[Kort verhaal] Realisatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Kort verhaal] Realisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:16

Even een kort verhaal/gedicht.. ik weet eigenlijk niet hoe ik het precies moet noemen, het heeft niets met mij te maken ofzo, maar ik wou gewoon iets moois schrijven. Ik heb geen idee of dat is gelukt of niet, maar kritiek is meer dan welkom! *mits opbouwend/ goed ondersteunt.. etc. Ook dingen die jij anders zou verwoorden, noem ze maar!

Realisatie

In mijn kamer, in de hoek. Met mijn rug tegen de kachel aan, mouwen opgestroopt.
Langzaam zet ik het zakmes op mijn vel en duw het erin. Kijk hoe het vel eerst lichtjes indeukt, en niet stukgaat.
Alsof het nog probeerd te verzetten. Maar dan geeft het de strijd op, en er ontstaat een sneetje.
Een snee. Langzaam welt er bloed op uit de snee, maar het is niet genoeg. De snee moet groter.
In één woedende beweging, haal ik het zakmes naar me toe. Rats.
En open is het vel, waar het bloed inmiddels uit komt druppelen.
Langzaam rolt de eerste druppel van mijn pols, en raakt de grond. Geheel geluidloos.
Diep in me schreeuwt iets. En dat iets wilt eruit gelaten worden. Het heeft al te lang gevangen gezeten.
En nu is de tijd van het Iets gekomen. Het wilt eruit. En het vindt zijn weg naar buiten.
Dit is de enige manier om dat onbekende Iets te bevrijden. Bij iedere snee voel ik een grotere opluchting.
Stukjes van het Iets verdwijnen. Hoe meer sneden, hoe minder Iets. En hoe minder Iets, hoe beter.
Wat het Iets eigenlijk is weet ik niet. Ik vraag het me ook niet af, dat hoeft niet.
Laat mij maar lekker snijden, want dat voelt zo goed. Laat mij het Iets maar lekker als excuus gebruiken,
om mezelf te verminken. Verminken en snijden totdat... tot.. tot wat eigenlijk?
Tot er niets meer overblijft. Tot er niets meer te snijden valt. Tot alles op is.
Mijn armen zijn één en al litteken. Opgebruikt, opgesneden. Geen ruimte meer. Klaar.

De littekens zijn ontelbaar. En allemaal hebben ze een eigen geschiedenis, een apart stukje verleden.
Die was omdat Hij doodging. Die was omdat ik ruzie met Haar kreeg. En die daar, die was...
Zoveel dingen die ik heb meegemaakt. Zoveel mensen die ik heb ontmoet. En weer heb verloren.
Je ontmoet ze, praat met ze. Wordt vriendinnen. En dan inene verdwijnen ze uit je leven. Voorgoed.
Of soms voor een poosje. Maar later zie je ze weer terug, en zijn ze veranderd. En dan verschillen we.
Alles veranderd, alles wordt anders. Iedereen gaat zijn eigen weg, maar wanneer kruizen onze paden weer?
Nooit. We groeien alleen maar meer uit elkaar. Onze paden lopen strak vooruit. Geen kruizingen.
Jou pad ging naar links. Het mijne naar rechts. En zo blijven ze doorlopen, tot aan de horizon. Weg van elkaar.
Maar als alle paden een andere kant uitgaan, wat blijft er dan nog voor mij over? Niets, toch?
Stuk voor stuk verlies ik alles en iedereen. Allemaal op een andere manier.
Zoveel paden, zoveel verschillende richtingen. Ongelooflijk dat het allemaal nog past.
Maar binnenkort is er vast geen ruimte meer voor al die paden. Dan moeten we wel bij elkaar blijven.
Als slachtvee op elkaar gedrukt, klampachtig elkaar vasthoudend. Want we hebben alle ruimte die er was opgebruikt.

En langzaam realiseer ik me, dat het op het laatst niet meer uitmaakt dat er niets overblijft.
Dat alles uiteindelijk toch wel veranderd, verdwijnd, of stukgemaakt wordt. Dat hou je niet tegen.
Ik pak mijn zakmes, en zet nog een kras. Er was toch nog ruimte. Een klein beetje. Ruimte, voor de laatste kras.
Ik klap het zakmes in en gooi het uit mijn raam. Voorgoed verdwenen.
Verdwenen uit mijn leven. Opgebruikt. Klaar.

*er zitten vast veel spelling-grammaticafouten in, dat weet ik. Daar aub geen commentaar over!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-04 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:18

Wow, mooi verhaal! Scheve mond
Echt goed geschreven! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:52

Bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:41

Nog iemand?
Kritiek is ook goed hoor Tong uitsteken

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:45

Ik kan er niet echt kritiek op geven.
Ik vind het echt harstikke mooi!!! OK dan!

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:54

wow ... hier ben ik even stil van ... Verdrietig

zo mooi, zo herkenbaar

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:01

Weer wowie!!!

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:29

Super mooi Scheve mond

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:48

Kritiek.. hoe kan je kritiek geven over de inhoud van een verhaal, wat iemand anders met zoveeeel gevoel heeft geschreven =)? Het is echt heel mooi....

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:08

Ik vind het ontzettend mooi Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:43

Ben het met Eve_lien eens.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:39

Heel erg bedankt zeg Bloos Allemaal!

wizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:57

wauw... ik ben er even stil van...
Echt heel mooj

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:02

wowww, echt ontzettend mooi... Heel herkenbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:22

Bedankt allebei weer Lachen

Als iemand punten van kritiek oid ook gewoon zeggen hoor *ik bijt niet Tong uitsteken

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:49

Eve_lien schreef:
Kritiek.. hoe kan je kritiek geven over de inhoud van een verhaal, wat iemand anders met zoveeeel gevoel heeft geschreven =)? Het is echt heel mooi....

je haalt me de woorden uit mn mond

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:07

jah ik vind het erg mooi gedaan ik kan dat niet zomaar hoor