[verhaal] geleid door goud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[verhaal] geleid door goud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:44

oke ik ben bezig met een verhaal, de titel is nog niet echt van toepassing op het verhaal!

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden Lachen

Ik wou weg hier vandaan.Ver weg, verlost zijn van deze plaats.Ik pakte mijn tas in, en stopte wat spullen erin die ik nodig zou hebben.Ik riep Jeremy.Jeremy was mijn tweelingbroer…Ik vroeg hem of hij klaar was om te vertrekken.Hij bewoog zijn hoofd op en neer, en ik wist dat dat het teken was dat hij klaar was om te gaan.Ik hoorde mijn vader op de achtergrond schreeuwen van de woede, maar het kon mij niet schelen.Wacht heel even fluisterde ik tegen Jeremy.Met een lijf vol zenuwen liep ik zo snel mogelijk naar mijn kamer… Ik moest nog 1 ding pakken!Toen ik op mijn kamer was liep ik naar mijn bureau, naast mijn computer lag een gouden ketting, met een goudkleurig hartje er aan.Met trillende handen deed ik het amulet in mijn zak…Ik liep zo hard mogelijk weer naar de badkamer ,,we kunnen gaan” riep tegen Jeremy.

Ik deed het raam open samen met Jeremy ging ik op het kozijn zitten.,,1…2….3….” riep ik, en bij 3 sprongen we naar beneden.Het raam was niet hoog bij de grond verwijderd, ondanks dat deed de val pijn aan mijn voeten.Het kon me niet schelen, ik wou weg!Weg van dit akelige rothuis.Ik had geen idee wat we nu konden doen, we waren het huis ontsnapt maar we konden met geen mogelijkheid naar de tuin of de schuur waar ons fietsen stonden.Hun vader zou ze kunnen zien, en dat was nou net wat ze wouden voorkomen.

kritiek mag, mits ik er iets aanheb
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-12-04 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:46

"Ik moest nog 1 iets pakken!"
Deze zin snap ik niet echt...
ik denk dat het iets moet zijn van ik moest nog iets pakken?....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:53

ik moest nog 1 ding pakken Lachen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:55

verder vind ik het wel mooi!
het leest makkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:11

Sani schreef:
verder vind ik het wel mooi!
het leest makkelijk

bedankt Lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:43

ik vind het wel mooi hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:38

bedankt Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:42

Je hebt niet zo'n goede opening Nagelbijten / Gniffelen

Het is nooit wou maar altijd wilde!
Sorry, maar dat moest ik toch even kwijt Clown

Nog wat dingetjes:

Na het woordje en komt nooit een komma! "En" geeft een verband/verbinding aan. Een komma plaats je ook in een opsomming e.d., soms als rustpauze. Deze twee achterelkaar is dus niet mogelijk Knipoog

Na een punt komt een spatie, zie dat je dat meerdere keren fout doet. Cijfers moet je eigenlijk voluit schrijven, vooral in je zin "Ik moet nog 1 ding pakken." Dit wordt één. Als je telt, 1, 2, 3, dan wordt het anders.

Ik zou dus nog even oefenen... Knipoog

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:15

Menino schreef:
Ik had geen idee wat we nu konden doen, we waren het huis ontsnapt maar we konden met geen mogelijkheid naar de tuin of de schuur waar ons fietsen stonden.Hun vader zou ze kunnen zien, en dat was nou net wat ze wouden voorkomen.
kritiek mag, mits ik er iets aanheb

Probeer een beetje op de persoonsvormen te letten, dus niet eerst een stuk met "ik" en "we" en dan met "hun" en "ze".

Verder vind ik het wel een leuk begin, ben benieuwd naar het vevolg.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:25

En dit verhaal lijkt wel wat op die van aktionlover Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:47

eehm welke?
@veirl
dit verhaal heb ik in feite al vaker geschreven, alleen dan anders uitgewerkt ... Daarnaast krijgt het nog een hele andere wending Lachen

@Shanna16 bedankt voor de tips

@paradise je hebt idd gelijk, ik schrijf eigenlijk nooit verhalen in ik-vorm Lachen