[Kort verhaal] Lotsbestemming

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rainie

[Kort verhaal] Lotsbestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 05:36

20 jarige Amsterdammer omgekomen bij auto-ongeval
Op de nacht van 30 op 31 december is een 20 jarige Amsterdammer omgekomen bij een ongeval op de A10. Hij was de enige inzittende en was vermoedelijk op slag dood. De politie vermoedt dat hij te veel had gedronken. Lees verder op pagina 5.

Zuchtend legde ik de krant neer en keek op mijn horloge. 12 uur, mijn dienst zit erop.
Het is toch verschrikkelijk, al die verkeersongevallen. Hoeveel doden vallen er wel niet op één autoweg. En waarom, om misschien eerder op een bestemming te zijn.
Ik stond op en liep naar de kapstok in de hoek van de kantine. Ik pakte mijn jas en handtas, deed de lichten uit en sloot de cafetaria af. Terwijl ik naar mijn auto liep, galmde mijn voetstappen hol door de verlaten straat. Ergens krijste een kat.
Na 5 minuten reed ik de snelweg op. Mijn dag was vemoeiend en het enige wat in me opkwam om over na te denken was het krantenartikel. 20 jaar, arme ziel. Zal wel dronken zijn geweest, als dat er staat.
Mijn blik gleed over het dashboard. Ik drukte de knop van de cdspeler in en vrolijke noten stroomden door de boksen de auto in en vulde de stilte van mijn edachten. Toen ik opkeek, waren zij daar.
Lange rijen duistere gedaantes staken af tegen de met sterren bezaaide donkere hemel. Ze liepen over de vluchtstrook, aan elkaar bevestigd door kettingen om hun enkels.
Ik voelde withete paniek door me heen schieten en ik trapte op het gaspedaal. Ik hoorde het gesleep van de kettingen en gaf plankgas. 160, 170, 180... Ik voelde mijn stuur trillen en harder kon ik niet gaan. Vluchtig keek ik naar de vluchtstrook, die was leeg. Ik keek voor me en zag een hert op het wegdek staan. Mijn remmen piepten zonder dat ik wist dat ik ze had ingetrapt en mijn handan gaven een ruk aan het stuur.

Zwart.

Ik voelde aan mijn hoofd. Lauw bloed kleefde aan mijn handen. Ik had het zo koud, zo koud als ik het nog nooit had gehad.
Ik hoorde het raspende geluid van kettingen over asfalt. Een stoet met duistere gedaantes schuifelde langs mijn auto. Toen de achterste in de stoet op hoogte van mijn portier was, stond de stoet stil. Mijn portier ging open een jongen van een jaar of 20 boog de auto in. Ik rook vaag iets van alcohol. Hij maakte kettingen aan mijn enkels vast en stak zijn hand uit. Ik pakte zijn hand aan en stapte de auto uit.
"Nu ben je een van ons." fluisterde hij.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:47

Ik vind hem wel wat hebben Lachen

Maar misschien is het mooier als je de getallen voluit schrijf &de cafetaria, is dat niet het cafetaria? (Daarin ben ik zelf nooit zo goed in geweest).

Heel orgineel!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:05

Kort.. maar heel pakkend.. en echt enorm origineel!
Heel mooi geschreven.. Ben er wel even stil van..

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:08

Inderaad heel pakkend, heel mooi verhaal Paulien!
Was er ook even stil van Scheve mond

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:11

wow ... hoe bendenk je het

echt heel goed

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 12:45

VeirL schreef:
Ik vind hem wel wat hebben Lachen

Maar misschien is het mooier als je de getallen voluit schrijf &de cafetaria, is dat niet het cafetaria? (Daarin ben ik zelf nooit zo goed in geweest).

Heel orgineel!

Misschien waar van die getallen. Er zitten nog een hoop fouten in. Ik heb het verhaal om 2 uur 's nachts bedacht, om half 4 geschreven en daarna moest ik hem persé plaatsen.

Ik hoop ook dat het duidelijk is, enzo Tong uitsteken

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:13

Woei hij is echt heel gaaf Lachen

Kort maar wel heel pakkend. Toch netjes zo om half 4 Tong uitsteken