha!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:06

sluitingstijd heeft te maken met hoe lang hij "zich opent" zodat er meer licht naar binnen kan (handig bij schemering of zelfs 's nachts). Ik denk wat jij bedoeld (en waar ik nieuwsgierig naar ben) is of hij lang moet nadenken voordat hij een foto kan maken? en of het lang duurt voor hij die foto heeft opgeslagen (zodat je weer snel een nieuwe foto kan maken)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:24

VValar schreef:
@ Boeflover, bedankt voor je foto's! Het ziet er goed uit, mooie kwaliteit. Zijn die bewegingsfoto's ook met die camera van jouw gemaakt? Dat ziet er namelijk vrij scherp uit.
Ik had nog een vraagje; hoe lang is de sluitingstijd? Die getalletjes zeggen mij allemaal niks. Duurt het lang voordat hij een foto afdrukt?

Die derde foto van je zwarte pony...echt leuk Haha!

ja die zijn er ook mee gemaakt, zoals ik al zei zit er een sportfunctie op Lachen
de tijd van afdrukken is wel langzaam, dat vind ik echt het grootste minpunt...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:26

overigens is bij mij de zoom niet echt best, als je verder gaat dan de normale zoom(dan krijg je toch de digitale zoom?) word hij snel blokkerig..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:55

Ja precies Rhiannon, dat was de vraag die ik wilde stellen. Ik heb gehoord van een vriend dat het menu niet zo snel laadt. Dit is niet zo'n heel groot probleem maar ik ben inderdaad benieuwd hoe snel het duurt voordat de camera daadwerkelijk de foto afneemt.

En boeflover, wat bedoel je met die lensen?

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:17

klinkt als een leuke camera, maar verkijk je niet op mega-pixels en de digitale zoom!

Om een mooie foto te maken heb je een resolutie van 300 pixels per inch nodig, als je de foto dus scherp wilt afdrukken op 4x6 inch (10x15cm) heb je maar 2,2 megapixel nodig (4x300 plus 6x300 pixels)

Ze zijn in ieder geval eerlijk genoeg om het formaat van de CCD erbij te zetten. De CCD is het 'filmpje' in de camera, het is een lichtgevoelige half-geleider die bestaat uit miljoenen kleine puntjes, dat zijn dus de pixels. Een 3.0-megapixel digi heeft dus 3 miljoen pixels op de CCD.

Veel mensen denken dat het aantal pixels op de ccd het belangrijkste is, maar de grootte van de CCD is even belangrijk. Je camera heeft heel veel pixels, maar de CCD heeft een standaard maat, 1x1.8". Dat resulteerd bij foto's die je met een hoge resolutie neemt in overlapping van de pixels, dus foto's waarop details waziger worden. Een camera met een grotere CCD is helaas erg veel duurder.

Verkijk je ook niet op de digitale zoom, als je de digi-zoom gebruikt wordt de resolutie lager. Eigenlijk is het geen echte zoom, want je krijgt hetzelfde effect als je een stuk uit een foto knipt in photoshop ofzo.

Zoals je ziet heb ik me erg in al die pixel/CCD/zoom/digi-zooi verdiept voor ik mijn nieuwe digi kocht. Ik zeg absoluut niet dat je deze camera niet moet kopen, het klinkt als een hele goede aanbieding. Wat ik het belangrijkste vond aan mijn nieuwe camera was dat er gewone batterijen in konden, accu's gaan meestal na een jaar (of twee) kapot, en die kunnen erg duur of zelfs niet meer te krijgen zijn dan.

Als ik jou was (en dat ben ik niet) zou ik even kijken bij http://www.fotohuset.nl, die zijn een stuk goedkoper met camera's dan andere foto-zaken. Heb je wat om te vergelijken Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 00:32

Zo NotNice, je gooit met allerlei termen die mij niet zo veel zeggen Haha! Maar ik heb er wel het een en ander uitgehaald. Ik ga zeker even een kijkje nemen op de link die je hebt gegeven. Heel erg bedankt voor je advies, ik heb er zeker wat aan OK dan!