[TEK] Wat doe je als je ziek thuis zit...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

[TEK] Wat doe je als je ziek thuis zit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:16

Tekenen Haha! , ik was me nogal duidelijk aan het vervelen. Dus ik heb m'n potloodjes maar weer gepakt. Commentaar mag, mits opbouwend, niet al 3x gezegd en graag ook erbij hoe ik het zou kunnen verbeteren. En ja ik weet dat ik een aparte schaduwloze stijl heb, en ja ik heb al eens schaduwen geprobeerd, en nee dat zag er echt niet uit Haha! .

Afke, ook in mijn avatartje. Ik vind de tekening goed gelukt, het straalt echt... Erm... Afke uit Lachen .
Afbeelding

Zomaar een beessie, en wat ze om d'r nek heeft weet ik eigenlijk niet, ik dacht laat ik wat om d'r nek gooien Tong uitsteken, maar wat het moet voorstellen? Joost mag het zeggen Haha! . Ik vind deze wel grappig, en het paardje kijkt ook heel lievvvv Haha! .
Afbeelding

-xxx- Zieke Suus Verdrietig

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:32

beterschap nog he Ach gut
op die eerste tekening lijkt het hoofd op het eerste gezicht wat breed, maar ik vind hem verder wel leuk hoor
en miss zou je idd wat meer schaduw en details kunnen gebruiken, maar bij die tweede vind ik dat niet per se nodig, die vind ik zo al mooi Haha!
hij is niet echt superrealistisch of zo, maar hij is wel heel mooi getekend Lachen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:46

mickey1989"]
beterschap nog he Ach gut
[/quote]

Dankje Lachen

[quote="mickey1989"]
op die eerste tekening lijkt het hoofd op het eerste gezicht wat breed, maar ik vind hem verder wel leuk hoor
[/quote]

Dit is de foto die ik voor de tekening heb gebruikt, ze had ook een redelijk breed hoofd Haha!
Afbeelding

[quote="mickey1989 schreef:
en miss zou je idd wat meer schaduw en details kunnen gebruiken, maar bij die tweede vind ik dat niet per se nodig, die vind ik zo al mooi Haha!
hij is niet echt superrealistisch of zo, maar hij is wel heel mooi getekend Lachen

Mjah, schaduw en details heb ik wel geprobeerd bij de eerste tekening, maar dat vind ik niet echt in m'n tekenstijl passen. Het zag er heel vreemd uit Haha! .

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:25

bij de tweede tekening mist nog een lijntje... het linkerachterbeen loopt verder door naar boven, omdat het rechterachterbeen zo hoog opgetild is..beetje onduidelijk geloof ik Schijnheilig maar missch snap je het wel..vanaf de hak nog een lijnte omhoog zeg maar, bij zn billen

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:29

Die tweede vind ik wel leuk getekend Haha!

Die eerste is ook wel mooi

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:53

goed hoor doe het je niet na

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:22

Ik vind de tweede tekening niet zo mooi, omdat de verhoudingen naar mijn idee niet echt kloppen. Vooral bij de achterbenen, dat ziet er raar uit. Zoals je zelf ook al zei, je tekent zonder schaduwen, en dat is wel jammer, want dat zou dan net wat meer dat platte uit de tekeningen halen.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:06

mooi gedaan hoor Lachen
maar volgens mij kan je beter Knipoog bij de eerste zijn de zwarte vlekken op ze benen ook geschaduwd, als je dat zo bij heel het lichaam doet moet het ook lukken. ik vind het hooft op de eerste ook een beetje te breed, maar de kaak is ook te groot. als je de kaak al eens wat kleiner maakt zal het er al heel wat beter uitzien Lachen .
de tweede vind ik ook best grappig Lachen maar daar zijn de beentjes wel erg dun! Tong uitsteken ook vind ik de manen op deze tekening een beetje vreemd Vork ook het ding rond zijn nek is erg vreemd (maar dat zei je zelf al Knipoog als je zelf niet weet wat het is, waarom laat je het dan staan? Tong uitsteken )
als tip : je kan mss voor de schaduwen te oefenen wat apparte lichaamsdelen tekenen (of dat nu van een paard is of van iets anders maakt niet uit. het is wel makkelijker om te beginnen met figuren(driehoek, kubus, vierkant...) ) verder weet ik het ook niet hoor, hoop dat je er wat aan hebt Lachen

overdosis emoticons Vork

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 19:27

marjoke"]
mooi gedaan hoor Lachen
maar volgens mij kan je beter Knipoog bij de eerste zijn de zwarte vlekken op ze benen ook geschaduwd, als je dat zo bij heel het lichaam doet moet het ook lukken.
[/quote]

Erm, dat komt omdat ze bruin is, dan zijn de benen zwart Haha! Clown . En ik heb schaduwen gemaakt bij die tekening, vooral het hoofd had ik heel gedetailleerd gemaakt, maar dat vond ik gewoon echt niet mooi bij mijn stijl . Ik wil niet dat het te realistisch wordt, maar het moet duidelijk een paard zijn, net als een tekenfilm ofzo Tong uitsteken.

[quote="marjoke"]
ik vind het hooft op de eerste ook een beetje te breed, maar de kaak is ook te groot. als je de kaak al eens wat kleiner maakt zal het er al heel wat beter uitzien Lachen .
[/quote]

Ik zal het proberen, maar ik blijf erbij dat ze een heel groot hoofd had Haha! .

[quote="marjoke"]
de tweede vind ik ook best grappig Lachen maar daar zijn de beentjes wel erg dun! Tong uitsteken ook vind ik de manen op deze tekening een beetje vreemd Vork ook het ding rond zijn nek is erg vreemd (maar dat zei je zelf al Knipoog als je zelf niet weet wat het is, waarom laat je het dan staan? Tong uitsteken )
[/quote]

Mjah, ik was dus vergeten te vertellen dat dit een echt te sierlijk fantasie paardje moest worden Haha! . En dat vage ding vond ik wel grappig staan Tong uitsteken .

[quote="marjoke schreef:
als tip : je kan mss voor de schaduwen te oefenen wat apparte lichaamsdelen tekenen (of dat nu van een paard is of van iets anders maakt niet uit. het is wel makkelijker om te beginnen met figuren(driehoek, kubus, vierkant...) ) verder weet ik het ook niet hoor, hoop dat je er wat aan hebt Lachen

Bedankt Tong uitsteken , schaduwen kan ik echt wel tekenen hoor Haha! , maar dan moet dat wel bij het plaatje passen. Ik teken paardjes met dikke lijnen, en dan ziet het er gewoon niet uit als er heel veel details in staan, en dat is ook niet echt m'n bedoeling Tong uitsteken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:04

ooohhh...echt heel erg mooi
ik vind die schaduwen hierzo eigenlijk niet echt nodig Haha!
enne,beterschap Ach gut

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:26

Dat vage ding, is een lint, dat hebben ze in Amerika vaak.. Dat is niet zomaar een vaag iets? [tenzij je het als vaag iets getekend hebt Tong uitsteken] Maar verder vind ik je stijl wel leuk, en tóch zou ik graag eens wat willen zien mét schaduw Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 22:30

Smeejj schreef:
[tenzij je het als vaag iets getekend hebt Tong uitsteken]

Dat heb ik dus, ik vind het een vaag ding en geen lint Haha! .

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:33

Afbeelding, kijk, je hebt ze in allerlei soorten.. Tong uitsteken Dus het is géén vaag iets Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 23:26

Mijn vage ding is veel mooier en vager Haha! .