Citaat:Tjah, hier mijn verhaal. Heb hem ooit een paar jaar geleden een beetje uitgetikt. Hij klopt langena niet, maar wou hem es aan jullie laten lezen, of het de moeite waard is hem af te maken.Het 'complete' verhaal zit namelijk nog in mijn hoofd
![]()
Op een koude zondagochtend komt Tamara tegen een uur of 3 ’s middags haar bed uit.
“He Bah..” moppert ze. Het heeft weer gevroren vannacht en buiten is alles wit. Ze gaat naar beneden, naar haar ouders die graag willen weten of ze lekker geslapen heeft, zoals ze elke dag vragen. “Jaah..” zegt ze snel en gaat naar de keuken om wat te eten
Nadat ze wat gegeten heeft belt haar vriendin op. Ze gaat bij haar ouders aan tafel zitten die elk wat aan het doen zijn. Haar moeder leest de krant aandacht terwijl haar vader naar de mini-tv voetbal zit te kijken. Ze vind het elke zondag even saai. Maar gisteravond was het zeker niet saai. Ze krijgt een brede glimlach als ze er aan denkt. “Ik ga weer naar boven!” roept ze opgewekt tegen haar ouders en ze loopt de trap weer op. Eenmaal weer boven drukt ze haar computer aan. Ze wacht tot hij opgestart is en meld zich aan bij MSN. Ze heeft 1 nieuw emailbericht. Ze begint nieuwsgierig te kijken en ziet dan dat het spam is.
“He bah, die stomme spam ook altijd..”. Ze gaat haar MSN gesprekken weer beantwoorden.
Terwijl ze druk aan het msn’en is met allemaal vrienden en vriendinnen krijgt ze een berichtje op haar mobiele telefoon van iemand. Ze pakt nieuwsgierig haar telefoon en leest het sms’je.
“He Lekkerding, het was gezellig gisteravond. Moeten we vaker doen, X Martijn”. Ze moet meteen aan gister denken. Het was zeker gezellig gisteravond, dat wist ze zeker. Maar wie Martijn was? Ze sms’t terug naar het nummer “ Jaah 't was zeker gezellig, maar ken ik jou?” Het was natuurlijk een megadomme text om in een sms’je te zetten. Misschien was het die ene leuke jongen wel, maar hoe kwam die nou aan háár nummer. “Nee dat zal wel niet” zegt ze in zichzelf. Ze gaat verder met msn’en. Tegen een uur of 6 moet ze avondeten. Terwijl ze helemaal geen zin heeft om te eten prakt ze maar wat in haar aardappels. Haar moeder kijkt haar aan “Tamara, waarom eet je niet?". Tamara zucht es “Ik eet wel!”.. moppert ze. Ze eet alles met tegenzin op en vertrekt dan weer naar boven, om te kijken of ze al een sms’je terug heeft en pakt snel haar mobiel. “oliebol, nog niet..” zucht ze en gaat maar weer verder msn’en.
Ineens hoort ze het. Het geluid wat ze de hele middag al wilde horen. Het was een sms’je.
Snel grist ze haar telefoon van haar bed en kijkt nieuwsgierig van wie. Weer van dat ene nummer. Ze drukt gauw op ‘lezen’.
“ Ik ben Martijn, ik heb je gister ontmoet in de club, samen met Rick, waarvan je vriendin zo gek op was. X Martijn“. Ze denkt es diep na en vraagt zich af wat er gister eigenlijk allemaal gebeurt is. Ze besluit nog even niks terug te sturen , want ze snapt het niet. Ze drukt het sms’je weg en drukt op ‘bellen’.. ze toetst het nummer van haar vriendin Naomi en wacht tot ze opneemt.
…..
“Met Naomi “
“Jah hoi, met Tam..”
“Hé Tam! Lekker uitgeslapen? “
“Jaah , maar hé, Wat hebben wij gister allemaal uitgespookt. En weet jij wie ene Martijn is?”Ze hoort dat Naomi begint te lachen
“ Weet je dat niet weer? Je bent met Martijn gegaan! En niet zo’n beetje ook! Het zag er behoorlijk klef uit! En je had het de hele avond over hem..! “Ze hoort Naomi nog wat doorpraten maar kan zich hier helemaal niks van herinneren.
“ Oke, bedankt. Ik moet nu ophangen. ‘ zegt Tamara
Ze wacht niet tot Naomi wat zegt en hangt op. Ze begint maar een berichtje te typen
“ Oh hoi! Sorry ik was nog niet helemaal wakker. Zin om langs te komen vanavond? Om een uur of 8? Op de Drechtsterlaan 8. ”Ze kijkt op de klok. “Half 7 ...Dit kan nog es interessant worden. ” zegt ze tegen zichzelf. Ze verzend het berichtje en zet het nummer erbij in haar telefoonboek. Onmiddellijk krijgt ze een sms’je terug “Jah is goed, zie je dan! X Martijn “. Ineens word ze zenuwachtig en kijkt naar de kleren die ze aanheeft.
Ze schud der hoofd. “Nee, dit kan ik niet aanhouden.” Ze loopt naar haar klerenkast en zoekt er een leuk setje uit. Een normale broek en een leuk truitje. Ze kleed zich snel om, ze borstelt haar haar even netjes en doet wat make–up op.
“Zo moet het maar..” grinnikt ze in zichzelf Ze gaat nog maar even msn’en om te wachten tot het 8u word.