Verhaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 14:03

Het is een gure avond, het motregent en de wind giert door de straten. Op de dijk ploetert een fietser tegen de wind in en moppert in zichzelf. Het is Ruben de Groot, hij komt zojuist, na een knetterende ruzie, bij zn vriendin vandaan. Hij zou er blijven slapen en is niet gekleed op dit weer. Dat het om zo'n klein dingetje zo uit de hand kan lopen!! Hij snapt er niets van.

Twee uur eerder zat hij nog lekker op de bank en was er geen vuiltje aan de lucht, Margreet zette een Senseootje en hij programeerde de DVD voor de film die ze hadden gehuurd. Toen hoorde hij het melodietje van zijn telefoon ten teken dat hij een SMS had ontvangen. Hij had tegen al zn vrienden gezegd niet gestoord te willen worden en was dus ook benieuwd wat er aan de hand was. Hij opende het SMS-je en kreeg een vreemd gevoel:"Ik weet waar je bent. Ik hou je in de gaten, wees op je hoede want ik ben altijd in de buurt". Wat een flauwe grap, hij besloot Margreet niet bang te maken en wiste het berichtje. Margreet kwam de kamer in en vroeg direct waar hij een berichtje van had ontvangen. Hij hakkelde dat Erik (zijn beste vriend) hem veel plezier wenste en hoopte dat hij zeker overkwam. Mits ging de telefoon", hij hoorde Margreet nog net zeggen: "Net stuur je nog een SMS en nu moet je alweer bellen" hij wist dat ze een geintje maakte, maar ook dat er nu iets helemaal mis ging. "Hij belt je zo wel terug" boos draaide Margreet zich om :" Wat is dit nu voor onzin, waarom lieg je tegen mij?". Ruben wist nu al dat dit verkeerd af ging lopen en besloot nu dan maar de waarheid te vertellen, "Laat zien dan dat berichtje!" krijste Margreet maar hij moest meteen bekennen dat hij hem al had gewist. Margreet ging over de rooie en gooide hem meteen weer voor de voeten dat hij haar vorig jaar om deze tijd bedrogen had. Eén misstap en nog steeds de gevolgen. Hij moest maar opzouten en voorlopig even niet terugkomen riep Margreet, en hij wist dat hij nu maar beter kon gaan.

En nu fietst hij hier op de dijk in de, inmiddels, stromende regen. Het begint ook steeds harder te waaien en ook zijn humeur zit op het nulpunt, net als de temperatuur. In de verte hoort hij iets loeien en het geluid komtr dichterbij, als hij ook nog blauw licht ziet flitsen beseft hij dat er een ambulance zijn kant op komt. Hij gaat in de berm staan en wacht tot de ambulance voorbij is, de auto rijdt zeker 140 km per uur en hij staat natúúrlijk net bij een plas, een enorme golf plenst tegen zijn benen: gewéldig, dit kan er nog net bij!! Ook nog zeiknatte voeten.

De ambulance rijdt richting Oud Zanen, en slaat af bij de Veendijk, daar staat één huis: die van Margreet. En het is afgesloten voor autos, dat kan maar één ding betekenen, er is iets met Margreet! Hij draait zn fiets en trapt zo hard hij kan richting de Veendijk. Hij heeft het nu voor de wind en als hij de straat wil indraaien komt hij erachter véél te hard te gaan en vliegt uit de bocht. Hij krabbelt uit de greppel en grijpt zn fiets. Doordat hij inmiddels zo nat is, en behoorlijk in paniek, heeft hij niet door dat hij een gapende wond op zn hoofd heeft die hevig bloed. De ambulance staat inderdaad bij het huis van Margreet en inmiddels wordt Ruben ingehaald door een politieauto. Wat is er toch aan de hand???

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:14

Ga verder Vork

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 18:45

Vanavond schrijf ik een stukje verder denk ik.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 21:37

Deel twee!!

