[verhaal] {niet waargebeurd} het ongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boefjeloverr

[verhaal] {niet waargebeurd} het ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:12

Het begon allemaal op een vroege dinsdagmorgen, het was voorjaarsvakantie dus ik zou samen met mijn vriendin Faline op pad gaan met de pony's.
Mijn pony Saran stond rustig in zijn stalletje op hooi te knabbelen, terwijl de pony van Faline, Eron genaamd wild rondjes liep de draaien.
Onze pony's stonden op de gezellige pensionstal "het bokkende paerdje", de helft van de stal was op vakantie en wij waren alleen achtergebleven. Toen we hadden besloten om eerst door het dorp te stappen en terug langs de kreek te crossen gingen we op pad.
Het was niet zo druk in het kleine dorpje waar we door reden, maar opeens schrok Eron en vloog er vandoor.
Faline viel van hem af en kwam met een smak op de grond. Ik sprong van Saran af en rende naar Faline toe.
Faline schreeuwde dat ze niet belangrijk was en dat Eron over de weg raasde, dus dat ik hem moest pakken.
Ik rende op Eron af en kreeg hem te pakken. Pff gelukkig dacht ik, maar op dat moment kwam er een auto door de bocht. Saran die inmiddels naar Faline was toe gelopen stond midden op de weg. Ik rende samen met Eron naar de stoeprand en probeerde de auto te ontwijken, maar dat was tevergeefs.
De auto schepte me en ik belande met mijn hoofd op de stoeprand. Vanaf daar herinnerde ik me het ongeluk niet meer. Ik werd wakker in het ziekenhuis, ik had barstende koppijn en mijn voet deed zeer, meer voelde ik niet.
Ik riep waar zijn Faline Eron en Saran? De zuster kwam naar me toe en zei dat Faline ongedeerd was en dat Saran en Eron rustig op stal stonden. Ik begreep ook niet dat mijn ouders er niet waren, maar die waren volgens de zuster onderweg naar het ziekenhuis. De dokter kwam me vertellen dat mijn enkel gebroken was en dat ik een gat in mijn hoofd en een zware hersenschudding had, maar ik schrok toen hij zei dat ik 3 ruggenwervels had gebroken.
Inmiddels waren mijn ouders gearriveerd samen met Faline. Mijn moeder stormde gelijk op me af om te vragen hoe het ging en ik vertelde wat de dokter had gezegt.
Ik kon waarschijnlijk niet meer paardrijden.

5 jaar later zat ik in een korset, omdat mijn ruggenwervels scheef gegroeid waren na het ongeluk. Maar mijn korset mocht er al snel af om te kijken hoe het ging met mijn rug, maar het leukste was nog wel dat ik een paar maanden later weer mocht rijden, nou ja rustig aan dan. Ik had de afgelopen jaren een verzorgstertje voor mijn pony Saran gehad, tuurlijk was het banketstaaf om te zeggen dat ze hem niet meer mocht verzorgen dus ik had afgesproken met haar dat ze nog 2 dagen in de week op hem mocht rijden en verzorgen.
Maar het idee dat ik weer op een pony mocht zitten was al een droom voor me, want 5 jaar geleden zag het er nog heel anders uit. Als ik toen een stapje verkeerd zette dan had ik kans dat mijn onderlichaam verlamde, maar ik heb al die tijd heel voorzichtig gedaan en alles op het gemak.

Nu 3 maanden later heb ik voor het eerst weer op Saran gezeten en dat voelde geweldig na 5½ jaar!
Hij was superbraaf en het leek alsof het ongeluk nooit was gebeurd en dat we gewoon iedere dag hadden gereden.
Ik zal het moment nooit meer vergeten dat ik weer voor het eerst op Saran zat.
In de tijd dat ik in een rolstoel zat kreeg ik heel veel steun van mijn vriendin Faline en van mijn ouders.
Faline en ik gaan over een paar maanden maar weer eens op buitenrit en ik hoop dat het nu wel een goede afloop heeft.
Laatst bijgewerkt door boefjeloverr op 28-12-04 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:18

jeeetje
ben er stil van 5½jaar!!!
phoephoe!!
Heel vele plezier nog! en geniet er echt onwijs van he!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:26

Mooi verhaal joh!!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:34

wow ben er ook stil van zeg. nog veel succes verder.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:48

fijn Lachen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:51

Is het nou wel of niet waargebeurt:P

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:52

Jolliegirl schreef:
Is het nou wel of niet waargebeurt:P

zou ik ook wel willen weten

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:06

esperance schreef:
zou ik ook wel willen weten

het is niet waargebeurt
het staat in de titel

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:06

het is gewoon een verhaal

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:28

mooi verhaal, het zou je maar echt overkomen.... verschrikkelijk!!!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:32

Op zich een goede verhaallijn, maar als ik jou was zou ik het meer uitwerken.
Nu is er niet echt een inleiding e.d., als je het verhaal wat meer uitschrijft (meer details enzo) zou ik het persoonlijk veel leuker vinden..
Voor de rest wel goed gedaan Lachen

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 13:03

Auky schreef:
Op zich een goede verhaallijn, maar als ik jou was zou ik het meer uitwerken.
Nu is er niet echt een inleiding e.d., als je het verhaal wat meer uitschrijft (meer details enzo) zou ik het persoonlijk veel leuker vinden..
Voor de rest wel goed gedaan Lachen

thanx voor de tip Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:08

Zo.. kan je nagaan hoe raar het eigenlijk kan lopen.. Pff.
Mooi verhaal wel!