Fanfiction over een paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocola

Fanfiction over een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:43

Walla galoppeerde door de wei, ze riep de naam van haar vriendin Tilska. ‘Tilska waar zit je!’ ‘TILSKA!.’ Ze draaide zich om, en stond oog in oog met een vrij jonge ruin/hengst die zei: Schreeuw niet zo kleintje! Ze is vast op de manege. Walla keek hem aan en zei ‘wat is dat een manege!.’
Hij lachte en zei: Kom op! Je bent een kleintje maar je moet toch minstens ingereden zijn. Een manege is een plek waar mensen komen om paard te rijden en om hun eigen paarden te stallen mijn mensen stallen mij ook op een manege. Maar nu ben ik op de wei want mijn schouder is geblesseerd.’
Hij zei dit allemaal terwijl Walla hem wantrouwend aankeek. Ze snoof. ‘ Inrijden? Betekent dat dat ze een zadel op je rug leggen want dan ben ik de beste ik heb zelfs al gedraafd!’
De hengst/ruin lachte weer. ‘Nou geweldig. Inrijden is dat ze je ALLES leren dus galopperen springen verkeersmak.’
‘Verkeer? Wat is dat nou weer? Kan je het eten?.’
Nu kwam hij werkelijk niet meer bij, na een tijdje werd Walla ongeduldig en ze schraapte met haar hoef over de grond klaar om hem een tik te geven! ‘Ho rustig maar! Ik ben Silvester. En ik doe je niks, nou wat voor gevallen staan hier nog meer?’
‘Gevallen? Je bedoelt paarden! Nou Lena is hier een paar dagen gelden gekomen en Yurt en Silver staan daar in een hoekje ze zijn niet echt zo aardig. Maar wat is verkeer nou?’ antwoordde Walla. ‘Verkeer zijn stalen dingen die over de weg zoefen! Heel hard.’ Hij maakte bij het woord zoefen een angstvallend geluid. ‘Ze gaan vast niet zo hard als Lena die is groot en kan heeeel erg hard.’ Zei Walla kijkend naar het grote zwarte paard dat stond te grazen. ‘O geloof me, ze gaan 10x zo hard misschien wel 100x!.’ Walla schrok, ze probeerde zich voor te stellen paarden die z`on snelheid hadden moesten wel.. moesten wel.... Ontzichtbaar zijn! Dit laatste sprak ze hardop uit en Silvester keek haar vreemd aan maar reageerde verder niet in plaats daarvan draafde hij er rustig van door om kennis te maken met de andere paarden.
Walla staarde voor zich uit. Dus de wereld was nog een stuk groter dan het dorp de wei en haar geboorte gebied! Ze had tot haar anderhalvste jaar in bos en heide land als wild paard geleefd, toen was ze ‘getemd’ en iemand had haar gekocht daar had ze samen met een hele kleine pony anderhalf jaar geleefd, dat was wel leuk ze had veel lol gehad een een leuk baasje en toen legde ze een keer een zadel op haar rug! Dat was een sensatie geweest na een tijdje kreeg zo ook een raar ding in haar mond dat de mensen ‘bit’ noemde toen ze dat in haar mond kreeg moest ze aan haar moeders tepel denken en ze werd bijna weer een klein veulen van nog geen halve zomer oud! En toen gingen ze op haar zitten en langzaam aan leerde ze draven! Na een uurtje gingen ze van haar af en nog geen week later werd ze doorverkocht aan een aardige mevrouw en nu stond ze al een maand op de wei!
Ze draafde langzaam naar Silver en Yurt, want Silvester stond daar ook!
‘Hallo’ riep ze. Onmiddellijk keken Yurt en Silver haar gemeen aan.
‘zo ben je daar weer’ zei Silvester vriendelijk. Maar Yurt fluisterde iets tegen hem en hij kinkte. ‘Nou hoe heet je eigenlijk?’
‘Walla’ zei Walla trots. Yurt en Silver grinkikte allebei. Dit was heel anders dan moest! Die stomme Yurt en Silver verpeste het helemaal!
Yurt zei: ‘ze is een wilde knol Silvester wat moet je daar mee!’ waarop Silver zei: ‘niks ze snapt nog niet eens wat een ‘Martingaal’ is’
‘He! Ik kan jullie net zo goed tamme watjes noemen hoor!’
Yurt grinnikte en samen galoppeerde ze weg.
‘ Let daar maar niet op hoor allemaal jaloers’
‘ Op wat? Ik weet nog niet eens wat een manege is laat staan een martingaal’
‘ Dat zijn allemaal mensen dingen, niet intersant’ zei hij nonchalant.
‘ o.’ Nu voelde Walla zich vrij stom erover gepiekerd te hebben.
‘Daar komen Silver en Yurt weer aan’
‘ Fijn’ zuchtte Walla.
Yurt ging voor Silvester staan en zei: ‘ Zo Silvester. Welke rangorde heb jij? ik ben hier de leider, dus ik wil wel dat je luistert’
Walla zuchtte draaide zich om en schreeuwde: ‘Lena Yurt doet weer eens raar’
Lena kwam aangedraafd en ging tegenover Yurt staan aangezien ze twee keer zo groot was keek hij nogal angstig.
‘Hoe vaak moet ik het je nog zeggen!’ Zei ze op een leraressen toon ‘ Ik lijd hier niet jij! nou val deze aardige nieuwe ruin niet lastig en hoepel op!.’
Dus hij was een ruin.
Yurt maakte zich uit de voeten maar Silver bleef staan en keek Silvester vriendelijk aan.
‘Welkom in de groep, en Walla sorry van daarnet’
Daarna draafde ze weg.
‘Nou die twee zijn een beetje getikt’ deelde Lena mee voordat ze even verderop weer ging grazen.
‘Getikt zijn ze zeker’ zei Walla. Silvester grinnikte.

Beetje kinderachtig misschien maar wat vinden jullie ervan?

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:13

Verplaatst naar CB Lachen

Chocola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 10:24

waars dat>>??

rieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:47

heejj
was dit een verhaal dat je verzonnen hebt
opzich wel grappig

Chocola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 14:41

Yup snel in elkaar gekneutseld

Chocola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 14:55

Hier een verbeterde versie:

‘Wat is er kleintje? De wereld is vol gevaren maar jij bent nog zo jong je ontdekt het allemaal wel.’
‘Noem me niet steeds kleintje.’
‘Je bent nou eenmaal klein.’
‘Ik groei nog wel, als ik teminste ooit van deze wei af kom!’ Walla trapte boos tegen het hek.
‘Misschien kan ik het wel mollen’ zei ze.
‘En dan lekker hollen en terug naar je geboorte gebied?’
‘Ik weet niet, ik zou de weg terug niet meer weten, maar ach. Hier in de wei is het ook leuk.’
‘Geen werk!’ zei Silvestes blij.
‘ Werk? Bedoel je de kleine veulens verzamelen en de groep verdedigen, dat veulens verzamelen was altijd mijn werk! Ik ehb bij de mensen niet gewerkt alleen voetje geven das wel geinig.’ Zei Walla nadenkend.
‘Nee werk dat je moet rijden, is vaak ook heel leuk hoor!’
‘Lijkt me niet leuk’
‘Nou ik ga eten ga je mee?’
‘Oke.’ En men stapten ze rustig weg, want Silvester kon niet zo goed meer dravne vanwege zijn blesure.

Moet ej dat stuk na de o van Walla wegdenken