[CB] Crea met een Hobbelpaard ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[CB] Crea met een Hobbelpaard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:51

Ik heb een oud hobbelpaard staan die ik wil 'opknappen' voor [***]...

Ongeveer deze :
Afbeelding

Alleen dan van zwart 'pluus' Knipoog met witte pluizige en klitterige manen en staart.. t ding ziet er niet uit.. dus wil ik m verbouwen. Dacht er aan hem te beplakken met nieuwe stof.. alleen wil ik er iets aparts van maken.. Wel van Plushe zat al te denken aan verschillende kleuren sterren enzo..

Wie geeft mij "het iedee"...

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:17

Je kunt hem sowieso met roze fluweel overkleden. Dan kun je het zadeltje verven met van die glitterverf (penny? Nee toch Clown ) En de hoeven zwart verven met textielverf. Dan kun je op de bips *achterhand* van die opstrijkfiguurtjes (hartjes, sterretjes) strijken. Je koopt een bos nephaar, lang en golvend en zet er glimmende wol tussen.

Zoiets?

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:00

Je kunt hem helemaal met, zoals Gunufje zei, bijvoorbeel roze fluweel overkleden. En dan knip je een paar enorme sterren uit en die naai je er dan op, met wat kleinere. Mischien zijn glitters ook heel leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:50

Dat is inderdaad leuk maar nog iets 'te gewoon'

het zadel enz heb ik trouwens niet meer... dus iemand tips om dat te maken?

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:15

Je zou met een simpele onderlaag kunnen bekleden en er dan een lappenpaard van kunnen maken. Verschillende kleuren roze, witte, paarse, beige, enz. en verschillende soorten stof aan elkaar stikken met zo'n zig-zagstreek. Bijv. Met fluweer, ribstof, katoen, wol, enz.

Dat lijkt me wel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:31

dat is ind ook leuk... heb alleen geen naaimachine Tong uitsteken gebruik liever mijn lijmpistol (ja ben lui weet t .. Bloos )
Zoiets had ik in gedachte maar dan met lapjes stof in de vorm van sterretjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:24

Maak er een Fjord van. Vork Of een 'pipipaard'. Altijd leuk voor kinderen (Tenminste, als ik me bedenkt hoe wild ik altijd was van Pipi. Schijnheilig ).

Tong uitsteken

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:24

maak er een mini mexx van Haha!
heeft ze dr eigen mini mexx om thuis op te oefenen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:59

Nou ik ben begonnen... heb vandaag 3 lappen stof gehaald en ben gaan plakken.. het sterren iedee was leuk maar ben blij dat ik t niet gedaan heb.. de overgangen van de stof is niet echt denderend..

het word een roze paard, met een babyblouwe bles en beentjes (sokken) daarop komt een zadeltje, martingaal en hoofdstelletje van 'oudroze' Het roze zit er zo goed als op de blauwe bles ook.. nu de beentjes en 'het tuig' nog.. zal morgen (als ik tijd heb) een foto maken en plaatsen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:01

iemand nog een ander iedee voor de manen en staart als kunsthaar?? das namelijk zo verschrikkelijk duur...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:03

Kunsthaar duur?

Ik ben met een pakje lang kunsthaar voor een heel mensen hoofd al klaar met 4 euro ongeveer.

Je kunt ook gewoon wat pluizige/zachte blauwe wol gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:24

Waar heb je dat gekocht ? Hier bataal je 2,50 voor 1 sliertje.. zat er aan te denken ook van deze stof de manen en staart te maken maar moet nog ff denken hoe ik dat ga doen.. Kunsthaar en wol gaan zo klitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:34

Afbeelding

Afbeelding

hier de foto's.. De beenen zijn nog zwart en z'n oortjes ook.. moet alleen het rechterachterbeen nog en dan kan ik verder met het blouwe..
De naden zie je best goed helaas maar hij krijgt nog een bortstuig over de naden heen dus de meeste vallen dan weg..

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:44

leuk gedaan!!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:47

ja, das een echt Noa-paard hoor! Erg leuk! Haha!