Fietsen kan hij verder wel vergeten, een flinke bochel in zn voorwiel maakt dat onmogelijk. Hij probeert te rennen maar ook dat lukt niet, hij heeft een stekende pijn in zn knie. Voordat hij doorheeft wat er gebeurt staan er vier politiemannen op ongeveer 10 meter afstand naar hem te schreeuwen: "HANDEN OP JE HOOFD, GEEN SNELLE BEWEGINGEN!!" Hij wankelt en probeert met zn handen houvast te zoeken "HANDEN OP JE HOOFD ZEG U WORDT ONDER SCHOT GEHOUDEN!!!!" Verdwaasd doet Ruben wat er van hem wordt gevraagd, hij begrijpt er niets van.... De agenten springen naar voren en dwingen hem op de grond, een van hem ramt hardhandig zn knie in Rubens zij. Een ander rukt zn armen naar beneden en achter zn rug. Ruben voelt hoe er een plastic binddraad net iets te strak om zijn beide polsen word getrokken en in de verte hoort hij een agent nog net de woorden ".........en alles wat u zegt kan en zal tegen u gebruikt worden" zeggen.

Hij wordt weer op zn voeten gezet en in een gepantserde politieauto geduwd. "We hebben hem eindelijk, maanden heeft het geduurt!! Deze vrouw heeft het gelukkig overleefd" Gaat dit nu over Margreet? En bedoelen ze hem? Denken ze dat hij één of andere crimineel is?? Ruben raakt totaal in shock, hij voelt plotseling een stekende pijn in zn hoofd en kan niet meer helder denken. De wereld begint te draaien en het laatste wat hij hoort voor hij flauw valt is "Een hufter is het!! Hij krijgt zeker levenslang!!!"

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:30

Ik vind het idee op zich wel leuk.. Maar je typt alles heel slordig, het leest niet erg fijn zeg maar..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 22:47

Verklaar je nader??!!

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:42

Spannend,
Komt er nog vervolg? Lachen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 01:10

Ja morgen!!!! Sommige mensen vinden het dus wel boeiend;-)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 01:11

Ja morgen!!!! Sommige mensen vinden het dus wel boeiend;-)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 18:25

Deel drie.

Margreet doet haar ogen open en kijkt verdwaasd in het rond. Ze ziet het gezicht van haar moeder met ogen die rood zijn van het huilen, "Kindje toch", snikt ze, en pakt haar hand. Margreet wil vragen waar ze is, wat er is gebeurt en waarom haar moeder huilt maar haar keel voelt ruw en het is net of ze har mond niet kan bewegen. Langzaam dringt het tot Margreet door dat ze een slang in haar mond heeft en dat ze in een ziekenhuis bed ligt, ze wil recht op gaan zitten maar wat ze ook probeert ze krijgt geen beweging in haar benen, ze voelt ze niet eens!!!

Ze raakt in paniek en beweegt ruw haar hoofd "Auw!" dat doet zeer!! Haar moeder gaat staan: "Rustig maar meisje, als je nu rustig blijft liggen komt alles weer goed". Weer goed?? Waar heeft ze het over? Plotseling herrinnert Margreet zich de avond in haar kleine huisje: Ruben ging weg en even later kreeg ze een berichtje: "Ik hou je in de gaten, pas maar op ik weet precies waar je bent". Ze was woedend geworden, wat een lef eerst tegen haar liegen en nu ook nog een rotbericht sturen!! Dacht hij nou werkelijk dat ze hier intrapte? En ook nog zonder nummer verstuurd, de held! Toen ging de deurbel en Margreet vloog overeind, ze zou hem meteen even vertellen dat ze dit niet pikte, hoe durfde hij nu meteen terug te komen.

