Wat is nu een goede betaalbare digitale camera??? Waar moet je naar kijken bij aanschaf??? Voor gebruik bij het maken van paardenfoto's, dus ook bewegingsfoto's. Weet niet goed waar deze forum te plaatsen,dus maar even hier. Heb je een tip, laat mij er maar eens wat van weten. Misschien zijn er meer mensen die dit fijn vinden om te weten, wat ervaringen met de camera's zijn.
Mickey
Geplaatst: 08-01-05 23:33
PP -> CB
Eline
Geplaatst: 08-01-05 23:35
Belangrijkste vraag: Wat is je budget?
Udo2001
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-05 23:44
Ik wil rond 250 euro uitgeven, maar wil geen prulspul kopen. Heb je een tip voor mij???
Roosch
Geplaatst: 09-01-05 00:01
De Kodak easyshare!
Er is een zeer goede site op de Duitser!
ElanII
Geplaatst: 09-01-05 00:43
Als je Engels een beetje goed is, moet je hier eens kijken: http://www.dpreview.com/ Dit is de allerbeste site die er bestaat over digitale camera's. In het menu gewoon bij "Cameras" kijken, dan zie je alle uitgebracht camera's en kan je vergelijken zoveel als je wilt. Waar ik op zou letten: het aantal megapixels, minimaal 4 MP. Optische zoom, zoveel mogelijk (digitale zoom niet op letten, verslechtert de kwaliteit van de foto alleen maar). Ook belangrijk vind ik dat je de camera ook helemaal handmatig kunt instellen. Dan kan je ook qua vaardigheden meegroeien met de camera. Automatisch zit er altijd wel op, daar begin je dan gewoon mee. Overigens vind ik € 250,00 niet een erg ruim budget (zonder je aan te vallen he). Tip: zoek op je gemak een paar camera's uit die je wat lijken. Kijk daarna op www.marktplaats.nl en probeer er een tweedehands te kopen. Digi's dalen namelijk enorm in waarde. De aangeboden camera's zijn eigenlijk altijd goed en worden te koop aangeboden, omdat de verkoper een meer geavanceerde wil... Veel succes met je zoektocht.
Eline
Geplaatst: 09-01-05 01:02
Voor 250 kan je best een leuke camera kopen, hou alleen rekening met het feit dat je er een
3 MP is voor huis tuin en keuken gebruik echt wel genoeg, het enige nadeel wat je dan hebt is dat je geen grote vergrotingen kan maken.
Ik heb een camera die in alles lijkt op deze (maar dan één versie ouder) http://webshop.fotobooms.nl/extra_info. ... c-725.html voor 189, kan je er nog geheugen en oplaadbare batterijen bijkopen. Vooral de 8x zoom is erg leuk.
Zijn alle vier camera's wat geen 'prutspul' is, en waarmee je inclusief wat extra's voor rond de 250 uitkomt. Zijn ook alle vier behoorlijk gangbare camera's die veel mensen gebruiken waar je heel behoorlijke foto's uitkrijgt. Als je meer uit kan geven, doen Maar dan kom je in een prijsklasse terecht waar ik geen info meer over heb.
Eleionomae
Geplaatst: 09-01-05 14:55
waarom ga je niet gewoon naar n fotografie winkele (waarze ook foto's ontwikkelen) of naar de Media Markt en laat je je persoonlijk inlichten? Neem eventueel je vader mee als die er verstand van heeft. heb ik ook gedaan heb nu n Sony Cybershot is n mooi toestelletje en niet al te duur:)
Udo2001
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-05 12:03
Ik kan wel gewoon naar de winkel gaan, maar wil gewoon eerst weten wat de ervaringen zijn. En dat kunnen de gebruikers ook even vertelen
Joets
Geplaatst: 10-01-05 12:17
ik zou iig geen kodak EasyShare nemen wat MissHaffie zij. Heb er zelf een en heb echt gigantische spijt dat ik em gekocht heb.. Nu heb ik misschien een hele simpele *alleen digitale zoom, geen scherpstelfunctie helemaal niets!* Maar laatst zag ik bij kruidvat een ander model easyshare en deze had wel veel meer functies.
Maar waar ik op zou letten: Zeker optische zoom, digitaal heb je eigenlijk niets aan scherpstel functie (dat je eerst de knop half in drukt voordat je een foto maakt, of een macro functie) Vanaf 3 megapixels Als je filmpjes wilt kunnen maken, check dan eerst even of er geluid op genomen kan worden!
Verder weet ik even niets meer
Succes nog met zoeken!!
Udo2001
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-05 12:58
Ga van de week eens rond kijken op internet, weet iemand nog site's waar ik het beste en het goedkoopste uitben???
Eline
Geplaatst: 13-01-05 13:35
op www.vergelijk.nl kan je checken waar je het goedkoopst uitben. Zelf heb ik m'n camera gekocht bij www.fotobooms.nl Aanrader, ook qua service.
Udo2001
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-05 22:54
Thanx hier heb ik wat aan, nu nog kijken wat het wordt, want als ik al die camera's kan ik straks niet meer kiezen.
Nikkitje
Geplaatst: 15-01-05 22:56
Ik vind de Sony Cybershot een hele goed, praktische camera. Kun je ook verschillende types kopen, in allemaal verschillende prijsklassen, best makkelijk.
Alleen dan met 3.2 Megapixels, en 2 x Optische zoom. Hij maakt echt hele goed foto's, zie me profiel maar.
Hier de specificaties:
Nederlands model, inclusief Nederlandse handleiding! Resolutie: max. 2592 x 1944 Beeldpunten: 5,1 megapixel Lens: 38 - 114 mm Optische zoom: 3 x Digitale zoom: 6 x Gevoeligheid: 100, 200, 400 Scherpstelling: automatisch, handmatig Zoeker: LCD, optisch LCD-scherm: 1,5 inch Geluid opnemen Video opnemen Beelden per seconde (FPS): 30 Geheugen (standaard): 32 MB Opslagmedium: MemoryStick, MemoryStick PRO Interface: USB, video-out Gewicht: 175 gram Afmetingen (H x B x D): 53 x 117 x 35 mm Introductie model: 2004
Mijne wijkt dan af hiervan, de mijne is wat ouder. Prijs ligt rond de 240 euro van deze.