Ze had de deur opengetrokken en meteen had ze een stomp in haar buik gekregen, ze had gegild, waarom deed hij dit nu? Ze viel achterover met haar hoofd tegen de sidetable in het halletje en alles was zwart geworden. Later, ze weet niet hoeveel later, misschien een minuut misschien een uur, was ze wakker geworden en naar de telefoon gekrabbeld in haar paniek had ze het nummer van haar vriendin getoetst en alleen gemompeld; "Help me....Karin, help me." Karin, die ze al kent vanaf de lagere school, moet haar moeder, of de dokter of misschein zelfs 112 gebeld hebben. Anders kon ze nooit hier liggen. Maar.... Wat was er nu precies gebeurt?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:28

Best goed geschreven hoor
Vind alleen wel dat je wat onduidelijk somige dingen uitlegt in je verhaal je vliegt van de ene zin naar de andere

Hoop dat je me begrijpt Lachen

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:30

aah spannend
We want more..!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:21

Goed geschreven zeg, spannend Haha!
Hopelijk komt er snel meer Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:11

Meer meer meeeer Haha! Nou ben ik benieuwd..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 01:39

Morgen!! Ga nu slapen, de tips in me opnemen en inspiratie opdoen!!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:46

ben beniewd hoe het verder gaat!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:28

deel vier!

Ruben komt bij als hij uit de politieauto wordt getrokken, hij krimt in elkaar van de pijn. Mocht hij eerst niets gevoeld hebben, nu doet hem werkelijk alles zeer, z'n knieën voelen stram, als hij ze probeert te strekken valt hij bijna weer om, zn elleboog voelt warm en steekt, zn polsen zijn beurs van het binddraad en doordat het zo strak zit heeft hij koude vingers en z'n hoofd voelt loodzwaar en bonst alsof hij een slag met een moker heeft gehad. "Tja mannetje, misschien doet ome dokter het voor mij wel zonder verdoving" de twee agenten grinnikken om hun eigen grapje. "Dit was een pittige tante hé, ze heeft je flink toegetakelt".
Ruben probeert te begrijpen wat ze allemaal bedoelen maar het is net alsof ook denken teveel pijn en moeite kost. Plotseling denkt hij aan Margreet...Margreet er is iets met haar gebeurt zij is die pittige dame waar ze over spreken, en zij moet degene zijn die "het heeft overleeft".
Hij stamelt haar naam en de agenten kijken verwondert zijn kant op. "Oh je weet dus ook haar naam?. Nou die kun je altijd onthouden jochie want dankzij haar zijn al die maanden werk niet voor niets geweest en kunnen wij einelijk weer eens een beetje rustig aandoen, jij trouwens ook voor een lange lange tijd hahahhahaha."

"Hoe ist het met haar?..." vraagt Ruben zacht. De agenten beginnen te lachen "Hij begint zich echt zorgen te maken hoor je dat? Hahahahaa" Ze staan nog steeds bij de auto, uit het huis waar ze voor staan, Ruben merkt dit nu pas op, komt een man in een witte jas "Ik heb de papieren jongens, jullie chef heeft hem net gefaxt. Kom binnen dan zullen we dit varkentje even wassen". Weer grinnikken de agenten ze vinden het blijkbaar een mooie woordspeling, eenmaal binnen begrijpt Ruben waar hij is, de agenten blijven bij de deur staan en de man in de witte jas gaat met Ruben een kamer binnen en stelt zich voor als dokter van Doefhouten. "Ik zal uw hoofd eerst moeten onderzoeken, het is een lelijke wond." "Wat is er gebeurd?" Ruben heeft het gevraagd voor hij er zelf erg in heeft. "Het is inderdaad een lelijke wond, maar niet zo erg dat uw geheugen is aangetast" zegt de arts verwonderden draait zich naar een tafeltje waar hechtmateriaal opligt. Ruben weet dat hij is gevallen en weer is opgekrabbeld, en dat de agenten er plotseling stonden, dat leek eeuwig te duren, dat hij in de auto is geduwd weet hij ook nog maar er móet meer zijn gebeurd, dat kan niet anders, maar wat???

Flabbergast

Re: Verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:04

Oeehh spannend.. alleen af en toe wat slordig getypt..